Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2002, 13:10
Narrator
Narrator is offline
Ik weet eigenlijk niet waar ik dit moet plaatsen, dus als het verkeerd staat move het dan maar. (please don't lock it).

Ok, iedereen weet dat de moord op John F. Kennedy geen normale moord was, helemaal omdat er meer keer geschoten was dan 1 man kan doen met zijn geweer.

Wat denken jullie wie nou de echte dader was? Waarom zou Kennedy vermoord zijn? Zit de CIA er achter? Was het de Maffia?

What do you think?

Hieronder kan je trouwens de originele video downloaden waarop de moord staat. (~2.75 mb)
http://www.movies-5.freeserve.co.uk/...sasination.zip

Ik raad je aan dit filmpje eens heel goed te bekijken, er is iets te zien wat weinigen ooit opgemerkt hebben!!

Hier is de tip: Watch the driver carefull! en kijk het een paar keer achter elkaar...

[Dit bericht is aangepast door Raptor (20-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2002, 13:15
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Ik heb het wel geweten, volgens mij was het een POLITIEKE tegenstander die de moord beging, maar ik weet het niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:20
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Raptor schreef:

Ik raad je aan dit filmpje eens heel goed te bekijken, er is iets te zien wat weinigen ooit opgemerkt hebben!!

Hier is de tip: Watch the driver carefull! en kijk het een paar keer achter elkaar...

hmmm t is onduidelijk, maar die chauffeur zit wat te bewegen, maar wat doet ie precies?
leg es uit wat jij ziet
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:28
Narrator
Narrator is offline
Het lijkt alsof de chauffeur Kennedy door zijn hoofd knalt.

Eerst rijd de auto met een redelijk tempo door de straat, Kennedy word in zijn nek geraakt. (Zijn vrouw vraagt of het wel gaat ofzo, let maar es op). Dan gaat de auto opeens heel erg langzaam rijden. Als ie bijna stopt, draait de chauffeur zich om en schiet hem door zijn hoofd. Nu rijd de auto met een tering gang weg.

Dit moet je echt een stuk of 10 keer achter elkaar bekijk hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:36
Nieuwe Nationale Partij
Het beeld is heel erg schokkerig, dus het is moeilijk te zien. Ik zie alleen goed, dat hij in zijn gezicht geraakt wordt, en dat zijn vrouw uit de auto probeert te komen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 13:39
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Het beeld is heel erg schokkerig, dus het is moeilijk te zien. Ik zie alleen goed, dat hij in zijn gezicht geraakt wordt, en dat zijn vrouw uit de auto probeert te komen.

Watch it again... (Just do it)

Terwijl je het nog eens bekijk, let dan niet op kennedy! Let op de chauffeur!

Als je dit heb gedaan, probeer dan goed op beide te letten.

Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 15:19
Vos
Vos is offline
Wie is die man die de auto opspringt als de vrouw van Kennedy probeert te vluchten?

Heh..Wat ellendig zeg dat net dat bord in beeld komt als hij voor het eerst wordt geraakt.. ..

Dit intrigeert mij eigenlijk best wel..

[edit]Ja verrek, die chauffeur lijkt zich heel eventjes om te draaien, te schieten en vervolgens weer heel snel de handen aan het stuur te doen..Misschien is dat de reden dat de vrouw van Kennedy zo snel mogelijk uit de auto weg wilde, omdat ze doorhad dat de chauffeur het was geweest en dat ze anders ook geraakt zou worden door hem.. [/edit]

[Dit bericht is aangepast door Vos (20-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 15:24
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Vos schreef:
Wie is die man die de auto opspringt als de vrouw van Kennedy probeert te vluchten?
Iemand van de beveiliging, hij probeert haar te beschermen tegen eventuele andere kogels.

Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 15:34
Not for Sale
Not for Sale is offline
trieste zaak.. ik down het filmpje niet met mijn zielig modempje maar kweet wel wat je bedoelt...

wanneer was het ook alweer? 1962? een gozer in mijn klas die kijkt uit naar de dag dat het 50 jaar geleden is, want dan zijn 'top secret' documenten van FBI en CIA verjaard en mogen die openbaar gemaakt worden. Hij zegt dat we er dan achter zullen komen hoe het nou echt zat.
Oud 20-01-2002, 15:50
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
zitten er nou 2 mannen voorin?
want je ziet eerst de man voor aan de rechter kant omkijken, hij draait terug en daarna wordt er geschoten.
En dat de chauffeur harder gaat rijden is logisch.
Oud 20-01-2002, 16:03
^AmArU^
^AmArU^ is offline
wtf ja het is duidelijk die chauffeur!!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 16:05
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
zitten er nou 2 mannen voorin?
want je ziet eerst de man voor aan de rechter kant omkijken, hij draait terug en daarna wordt er geschoten.
En dat de chauffeur harder gaat rijden is logisch.

Ja, er zitten 2 mannen voorin. Als de ene terug draait, draait de chauffeur daarna om en schiet.

Het is niet zo logisch dat de auto eerst met een redelijk tempo rijdt, daarna bijna stopt, en dan heel hard weg rijdt. Als hij bijna stopt, word Kennedy neergeknalt.

Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 16:28
MissCzechMeOut
je ziet die 2e wel omdraaien maar je kan um dus echt nie zien schieten, ik denk eerder dat die auto gewoon langzamer ging rijden omdat ze keken wat hij had (hij had namelijk al iets).
Op het moment dat er geschoten wordt rijdt de chauffeur snel weg. Wat zou jij doen, stil blijven staan?
Kennedy wordt aan de rechter kant van zijn hoofd geraakt dus het zou moeilijker worden voor de chauffeur, en als het de chauffeur was, dan zou het echt wel bekend zijn geworden, er zaten immers getuigen bij, ik ga het filmpje nog ff inspecteren.
Oud 20-01-2002, 16:36
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
je ziet die 2e wel omdraaien maar je kan um dus echt nie zien schieten, ik denk eerder dat die auto gewoon langzamer ging rijden omdat ze keken wat hij had (hij had namelijk al iets).
Op het moment dat er geschoten wordt rijdt de chauffeur snel weg. Wat zou jij doen, stil blijven staan?
Kennedy wordt aan de rechter kant van zijn hoofd geraakt dus het zou moeilijker worden voor de chauffeur, en als het de chauffeur was, dan zou het echt wel bekend zijn geworden, er zaten immers getuigen bij, ik ga het filmpje nog ff inspecteren.

Wie heeft Kennedy dan vermoord? Lee Harvey Oswald?
Kennedy word eerst geraakt in zijn nek, daarna word er nog eens geschoten, hij word nu geraakt in zijn hoofd. Ook word de man tegen over hem twee × geraakt. Hoe doe je dat vraag ik me af...

Als de CIA hem dood wou hebben (Wat veel mensen toch beweren) is het wel te verklaren waarom de chauffeur schoot.

Hij moest schieten omdat die andere gewoon miste! Ze konden hem niet laten leven, hij moest gewoon dood, en als de CIA hem dood wil, gebeurt dat ook.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 16:38
Verwijderd
Jullie hebben allemaal teveel X-files gekeken en teveel Postal gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 16:39
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
nare man schreef:
Jullie hebben allemaal teveel X-files gekeken en teveel Postal gespeeld.

Kijk dan zelf nare man die je bent, voordat je wat zegt. Het is eenvoudig te zien dat het de chauffeur is.

Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 16:44
MissCzechMeOut
Citaat:
Raptor schreef:
Kijk dan zelf nare man die je bent, voordat je wat zegt. Het is eenvoudig te zien dat het de chauffeur is.

Het is helemaal niet eenvoudig,want ik zie hem dus echt niet schieten, ik zie hem alleen maar omdraaien, als het de chauffeur was zouden er zeker wel getuigen zijn geweest die het gezien hebben.
Ik weet niet wie het heeft gedaan, maar het is niet mijn taak om dat uit te zoeken.
Oud 20-01-2002, 17:46
pseudoniem
pseudoniem is offline
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de bestuurder heeft geschoten.

Als alle inzittenden ervan af wisten dat JFK vermoord zou worden. Waarom laat je dan de bestuurder schieten?!?
En als de bestuurder er alleen iets vanaf zou weten... Dan wisten de rest er nu wel iets vanaf.

En de reactie van de bestuurder:
Er lijkt iets mis te zijn met JFK... hij kijkt achterom om te kijken wat het is mindert daarbij wat snelheid. Er wordt geschoten... hij geeft gas en rijdt snel weg... Logische reactie lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:49
MissAjaxMasterdam
MissAjaxMasterdam is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de bestuurder heeft geschoten.

Als alle inzittenden ervan af wisten dat JFK vermoord zou worden. Waarom laat je dan de bestuurder schieten?!?
En als de bestuurder er alleen iets vanaf zou weten... Dan wisten de rest er nu wel iets vanaf.

En de reactie van de bestuurder:
Er lijkt iets mis te zijn met JFK... hij kijkt achterom om te kijken wat het is mindert daarbij wat snelheid. Er wordt geschoten... hij geeft gas en rijdt snel weg... Logische reactie lijkt mij.
Tsjah, vertel mij wat, mensen willen van een mug een olifant maken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 17:52
Verwijderd
sorry, maar ik zie hem ook niet schieten!
Ik heb dit filmpje echt al miljoenen keren gezien! Als het die gozer was waarom hebben ze hem dan niet gepakt!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 18:05
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Als het die gozer was waarom hebben ze hem dan niet gepakt!!!!

De CIA gaat echt niet bewijzen dat hun chauffeur de dader is hoor!

Bedenk eens wat er gebeurt als het publiek te horen krijgt dat de CIA erachter zit!!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Raptor schreef:

Bedenk eens wat er gebeurt als het publiek te horen krijgt dat de CIA erachter zit!!
Net of die chauffeur de gehele CIA vertegenwoordigd! Zien jullie iets van een wapen op die film!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 18:14
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Net of die chauffeur de gehele CIA vertegenwoordigd! Zien jullie iets van een wapen op die film!

Die chauffeur is CIA agent William Greer. Als die chauffeur hem vermoord heeft, geeft het publiek de CIA de schuld.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:01
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
Raptor schreef:

Maar denk even na... Er zitten meer mensen in de auto... Die kunnen toch zien/horen/ruiken misschien wel voelen of er iemand in de buurt schiet??

En de CIA is echt niet zo dom om een chaffeur te laten schieten. Dan heb je zo'n grote kans dat het misgaat... die vent moet achterom kijken, richten en dan ook nog alles sneaky... en gas blijven geven en de auto de goede richting op laten gaan...
Ja héél logisch!!

Laat die persoon ernaast schieten en al je problemen zijn opgelost!!!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:18
bam
bam is offline
kep t filmpjuh gekeken en het 2de schoot 15x gezien en ik denk dat de chaufeur t niet was gezien de richting van de 2de schoot als je goed kijkt naar de impact dan lijkt t r op dat het schoot van hoog kwam en niet op chauffeurs hoogte om het zo maar even te zeggen

Oud 20-01-2002, 19:21
Deniece
Deniece is offline
ALS het de chauffeur was, dan was dat tog openbaar nieuws geweest.. Er staan tog allemaal mensen omheen.. IEDEREEN zou tog zien dat die chauffeur m schiet!? Of zie IK t nou verkeerd,.. Vast wel anders had iemand dit allang gezegd..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:37
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Deniece schreef:
ALS het de chauffeur was, dan was dat tog openbaar nieuws geweest.. Er staan tog allemaal mensen omheen.. IEDEREEN zou tog zien dat die chauffeur m schiet!? Of zie IK t nou verkeerd,.. Vast wel anders had iemand dit allang gezegd..
Wie let er nou op de chauffeur?

