![]() |
|
Beste vrienden van het Artistiek-forum!
![]() Bij ons op school (Het Calandlyceum in Amsterdam) werd enige tijd geleden een logowedstrijd uitgeschreven. We krijgen (dat is het plan althans) binnen enkele jaren een nieuw gebouw, en het leek de schoolleiding wel passend om daarbij gelijk afscheid te nemen van het oude logo. Vandaag dus, zijn de winnaars van de wedstrijd bekend gemaakt. Zonder op dit moment zelf uitspraken te gaan doen over wat ik persoonlijk vind van de uitgekozen ontwerpen, wil ik graag aan jullie allen vragen eens een kijkje te nemen en het commentaar van de deskundige jury eens door te lezen. Zie: http://www.hetcalandlyceum.nl/logo/ Ik ben benieuwd naar jullie ARTistieke reacties! ![]() Groetjes, Danny
Laatst gewijzigd op 03-12-2002 om 00:58. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Het gaat erom wat jullie van de ontwerpen opzich vinden, als logo's voor een middelbare school met een goede reputatie. Het oude logo is hier te vinden en ze wilden iets anders.
||
![]() |
Citaat:
|
Jullie school zou zich moeten schamen zoiets bij een drukker voor hun briefpapier ofzow te laten zien.
Die ligt helemaal korm. Nee sorrie vind het niks, die eerste prijs en nog een paar gaan wel maar de rest is echt om je te bescheuren ![]() De winnaar is ook nog eens leraar... Toch wel unfair vind ik, zo verminder je natuurlijk de kans van de leerlingen enorm. Ook vind ik 450 tot minimaal 50 Euro erg veel geld voor een ontwerpwedstrijd van zo'n laag nivo. ![]()
Laatst gewijzigd op 03-12-2002 om 14:39. |
![]() |
|
Verwijderd
|
dat die wouter glas 250 euro krijgt voor z'n ontwerp is echt ronduit belachelijk!
maar ja.. als ik had meegedaan en die dude was 2e geworden had ik dus echt wel effe een uitleg gevraagd aan de "jury" (is waarschijnlijk kantine personeel ![]() het ontwerp van de winnaar vind ik nog wel meevallen, mits het goed uitgewerkt wordt mbv de computer bijv want nu is het te scheef. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
ow, en dit is toch ook heel vermakelijk:
Citaat:
dat cursieve enzow heb ik zelf gedaan, stem er namelijk volkomen mee in ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Bah.. ik vind het nix... zo niet rechte lijnen enzow.. als het zo'n goede school is , ik vind niet dat het een goede indruk maakt met zo'n logo. Ik vind dat een school logo wat strakker moet zijn.. komt (vind ik) serieus(z?)er over.
||
![]() |
Citaat:
heeft wel een school look. (en als je gelezen had ziet de school er ook zo uit) Zo'n logo moet ook erg lang mee, een te flitsend mooi logo kan vervelen... okee ik lul uit mijn nek... hij is inderdaad niet zo fantastisch.
|
![]() Ik vind deze het mooiste, precies om de reden wat eronder staat Uit het juryrapport: "Er straalt een gevoel van geborgenheid uit de naam van de school; leerlingen, hoewel zo verschillend, horen duidelijk bij elkaar en bij de school." " Maar ja het zal wel weer aan mij liggen... Groetjes!!
|
Verwijderd
|
Ik vind de logo's echt verschrikkelijk amateuristisch. De eerste prijs heeft qua vormen nog wel wat, maar het veel te rommelig uitgewerkt.
De tweede prijs kan ik niet serieus nemen. Ik vind de derde prijs nog wel gaan. Maar ook hier geldt: lelijk uitgewerkt. Het kan allemaal veel strakker. Er is zeker niet meer dan twee minuten aan besteed? |
![]() |
||
![]() |
..op aanvraag..
Citaat:
![]() Dit mag ik doen op mn stage.. HCC logo is gemaakt door mn baas, het paardje is geinspireerd door paardje dat schijnbaar model staat voor twente.. *gaap*
|
Haha, wat een gekke school en wat een lelijke logo's allemaal... Ik weet niet welke logo's er uberhaupt grafisch briljant zijn (Microsoft-raampje, McDonalds M...?) maar die van Caland zijn waardeloos.
Ik vond die gekke dikke rode punt in zowel het HCC als het Twente logo een beetje- eh- lomp is het goede woord. Of gaat het om HCC Twente, dan is het misschien wel weer aardig qua eenheid.
|
Verwijderd
|
ik vind het juist wel wat hebben, als je zown strak logo hebt dan vind ik het er zo streng uitzien. een beetje speels mag wel. ook het effect met de verschillende lettertypes doet het goed (bij mij dan). ik vind het logo met de poppetjes eronder trouwens ook erg leuk...
maarja, het zal wel aan mij liggen ofzow ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|