Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2002, 23:38
Me546
Me546 is offline
Deze column vond ik op internet:

---

Ken je dat? Thuis kijk je genietend in de spiegel. Je haar in een staartje en op je hoofd een vrolijke hoed die je zowaar het gevoel geeft een filmster te zijn. Je glimlacht jezelf nog even toe en gaat met fier opgeheven hoofd de deur uit. Tada! Maar je hebt nog geen drie stappen buiten de voordeur gezet of een stevige windvlaag zwiept dat leuke hoedje met een ferme zwaai van je hoofd.

Ander voorbeeld: in de winkel lijk je een prinses in een prachtig lange, witte wollen overjas. Tien minuten fietsen, en een regenbuitje later lijkt die prinses meer op Assepoester in een grauwe hobbezak. En wat te denken van topjes met spaghettibandjes. Leuk zolang je stokstijf stil blijft staan, maar wie er ooit in is gaan dansen herkent het gesjor aan bandjes en de bijbehorende strapless beha die zelden goed blijft zitten. Om nog maar te zwijgen over stilettohakken versus vaderlandse kinderkopjes en kuitkramp of stretchbroeken die je bloedcirculatie afknijpen. Een vrouw die zich mooi, elegant en sensueel wil kleden komt regelmatig dit dilemma tegen. De leukste, spannendste en meest opvallende kledingstukken zijn zelden praktisch en een vrouw die met dit probleem te maken heeft kiest toch meestal voor het eerste. Wie mooi wil zijn, moet afzien.

Een goede vriendin van mij ergert zich bijvoorbeeld al jaren aan het feit dat elegante kokerrokken -- een ‘must’ als je in het zakenleven verkeert -- nooit met zakken zijn toegerust. Wie mooi wil zijn, moet afzien én wordt creatief. Zo weigert een andere vriendin -- groot liefhebster van torenhoge hakken -- zich nog zonder auto door de stad te verplaatsen. En vriendin nummer drie -- een advocate -- fietst elke dag in spijkerbroek en op gymschoenen naar haar werk, om zich direct na binnenkomst op de wc in haar rokje en kousen te hijsen.

Maar het praktisch versus elegant dilemma geldt niet alleen voor de uren van de dag die je op -- of onderweg naar -- je werk doorbrengt. Het verschilt natuurlijk per gelegenheid. Als je hebt afgesproken om een huis te helpen schilderen doe je dat niet op stilettohakken. Tenzij dat huis toebehoort aan een potentieel liefdesobject natuurlijk, maar dan vervalt alle praktische regelgeving. Voor buitensporten of de wekelijkse gymles heb je in principe geen charmante outfit nodig, maar bijna iedere vrouw wil ook dan iets leuks aan.

In de vrije tijd wint elegant het dus ook meestal van kleding die alleen maar lekker zit. Nederlandse vrouwen zijn echter van oudsher toch praktisch ingesteld en zo is in ons land een soort lage landen chic ontstaan. We hebben zoals altijd een middenweg gevonden. Hoge hakken, maar niet te smal (wel eens met een naaldhak in een trapper blijven steken?). Lange overjassen, maar niet te licht van kleur. Sexy rokken en een reserve panty in de tas.

---

Waar hebben jullie op dit gebied problemen mee. Ikzelf bijv. met opkruipende truitjes, maar ook weleens dat ik met mooi los haar naar school ga en dat ik de hele dag bezig ben me haar voor m'n ogen weg te halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2002, 00:26
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
De leukste, spannendste en meest opvallende kledingstukken zijn zelden praktisch en een vrouw die met dit probleem te maken heeft kiest toch meestal voor het eerste. Wie mooi wil zijn, moet afzien.
neej ik moet zeggen dat ik van al deze dingen geen last heb maar dat is ook omdat ik er niet op uit ben om de leukste, spannendste en meest opvallende kledingstukken te dragen. Ik ben wel iemand die voor het praktische kiest, wel in combi met mooi hoor

in het bedrijfsleven kan ik me het probleem wel voorstellen, je wilt graag advocaat zijn of een of andere hoge functie, tja dan wordt er van je verwacht dat je je aanpast en als je er voor kiest om je aan te passen vind ik dat je nie echt reden hebt tot zeuren.. dat naar je werk fietsen in spijkerbroek en omkleden is toch een prima oplossing? zelf zakken maken in een nette rok is ook niet zooooo moeilijk...
Oud 08-12-2002, 00:29
Blenderhead
Blenderhead is offline
k snapt t nie?
Oud 08-12-2002, 01:11
Vice
Vice is offline
Dat rokjes best wel fris zijn in de hefst en winter.
Oud 08-12-2002, 04:15
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik draag gewoon mooie goed passende en op elkaar aansluitende lekker zittende en ook geen onsexie kleding.