En waarom die andere in de auto niets zeiden, was omdat die er ook bij hoorde.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:48
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Wie let er nou op de chauffeur?

En waarom die andere in de auto niets zeiden, was omdat die er ook bij hoorde.
Waarom laat je dan de chaffeur schieten?? En als je op afstand staat dan kun jij je echt niet alleen op de president focussen dat is bullshit... dan valt een terugslag van de pistool van de chaffeur echt wel op!

Ga eens in je vaders auto stappen en keer je eens om en ga eens richten op iemand die achter je zit... Dan moet je zo spastisch bewegen... Dat valt op!!
Die chaffeur was alleen bezorgd om de president... en keek eventjes om...

Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 20:18
Nieuwe Nationale Partij
Ik heb het filmpje nu iets van 20 keer gezien. Ik zie nog steeds niet wie dat schot lost (sorry ) . De auto rijd daarna inderdaad wel hard weg. Maar dat wil nog niet zeggen dat de bestuurder probeert te ontkomen (als hij het gedaan heeft). Het kan er ook op wijzen, dat de bestuurder zo snel mogelijk van die onheilsplek wil. Om te voorkomen dat er nog een keer wordt geschoten.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 20:26
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Ik heb het filmpje nu iets van 20 keer gezien. Ik zie nog steeds niet wie dat schot lost (sorry ) . De auto rijd daarna inderdaad wel hard weg. Maar dat wil nog niet zeggen dat de bestuurder probeert te ontkomen (als hij het gedaan heeft). Het kan er ook op wijzen, dat de bestuurder zo snel mogelijk van die onheilsplek wil. Om te voorkomen dat er nog een keer wordt geschoten.

Ja inderdaad... dat is toch een natuurlijke reactie??? Die vent is getraind om zo snel mogelijk bij zo'n plaats weg te rijden.

Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 08:00
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:
Ja inderdaad... dat is toch een natuurlijke reactie??? Die vent is getraind om zo snel mogelijk bij zo'n plaats weg te rijden.

Is ie er ook op getrained om eerst ff bijna te stoppen?
Chauffeurs zijn getrained om in zulke situaties gelijk weg te rijden lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 15:13
DruidessI
DruidessI is offline
Oswald was het mijn inziens niet.

Er werd later 1 keer verklaard dat Oswald het niet had kunnen zijn, want vanuit de hoek waarvandaan hij zou hebben geschoten, zou het nooit mogelijk zijn geweest dat Kennedy's hersenen op de achterbak lagen.

Nogal geloofwaardig verhaal, waarom Oswald het niet zou kunnen zijn. Vond ik.

Het moest iemand van voren zijn, dus. Of het de chauffeur was, weet ik niet.

Groetjes,
Suzan
Oud 21-01-2002, 15:18
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
trieste zaak.. ik down het filmpje niet met mijn zielig modempje maar kweet wel wat je bedoelt...

wanneer was het ook alweer? 1962? een gozer in mijn klas die kijkt uit naar de dag dat het 50 jaar geleden is, want dan zijn 'top secret' documenten van FBI en CIA verjaard en mogen die openbaar gemaakt worden. Hij zegt dat we er dan achter zullen komen hoe het nou echt zat.

En die gelooft ook serieus dat die documenten waarin dat eventueel zou staan dan openbaar gemaakt worden? Naief personage dan...
Oud 21-01-2002, 15:19
waaromniet?
waaromniet? is offline
Heb je trouwens ook maar enig bewijs verder dat deze video echt is? Lijkt me niet, een video kan mijns inziens nooit als bewijs gebruikt worden, aangezien je alles zo kan editen... En als er dan alleen maar een hint in die richting gegeven word...
Oud 21-01-2002, 15:23
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Heb je trouwens ook maar enig bewijs verder dat deze video echt is? Lijkt me niet, een video kan mijns inziens nooit als bewijs gebruikt worden, aangezien je alles zo kan editen... En als er dan alleen maar een hint in die richting gegeven word...

Het bewijs heb ik niet. Ik vind het ook jammer dat ik dit niet op video heb. (Andere mensen hier misschien?)

Maar ik ben er bijna zeker van dat dit de originele beelden zijn. Anders weet jij misschien een betere link?

Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 15:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Het bewijs heb ik niet. Ik vind het ook jammer dat ik dit niet op video heb. (Andere mensen hier misschien?)

Maar ik ben er bijna zeker van dat dit de originele beelden zijn. Anders weet jij misschien een betere link?

Geen idee, maar ik probeerde te zeggen, een video zegt sowieso niet alles... Dat het onwaarschijnlijk is dat Oswald de dader was ben ik met je eens, en dat er kans in zit dat het de CIA was, tja, kans zeker. Maar dat je dat uit deze (of uberhaupt een video) kan afleiden lijkt me sterk. Een video kan aanwijzingen geven, maar is geen bewijs.
Oud 21-01-2002, 15:38
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Geen idee, maar ik probeerde te zeggen, een video zegt sowieso niet alles... Dat het onwaarschijnlijk is dat Oswald de dader was ben ik met je eens, en dat er kans in zit dat het de CIA was, tja, kans zeker. Maar dat je dat uit deze (of uberhaupt een video) kan afleiden lijkt me sterk. Een video kan aanwijzingen geven, maar is geen bewijs.

Mee eens, het is natuurlijk geen bewijs, maar het kan de (wat veel mensen denken) CIA samenzweringen gedeeltelijk verklaren.

Het is en blijft een raadsel, maar ik weet zeker dat dit geen normale moord was.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:22
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Kijk dan eens wat ik eerder getypt heb!!
Er lijkt iets mis te zijn met JFK z'n vrouw kijkt naar hem... en op dat moment de chaffeur ook eventjes... Lijkt me normaal, hoe getraind je ook bent, dat je eventjes afremt omdat jij je aandacht even wat minder bij het gaspedaal hebt.
Lijkt me in elk geval 10x logischer dan dat de chaffeur schiet... Als je nadenkt is dat gewoon niet logisch!!!

Er hoeft maar 1 persoon dat gezien te hebben... En het hele vertrouwen in de veiligheid is verdwenen. Dat zelfs de chauffeur van Kennedy een moord pleegt!!

Een beetje nadenkend persoon weet dat dat het domste is om te doen!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:45
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
pseudoniem schreef:
Citaat:
Raptor schreef:
Kijk dan eens wat ik eerder getypt heb!!
Er lijkt iets mis te zijn met JFK z'n vrouw kijkt naar hem... en op dat moment de chaffeur ook eventjes... Lijkt me normaal, hoe getraind je ook bent, dat je eventjes afremt omdat jij je aandacht even wat minder bij het gaspedaal hebt.
Lijkt me in elk geval 10x logischer dan dat de chaffeur schiet... Als je nadenkt is dat gewoon niet logisch!!!

Er hoeft maar 1 persoon dat gezien te hebben... En het hele vertrouwen in de veiligheid is verdwenen. Dat zelfs de chauffeur van Kennedy een moord pleegt!!

Een beetje nadenkend persoon weet dat dat het domste is om te doen!

Als het dan zo is gegaan, heeft die chauffeur de grootste fout gemaakt in zijn leven. Als hij niet zo zacht was gaan rijden, had de schutter misschien helemaal niet raak geschoten!

Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 17:33
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
Raptor schreef:

Als het dan zo is gegaan, heeft die chauffeur de grootste fout gemaakt in zijn leven. Als hij niet zo zacht was gaan rijden, had de schutter misschien helemaal niet raak geschoten!

Ja inderdaad...
fouten maken is menselijk!!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 20:03
harry
harry is offline
voordat JFK in zijn rechtervoorhoofd wordt geschoten is hij al een keer geraakt in zijn nek van achteren.

kijk maar goed hij zit een beetje stom voorover geleund, de chauffeur en de andere inzittende zien het ( hij kijkt naar achteren en terwijl de chauffeur kijkt, ziet hij dat kennedy nog een keer geraakt wordt, en hij gaat sneller te rijden om de president in veiligheid te brengen.

volgens de officiele verklaring is er in die ca. 6 seconden door lee harvey oswald 3 keer geschoten (later is bewezen dat je met zijn geweer helemaal niet in 6 seconden 3 keer kan schieten) daarbij heeft hij Kennedy gedood en de gouveneur van Texas,Connally, zwaar verwond. Connoly werd meerdere malen door een kogel (de zogenaamde wonderkogel) Zo staat het in het officiele rapport:

This bullet, Commission Exhibit #399, is supposed to have traversed through Kennedy's neck, from back to front (somehow miraculously missing any of the neck verterbrae), and then entered Connally's back, smashing some four inches of his fifth rib, exited from his chest and fractured the major wrist-bone of his right hand and then lodged in his thigh. The problem is that this bullet remained in a "nearly pristine" condition after inflicting all of this damage.

als je ook maar over een beetje besef van lociga hebt, snap je dat een kogel niet steeds uit zich zelf van richting kan veranderen.

Kennedy is niet door 1 iemand vermoord maar door verschillende groepjes van mensen die in een kruisvuur opstelling stonden. het is allemaal heel ingewikkeld om uit te vinden hoe het precies is gegaan en waarschijnlijk zullen ook nooit de echte daders gevonden worden.

Om een beeld te krijgen wat er echt gebeurd is en wat de beweegreden van de moord zijn moet je de film JFK van oliver stone huren of op internet kijken bijv. op
http://zencanoeist.freehomepage.com/truth2.html
Oud 21-01-2002, 21:20
DruidessI
DruidessI is offline
Veel info hierover:
http://www.conspire.com/jfkfaq.html

Maar dan wel pro Oswald als dader...

Grt,
Suzan

[Dit bericht is aangepast door DruidessI (21-01-2002).]
Oud 21-01-2002, 21:35
harry
harry is offline
als je nog steeds denkt dat oswald het gedaan heeft kan je niet nadenken
Oud 22-01-2002, 13:29
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
En die gelooft ook serieus dat die documenten waarin dat eventueel zou staan dan openbaar gemaakt worden? Naief personage dan...

waarom? als een cia-figuur dan iets laat lekken wordt ie niet vervolgd en ik denk dat er best mensen daar werken die het zwaar valt hun mond te houden.

Oud 22-01-2002, 15:24
kermie
kermie is offline
Sorry hoor, maar de chauffeur heeft echt niet geschoten. Dan zou echt wel iemand dat gezien hebben en in een verklaring gezegd hebben. Dat schot van voren kwam vanaf een heuveltje (de Grassy Knoll). Als jullie er meer over willen weten, moeten jullie eens de film JFK kijken. Heb ik ook gedaan. Ik heb over dit onderwerp mijn profielwerkstuk gedaan.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 15:36
kermie
kermie is offline
[QUOTE]Vos schreef:
[B]Wie is die man die de auto opspringt als de vrouw van Kennedy probeert te vluchten?

[edit]Ja verrek, die chauffeur lijkt zich heel eventjes om te draaien, te schieten en vervolgens weer heel snel de handen aan het stuur te doen..Misschien is dat de reden dat de vrouw van Kennedy zo snel mogelijk uit de auto weg wilde, omdat ze doorhad dat de chauffeur het was geweest en dat ze anders ook geraakt zou worden door hem.. [/edit]

Die man die achterop de auto jump, is een veiligheidsagent van de politie. Jackie Kennedy wil niet weg uit de auto, ze helpt alleen die agent op de auto.

Trouwens, ik zie niks bijzonders aan de chauffeur. De enige die ik zich zie omdraaien is diegene die rechts voorin zit, maar dat is niet de chauffeur, dat is de Gouverneur van Texas, Connally.

