Advertentie | |
|
![]() |
|
mjah ik vind het ook heel moeilijk te zeggen... tuurlijk kunnen ingewikkeldere liedjes heel boeiend zijn om te luisteren maar aan de andere kant is juist de eenvoud van sommige dingen ook weer geweldig... het belangrijkste is voor mij vooral de emotie waarmee gespeeld en gezongen wordt en dat kan net zo goed in een ingewikkelde als in een simpeler liedje...
|
maakt mij niet uit of een nummer technisch is of niet, als het maar goed klinkt. maar technische nummers van bands als Meshuggah, Strapping Young Lad, Scarve etc. vind ik 'leuker' om naar te luisteren dan een simpeler nummer van een nu-metal band.
|
boeit niet of 't simpel of ingewikkeld is, als er maar met veel gevoel wordt gespeeld
vb. dream theater...ingewikkeld, geen gevoel, conlusie: SUCKT Five Pointe O...simpel...gevoel, conclusie: dat iz muziek ![]()
|
Nee, hoeft zeker niet. Als ik maar wat bij de muziek voel.
Alhoewel ik knap gespeelde muziek zeker wel kan waarderen hoor. Maar bij bands als Dream Theater vind ik dat daar teveel de nadruk op wordt gelegd, krijg het gevoel dat ze teveel willen laten zien hoe goed ze wel niet kunnen spelen. Die muziek doet me dan gewoon zowat niks.
||
Citaat:
en simpel = gevoel ![]() jij hebt em door
|
![]() |
Zowel simpel als ingewikkeld kan mooi zijn. Simpele muziek kan prachtig zijn. Denk maar aan sommige nummers van The Beatles (Yesterday, Love me do, Hey Jude, etc); dat is toch vaak een vrij simpel melodietje en niet al te moeilijke tekst, maar prachtig. En zo heb je ook ingewikkelde, mooie muziek; bijvoorbeeld de latere Radiohead.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De verhalenwedstrijd! Ieke | 154 | 26-06-2010 09:36 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #146 rare kwast | 500 | 09-06-2009 22:41 | |
ARTistiek |
Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame! Verwijderd | 3 | 05-09-2001 08:05 |