Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2001, 18:11
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Ik heb dus een gelockte PII 350 met originele standaard koeler (Boxed).
Deze wordt 40 idle en 60 stressed, is dit een slechte temperatuur?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2001, 18:35
The Iceman
The Iceman is offline
Volgens mij is het toch gezonder voor de cpu als je er een extra coolertje bij steekt, want 60° is toch wel heet zenne.
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 19:26
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
The Iceman schreef:
Volgens mij is het toch gezonder voor de cpu als je er een extra coolertje bij steekt, want 60° is toch wel heet zenne.
Hij wordt normaal op 350 MHz stressed 50 graden en idle 35 graden
Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 20:32
broed
broed is offline
waar kan je dat zien
Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 20:49
Verwijderd
Ik vind het al heel wat dat hij het haalt Denk eigenlijk wel dat extra cooling geen overbodige luxe is.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2001, 21:45
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
PIE schreef:
Ik vind het al heel wat dat hij het haalt Denk eigenlijk wel dat extra cooling geen overbodige luxe is.
Nee inderdaad, staat nu weer gewoon op 350 mhz
Met citaat reageren
Oud 27-04-2001, 00:50
Verwijderd
mwah als je geen die-hard tweaker bent en dus geen zin hebt om talloze fans enzo in je case te modden.. waarom zou je dan extra koeling aanschaffen of hem terugzetten.. als hij op 60 graden STABIEL loopt is er toch niets aan het handje? laat hem maar een paar uur 3d-mark draaien ofzo.. als dat goed gaat is er niets mis mee..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2001, 12:41
Verwijderd
Helemaal mee eens. Het kan trouwens ook best dat die temperatuursensors een afwijking hebben. Mijn ouwe P200-MMX werd volgens het mobo ook 62 graden, al binnen 5 minuten na het opstarten. Lijkt me erg overdreven. Sommige modellen PII's met Katmai core worden van zichzelf gewoon erg heet...zoals je al zegt 50 graden stressed op standaard klok en 60 overgeklokt. Dat is helemaal niet erg. Ik had ook een Celeron 366 @ 5.5x112 (616) en in de zomer kwam het ding ook wel aan de 67 graden. Maar hij is nog nooit gecrash, ook niet na 8 uur lang 3Dmark draaien met een hete Matrox G400 in de kast.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2001, 13:40
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
mwah als je geen die-hard tweaker bent en dus geen zin hebt om talloze fans enzo in je case te modden.. waarom zou je dan extra koeling aanschaffen of hem terugzetten.. als hij op 60 graden STABIEL loopt is er toch niets aan het handje? laat hem maar een paar uur 3d-mark draaien ofzo.. als dat goed gaat is er niets mis mee..
Citaat:
nare man schreef:
Helemaal mee eens. Het kan trouwens ook best dat die temperatuursensors een afwijking hebben. Mijn ouwe P200-MMX werd volgens het mobo ook 62 graden, al binnen 5 minuten na het opstarten. Lijkt me erg overdreven. Sommige modellen PII's met Katmai core worden van zichzelf gewoon erg heet...zoals je al zegt 50 graden stressed op standaard klok en 60 overgeklokt. Dat is helemaal niet erg. Ik had ook een Celeron 366 @ 5.5x112 (616) en in de zomer kwam het ding ook wel aan de 67 graden. Maar hij is nog nooit gecrash, ook niet na 8 uur lang 3Dmark draaien met een hete Matrox G400 in de kast.

Maar mijn pII is locked
Als ie gewoon op 350 mhz geklokt is gaat ie idle 30 graden en stressed 40...
Het schijnt toch anders niet goed te zijn om je cpu zo warm te laten worden...
deze pII heb ik nog nodig
Met citaat reageren
Oud 28-04-2001, 00:39
Verwijderd
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Maar mijn pII is locked
Als ie gewoon op 350 mhz geklokt is gaat ie idle 30 graden en stressed 40...
Het schijnt toch anders niet goed te zijn om je cpu zo warm te laten worden...
deze pII heb ik nog nodig
ook met die temperaturen doet een beetje nuchterheid geen kwaad..

zolang je pc stabiel is, is hij niet te heet.. simple as that..

Met citaat reageren
Oud 28-04-2001, 01:31
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
mwah als je geen die-hard tweaker bent en dus geen zin hebt om talloze fans enzo in je case te modden..
dan ben ik wel 'n die hard tweaker nu ik 1x 12, 3x8cm + 'n AT voeding ectra heb? en overigens nie klaar met modden.... nog lang nie

Reageren

Regels voor berichten