Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2002, 21:33
Aragorn
Aragorn is offline
Er heeft zich een probleem bij mij voorgedaan. Er worden door bepaalde familieleden allerelei rare en vervelende programma's op mijn pc geïnstalleerd.
Dat wil ik niet. Oplossing nummer 1: uitleggen dat dat niet moet en zo, die werkt niet.

Oplossing 2 kan ik niet vinden.
Ik heb al proggies die de hele c-schijf laten verdwijnen, maar die zijn klote, want zorgen voor problemen.

Dus ik zat te denken aan zo'n soort netwerk wat de meeste hogescholen hebben: slechts beperkte toegang en geen mogelijkheid tot installeren meer.

Ik heb twee PC's in een netwekr met elkaar en Windows ME (beide PC's) Andere windows is geen optie.

Kan iemand mij heel precies vertellen wat ik precies moet instellen en zo? Resources op internet zijn nogla karig op dit gebied.

Alvast bedankt,

Aragorn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2002, 21:37
pietjepoet
pietjepoet is offline
ga naar netwerk en blokkeer je eigen pc voor de adneren op er anderen dingen te laten op instaleren dan ga je naar netwerk omgeving enzo staat er ergens beveiliging en moet je ergens een vinkje bij zetten
Oud 01-12-2002, 21:49
Aragorn
Aragorn is offline
Oh maar jij weet het effe helder uit te leggen.

Ja, nu lukt het wel.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 21:50
pietjepoet
pietjepoet is offline
Citaat:
Aragorn schreef:
Oh maar jij weet het effe helder uit te leggen.

Ja, nu lukt het wel.
ist gelukt dan
?
Oud 01-12-2002, 22:00
Aragorn
Aragorn is offline
Nee man, vertel nou eens duidelijk wat je bedoelt please....
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 22:02
Talon
Talon is offline
Citaat:
pietjepoet schreef:
ist gelukt dan
?
met die uitleg komt hij nergens, wat dat heeft niet met zijn probleem te maken geloof ik..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 22:04
niemand
niemand is offline
Gaan ze achter jouw pc zitten en het installeren? Dan is er onder ME nix aan te doen.

Doen ze het via het netwerk dan moet je het delen van mappen/bestanden uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 01:11
Verwijderd
Citaat:
Aragorn schreef:
Er heeft zich een probleem bij mij voorgedaan. Er worden door bepaalde familieleden allerelei rare en vervelende programma's op mijn pc geïnstalleerd.
Dat wil ik niet. Oplossing nummer 1: uitleggen dat dat niet moet en zo, die werkt niet.

Oplossing 2 kan ik niet vinden.
Ik heb al proggies die de hele c-schijf laten verdwijnen, maar die zijn klote, want zorgen voor problemen.

Dus ik zat te denken aan zo'n soort netwerk wat de meeste hogescholen hebben: slechts beperkte toegang en geen mogelijkheid tot installeren meer.

Ik heb twee PC's in een netwekr met elkaar en Windows ME (beide PC's) Andere windows is geen optie.

Kan iemand mij heel precies vertellen wat ik precies moet instellen en zo? Resources op internet zijn nogla karig op dit gebied.

Alvast bedankt,

Aragorn
Anders neem je toch Windows XP?
Daar kan je toch gebruikers mee aanmaken en ze dus verschillende rechten geven tot bepaalde mappen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 08:58
bam
bam is offline
Citaat:
16NiceBoy schreef:
Daar kan je toch gebruikers mee aanmaken en ze dus verschillende rechten geven tot bepaalde mappen.
en hoe komt hij aan XP?
trek zijn computer dat wel? wil hij dat wel?

maarjah Ik weet niet of het al geluk is maar
ja moet/mag naar Deze computer gaan en dan rechtermuis knop op de c:/ schijf als het goed is zie je nu een tabblad delen/sharen.
en de kans is groot dat er een aan/uit vinkhokje is waar achter staat deze map delen. Zoiets ongeveer. Zet die dus op _niet_ delen.

dat moet m doen.
Oud 02-12-2002, 09:11
Talon
Talon is offline
Citaat:
16NiceBoy schreef:
hm kan hij beter win2000 nemen..
werkt beter wat betreft rechten toekennen enz
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 10:55
Dwarfie
Dwarfie is offline
Andere windows is geen optie zei hij.

Met illusion 99 kun je je pc zo instellen dat hij bij een reset weer helemaal in de oude staat wordt teruggebracht. Nadeel is alleen dat niemand wat op kan slaan (ook dat wordt er weer afgegooid) en dat je zelf ook niet zoveel kunt (hoewel jij het programmaatje natuurlijk uit kunt schakelen, er zit een wachtwoord op).

<edit>
Met de nieuwste versie van Illusion kunt u verschillende mappen en bestandsextensies uitzonderen van de beveiliging zodat u daar eigen werk en wijzigingen wel kunt bewaren.
Hier kun je een 30 dagen trial downloaden: http://www.onderwijssoftware.nl/nl/
</edit>
Oud 02-12-2002, 11:21
Aragorn
Aragorn is offline
Windows XP heb ik geprobeerd, maar dat werkte niet helemaal lekker, en verder kan ik alleen maar aan 98 of ME komen, en dan lijkt mij toch zeker wel ME de beste keus.

Maar dat van dat delen weet ik allemaal wel, maar het is zoals hierboven al gezegd is: van de ene naar de andere kan ik ze natuurlik wel gewoon niet delen, maar het probleem is dat er mensen achter deze PC gaan zitten. Dat is best, maar er moet niet iets geinstalled worden.

Dus toen ben ik aan het rotzooien geweest, bij confiuratiescherm. Ik heb daar wat bij Netwerk --> Extern beheer gekloot, vervolgens bij Wachtwoorden, en ook nog eens bij gebruikers, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Op het laatst was ik zover dat ik wel bij delen bepaalde gebruikers kon toevoegen, maar dan kreeg ik een foutmelding:

Dus wie kan mij hier effe mee helpen?

Laatst gewijzigd op 02-12-2002 om 12:49.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 11:23
Aragorn
Aragorn is offline
Ja, dat Illusion 99 is wel een goed proggie.
Maar dertig dagen is te weinig, en vele euro's is teveel.

Kan iemand mij dus aan een crack/serial daarvan helpen, of heeft er anders iemand nog een andere oplossing?

Aragorn
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 11:56
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Aragorn schreef:
Ja, dat Illusion 99 is wel een goed proggie.
Maar dertig dagen is te weinig, en vele euro's is teveel.

Kan iemand mij dus aan een crack/serial daarvan helpen, of heeft er anders iemand nog een andere oplossing?

Aragorn
En die crack/serial mag je hier niet vragen... Ik zou je post ff editten en zelf maar ff op zoek gaan.
Reageren

Regels voor berichten