Ga eens naar een goed kledingzaak en vertel die vriendin maar dat het eigenlijk heel ongepast is om als meisje iets in je zakken te hebben. Staat alles behalve chiq of netjes of sensueel. Dus waarom klagen als er geen zakken in zitten?
(zo'n aftekening van een pakje marlboro lijkt me een enorme afknapper voor een jongen)
Oud 08-12-2002, 06:23
maar
maar is offline
Mm, ja, koude rokjes inderdaad wel eens; en haar dat niet wil, panty's die naar onder zakken, shirtjes die korter zijn geworden in de was, broeken die niet omgeslagen blijven zitten, rokjes en broeken zonder zakken, oorbellen vind ik ook nooit super om in te doen, schoenen met een te gladde onderkant, opkruipend ondergoed, afzakkende bandjes, nagels die niet mooi blijven, broeken die na een paar uur dragen al niet meer mooi aansluiten, etc. etc. Jaja, mijn leven gaat niet over rozen
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 08:06
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Eigenlijk is het enige waar ik last van heb een afzakkende broek en een gebrek aan riemen. En ik heb eigenlijk een hekel aan panty's, terwijl ik ze wel veel draag. Dat zakt alleen maar af en zit absoluut niet lekker.

Gelukkig is daar een hele goede oplossing voor: jarreltels, maar daarvoor moet je ze afknippen en scheuren ze sneller. Want panty's met leuke motiefjes zijn meestal niet in de kousenvariant verkrijgbaar ( een gat in de markt )
Oud 08-12-2002, 09:57
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Afzakkende panty's, Broekspijpen die aan mn trappers van mn fiets blijven haken en dan scheuren, Rokken die ik telkens met mn hand moet vasthouden omdat ze anders omhoogwaaien op de fiets, Ook idd afzakkende spaghetti-bandjes als je aan het dansen bent.. en nog zoveel waar ik last van heb
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 09:59
Rrr.
Rrr. is offline
Citaat:
wallflower schreef:
Afzakkende panty's, Broekspijpen die aan mn trappers van mn fiets blijven haken en dan scheuren, Rokken die ik telkens met mn hand moet vasthouden omdat ze anders omhoogwaaien op de fiets, Ook idd afzakkende spaghetti-bandjes als je aan het dansen bent.. en nog zoveel waar ik last van heb
voortaan alles goed vasttapen
Oud 08-12-2002, 10:07
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
YuckFou schreef:
voortaan alles goed vasttapen
Ghehe
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 12:05
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb echt veel last van opkruipende truitjes, eigenlijk alle korte truitjes die ik heb. ik ben nogal breed dus dat is heel irritant. Tis altijd wel te kort, en een grotere maat slobbert weer te veel. het enige dat ik eraan kan doen is daar proberen dunner te worden
oja en mijn rits schiet altijd open ghehe
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 12:34
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Ik heb echt veel last van opkruipende truitjes, eigenlijk alle korte truitjes die ik heb. ik ben nogal breed dus dat is heel irritant. Tis altijd wel te kort, en een grotere maat slobbert weer te veel. het enige dat ik eraan kan doen is daar proberen dunner te worden
oja en mijn rits schiet altijd open ghehe

precies
Oud 08-12-2002, 12:41
Rrr.
Rrr. is offline
wishful en moondance, maak één naam aan en post daar voortaan samen onder

jullie zijn lief trouwens
Oud 08-12-2002, 12:48
WishfulDreaming
Citaat:
YuckFou schreef:

MoonDreaming

dat gaat niet, want we zijn allebei verslaafd en dan kunnen we niet allebei overal posten

Kusje, ik vind jou ook lief! (en daarom marte ook )
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 12:50
Rrr.
Rrr. is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
MoonDreaming

dat gaat niet, want we zijn allebei verslaafd en dan kunnen we niet allebei overal posten

Kusje, ik vind jou ook lief! (en daarom marte ook )
oeh wat heftig *springt*

ik heb -serieus- ook opkruipende truitjes, maar dat is stiekem enorm geil
Oud 08-12-2002, 12:55
WishfulDreaming
Citaat:
YuckFou schreef:
oeh wat heftig *springt*

ik heb -serieus- ook opkruipende truitjes, maar dat is stiekem enorm geil

Maar niet bij mij

(en nu houden we hier wel op met offtopic okee )
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 12:59
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
YuckFou schreef:

jamaar.. ja.. wat lieke zei dus

jij bent ook wel lief volgens mij
Oud 08-12-2002, 13:03
WishfulDreaming
Citaat:
MoonDance schreef:
jamaar.. ja.. wat lieke zei dus

Offtopic: *grin* Het zou ook es niet

DAarbij hou ik trouwens ook niet van kleren die me veel te dik maken, wat je in de winkel niet ziet. Of een BH die kut zit.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 13:05
Mysterons
Mysterons is offline
zoiezo dingen die je in de winkel niet ziet. dat je een puntkont krijgt, dikker lijkt, ineens geen borsten meer hebt , de broek iets te lang/kort is. BAH.

en ik hou echt niet van witte kleren, dat schijnt zo door, maar het is wel mooi
Oud 08-12-2002, 13:09
Verwijderd
Het is inderdaad altijd een dilemma. Meestal hou ik er vantevoren wel rekening mee, als ik weet dat ik bepaalde activiteiten moet verrichten laat ik bepaalde kleding thuis. Ik trek bv. geen suède schoenen aan als ik uitga, want ik weet dat ze dan na één avondje totaal verruïneerd zijn.

Bij het kopen let ik er op zich ook wel op. Ik koop nooit spullen die in de winkel al niet lekker zitten, hoe mooi ze ook eruitzien. Wat dat betreft ben ik toch wel heel praktisch ingesteld, het moet toch vooral lekker zitten. Elegantie speelt natuurlijk ook wel een rol, maar zo letterlijk neem ik 'wie mooi wil zijn moet pijn lijden' nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 13:22
Vice
Vice is offline
Afzakkende panty's kan je voorkomen door een pantybroekje over je panty te doen. Blijft hij goed zitten.
Oud 08-12-2002, 14:21
Verwijderd
afzakkende panty's, ladders in panty's, opkruipende rokjes, broeken die achter m'n trappers blijven hangen
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 14:32
Verwijderd
Heeft verder niemand last van ritsen die helemaal bobbelig en krom gaan zitten als je het truitje waar ze aan vast zitten een keer of twee gewassen hebt? Is voor mij toch wel irritatie nummer een.. :/
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 14:38
Rrr.
Rrr. is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Heeft verder niemand last van ritsen die helemaal bobbelig en krom gaan zitten als je het truitje waar ze aan vast zitten een keer of twee gewassen hebt? Is voor mij toch wel irritatie nummer een.. :/
Ja idd enorm irritant!!
Oud 08-12-2002, 14:51
Verwijderd
Citaat:
YuckFou schreef:
Ja idd enorm irritant!!
Ze zouden ze moeten verbieden
Er worden met de dag nieuwe wetenschappelijke ontdekkingen gedaan, maar ze kunnen niet eens een materiaal bedenken wat niet gaat bobbelen in de was. :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2002, 14:52
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Met de arme rits is niets mis, maar het is je truitje dat gekrompen is....
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 14:58
Verwijderd
Citaat:
SpiritX schreef:
Met de arme rits is niets mis, maar het is je truitje dat gekrompen is....
Dan ligt het weldegelijk aan de rits, die rits krimpt dan namelijk niet mee

Maar niet al je kleren krimpen toch in de was? Terwijl bijna alle ritsen het begeven.. Hm, maar stiekem weet ik er weinig van af, dus je zal wel gelijk hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 16:43
Jules
Jules is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Dan ligt het weldegelijk aan de rits, die rits krimpt dan namelijk niet mee

Maar niet al je kleren krimpen toch in de was? Terwijl bijna alle ritsen het begeven.. Hm, maar stiekem weet ik er weinig van af, dus je zal wel gelijk hebben.
Bij mij krimpt eigenlijk nooit iets in de was, behalve girlies, die in het begin perfect zaten en later dus totaal nietmeer ..
Oud 08-12-2002, 16:51
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Vroeger, toen ik nog mijn pijpen omsloeg, was het altijd zéér irriterend als die dingen weer eens fout gingen zitten.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 16:52
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
Vroeger, toen ik nog mijn pijpen omsloeg, was het altijd zéér irriterend als die dingen weer eens fout gingen zitten.
1tje te hoog/1tje te laag

Overigens haat ik knopen, 'k knoop 't altijd 1 te hoog of te laag, je begrijpt 't wel
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 17:00
Esmée
Esmée is offline
ehm alles is al wel genoemd
Oud 08-12-2002, 18:25
shanli
shanli is offline
ondergoed dat omhoogkruipt.
En zoals Marte al zei:bovenkleding waar je opeens(nou,bij mij is dat niet 'opeens') geen borsten meer in hebt
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 18:40
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
shanli schreef:
ondergoed dat omhoogkruipt.
En zoals Marte al zei:bovenkleding waar je opeens(nou,bij mij is dat niet 'opeens') geen borsten meer in hebt

ooh dat zuigt
Oud 08-12-2002, 19:03
Denise84
Denise84 is offline
afzakkende panty's/maillots, opkruipende truitjes, los haar dat er na een uur al niet meer mooivallend en glanzend uitziet, mascara dat een soms wat afgeeft onder je ogen gedurende de dag, waardoor je wallen tegen het einde van de dag nog erger lijken.

ja, soms heb ik daar wel last van
Oud 08-12-2002, 19:39
little lady
little lady is offline
lamme ritsen zijn irritant.
Oud 08-12-2002, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef:
idd, vooral bij leuke vestjes
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 17:30
Breg
Breg is offline
jahoor, zo ben ik erachter gekomen dat mn net gekochte rok vandaag toch wel erg koud was, of dat dat mn strapless bh toch niet zo erg goed bleef zitten als ik danste.........Argh.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 17:43
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik snap nooit het soort vrouwen uit de column... waarom doe het jezelf aan, dat rokjes bijv. een must zijn in het zakenleven, wat een ongein. Ik ga later als ik groot ben veel geld verdienen (dat moet wel gezien mijn dromen) en dan maar niet dat ik in mantelpakjes ga lopen, dan vind ik ten eerste lelijk en ten tweede lelijk en ten derde een verschrikking. Broeken kunnen ook prima. Je hebt er alleen jezelf mee en ik vind het ook niet echt snugger overkomen.

Natuurlijk heb ik ook weleens problemen die ik van te voren niet voorzien had, zoals bhs die prikken of losgaan(met aparte sluiting die spontaan openspringt).
Oud 10-12-2002, 09:45
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Jah, zo heb ik een geweldig vest dat nou zodanig bobbelt dat het lijkt of ik cup F heb en 3 borsten. Erg fijn.
Oud 10-12-2002, 10:09
Verwijderd
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
Vroeger, toen ik nog mijn pijpen omsloeg (...)
Yeah baby
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 12:40
Lau-tje18
Lau-tje18 is offline
Als je last heb van een afzakkende panty,
Dan moet je er een string of een onderbroek overheen doen..

De uitvinding van de eeuw!!
Oud 10-12-2002, 12:47
StrawberrySwirl
StrawberrySwirl is offline
Citaat:
Lau-tje18 schreef:
Als je last heb van een afzakkende panty,
Dan moet je er een string of een onderbroek overheen doen..

De uitvinding van de eeuw!!
Alsof dat goed zit. Dan gaat alles broeien en dat is niet bepaald goed voor je -daar-. En het zit ook niet lekker.

Ik ga nog steeds voor de jarretels .
Oud 10-12-2002, 13:37
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
StrawberrySwirl schreef:
Alsof dat goed zit. Dan gaat alles broeien en dat is niet bepaald goed voor je -daar-. En het zit ook niet lekker.

Ik ga nog steeds voor de jarretels .
Krijg je wel een gigantische blaasontsteking en bevroren bovenbenen met dit weer.
Oud 10-12-2002, 14:39
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik heb eigenlijk nooit zoveel problemen met kleren.
opkruipende hemdjes heb ik niet echt, vestjes blijven ook wel in model geloof ik...

Het enige waar ik een hekel aan heb ik shirtjes die als je ze wast van onderen wijder worden. Strak moeten ze zijn
En met lange rokken op de fiets, terwijl ik ook een lange jas heb... en een mountainbike
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 14:43
little lady
little lady is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
Het enige waar ik een hekel aan heb ik shirtjes die als je ze wast van onderen wijder worden.
dat heb ik nou ook
Oud 10-12-2002, 15:27
StrawberrySwirl
StrawberrySwirl is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Krijg je wel een gigantische blaasontsteking en bevroren bovenbenen met dit weer.
Met dit weer doe ik gewoon geen rokjes aan .
Oud 10-12-2002, 15:35
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
nare man schreef:
Yeah baby
Ja, daar mag je om lachen hoor. Ik vond het mooi.

En maak me alstjeblieft niet belachelijk .
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 15:46
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Haha ben jij dat Lianne?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 15:54
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
Haha ben jij dat Lianne?
(Li)
Nee dat was ik niet, ik denk Sander
(ik zet keurig overal mijn naam bij)

Wat ik zelf echt irritant vind is als je wimpers te lang zijn en je mascara dus afgeeft tegen je huid, vestjes die opeens heel raar zitten als m'n moeder weer eens verkeerd heeft gewassen, broek die je naar binnen wilt slaan maar niet blijft zitten, kriebeltruien en/of merkjes, broek die eigenlijk te strak zit, maar toch leuk staat, ga zo maar door...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 16:23
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(S)

Oh ja, Ro, Li, Ni, zet ff je naam tussen haakjes voor je post. Leest voor ons en de rest wat makkelijker .

Mja, dat was ik.

Omslagen .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten