Ik zette vanmorgen m'n bakkie aan, bleek dat ik niet meer op internet kon. Dus ook niet dattie blijft hangen bij "Website gevonden..." maar echt in één keer BAM, de pagina kan niet weergegeven worden.... Dat is vaag, want zelfs chello doet het 's morgens om 9 uur nog wel redelijk. Wat bleek: ik had ineens een IP van 192.254.102.217 gekregen in plaats van het standaard 213.46.140.48 adres? wtf...want ik had niks veranderd. Dus ik voor de zekerheid nóg maar eens alles instellen zoals het hoorde (stond het al, maar gewoon dom doen wil soms helpen). Rebooten => zelfde kut-IP. Ik word pissig en vul handmatig m'n ouwe IP, DNS'en en gateways in. Nog steeds no luck. Zet 'm weer op auto, krijg ik ineens een IP van 198.201.211.8 ? omg...dus ik de chello helldesk bellen. Vragen ze: "zit het stekkertje van de modem wel goed in de ..." AARGHH, ik ben net wakker GVD en ik ben niet DOM ofzo! Dus ik uitleggen wat er aan de hand is...zeggen ze van niks te weten, ook geen storingen bekend...
Uurtje later reboot ik m'n bak, krijg ik een (chello) IP toegewezen van 213.38.138.188...dus ik weer bellen met de helldesk: "Nee meneer, Uw IP blijft hetzelfde en kunt U zelf niet wijzigen...als het gewijzigd wordt gebeurt dit door ons, en per maand"
Wat is er nu net gebeurd dan hé? Waar is m'n ouwe IP? Ik wil gvd m'n ouwe IP terug....
------------------
All Your Base Are Belong To Us