Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2002, 14:42
Verwijderd
ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die echt kunnen zeggen: ik val 100% op het innerlijk?
ik weet van me zelf dat ik voor 90 % op het innerlijk afga maar toch ook wel 10% op het uiterlijk.
ik vind bijvoorbeeld verlegen jongens heel mooi maar ik vind humor veel belangrijker . het valt me heel vaak op dat de meeste mensen toch echt voor het uiterlijk gaan.
of lijkt dit maar zo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2002, 14:50
lady short
lady short is offline
Ik denk dat niemand echt 100% op innerlijk valt. Het zou natuurlijk wel kunnen maar het lijkt me toch wel onwaarschijnlijk.

Wat doe jezelf als je iemand voor het eerst ziet? Je trekt conclusies door zijn of haar uiterlijk. Ikzelf doe dat ook dat kan ik niet ontkennen. Ik heb genoeg mensen gezien waarvan ik dachtou dat lijkt me werkelijk een arrogante sukkel"
Weet je wel? Dat soort dingen. Terwijl het achteraf een enorme leuke jongen blijkt te zijn. Ik denk ook dat innerlijk later (wanneer je iemand dus beter leert kennen) steeds belangrijker wordt en uiterlijk op den duur niet meer zoveel uitmaakt.
Ik denk ook als je een "geweldig" knappe jongen ziet en later blijkt dat hij een enorme eikel blijkt te zijn, jah ik neem aan dat niemand dan zegt dat hij de ware is....
Nee uiterlijk is ook zekerrrr niet het belangrijkste voor mij!! Maar wel op het eerste gezicht, eerlijk is eerlijk
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 14:55
Verwijderd
hmm beetje de standaard discussie! maar goed, ik denk dat je altijd wel op uiterlijk afgaat, ook onbewust. Ook de mensen die neit naar uiterlijk kijken (iig dat zeggen ze), maar denk als jij iemand innerlijks zo mooi vind maar t gewoon onprettig is om jou 'lover' aan te kijken dan denk ik toch dat je dan toch wel kan afkanppen op uiterlijk, maar ik kan t hier ook fout hebben.

Voor mensen die je ontmoet in t dagelijkse leven zoals bij uitgaan ed gaat t denk ik wel om t uiterlijk bij versieren. Of uitstraling. Ik heb vaak dat ik niet knappe jongens erg leuk kan vinden omdat ze zo schattig zijn, of de manier hoe ze kijken of gewoon hun karakter.

Maar als je iemand via vrienschap leuk gata vinden denk ik dat uiterlijk niet een al te grote rol hoeft te spelen om wat voor diegene te gaan voelen, als je elkaar beter leert kennen (en t klikt) dan ga je op een of andere manier mensen mooier/minder lelijk vinden omdat je hun innterlijk leert kennen (dat heb ik erg vaak), terwijl mensen die hem neit kennen diegene lelijk vinden. Ik bedoel dus dat je mensen mooi gaat vinden omdat ze een mooi innerlijk hebben! En mensen die gewoon "mooi" zijn maar gewoon zo arrogant(, enz) zijn, die maken zichzelf lelijk door zo'n vies innerlijk te hebben.

EH snap je t nog?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 15:14
Optima
Optima is offline
als ik cijfers moest geven, val ik nooit 100% op iemand.

Ik hou het meeste van zijn innerlijk, als dat weg zou vallen zou ik ook weg zijn. Zijn uiterlijk echter niet. Verliest hij zijn looks, dan doet dat me niet zoveel als andersom

maar zijn innerlijk is NIET perfect: hij is onverschillig, uit zich niet vaak, eigenwijs, koppig.
Oud 01-12-2002, 15:45
Esmée
Esmée is offline
dat kan niet

ja tenzij je blind bent of zo
Oud 01-12-2002, 17:25
AMDFreak
AMDFreak is offline
tjah, uiterlijk zie ik toch ook wel als een belangrijk punt.

