Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2002, 20:13
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Wat denken jullie als jullie dit screenshot zien van de desktop van Windows Longhorn???

zie deze site:

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1035212673.jpg

Vind op eerste gezicht nog erger dan Xp.
Oud 03-12-2002, 20:17
bam
bam is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Wat denken jullie als jullie dit screenshot zien van de desktop van Windows Longhorn???

zie deze site:

Ik vind het nog _te_ vroeg om iets te zeggen over longhorn

de uitgelekt beta is maar een beta.
Oud 03-12-2002, 20:19
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
bambix schreef:
Ik vind het nog _te_ vroeg om iets te zeggen over longhorn

de uitgelekt beta is maar een beta.
Ja das waar, maar daarom zeg ik ook wat je van dat screenshot vind!! Als Longhorn erin 2004 komt dan weten we meer.
Maar vraag alleen mening over screenshot (beta).
Oud 03-12-2002, 20:26
wyner
wyner is offline
Aardige skin/theme. MS mag 'm van mij wel als download aanbieden voor WinXP. Helaas zal Longhorn zelf er helemaal niet op lijken. (De vroege beta's van XP zien er ook helemaal niet uit als het eindproduct.)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 22:28
Koen
Koen is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Ja das waar, maar daarom zeg ik ook wat je van dat screenshot vind!! Als Longhorn erin 2004 komt dan weten we meer.
Maar vraag alleen mening over screenshot (beta).
Je gaat toch zeker een OS niet beoordelen op een screenshot? Krijg nou wat zeg, moet niet veel gekker worden. Dat is nou juist nét het gene wat het gros van de mensen bij Windows XP zo vervelend vond; het standaard thema.

Al snel bleek dat dat nou juist net helemaal níks zegt over het OS zelf. Je kan dus aan de hand van 1 screenshot IMHO helemaal niks zeggen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 22:30
Verwijderd
Ik zie een plaatje,
wat net zo goed een WinXP skin zou kunnen zijn..
Met citaat reageren
Oud 03-12-2002, 22:31
Phreak
Phreak is offline
Citaat:
Koen schreef:
Je gaat toch zeker een OS niet beoordelen op een screenshot? Krijg nou wat zeg, moet niet veel gekker worden. Dat is nou juist nét het gene wat het gros van de mensen bij Windows XP zo vervelend vond; het standaard thema.

Al snel bleek dat dat nou juist net helemaal níks zegt over het OS zelf. Je kan dus aan de hand van 1 screenshot IMHO helemaal niks zeggen.
Idd, Ik heb nog's gelezen dat Longhorn hogere eisen vraagt dan XP. Maar ja eerst zien dan geloven. Screenshot zeg niks! Kon net zo goed een WinXP skin zijn?

- Courage
Oud 03-12-2002, 23:10
General Fault
General Fault is offline
de iso (boot versie) zwerf al rond, je kan hem proberen (als dual boot schijnt het te werken d8t ik) maareh

ik vind die XP look zoiezo al lelijk en vooral 'afremmend' voor de overall system performance, hoop dat ze de 'classic theme' erin houden!

voorlopig blijf ik bij windows2000.
Oud 03-12-2002, 23:12
General Fault
General Fault is offline
Citaat:
Koen schreef:

Percies! het enige wat bij mij telt voor een besturings systeem is de Kernel/stabileit. Ik zet toch alles zo snel mogelijk weer in de 'classic' stand.

en de bovengenoemde redenen van mij kunnen alleen beordeeld worden bij het eindprodukt, dus die screenisch boeie me niet.
Oud 03-12-2002, 23:57
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:

zie deze site:

Dan denk ik; "Goh, XP."
Oud 04-12-2002, 07:03
bam
bam is offline
Citaat:
General Fault schreef:
de iso (boot versie) zwerf al rond, je kan hem proberen (als dual boot schijnt het te werken d8t ik) maareh

ik vind die XP look zoiezo al lelijk en vooral 'afremmend' voor de overall system performance, hoop dat ze de 'classic theme' erin houden!

voorlopig blijf ik bij windows2000.
microsoft heeft idd een build zoveel laten lekken. 3714 dach ik ongeveer
Oud 04-12-2002, 07:11
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Koen schreef:

Ik vraag alleen jullie mening oevr dit screenshot, Ik weet ook wel dat jullie en ik net zo goed niks kunnen zeggen van Longhorn zelf dat geef ik toe dat weten we in 2004 pas als het volgend jaar al niet verkrijgbaar zal zijn.
Oud 04-12-2002, 07:26
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik heb de alpha release er van gedraait, maar stelde niks voor, leek nog heel erg veel op Windows XP, en was zeer onstabiel (logisch).
Oud 04-12-2002, 07:26
bam
bam is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Ik vraag alleen jullie mening oevr dit screenshot, Ik weet ook wel dat jullie en ik net zo goed niks kunnen zeggen van Longhorn zelf dat geef ik toe dat weten we in 2004 pas als het volgend jaar al niet verkrijgbaar zal zijn.
volgens *ben site vergeten* het 4de kwartaal volgend jaar. Maar of dat een gerucht is weet ik niet.

en over de screenshot = hij is lelijk en lijkt idd op een skin

maar ik vraag me af of het echt longhorn is aangezien er ook nog mooi en groot windows XP op staat

of hoort dat?:/ zo ja, waarom dan?
Oud 04-12-2002, 08:27
Dwarfie
Dwarfie is offline
Volgens www.wininformant.com staat hij nu gepland voor 2005.
Oud 04-12-2002, 09:24
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
General Fault schreef:
Percies! het enige wat bij mij telt voor een besturings systeem is de Kernel/stabileit.
Oh, als dat het enige is wat voor jou telt dan heb ik nog een aantal adviezen voor je mbt. kernels en stabiliteit...
Oud 04-12-2002, 15:51
naamloos
naamloos is offline
Ik gok erop dat het hele uiterlijk her-designt wordt...
En voor mij is het ook "te-Xp'ig" en zal denk ik een aparte skin ervoor maken/downloaden...

Maar we zullen zien
Oud 04-12-2002, 16:26
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
bambix schreef:
volgens *ben site vergeten* het 4de kwartaal volgend jaar. Maar of dat een gerucht is weet ik niet.

en over de screenshot = hij is lelijk en lijkt idd op een skin

maar ik vraag me af of het echt longhorn is aangezien er ook nog mooi en groot windows XP op staat

of hoort dat?:/ zo ja, waarom dan?
Weet niet of dat hoort maar ik las op www.webwereld.nl een artikel over dat microsoft kwaad was dat ze de screenshots openbaar gemaakt hadden en toen stond erbij van Longhorn!!!
Oud 04-12-2002, 16:57
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Weet niet of dat hoort maar ik las op www.webwereld.nl een artikel over dat microsoft kwaad was dat ze de screenshots openbaar gemaakt hadden en toen stond erbij van Longhorn!!!
ohhhhh zeg hee!!!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 16:59
General Fault
General Fault is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Oh, als dat het enige is wat voor jou telt dan heb ik nog een aantal adviezen voor je mbt. kernels en stabiliteit...
en die zijn? (linux... lol)
Oud 04-12-2002, 17:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
General Fault schreef:
Er zijn zoveel OSen die een kernel hebben en stabiel zijn... o.a. Linux ja...
Oud 04-12-2002, 17:35
Yohst
Yohst is offline
t ziet er tč gebruiksvriendelijk uit, en ik vrees dat je de plekken waar je instellingen kan vinden verandert / verplaatst zijn.

Zie alleen al hoe ze je 'Eigenschappen voor Beeldscherm' verkracht hebben Natuurlijk kun je dit weer terugzetten, maar dit zal met al die instellingen een hoop gedoe zijn na installatie
Oud 04-12-2002, 19:49
bam
bam is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
*bron gevonden*

Tada
Oud 04-12-2002, 19:53
bam
bam is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Van jou site geplukt.

http://www.wininformant.com/Articles...rticleID=25700

onderaan

__
Given the breadth of these advancements, it's no wonder that Longhorn has slipped from its original early 2003 target date to an expected mid-2004 launch. You didn't really think a little point release was going to take that long to develop, did you?
__
Oud 04-12-2002, 20:31
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
bambix schreef:
Van jou site geplukt.

http://www.wininformant.com/Articles...rticleID=25700

onderaan

__
Given the breadth of these advancements, it's no wonder that Longhorn has slipped from its original early 2003 target date to an expected mid-2004 launch. You didn't really think a little point release was going to take that long to develop, did you?
__
Jouw site

Ok, ik zat er een jaartje naast. Die releasedate zal vast nog wel een keer verschuiven. Ik wilde er alleen even mee duidelijk maken dat het gewoon nog veel te vroeg is om iets zinnigs over Longhorn te kunnen zeggen.
Oud 04-12-2002, 21:19
Verwijderd
Bah, de Alpha versie van Longhorn (build 3683) is zeker nog wat bagger Maar goed tis ook nog maar de alpha, voor de rest ziet het er wel weer gelikt uit. En is weer een likje verf overheen gegaan (over Xp dus )

Voor de rest is het denk ik nog afwachten. Want echt soepel loopt hij hier nog niet (Tsja alpha he)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 21:58
bam
bam is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Jouw site

Ok, ik zat er een jaartje naast. Die releasedate zal vast nog wel een keer verschuiven. Ik wilde er alleen even mee duidelijk maken dat het gewoon nog veel te vroeg is om iets zinnigs over Longhorn te kunnen zeggen.
zie mijn allereerste (1-post) reply
Oud 06-12-2002, 09:33
kikkerkut
kikkerkut is offline
het is duidelijk te zien dat deze screenshot is ge-edit!
en bij ms is er ook geen info over te vinden... er is altijd info als ze bezig zijn met een nieuwe versie over o.a. de features en stuff. er staat gewoon helemaal nix over longhorn! deze topic sux!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Ik heb de alpha release er van gedraait, maar stelde niks voor, leek nog heel erg veel op Windows XP, en was zeer onstabiel (logisch).
Is dat logisch? Bij een goed ontworpen systeem worden nieuwe features naar grondig overleg en ontwerp pas toegevoegd, zodat het vervolgens ook werkt.

Bij Microsoft denk ik vaak (net zoals bij de Linux kernel) dat ze er gewoon nieuwe features in raggen en dan maar hopen dat het werkt. Vervolgens zoveel mogelijk testen .. "hey, het schijnt te werken .. our work is done"

Paar maanden later verschijnt dan de eerste service pack die alles corrigeert wat ze eerst niet verwachtten

Citaat:
General Fault schreef:
Zo stabiel is Linux helemaal niet. In kernel 2.4.20 was er alweer een serieuze fout in de Ext3FS module. Geeft je echt veel vertrouwen

En dan nog ff ontopic: ik vind de screenie veel te druk. Ik hou het systeem zelf graag lekker simpel en concentreer me op de applicaties waarmee ik werk. Teveel gebruikersvriendelijkheid (ook wel hand-holding) sucks bigtime, aangezien het de productiviteit nogal in de weg staat.

Ik haat wizards, ik haat onnodig veel toolbars en snufjes, ik haaaaaaaaaaat

[/afreageer modus]

*zucht*
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 10:03
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Is dat logisch? Bij een goed ontworpen systeem worden nieuwe features naar grondig overleg en ontwerp pas toegevoegd, zodat het vervolgens ook werkt.
Dat is dan ook het doel van veel softwaremakers. Zijn echter mensen; geen robots. Dus ze kunnen fouten maken.

Citaat:
Bij Microsoft denk ik vaak (net zoals bij de Linux kernel) dat ze er gewoon nieuwe features in raggen en dan maar hopen dat het werkt. Vervolgens zoveel mogelijk testen .. "hey, het schijnt te werken .. our work is done"
Daarvoor zijn RC's en X.Y (waarbij y=oneven) versies uitgevonden. Linus is juist terughoudend tegenover allerlei code.

Citaat:
Zo stabiel is Linux helemaal niet. In kernel 2.4.20 was er alweer een serieuze fout in de Ext3FS module. Geeft je echt veel vertrouwen
1) Die kernel wordt niet door Linus zelf onderhouden.
2) Nee 1 voorbeeld zegt echt iets over de kernel zelf. OpenBSD 3.2 patch 2: "Network bridges running pf with scrubbing enabled could cause mbuf corruption, causing the system to crash.". Ok, OpenBSD zuigt. Want ze leveren een serieuze fout in het OS. Not. Software is en zal niet perfect zijn om de doodeenvoudige reden dat mensen dat ook niet zijn.
3) Er zitten zo'n 30 fouten in MSIE die gevonden zijn tussen meer dan half jaar geleden t/m nu. Vele van deze fouten kunnen remote Administrator access opleveren.
4) Dan gebruik je niet meteen de laatste stable versie.
5) Anders stop je 'ns met zeuren en ga je zelf een OS schrijven.
Oud 06-12-2002, 10:47
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Dat is dan ook het doel van veel softwaremakers. Zijn echter mensen; geen robots. Dus ze kunnen fouten maken.
Het probleem is altijd tijd en geld. Je moet snel iets leveren dat werkt en daardoor ontstaan de meeste fouten.

Citaat:
1) Die kernel wordt niet door Linus zelf onderhouden.
2) Nee 1 voorbeeld zegt echt iets over de kernel zelf. OpenBSD 3.2 patch 2: "Network bridges running pf with scrubbing enabled could cause mbuf corruption, causing the system to crash.". Ok, OpenBSD zuigt. Want ze leveren een serieuze fout in het OS. Not. Software is en zal niet perfect zijn om de doodeenvoudige reden dat mensen dat ook niet zijn.
3) Er zitten zo'n 30 fouten in MSIE die gevonden zijn tussen meer dan half jaar geleden t/m nu. Vele van deze fouten kunnen remote Administrator access opleveren.
4) Dan gebruik je niet meteen de laatste stable versie.
5) Anders stop je 'ns met zeuren en ga je zelf een OS schrijven.
1) Het lijkt me persoonlijk beter als ze het in teamverband gaan doen (zoals bij FreeBSD bijv) en niet 1 persoon de beslissingen laten maken.
2) Ik toonde alleen maar aan dat Linux ook niet het stabielste is. In een productie-omgeving is het onacceptabel dat er gegevens verloren gaan door een fout in het bestandssysteem. Nu beweer ik niet direct dat Linux kut is, alleen dat ik nogal sceptisch sta tegenover alles wat nieuw en slecht getest is. Of dat nou Linux 2.4 of Windows XP is, maakt daarbij weinig uit.
3) Beetje loze opmerking. Bij Linux heb ik nog zoiets van "als ze er lang genoeg aan werken en het goed testen, wordt het nog iets moois" .. bij IE heb ik zoiets van "als ik het helemaal zou kunnen verbannen, had ik het allang gedaan" Dit is net zoiets als wanneer ik een 9.8 voor een Wiskunde B repetitie haalde. Ik had kunnen zeggen "het gemiddelde van de klas was een 5, dus ik ben goed", maar realistischer is "ik ging slordig te werk, omdat een 10 mogelijk was".
4) Inderdaad. Toch wordt die als "stable" vrijgegeven. Beetje jammer.
5) I'd love to, maar ik weet van mezelf dat ik een slordige programmeur ben

Laatst gewijzigd op 06-12-2002 om 10:51.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 14:19
Lunchbox
Lunchbox is offline
Kheb hem ff geinstaleerd, vind ut maar niets.. nieuw? is al 2 weken oud hehe
Oud 06-12-2002, 17:38
Verwijderd
Gadverdamme. Ziet er al net zo walgelijk blij uit als de eerste XP. Gelukkig kun je die, net zoals Longhorn waarschijnlijk, gewoon terugzetten in de 'Classic' instellingen van good ol' 98.