En dat de auto keihard wegrijdt is omdat hij gelijk naar het Parkland Ziekenhuis rijdt.

Ik denk trouwens niet dat Oswald de dader is, ik denk dat de maffia erachter zit.

[Dit bericht is aangepast door kermie (22-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 15:44
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
kermie schreef:
Sorry hoor, maar de chauffeur heeft echt niet geschoten. Dan zou echt wel iemand dat gezien hebben en in een verklaring gezegd hebben. Dat schot van voren kwam vanaf een heuveltje (de Grassy Knoll). Als jullie er meer over willen weten, moeten jullie eens de film JFK kijken. Heb ik ook gedaan. Ik heb over dit onderwerp mijn profielwerkstuk gedaan.
In de film laten ze ook wel zien dat de chauffeur schiet als officieel Oswald de dader is...

En ik dacht dat de Gouverneur van Texas tegen over Kennedy zat. (Niet naast de chauffeur.)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 18:02
Stff
Stff is offline
hierover heb ik een documantaire gezien op discovery (was wel boeiend) waarin gesuggereerd werd dat de CIA, mensen 'hypnotiseren' om op een bepaald tijdstip op een bepaalde plaats te zijn.
Oud 22-01-2002, 18:47
Trebbor
Trebbor is offline
Interessante vraag, heb ik al vaak en lang over nagedacht.
Wat jij zegt over de chauffeur klopt imo niet. Het is jammer dat de video van zulke slechte kwaliteit is (hij is wel authentiek) maar als je em beeldje voor beeldje bekijkt zie je heel duidelijk dat de chauffeur geen pistool vast heeft. Dit is de weerspiegeling van de zon in de pet van de man naast em. Als je de video op normale snelheid afspeelt lijkt het net of hij schiet, maar dat is niet zo. Buiten dit om; als hij wel had geschoten zullen er toch wel mensen geweest zijn die dit hebben gezien? De wagen reed immers maar op een aantal meters voorbij de toeschouwers.
Ook de theorie over Oswald klopt niet. In het leger stond hij bekend als een middelmatig schutter. Als hij de aanslag in zijn eentje gepleegd zou hebben, zou het makkelijker geweest zijn voor hem om te schieten als de auto in de bocht bijna stilstaat. (niet goed te zien in de film, wel in een langere versie). De fatale kogel kan nooit uit de positie van waar Oswald zich bevond zijn afgeschoten. Je ziet duidelijk dat Kennedy''s hoofd van schuin voren wordt geraakt, en daarna naar achter valt. Dit is ivm de kracht van de inslag nooit mogelijk van schuin achter waar Oswald stond.
Dan nog de snelheid waarmee Oswald schoot. Zoals al eerder gezegd, de beste scherpschutters van de CIA, FBI en het leger hebben geprobeerd net zo snel te schieten als Oswald maar geen van hen kwam maar in de buurt. Ook het vizier waarmee Oswald richtte was van slechte kwaliteit. Dit opgeteld bij het gegeven dat hij een middelmatig schutter was, is het duidelijk dat Oswald nooit de dader kan zijn geweest.
De reden dat Kennedy pas onder vuur werd genomen ver na de bocht is omdat men zo van verschillende kanten op hem kon schieten. Dit blijkt ook weer uit de beelden: eerst wordt Kennedy geraakt van schuin achter, waardoor hij naar voren valt. Het fatale schot komt van voren. De kogel(s) waarmee Connaly werd verwond werden misschien door een derde en vierde man afgevuurd.
Of de CIA erachter zit weet ik niet (duh) maar als ze erachter zitten denk ik niet dat men er ooit achter zal komen. Ik betwijfel het of men uberhaupt nog wel eens te weten komt wie de aanslag op JFK heeft gepleegd.
Oud 22-01-2002, 18:49
Trebbor
Trebbor is offline
btw: de film JFK met Kevin Costner heeft een soortgelijke theorie. Moet je echt zien
Reageren

Regels voor berichten