Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Heb ik ook wel last van dat ik een beetje terughoudend ben als ik eigenlijk iemand ergens op zou willen aanspreken.. Tja weet niet waarom.
Is wel grappig trouwens als je het gedrag van de mensen in de Zwitserse alpen vergelijkt met Nederland. Daar groet echt IEDEREEN elkaar ALTIJD. Is best leuk! Als je ergens loopt loop je constant "Gruzi"(goedendag) te zeggen. |
![]() |
|
![]() |
jah je merkt het steeds vaker, niet alleen uit de nieuwsberichten maar ook in je omgeving...
maar wat ze zeggen met dat een beter milieu bij jezelf begint, denk ik dat je met dit probleem ook bij jezelf of iig in je eigen omgeving moet beginnen... gwoon weer es je buren gedag zeggen, oud dametje helpen, straatmuzikanten wat geven, weet ik veel...'t gaat er niet om WAT je doet, maar DAT je wat doet denk ik... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Steeds meer begin ik me te realiseren dat de gedachte 'tot hier, en niet verder' bij mij de kop opsteekt. Voorheen had ik ook zoeits van 'laat maar, ik kijk wel de andere kant op', maar fuck it.
Ik ga niet wijken voor een stelletje niet-opgevoedde pubers die met een paar man ruff willen doen. Dan maar een mes tussen me ribben, maar ik weet zeker dat ik niet álleen horizontaal ga. Wanneer ik hoor dat er wéér een zwembad eerder is gesloten doordat er een groep jongeren was die zich niet konden gedragen, of dat er wéér een groep jongeren is die een stuk strand (Katwijk aan Zee voor de kenners van feiten) onveilig maken maakt me dat kwader en kwader. Laatst ook, ik zit hier -in dit gat waar ik woon met 16.000 inwoners- op een trein te wachten. Alleen. Ik kom het perron oplopen, en daar zie ik een groepje staan, met fietsen. Her en der een rookpluim en hard gelag. Als ik het perron verder oploop trek ik zichtbaar hun aandacht; allemaal staan ze me aan te gapen. Even denk ik 'fuck, nou hebben we 't voor elkaar', maar ik loop zo cool mogelijk door en ga op 't bankje zitten, zo'n 25 meter van hun verwijderd. Op het andere perron nadert een trein, waar een klein jongetje uitstapt. Zichtbaar voelt hij zich niet op z'n gemak -- mede doordat er iets mis is gegaan, aangezien hij driftig aan het bellen slaat. Ondertussen steekt één zo'n ventje van dat groepje het station over (dus over de rails) en gaat daar staan wachten. Als het jongetje -die inmiddels ernstig nattigheid voelt- toch maar 's richting huis (?) gaat lopen, hoor ik de overige lieden mompelen 'kom, hem pakken we', en ze beginnen hun fietsen te pakken en hobbelen vrolijk achter het -veel kleinere- ventje aan. Ik sta op, loop er een meter of 20 achteraan, en wanneer ik zie dat het groepje inderdaad achter hem aanloopt roep ik het ventje met het petje op z'n hoofd terug, en zeg dat-ie dat joch met rust moet laten. Hij was hélemaal verontwaardigd, 'want een telefoontje had-ie zelf al, wat zou-ie met een tweede moeten, en het blaag wat dat perron overstak deed dat vanwege een muntje op de rails etc etc etc'. Tot mijn grote verbazing bleken de 2 oudste jongens naar schatting niet ouder dan een jaar of 14 *!* te zijn, de 2 andere kornuiten waren zelfs een jaar of 10. Overigens is het niet tot een handgemeen gekomen tussen mij en die jongens, op het verzoek 'pak mij dan' gingen ze niet in. Ik heb 't lang genoeg weten te rekken zodat 't jochie weg kon komen ![]() Dit is helemaal geen 'heldenverhaal' oid, maar het wordt denk ik tijd dat we niet langer alleen ons eigen hachje proberen te redden. Ik ga proberen mijn beste beentje voort te zetten, dán maar risico op klappen. Hell, ik vind dat we moeten WEIGEREN te buigen voor het 12-16 jarige tuig wat nou tot 12 uur 's nachts op straat rondhangt. En ja, ik ben niet gecharmeerd van een bepaalde 'groep' mensen. De nationaliteit van dat groepje waar ik een aanvaring mee had kunnen jullie wel raden vrees ik. Als de politiek het vooralsnog niet doet, of de politie, zullen wij -de burgers- het moeten klaren. De verloren sociale controle moet terugkomen voor 'leefbare' steden/dorpen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat Saai Zeg, nummer 900 Swlabr | 500 | 07-03-2010 21:11 | |
Films, TV & Radio |
'Sperm Race' en 'Make me a mum' Verwijderd | 65 | 01-08-2004 12:41 | |