Overigens: typisch weer iets voor nerdjes, om meteen het allernieuwste weer te downen + installeren. Je hebt er vaak niets aan. Je moet een besturingssysteem vervangen omdat het oude niet meer voldoet, niet omdat er een nieuwere uit is die 'hipper' i.s
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 18:28
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Het probleem is altijd tijd en geld. Je moet snel iets leveren dat werkt en daardoor ontstaan de meeste fouten.
Bij Linux is dat probleem stukken minder groot omdat de devvers niet per uur betaald krijgen zoals dat in een bedrijf het geval is. Linus is behoorlijk eigenzinnig.

Citaat:
1) Het lijkt me persoonlijk beter als ze het in teamverband gaan doen (zoals bij FreeBSD bijv) en niet 1 persoon de beslissingen laten maken.
2) Ik toonde alleen maar aan dat Linux ook niet het stabielste is. In een productie-omgeving is het onacceptabel dat er gegevens verloren gaan door een fout in het bestandssysteem. Nu beweer ik niet direct dat Linux kut is, alleen dat ik nogal sceptisch sta tegenover alles wat nieuw en slecht getest is. Of dat nou Linux 2.4 of Windows XP is, maakt daarbij weinig uit.
3) Beetje loze opmerking. Bij Linux heb ik nog zoiets van "als ze er lang genoeg aan werken en het goed testen, wordt het nog iets moois" .. bij IE heb ik zoiets van "als ik het helemaal zou kunnen verbannen, had ik het allang gedaan" Dit is net zoiets als wanneer ik een 9.8 voor een Wiskunde B repetitie haalde. Ik had kunnen zeggen "het gemiddelde van de klas was een 5, dus ik ben goed", maar realistischer is "ik ging slordig te werk, omdat een 10 mogelijk was".
4) Inderdaad. Toch wordt die als "stable" vrijgegeven. Beetje jammer.
5) I'd love to, maar ik weet van mezelf dat ik een slordige programmeur ben
1) Zit wat in. Deels doen ze dat natuurlijk al -zoals in elke community-. Jij bent het niet eens met de structuur: als het je niet bevalt gebruik je FreeBSD. Diversiteit is niet verkeerd - sterker nog, ben ik behoorlijk voor. Bij FreeBSD is het trouwens ook niet zo dat iedere devver ff wat in de kernel mag klooien. Werkt een team aan. Maar FreeBSD is een compleet OS; Linux alleen een kernel. Toch wat moeilijker te vergelijken..
2 + 4) Dat ben ik met je eens en ik heb daar de oplossing voor bedacht dat IK op productie bakken alleen de laatste stable kernels draai -met patches- nadat anderen het hebben getest. Meestal doe ik 't zo dat wanneer de laatste versie uitkomt lees ik rustig de changelog door en neem ik de voorlaatste.
3) Het accepteren van fouten maken. Dat is menselijk. Daarnaast betaal je niet voor stabiliteit. En zie m'n vorige opmerking.
5) 9,8 is wel hoog anders
Oud 06-12-2002, 20:26
bam
bam is offline
Citaat:
Lunchbox schreef:
Kheb hem ff geinstaleerd, vind ut maar niets.. nieuw? is al 2 weken oud hehe
moet je eens voor stellen wat voor ouwe lul je bent 14 jaar oud al!

maar dat was offtopic

waarom vind je t maar nix dan?
Reageren

Regels voor berichten