Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2002, 08:42
Kippetje
Kippetje is offline
Pfff, kheb weer eens last van zon vreetbui hoor... Ik ben nu een hele week ziek geweest, heb een paar dagen weinig tot niks gegeten en dat moet mn lichaam blijkbaar weer inhalen. De hele dag ben ik dan gewoon bezig met eten en met er alleen al aan te denken wat ik wel en niet mag? Zijn er mensen die dit herkennen? Ik word er nogal gek van!! Ik heb absoluut geen overgewicht ofzow (1,81 en een gewicht van 64)maar ben wel continu bezig met eten. En dat is erg frustrerend... Normaal, als ik naar school ga heb ik gewoon een heel vast schema waar ik me aan moet houden en dan lukt het ook wel maar als ik zon tijd achter elkaar thuis ben..... Ik wil ervan af! Wil weer gewoon kunnen eten zonder meteen calorien te tellen enz. Help!
Liefs en een kus,
Oud 11-03-2002, 08:50
ekki
ekki is offline
eet dan appels in plaats van snoepdingen enzo. en droge boterhammen (doe ik ook heel vaak trouwens). en schil een sinaasappel, eet bananen (die vullen redelijk, er zit alleen niks in ).

gewoon: als je honger eet, eet dan een gezond tussendoortje, zoals ik al zei appels, sinaasappels, mandarijntjes, bananen, kiwi's, enz.

of drink van dat sap uit de supermarkt, dat vult ook best wel. lang niet genoeg, maar het is iig wat.
Oud 11-03-2002, 10:34
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
ekki schreef:
eet dan appels in plaats van snoepdingen enzo. en droge boterhammen (doe ik ook heel vaak trouwens). en schil een sinaasappel, eet bananen (die vullen redelijk, er zit alleen niks in ).

gewoon: als je honger eet, eet dan een gezond tussendoortje, zoals ik al zei appels, sinaasappels, mandarijntjes, bananen, kiwi's, enz.

of drink van dat sap uit de supermarkt, dat vult ook best wel. lang niet genoeg, maar het is iig wat.

Ja dat weet ik ook wel, normaal doe ik dat ook wel maar af en toe dan "moet" ik gewoon iets van slechte dingen eten. Zon behoefte waar ik totaal geen controle over heb Of dan eet ik gewoon teveel (als ik een eetbui heb) aan muesli en yoghurt. Das altijd beter dan snoep maar daar voel ik me toch de hele dag een potje slecht van! In ieder geval bedankt voor de tips!
liefs,
Oud 12-03-2002, 21:01
Jamie
Jamie is offline
Voor zover ik weet, lijd ik daar al aan vanaf mijn geboorte...

[Dit bericht is aangepast door Jamie (12-03-2002).]
Oud 13-03-2002, 21:03
angel_undercover
angel_undercover is offline
ik heb dat ook! op school eet ik bijna niets, maar an kon ik thuis en dan gaat er alles in.. terwijl ik dan eigenlijk geen honger heb.. wil daar ook vanaf!

grxxtz
Oud 16-03-2002, 08:45
Q
Q is offline
Appels tasten je glazuur aan (tanden) in bananen zitten enorm veel verschillende soorten vitamines (dus wel wat). Kiwi's zitten ook vol met vitamines... van vezels wordt je dik. Bruin brood bevat veel vezels, pasta gerechten bevatten stoffen die snel door je lichaam afgebroken worden. Donker bruin brood met kaas is ook een ideale manier om aan te komen. Het gezondst is om met regelmaat te eten. Niet te veel suiker (voor je suikerspiegel). Je kan makkelijk 3 maal per dag eten, als het maar gebalanseerd is. Ik ben zelf een man maar ik eet soms 3x per dag en kom niets aan.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 10:52
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
Q schreef:
van vezels wordt je dik.
Niet waar, vezels zijn juist onverteerbaar, die gaan er gewoon weer mee uit en zorgen ervoor dat je minder snel weer trek krijgt, omdat ze duz 'lastig'verteerbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 12:57
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Q schreef:
Appels tasten je glazuur aan (tanden) in bananen zitten enorm veel verschillende soorten vitamines (dus wel wat). Kiwi's zitten ook vol met vitamines... van vezels wordt je dik. Bruin brood bevat veel vezels, pasta gerechten bevatten stoffen die snel door je lichaam afgebroken worden. Donker bruin brood met kaas is ook een ideale manier om aan te komen. Het gezondst is om met regelmaat te eten. Niet te veel suiker (voor je suikerspiegel). Je kan makkelijk 3 maal per dag eten, als het maar gebalanseerd is. Ik ben zelf een man maar ik eet soms 3x per dag en kom niets aan.
Sorry maar wat voor een hoop onzin hiero in zit ...
Het beeld over bananen die van verschillende vitamines barsten is fout, bananen bevatten eigenlijk alleen maar koolhydraten. Van vezels word je niet dik, de darmkanaal van een mens kan vezels grotendeels niet verteren, dus krijg je met vezels het effect van hooi : je wordt gevuld, maar het komt er bijna onveranderd weer uit.
Verder weet ik niet wat je wilt zeggen met je uitspraak dat je een man bent en toch 3x per dag eet. Drie keer per dag is gezond en normaal, daar kom je niet van aan - van slechte eetgewoontes kom je aan. Bovendien, als we er al bij zijn, mannen komen moeilijker aan dan vrouwen, dus in die zin snap ik je al helemaal niet.
Maar goed.
Oud 16-03-2002, 17:47
lake bodom
lake bodom is offline
hebbik ook.. alsk thuis ben, ik eet enorm veel, terwijlk 58 kg, 1.73 ben..
snap er niks van dak niet aankom.. ookal hebk geen honger ik eet toch, en fruit eetk ook wel, maar soms hebk dan 5 fruitstukken gehad, maar dan wilk nog meer, en niet alleen fruit..
ik denk dat je discipline moet opbrengen om t niet te doen, is heel moeilijk, want t lukt mij ook niet.. maar als je weer iets wil pakken gewoon niet doen.. maarja net of dat gaat lukken.. naja kweet ook niet wat je er anders tegen kan doen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 21:07
vanilla
vanilla is offline
ik snap dat jullie 't hier vervelend vinden, maar kom op mensen, als je een ondergewicht hebt!!!!!!!

ik heb namelijk precies hetzelfde, vreetbuien, vreetbuien, dan kots ik het weer eens uit, dan verhonger ik mezelf weer eens een dag, het gaat gewoon heel slecht, maar ik weeg te zwaar, en dat wegen jullie gelukkig niet!!! wees daar alseerst maar eens blij mee! ik wou dat ik gewoon kon vreten en een ondergewicht had!!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten