Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2002, 06:41
Verwijderd

commentaar graag.. (niet alleen wat ik volgende keer anders moet doen.. maar graag ook hoe..)

Laatst gewijzigd op 07-12-2002 om 07:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2002, 11:08
Bluesummers
Bluesummers is offline
voor een eerste keer is het niet slecht, maar het kan veel beter.. hier ff wat puntjes om aan te werken:

-lijntjespapier suckt k weet niet hoe het met jou zit, maar persoonlijk werk ik al veel beter als ik gewoon goed papier heb
-de gezichtsvormen zijn nog veel te rond en ei achtig, zo ziet een gezicht er niet uit, dat heeft uitsteeksels zoals een duidelijke kin, dat heeft jukbeenderen etc. kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar een foto
-de ogen zijn op zich goed, kunnen alleen nog wel wat duidelijker. ogen zijn heel belangrijk voor een tekening, en als je het goed doet kan het echt heel mooi zijn. meer details dus.zoals een duidelijke pupil, wimpers eventuele lachrimpeltjes rond de ogen, etc. verder is een wenkbrouw geen dik streepje, dat bestaat uit haren en dat moet je dan ook laten zien.
-de neus is nogal..vaach. bij een neus zie je zelden 'lijntjes' om aan te geven dat er een neus is, kun je de lijntjes van de ogen naar de neus zelf betermet schaduwen aangeven(of 1 lijntje en de andere kant met schaduwen) dat neusgedeelte zelf, met de neusvleugels(get it?welk stukje ik bedoel?) moet ronder
-monden zijn moeilijk.. op zich goed, misschien een beetje te dun,en zeker vaache schaduw. de bovenlip is altijd donkerder(en dunner) dan de onderlip, dus niet 2 willekeurige streepjes
-het haar is nogal anime style. als je dat wil, moet je de hele tekening anime maken, niet alleen het haar. als je dat niet wil: geen rechte lijnen in het haar, maak het mooi vloeiend. en heel veel schaduwwerking, zodat je niet het kleurplaateffect krjgt
-kleding: kleding heb je AAN, dat zit niet op je lichaan geplakt, zoals ik bij de tweede zie. maak plooien en laat duidelijk zien dat het gedragen word

das een hele lijst, ik weet het, en het klinkt misschien wat gemeen, maar zo is het niet bedoeld, want je hebt op zich best veel in je,alleen je maakt een hoop beginnersfoutjes die makkelijk verholpen kunnen worden als je goed gaat kijken. dus ik hoop dat je er wat aan hebt

...en nu heb ik een muisarm...
Oud 07-12-2002, 13:29
Ieke
Ieke is offline
De gezichten zijn allebij scheef. Het helpt als je dunne hulplijntjes gebruikt en die later weer uitgumt. Verder heb je vrij dikke lijnen om de gezichten. Daardoor lijken ze vrij plat. Je kan beter met schaduwen gaan werken en proberen de lijnen erg dun te houden. Ook is het beter om niet van die hele ronde schouders te tekenen. Kijk naar foto's en je ziet dat mensen die nooit hebben. Verder ben ik het met Bluesummers eens.
Gewoon blijven proberen, het gaat vanzelf steeds beter.
Oud 07-12-2002, 22:05
Vlooienband
Vlooienband is offline
Bij de eerste tekening:
Het lijkt in ieder geval op een mens,
  • Neus lijkt niet goed, meer schaduw aanbrengen
  • Rechterkraag is niet goed afgewerkt. Meer tijd aan besteden
  • De lip is niet mooi. Meer schaduw, geeft de bolling meer aan
  • Het rechteroog en het linkeroog verschillen van pupil
  • Het haar is tof, maar mist een kruin
  • Vorm gezicht is te ei-achtig
  • Nek moet duidelijker aangegeven worden
  • Op de linkerschouder zit een kras, die er duidelijk niet hoort te zitten.

Bij de tweede tekening moet nog veel gebeuren. Heb je die afgeraffelt? Kijk er zelf een kritisch naar, dan zie je zelf wat er nog moet gebeuren.

Kijk ook eens naar de onderstaande standaard vormen van het hoofd, daar steek je wat van op.

Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 07:40
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
de eerste is wel mooi. In de tweede kan wat emer diepte.
Oud 08-12-2002, 15:31
p-chez
p-chez is offline
Mwah, kvind ze wel cool. Heel surrealistisch ofzo..
Oud 17-02-2003, 22:39
Verwijderd
*grr* wil tekeinge van jouw zien

laat s zien jenniej dan ga ik je wel tekenles geve
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten