Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
kan je wel schreeuwen dat dat niet zo is, maar toch...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien, er MOET wel op uiterlijk gelet worden. De meeste gothics beweren bij hoog en bij laag dat ze zich zo kleden omdat ze zo zíjn, dat ze zich daar lekker bij voelen. Dan is het toch prima om ze op hun uiterlijk te beoordelen? Hun uiterlijk weerspiegelt immers hun innerlijk, lijkt mij niks mis mee... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk, je kunt niet iedereen die je in je leven tegenkomt helemaal onbevooroordeeld tegemoet treden. Dat is ondoenlijk, dan ben je je hele leven bezig met praten. Vooroordelen zijn natuurlijk en nuttig. Als een bepaald vooroordeel in 95% van de gevallen blijkt te kloppen, waarom zou je het dan niet gebruiken? Is het dan eigenlijk nog wel een vooroordeel? Een aanname als 'Oh, die persoon draagt zwarte make-up en zwarte heksenjurken, die zal wel naar Within Temptation luisteren, de maatschappij verachten en zichzelf heel gothic vinden' lijkt me niet zo absurd. Het is gewoon normaal dat je een idée fixe van bepaalde stereotypen in je hoofd hebt. Zoals ik al zei, als je dat niet hebt kun je eigenlijk niks beginnen. De maatschappij bestáát ook uit hokjes, hoe erg sommige mensen het bestaan ervan ook ontkennen. Hokjes en vooroordelen brengen veiligheid en ordening in de maatschappij, en dat is wat de maatschappij bijeen houdt. |
![]() |
||
Citaat:
Ik betrap mijzelf ook op stereotypen, en verder zal iedereen dat ook hebben, dat ontken ik niet, maar in vind dergelijke aannames wel gevaarlijk.. Vooral met een redenering, als het in 95 % van de gevallen zo is mag ik er toch van uit gaan... Dat vind ik hele gevaarlijke redenaties... sorry
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien is het ook wel een gevaarlijke redenatie, omdat je vooroordelen inderdaad makkelijk kunt laten doorslaan. Maar het feit dat iets een hellend vlak is, wil nog niet zeggen dat je er niet mee kunt werken of aan kunt beginnen. Een percentage als 95% is natuurlijk totaal uit de lucht gegrepen, maar je weet wat ik bedoel. Het is gewoon handig en efficiënt om stereotypen te gebruiken, vooral in de gevallen waarin ze bijna altijd kloppen (en dus eigenlijk geen stereotypen meer zijn). Bovendien, als je verstandig bent beoordeel je mensen niet alléén op hun uiterlijk. Dat doen alleen heel domme mensen. Mijn manier van werken is een beetje als volgt: ik baseer mijn eerste indruk op een aanname, een stereotype zo je wilt, naar aanleiding van iemands uiterlijk. Als ik vervolgens met die persoon in contact kom en met 'm ga praten, dan kan ik mijn eerste indruk nuanceren aan de hand van wat ik van die persoon te weten kom. Dat lijkt mij persoonlijk de beste manier. Als jij iemand op straat ziet lopen met bootschoenen, drie kragen en een Gaastra-jas, denk je onwillekeurig: 'wat een kakker'. Ook al wíl je het niet, je denkt het gewoon. Als je die persoon vervolgens tegemoet treedt en met hem in gesprek raakt, kun je dingen te weten komen die of het stereotype bevestigen of het ontkrachten. Als die persoon vervolgens beweert naar Within Temptation te luisteren en SP te stemmen, dan is jouw beeld van die persoon dus niet goed geweest. Niks aan de hand, kan gebeuren, toch? Het gevaar bij het gebruik van stereotypen ligt hem vooral in het beoordelen van grote groepen zonder onderscheid te maken. In de maatschappijwetenschappen moet je geen gebruik maken van stereotypen, maar van statistisch te staven gedrag van een populatie. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het probleem is juist dat dat vrijwel nooit gebeurd...helaas... (dan bedoel ik dat gesprek starten zeg maar) De meeste subculturen roepen het liefst zo hard mogelijk "getver" naar elkaar... "openminded" alto's net zo hard als de kakkers en welke andere subcultuur dan ook... Maar als je meteen het woord statistisch gegeven had gebruikt in plaats van vooroordeel was ik negrens over gevalen ![]() ![]()
|
Dan gebruik je iets minder zwarte make-up. Bijvoorbeeld een dun eyeliner lijntje boven (en je lijntje bij het buitenste hoekje niet centimeters doortrekken, maar maar een milimeter of 3) en onder zwart oogpotlood vanuit het buitenste hoekje net onder je wimpers (dus niet in je oog) en dan trek je hem maar driekwart door, dus niet in je ooghoekje. En dan flink wat mascara. En geen rare tekeningen bij je oog.
En doe er wat lichtroze oogschaduw onder, of paarsig, of mooi goudbruin.
|
mensen met zwarte make-up zien er niet onaardig uit naar mijn mening.
maar nu moet ik er wel bijzeggen dat zwarte make up niet per defenitie Gothic is.
||
![]() |
Citaat:
![]() En ik zie er zeker niet onaardig, of stuurs ofzo uit. Het ligt er maar net aan hoe mensen jou zien. Zwart is een donkere kleur, en is dus somberder, maar het ligt er dus gewoon aan wat voor uitstraling je hebt! Tip: "Ga zoiezo je ogen lichter opmaken, het hoeft niet direct wit te zijn ofzo, maar gewoon niet zo donker zwart. En kijk bevoorbeeld naar een wat bruinige neutrale kleur oogschaduw om mee te beginnen." Tip2: "Je zegt dat je je stijl niet wil veranderen, en dat kan ik begrijpen. Ga eens bij jezelf na of jij het mooi vindt en wat je van jezelf denkt. Je moet er alleen wat aan doen als je er zelf mee eens bent en niet voor anderen, dat geeft je toch geen goed gevoel. Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen, Veel succes, liefs, Rio
||
![]() |
Citaat:
Zwarte make-up maakt je gezicht een stuk donkerder,maar of je onaardig bent of niet ligt toch echt aan jezelf en niet aan je make/up. Je zou ook gewoon een donker lijntje kunnen trekken maar gekleurde oogschaduw op kunnen doen,dan heft het elkaar een beetje op. |
![]() |
|
![]() |
Heel erg bedankt voor de reacties.....als antwoord op dat ik bij mezelf eens moest nagaan of ik het zelf wel mooi vind---> ja...ik vind het erg mooi.
Misschien kan ik het gothic houden....alleen wat lichter of andere kleurtjes of zo...Maar goed...nogmaals: Bedankt! xxx Wit Pareltje
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Je kunt eventueel wat experimenteren met andere kleuren.
(donker)paars is misschien een optie.. dat vind ik altijd wel mooi.. en tis niet al te licht.. En als je dat toch nix vind.. dan zou ik het zo houden.. gewoon een beetje experimenteren en kijken wat jij zelf het mooiste vind. Ook idd een vriendelijke lach wil wel helpen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
moet je er niet zo onaardig bij kijken
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat: