voor een eerste keer is het niet slecht, maar het kan veel beter.. hier ff wat puntjes om aan te werken:
-lijntjespapier suckt

k weet niet hoe het met jou zit, maar persoonlijk werk ik al veel beter als ik gewoon goed papier heb
-de gezichtsvormen zijn nog veel te rond en ei achtig, zo ziet een gezicht er niet uit, dat heeft uitsteeksels zoals een duidelijke kin, dat heeft jukbeenderen etc. kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar een foto
-de ogen zijn op zich goed, kunnen alleen nog wel wat duidelijker. ogen zijn heel belangrijk voor een tekening, en als je het goed doet kan het echt heel mooi zijn. meer details dus.zoals een duidelijke pupil, wimpers eventuele lachrimpeltjes rond de ogen, etc. verder is een wenkbrouw geen dik streepje, dat bestaat uit haren en dat moet je dan ook laten zien.
-de neus is nogal..vaach. bij een neus zie je zelden 'lijntjes' om aan te geven dat er een neus is, kun je de lijntjes van de ogen naar de neus zelf betermet schaduwen aangeven(of 1 lijntje en de andere kant met schaduwen) dat neusgedeelte zelf, met de neusvleugels(get it?welk stukje ik bedoel?) moet ronder
-monden zijn moeilijk.. op zich goed, misschien een beetje te dun,en zeker vaache schaduw. de bovenlip is altijd donkerder(en dunner) dan de onderlip, dus niet 2 willekeurige streepjes
-het haar is nogal anime style. als je dat wil, moet je de hele tekening anime maken, niet alleen het haar. als je dat niet wil: geen rechte lijnen in het haar, maak het mooi vloeiend. en heel veel schaduwwerking, zodat je niet het kleurplaateffect krjgt
-kleding: kleding heb je AAN, dat zit niet op je lichaan geplakt, zoals ik bij de tweede zie. maak plooien en laat duidelijk zien dat het gedragen word
das een hele lijst, ik weet het, en het klinkt misschien wat gemeen, maar zo is het niet bedoeld, want je hebt op zich best veel in je,alleen je maakt een hoop beginnersfoutjes die makkelijk verholpen kunnen worden als je goed gaat kijken. dus ik hoop dat je er wat aan hebt
...en nu heb ik een muisarm...