Ik ga niet met een meisje lopen waarvan ik nie op het uiterlijk val.. (anders klikt het niet naar mijn idee)
Oud 01-12-2002, 17:34
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik betwijfel dat het uberhaupt kan, want als je in staat bent die ander te zien, moet het uiterlijk toch wel enig rol spelen, lijkt mij ... Ik beken iig zonder martelen dat ik niet alleen voor het innerlijk ga.
Oud 01-12-2002, 17:43
the 6th gate
the 6th gate is offline
ik val niet 100% op innerlijk. Als ik iemand zie die ik lelijk vind zal ik minder snel erop afgaan zegmaar. Denk dat bijna iedereen dit wel heeft eigenlijk...
Oud 01-12-2002, 17:46
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
DOGGONE schreef:
ik weet van me zelf dat ik voor 90 % op het innerlijk afga maar toch ook wel 10% op het uiterlijk.
Volkomen lariekoek...elk mens gaat iig eerst voor t uiterlijk en dan pas voor t innerlijk (zelfs als die blind is, alleen dan in in ander opzicht natuurlijk)...is in tig experimenten bewezen.
Pas als de ergste verliefdheid is verdwenen, krijgen we te maken met of we iemands innerlijk wel waarderen. Tot dan toe verkeren we in een staat van waasheid...

En dat een bepaald uiterlijk voor de een afstotelijk is , is voor de ander op een bepaalde manier weer mooi...die fout die gemaakt wordt is dat mensen die voor iemand vallen die 'lelijk' is, zeggen voor t innerlijk te gaan, zodat ze de oordelen van hun omgeving etc. zo een plaats kunnen geven.

Laatst gewijzigd op 01-12-2002 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 17:47
Evito
Evito is offline
Nee. Vroeger dacht ik dat wel,
maar ik bleek toch altijd verliefd te worden op de knapste meisjes. LOL!
Nu ga ik wel meer voor het innerlijk,
en uiterlijk gezien niet voor werkelijke Westerse schoonheidsstandaarden. Gewoon; mooie ogen,
een zekere uitstralende innerlijke schoonheid en
als ze lelijk is,
moet ze er niet mee zitten.

Het is zo moeilijk,
omdat ik ook wel eens hele mooie meisjes tegenkom die aandacht van me vragen.
Het is onmogelijk objectief te blijven en evenveel aandacht te besteden aan het minder mooie meisje als aan het mooie meisje.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 18:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nee!!!!!!!!!!

Je kan heus wel echt verliefd worden op innerlijk, dat weet ik zooo zeker!!! Als iemand gewoon een geweldig karakter heeft, gewoon helemaal geweldig is, dan wordt je daar toch verliefd op? Dan maakt het uiterlijk toch allemaal niets meer uit??

Ikzelf heb een internetrelatie, en ik was al verliefd op haar nog voordat ik überhaupt een foto had gezien. En zij ook op mij. Zie je wel dat het kan?

Nou ja, misschien zijn wij wel uitzonderingen. Hoeveel lesbische internetrelaties zouden er ontstaan tussen 2 mensen die zuiver op innerlijk vallen en niet de behoefte hebben om elkaar gelijk te telefoneren en al?
Oud 01-12-2002, 20:10
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
DOGGONE schreef:
Al een foto van MazeMouse gezien?

Ik denk zelf ook aan iets als 90% innerlijk, 10% uiterlijk.
Oud 01-12-2002, 20:18
dreadlocks
dreadlocks is offline
dat is bullshit. als je naar iemand kijkt, terwijl je m nog nie kent, kun je niet tot die persoon aangetrokken zijn omdat je m zo goed kent, maar om hoe ie eruit ziet toch?

innerlijk is wel het belangerijkste, maar in meeste gevallen begint het met uiterlijk.

had ik ook met m'n vriend. de eerste dingen die ik tegen m zei was betreft z'n ogen, z'n haar en z'n lach.

maar uiteindelijk, is het innerlijk wat telt. karakter is belangerijker dan een mooi uiterlijk. want je kunt bijv wel een hele mooie vriend/vriendin hebben met een innerlijk van niks, of een wat minder mooie vriend/vriendin met een geweldig innerlijk.

wat heb je liever? mooi koppie of goed karakter?

that's all hehe
Oud 01-12-2002, 20:19
Verwijderd
Ik zou een schlemiel wezen als ik zei dat ik puur op t innerlijk afging.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 20:30
utopian me
utopian me is offline
Ik denk dat innerlijk en uiterlijk gewoon heel nauw verbonden zijn. Smaak kwa kleding, blik uit de ogen, beetje verzorgd of juist niet, nonchalant of juist niet. Ideeen die zo'n persoon heeft, karaktereigenschappen en manieren kwa doen en bewegen maken een persoon voor mij nog meer af. Innerlijk en uiterlijk horen naar mijn idee dus bij elkaar en als ik op een van die 2 zou vallen wat naar mij idee dus niet kan zou ik het gauw doorzien en over zijn.
Oud 01-12-2002, 20:36
Gothic
Gothic is offline
nee, dat kan niemand zeggen zonder te liegen
Oud 01-12-2002, 21:23
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Nee, ik val niet voor 100% op het innerlijk, ik moet iemand wel mooi vinden.

Laatst gewijzigd op 01-12-2002 om 21:26.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef:
Nee, ik val niet voor 100% op het innerlijk, ik moet iemand wel mooi vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 21:57
luckyleo
luckyleo is offline
In eerste instantie ga ik gewoon op het uiterlijk af en dat is opzich wel logisch. Je stapt gewoon eerder af op een meid die er leuk uit ziet dan iemand die oerlelijk is. Vervolgens leer je het innerlijk van die persoon kennen op wie je bent afgestapt en daar maak je dan je beslissing over (of je die persoon leuk vindt). Zo is de kans dus groter dat je met een knap iemand in aanraking komt, dan een lelijk iemand, omdat je als eerste op het uiterlijk afgaat. Dit gaat op voor het echte leven en niet voor het internet, waar je meestal eerst iemand innerlijk leert kennen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 22:40
coecie
coecie is offline
als je verliefd bent op iemand innerlijk, dan is dat fijn.
meestal past iemands innerlijk goed bij zijn uiterlijk

dan hoeft het uiterlijk niet persé mooi of lelijk te zijn. het past gewoon bij die persoon

maarrr.... als je dus valt op iemands innerlijk, en zijn uiterlijk niet bij hem (of haar) past. dan zie je dat als eerste als je verliefdheid minder wordt, dan kun je je er zelfs aan irriteren. en dan is die verliefdheid op het innerlijk snel voorbij.

*alleen blinden kunnen puur voor het innerlijk gaan.

bij uiterlijk telt namelijk ook mee: UITstraling, dat wordt wel bepaald door het innerlijk, alleen beinvloed het het uiterlijk

klaar uit
Oud 01-12-2002, 23:38
Dotcom
Dotcom is offline
Vooral innerlijk en uitstraling, maar ik moet ook niet zoiets hebben van "gatver wat vies" als ik 'r zie.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 23:41
Tom
Tom is offline
Val wel op uiterlijk ja... meisje moet er wel een beetje goed uitzien, ook qua kleding enzo. Uiteindelijk val je natuurlijk op het innerlijk.
Oud 06-12-2002, 03:26
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik merk door de manier waarop ik zelf altijd behandeld ben. (he dikkop!) dat ik zelf eerder geneigd ben om naar innerlijk te kijken. Tuurlijk, als het mooi is om te zien kijk ik wel. Maar daar houd ik het bij. Geef mij toch maar 10000x liever die vriendin waarvan ik zeker weet dat ze lief en betrouwbaar is dan dat meisje dat door iedereen gewild is kwa uiterlijk. (Dus Doggone. Wanneer wordt jij officieel van mij? )
Oud 06-12-2002, 09:27
Verwijderd
Ik ga voor 50/50, maar dat wil niet zeggen dat ik op beide minder acht sla. Beiden zijn heel belangrijk, maar 100/100 is wiskundig gezien onmogelijk, dus moet het maar zo.

Wat ik ermee bedoel is dat ze én qua 'innerlijk' (schijtwoord, gebruik gewoon het mooie woord 'karakter' of 'persoonlijkheid') bij mij moet passen, en daar ben ik heel kritisch in, én dat ze me qua uiterlijk moet aanspreken. Ik kan niet verliefd worden op iemand waarbij er geen vonk overspringt wat uiterlijk betreft, ik moet me ook echt tot haar aangetrokken voelen enz.

Als je iets aangeeft als '90/10' lijkt het zo alsof het één het andere moet compenseren...'je bent oerlelijk, maar je bent wel lief, dat maakt een hoop goed'
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 15:57
)Vampje(
)Vampje( is offline
Het uiterlijk is vaak een weerspiegeling van het innerlijk.
Als iemand bijvoorbeeld erg verlegen is, kun je dat meestal ook aan hem/haar zien.
Daarom kun je volgens mij niet 100% voor innerlijk gaan, hoewel ik me dat sowieso niet kan voorstellen. Voor mij is het uiterlijk wel degelijk belangrijk, en dan met name de uitstraling. Op iemand met een waanzinnige macho-houding knap ik dus enorm af, terwijl een beetje bescheiden, maar toch spontane jongen wél mijn aandacht trekt.

Het innerlijk telt natuurlijk het zwaarst, maar 100%...Nee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2002, 16:02
Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik ga voor 50/50, maar dat wil niet zeggen dat ik op beide minder acht sla.
Zeg nou eerlijk,
als het nu een verschrikkelijk lekker wijf is [met naar later zal blijken een vreselijk kutkarakter] kun je dan nog werkelijk objectief zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 20:11
Studentje
Studentje is offline
Tis allebei enorm belangrijk. Het een kan het ander in mijn ogen ook niet compenseren.
Oud 07-12-2002, 16:45
blacky
blacky is offline
Niemand valt 100% op het innerlijk, maar ik vind wel dat een jongen een zekere uitstaling en aantrekkingskracht moet hebben en tja....anders val je zo en zo niet op een persoon.
Je kijkt altijd wel ergens naar het uiterlijk, maar innerlijk speelt een veel en veel grotere rol.
Oud 07-12-2002, 16:49
Quiana
Quiana is offline
Nou, ik denk dat het bij mij half om half is.
In het begin let ik meer op het uiterlijk en
de uitstraling, iemand die ik niet aantrekklijk
vind qua uiterlijk, zal ik minder snel leuk vinden dan
iemand die ik wel aantrekkelijk vind..
Maar als die jongen naderhand een gigantische
klootzak blijkt te zijn, blijf ik echt niet bij diegene
om dat ie zo mooi is ofzo..
Innerlijk is uiteindelijk wel belangrijker denk ik,
als het niet klikt tussen die jongen en mij,
mja, dan zal dat ook wel niet lang duren denk ik..
Oud 08-12-2002, 09:41
U-NiQ
U-NiQ is offline
Innerlijk is natuurlijk belangrijker dan een fotomodelkop ofzo.
Maar ik denk niet dat je mij met een afstotelijke lelijke jongen zie mee gaan, ook al zou hij dan een geweldig innerlijk hebben..
Het oog wil ook wat.
Oud 08-12-2002, 10:46
zeep007
zeep007 is offline
Ik kijk meer naar het innerlijk dan het uiterlijk.
Het pakketje in totaal wordt al snel mooier op het moment dat het karakter fantastisch is.
Daarbij komt dat ik, (volgens mij), niet op bloedmooie jongens verliefd kan worden.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 11:48
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Optima schreef:
als ik cijfers moest geven, val ik nooit 100% op iemand.

Ik hou het meeste van zijn innerlijk, als dat weg zou vallen zou ik ook weg zijn. Zijn uiterlijk echter niet. Verliest hij zijn looks, dan doet dat me niet zoveel als andersom

maar zijn innerlijk is NIET perfect: hij is onverschillig, uit zich niet vaak, eigenwijs, koppig.
Ach, kom op Jeanne, jij vindt eigenwijs en koppig positieve eigenschappen bij je vriendje.

Ik ken jou beter dan jij jezelf
Reageren

Regels voor berichten