Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2002, 19:00
NN
NN is offline
Justitie België laat Abou Jahjah vrij
Lees het hele artikel hier:
(http://www.volkskrant.nl/buitenland/1038982866973.html)

Wat vinden jullie van deze persoon? Is het een gevaar voor de Europese samenleving? Of een heel gewone leider van een politieke partij?

Ik vind het tweede en schrok van de uitlatingen van demissionair premier Balkenende over hem.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 19:37
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik vind hem nogal een aso omdat hij hier wel geimmigreerd is, maar dat hij integratie helemaal niet nodig vindt.

Leuk zeg, krijgen we in ons land of in België een autochtone en een allochtone wereld.

Als ik heel eerlijk ben vind ik het een domme sukkel... integratie overbodig vinden.

Hij moet integreren of hij gaat maar terug naar Libanon, daar is al een Arabische samenleving.

Laat ik eens een politieke partij in Libanon stichten. En zeggen dat alle immigranten niet hoeven te integreren, eens kijken hoe luek hij dat zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 19:49
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik ken hem lang niet goed genoeg om er een gefundeerde uitspraak over te doen. Wel zag ik laatst een intervieuw van hem waarin hij ook zinnige dingen leek te zeggen.
Oud 04-12-2002, 23:10
xcorienx
xcorienx is offline
ik weet niet zoveel over hem, maar ik weet wel dat hij een aantal punten heeft die waar zijn en waar inderdaad iets aan gedaan moet worden, zoals de discriminatie en het racisme onder agenten. ach, hij zegt wat een heleboel mensen denken en dat maakt hem populair.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 09:19
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
S@nder schreef:
jeuj
applaus

Citaat:
waaromniet? schreef:
intervieuw
-u

Het Belgisch politiek klimaat is ook een íetsje minder tolerant dan hier in Nederland, hm? Verhofstad (dt?) die journalisten laat schorsen als ze niet aardig over hem zijn, VB grootste partij in Antwerpen... Kan me voorstellen dat je dan moslim-populisten (een nieuw soort list onder de moslims ) krijgt.
Oud 05-12-2002, 10:11
Joostje
Joostje is offline
*Natuurlijk kun je het niet eens zijn met zijn politieke standpunten, maar is dat voldoende om hem op tesluiten?
*Als Vlaams blok zo groot is in Antwerpen, lijkthet me nietmeer dan logisch dat allochtonen er meer controle over willen hebben.
Oud 05-12-2002, 18:20
REIE
REIE is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Wel zag ik laatst een intervieuw van hem waarin hij (Dyab Abou Jahjah) ook zinnige dingen leek te zeggen.
Niets is wat het lijkt. Deze...
Citaat:
tacidvs schreef:
moslim-populist
... van de Arabisch-Europese Liga geeft aan jongeren uit de buurt, Borgerhout, zelfs gsm's. De staat vroeg zich af hoe hij dit betaalde, en vermoedde fundamentalistische Arabische geldschieters. De houding van Abou Jahjah en de AEL lijkt me niet de integratie van moslims te beinvloeden:
Citaat:
AEL website: Identity: We believe in multicultural society as a place where several cultures coexist equally under the law. We do not want to assimilate and we do not want to be stuck somewhere in the middle. We want to keep our identity and our culture while being law obedient and worthy citizens of the countries where we live. In order to do that it is imperative for us to work on the education level and to conceive systems aiming at teaching our children the Arabic language and history and the Islamic faith. We will resist any attempt to strip us from this right to cultural and identical diversity, as we believe it is one of the most elementary human rights.

De AEL organiseert juist dingen voor moslims als pro-Palestina-protestmarsen. Bekijk hun website maar van Vlaams-Blok niveau.

http://www.arabeuropean.org/

Over de arrestatie van Abou Jahjah: "We continue to call our members and sympathizers to show their support by staying vigilant, alert and also maintaining the calm.

ARAB PRIDE"

RESISTANCE IS THE ONLY ANSWER:

REIE

Laatst gewijzigd op 05-12-2002 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 18:32
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Abou Jahjah vind ik een klootzak.
Hij is Belg geworden maar als hij het hier zo slecht vind waarom is hij dan belg geworden???
Het land uit met die aso.
Ps:ik weet waarover ik spreek.
Oud 05-12-2002, 18:36
The Crash Bash
Citaat:
xcorienx schreef:
ik weet niet zoveel over hem, maar ik weet wel dat hij een aantal punten heeft die waar zijn en waar inderdaad iets aan gedaan moet worden, zoals de discriminatie en het racisme onder agenten. ach, hij zegt wat een heleboel mensen denken en dat maakt hem populair.
Hij had mensen van de ael die de politie in de gaten hield en keek of ze geen racistische dingen deden.
Wat denk die gast wel niet?
Hij is wel zijn eigen ras aan het verneuken hij moet zo maar voort doen want er zijn al veel belgen racisten geworden door zijn shit juist te goei vind ik. Het is ons land en niet van hem.
Aanpassen of terugkeren is mijn mening!
Oud 05-12-2002, 23:06
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik hoop dat hij er snel weer in zit of beter nog, gewoon terug naar zijn land.
Ik moet wel zeggen dat ie het goed doet. 'burgerwachten', hij heeft te veel naar de film Flodder gekeken denk ik. Het wordt tijd dat er iemand rechtstaat en burgerwachten opricht, tegen die 'burgerwachten'!
Oud 06-12-2002, 17:30
The Crash Bash
Citaat:
Tofke_H schreef:
Ik moet wel zeggen dat ie het goed doet. 'burgerwachten', hij heeft te veel naar de film Flodder gekeken denk ik. Het wordt tijd dat er iemand rechtstaat en burgerwachten opricht, tegen die 'burgerwachten'!
Zeer mee eens.
Idem!
Oud 06-12-2002, 17:58
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Ik heb hem op tv gehoord en eerlijk gezegd vind ik niet dat hij iets geks heeft gezegd. Ik snap dan ook al die commotie niet. Over Pim riep iedereen dat we hem serieus moesten nemen want "hij zei wat de mensen dachten". Nou toevallig zegt Abu Jahjah ook dingen die de Marokkanen in Antwerpen schijnen te denken dus pak de kern dan aan ipv meteen roepen dat we met een terrorist te maken hebben.
Blijkbaar is er grote ontevredenheid onder de Marokkaanse jeugd daar die ik trouwens deels kan begrijpen want het is daar geen zuivere koek. Het is te makkelijk om dan te roepen dat ze maar op moeten rotten naar hun eigen land. Dat zegt wel weer genoeg over de zogenaamde gastvrijheid van het westen.
Oud 06-12-2002, 18:49
REIE
REIE is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Ja, die burgerwachten van hem controleren de politie of Marokkanen wel gelijk worden behandeld als andere wetsovertreders...

REIE
Oud 06-12-2002, 18:56
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Ik vind Abou Jahjaah een verkeerd persoon. Dat neemt niet weg dat ik geen heil zie in een verbod op de Europees-Arabische Liga. Extremistische organisaties kunnen dan wel verboden worden, maar extremisten laten zich niet tegen houden. Die gaan ondergronds en dat is een stuk moeilijker te controleren.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 19:18
mocrodealer
mocrodealer is offline
ik weet niet wat ik zeggen moet ovver hem omdat mememing telkens verandert over m. En hij heeft zinnige dingen gezegd en daarom mag ik m, maar als hij die jongeren heeft opgejuigd kan ie oprotten

eeh so y all look out (k)
Oud 07-12-2002, 16:10
The Crash Bash
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Ik heb hem op tv gehoord en eerlijk gezegd vind ik niet dat hij iets geks heeft gezegd. Ik snap dan ook al die commotie niet. Over Pim riep iedereen dat we hem serieus moesten nemen want "hij zei wat de mensen dachten". Nou toevallig zegt Abu Jahjah ook dingen die de Marokkanen in Antwerpen schijnen te denken dus pak de kern dan aan ipv meteen roepen dat we met een terrorist te maken hebben.
Blijkbaar is er grote ontevredenheid onder de Marokkaanse jeugd daar die ik trouwens deels kan begrijpen want het is daar geen zuivere koek. Het is te makkelijk om dan te roepen dat ze maar op moeten rotten naar hun eigen land. Dat zegt wel weer genoeg over de zogenaamde gastvrijheid van het westen.
Kijk wij hebben niet gevraagd dat die marokanen naar hier komen voor mijn part mogen ze de grenzen sluiten de jeugd is het ergste de oudere mensen doen niks maar de jeugd is het kut krapuul!
Oud 07-12-2002, 19:37
Cat
Cat is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef:
Kijk wij hebben niet gevraagd dat die marokanen naar hier komen voor mijn part mogen ze de grenzen sluiten de jeugd is het ergste de oudere mensen doen niks maar de jeugd is het kut krapuul!
Er is eigelijk wel een klein detail dat je over het hoofd ziet, "wij" hebben wel degelijk gevraagd of ze naar hier kwamen (eind jaren '60 geloof ik, mensen gaan ronselen in Marokko, Turkije, Italië,...

Ik denk niet dat het probleem ligt bij het feit dat ze migranten zijn.
Bij alle bevolkingen heb je hoge en lage sociale klassen (dat is gewoon een feit, ik zeg niet dat de ene persoon meer of minderwaardig is).
De mensen die naar hier komen zijn zelden mensen die het supergoed hebben in hun land van herkomst, anders zouden ze niet naar hier gekomen zijn.
Evengoed bij hen als bij ons komt criminaliteit meer voor in lagere sociale klassen dan in hogere. Als nu vooral mensen van lagere sociale klassen migreren naar hier (wat het geval is) dan krijgt men eigenlijk een vertekend beeld.

Als autochtonen geconfronteerd worden met criminele migranten of migranten met slecht gedrag wat spijtig genoeg veel gebeurt, dan gaat men vooroordelen krijgen.
Ten eerste neemt men aan dat alle alochtonen zo zijn en ten tweede neemt men aan dat dat zo is omdat ze Marokkaan of Turk of om het algemeen te zeggen moslim zijn terwijl er in werkelijkheid de oorzaak van het probleem op sociaal vlak te zoeken is.

Door die vooroordelen zijn mensen (autochtonen) meer geneigd om migranten te mijden of bijvoorbeeld geen job te geven. Ook al is men volledig geïntegreerd en spreekt men perfect Nederlands.

Dan zit je eigelijk in een viscieuze cirkel want:
1. migranten die hun best doen om te integreren raken worden nog steeds gediscrimineerd en raken daardoor gefrusteerd
2. iets meer gewelddadige migranten (geïntegreerd of niet)voelen die discriminatie ook en reageren dat af door geweld (wat ik zeker afkeur, begrijp mij niet verkeerd)
3. Een deel allochtonen voelen zich begrepen door Extremistische groeperingen zoals AEL want die lijken het goed voor te hebben met die migranten, want sommige punten van het AEL kloppen
4. Een deel van de autochtonen voelen zich begrepen door extremistische groeperingen zoals het Vlaams Blok, ze willen dat er een einde komt aan het geweld.

Het probleem met die extremistische partijen is dat men steeds verder van elkaar komt te staan, dit is dus zeker niet de oplossing.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 14:19
NN
NN is offline
Gisteren stond er een interview met Abou Jahjah in de Volkskrant.

Hierdoor werd mijn idee bevestigd dat hij niks meer is dan leider van een partij die opkomt voor gelijkdenkenden. Het is een islamitisch-democratische partij. Als deze in Nederland verboden wordt, vind ik dat CDA en andere christelijk-democratische partijen ook verboden moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 19:18
The Crash Bash
Citaat:
Cat schreef:
Er is eigelijk wel een klein detail dat je over het hoofd ziet, "wij" hebben wel degelijk gevraagd of ze naar hier kwamen (eind jaren '60 geloof ik, mensen gaan ronselen in Marokko, Turkije, Italië,...

Ik denk niet dat het probleem ligt bij het feit dat ze migranten zijn.
Bij alle bevolkingen heb je hoge en lage sociale klassen (dat is gewoon een feit, ik zeg niet dat de ene persoon meer of minderwaardig is).
De mensen die naar hier komen zijn zelden mensen die het supergoed hebben in hun land van herkomst, anders zouden ze niet naar hier gekomen zijn.
Evengoed bij hen als bij ons komt criminaliteit meer voor in lagere sociale klassen dan in hogere. Als nu vooral mensen van lagere sociale klassen migreren naar hier (wat het geval is) dan krijgt men eigenlijk een vertekend beeld.

Als autochtonen geconfronteerd worden met criminele migranten of migranten met slecht gedrag wat spijtig genoeg veel gebeurt, dan gaat men vooroordelen krijgen.
Ten eerste neemt men aan dat alle alochtonen zo zijn en ten tweede neemt men aan dat dat zo is omdat ze Marokkaan of Turk of om het algemeen te zeggen moslim zijn terwijl er in werkelijkheid de oorzaak van het probleem op sociaal vlak te zoeken is.

Door die vooroordelen zijn mensen (autochtonen) meer geneigd om migranten te mijden of bijvoorbeeld geen job te geven. Ook al is men volledig geïntegreerd en spreekt men perfect Nederlands.

Dan zit je eigelijk in een viscieuze cirkel want:
1. migranten die hun best doen om te integreren raken worden nog steeds gediscrimineerd en raken daardoor gefrusteerd
2. iets meer gewelddadige migranten (geïntegreerd of niet)voelen die discriminatie ook en reageren dat af door geweld (wat ik zeker afkeur, begrijp mij niet verkeerd)
3. Een deel allochtonen voelen zich begrepen door Extremistische groeperingen zoals AEL want die lijken het goed voor te hebben met die migranten, want sommige punten van het AEL kloppen
4. Een deel van de autochtonen voelen zich begrepen door extremistische groeperingen zoals het Vlaams Blok, ze willen dat er een einde komt aan het geweld.

Het probleem met die extremistische partijen is dat men steeds verder van elkaar komt te staan, dit is dus zeker niet de oplossing.
Ja ik weet het maar die jeugd is heel slecht de oudere alochtonen die houden zich rustig zoals het moet enzo maar de jeugd
Oud 08-12-2002, 19:37
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef:
Ja ik weet het maar die jeugd is heel slecht de oudere alochtonen die houden zich rustig zoals het moet enzo maar de jeugd

Wat een generalisatie zeg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten