Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Geen flauw idee...
![]() Nee, de basis van Literatuurwetenschappen in Leiden bestaat uit vier vakken die zich voornamelijk bezig houden met de theorie. We leren hoe er door de tijden heen naar literatuur gekeken is en besteden veel aandacht aan moderne filosofie. Er is wel een college waarin we daadwerkelijk teksten gaan analyseren en er in pluizen, maar dat is maar een klein deel van de studie. Hoewel het er natuurlijk ook aan ligt hoe je het zelf inricht. Je moet aardig wat boeken lezen, maar het fijne daarvan is dat je boeken leest die je normaal zelf nooit zou kiezen en er af en toe nog wat van leert. Je leert inderdaad op bepaalde manieren naar een werk te kijken en er meer uit te halen. Maar het is allemaal behoorlijk abstract en zweverig, omdat het natuurlijk een vak is waar geen harde cijfers mee gemoeid zijn. Maar het is wel leuk. LUH-3417 |
![]() |
|
Ik heb eerst het boek gelezen, later de film gezien in het plaatselijke filmhuis. Het boek vind ik echt een meesterwerk, het zit knap in elkaar, is mooi geschreven en is ook nog eens ontzettend interressant.
De verfilming vind ik niet echt goed, sommige dingen zijn goed gedaan, maar het verhaal is gewoon te complex om te verfilmen. Overigens ben ik van mening dat bij heel veel verfilmingen het boek beter is.
||
Citaat:
||
Citaat:
Persoonlijk vond ik De ontdekking van de hemel een waanzinnig goed boek, en vind dat er wel eens wat meer Nederlandse schrijvers hun horizon mogen verbreden en over uitdagende onderwerpen schrijven.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Welke boeken van Mulisch zijn aan te raden? wissie | 17 | 13-09-2003 22:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik moet een schoolexamen ontwerpen over 'De Ontdekking van de Hemel'. Tips? Verwijderd | 7 | 17-06-2003 19:47 | |
Verhalen & Gedichten |
de ontdekking van de hemel Bobby B | 4 | 14-06-2003 15:31 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Diskos van Phaistos Mark17 | 5 | 13-09-2002 20:53 | |
ARTistiek |
Boeken uit de druk gehaald Verwijderd | 3 | 09-08-2002 12:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Wat is het beste boek uit de Nederlandse literatuur dat je tot nu toe gelezen hebt? Sacha | 13 | 20-06-2001 15:50 |