Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2002, 08:19
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
Hey hey!

Ik had het laatst met een vriendin over make-up. Nou ben ik redelijk gothic en draag ik al heel erg lang hele donkere (zwarte) make-up....mijn ogen zijn altijd helemaal zwart omrand. Nou zei zijn dat ik er veel vriendelijker en aardiger uit zou zien als ik een wat lichtere kleur zou dragen of het wat minder zwart zou maken.
Nou weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee aanmoet. Ik wil wel mijn make-up stijl behouden....maar aan de andere kant wil ik er ook niet onaardig uitzien of zo!

Weten jullie wat ik hier mee aanmoet?

xxx

Wit Pareltje
Oud 10-12-2002, 08:40
Anne
Anne is offline
Je naam heb je al aangepast zie ik?
Oud 10-12-2002, 08:47
Secreet
Secreet is offline
Heb al jarenlang zwarte mke up rond mijn ogen, niet gothic, wel zwart omrand en zwarte mascara. Werk momenteel in een bakkerswinkel, en als je ergens aardig over moet komen ist daar wel. Het geheim zit niet in de make up zelf...maar je hele uitstraling op zich. Zwarte make up en een glimlach ziet er veel vriendelijker uit dan een stuurs gezicht. Misschien ook wel een idee je make up anders minder dik aan te brengen?
Oud 10-12-2002, 09:16
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik dnek dat als je gewoon eyeliner op hebt, een beetje oogschaduw (paars is mooi maar ok dat moet je zelf uitmaken), iets onder of naast je oog krabbelt en er gewoon bij lacht je d'r echt niet onaardig uit ziet. Een open houding werkt ook heel goed.

edit-> mascara is ook niet fout hoor
Oud 10-12-2002, 09:52
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Men kan toch ook wel door de buitenkant heen kijken ?
In eerste instantie ben ik ook "agressief'' vinden sommige omdat ik een hanekam heb . . . terwijl ik toch een heel lief en schattig jongetje ben *kijkt heel geloofwaardig*
Oud 10-12-2002, 09:53
Verwijderd
Citaat:
~*Mad^Athlete*~ schreef:
Men kan toch ook wel door de buitenkant heen kijken ?
Nee, dat kan men niet.

In deze maatschappij is het nu eenmaal zo dat je op uiterlijk wordt beoordeeld. Punt. Je kunt hoog springen of laag springen omdat je dat zo oneerlijk vindt, maar het is nu eenmaal zo en je doet er niks aan.
Oud 10-12-2002, 09:54
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Wit Pareltje schreef:
Nou ben ik redelijk gothic
->nou zie ik er redelijk gothic uit
Oud 10-12-2002, 09:58
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nee, dat kan men niet.

In deze maatschappij is het nu eenmaal zo dat je op uiterlijk wordt beoordeeld. Punt. Je kunt hoog springen of laag springen omdat je dat zo oneerlijk vindt, maar het is nu eenmaal zo en je doet er niks aan.
ligt ook aan de personen waar je mee omgaat...

kan je wel schreeuwen dat dat niet zo is, maar toch...
Oud 10-12-2002, 10:01
Verwijderd
Je moet zelf bepalen hoe je over wilt komen en eruit zilt zien..
Niet iedreen heeft behoefte om er vrolijk of vriendelijk uit te zien,
het is verder ook maar net wat voor imago je neer probeert te zetten..

Ben jezelf, en doe aan de hand van dat je make-up op
Oud 10-12-2002, 10:06
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
ligt ook aan de personen waar je mee omgaat...

kan je wel schreeuwen dat dat niet zo is, maar toch...
Tuurlijk ligt het aan de personen waarmee je omgaat. Ik doelde ook meer op de situaties in het 'echte leven', sollicitaties, werk, recepties e.d. Als je daar nooit mee te maken krijgt, kun je natuurlijk je hele leven wel als gothic blijven lopen, maar voor de meeste mensen komt gewoon een punt dat ze moeten accepteren dat er nu eenmaal wél op uiterlijk wordt gelet (een klein groepje idealistische forummers daargelaten).

Bovendien, er MOET wel op uiterlijk gelet worden. De meeste gothics beweren bij hoog en bij laag dat ze zich zo kleden omdat ze zo zíjn, dat ze zich daar lekker bij voelen. Dan is het toch prima om ze op hun uiterlijk te beoordelen? Hun uiterlijk weerspiegelt immers hun innerlijk, lijkt mij niks mis mee...
Oud 10-12-2002, 10:09
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Bovendien, er MOET wel op uiterlijk gelet worden. De meeste gothics beweren bij hoog en bij laag dat ze zich zo kleden omdat ze zo zíjn, dat ze zich daar lekker bij voelen. Dan is het toch prima om ze op hun uiterlijk te beoordelen? Hun uiterlijk weerspiegelt immers hun innerlijk, lijkt mij niks mis mee...
Met beoordelen is niks mis, alleen er wordt daarbij wordt (te) vaak uitgegaan van voororrdelen, en dan is het geen beoordelen meer, maar dan zijn het aannames, en dat is mijn ogen heel iets anders...
Oud 10-12-2002, 10:12
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
Met beoordelen is niks mis, alleen er wordt daarbij wordt (te) vaak uitgegaan van voororrdelen, en dan is het geen beoordelen meer, maar dan zijn het aannames, en dat is mijn ogen heel iets anders...
Maar toch is dat op zich ook niet verkeerd, vind ik.

Kijk, je kunt niet iedereen die je in je leven tegenkomt helemaal onbevooroordeeld tegemoet treden. Dat is ondoenlijk, dan ben je je hele leven bezig met praten. Vooroordelen zijn natuurlijk en nuttig.

Als een bepaald vooroordeel in 95% van de gevallen blijkt te kloppen, waarom zou je het dan niet gebruiken? Is het dan eigenlijk nog wel een vooroordeel? Een aanname als 'Oh, die persoon draagt zwarte make-up en zwarte heksenjurken, die zal wel naar Within Temptation luisteren, de maatschappij verachten en zichzelf heel gothic vinden' lijkt me niet zo absurd.

Het is gewoon normaal dat je een idée fixe van bepaalde stereotypen in je hoofd hebt. Zoals ik al zei, als je dat niet hebt kun je eigenlijk niks beginnen. De maatschappij bestáát ook uit hokjes, hoe erg sommige mensen het bestaan ervan ook ontkennen. Hokjes en vooroordelen brengen veiligheid en ordening in de maatschappij, en dat is wat de maatschappij bijeen houdt.
Oud 10-12-2002, 10:16
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Maar toch is dat op zich ook niet verkeerd, vind ik.

Kijk, je kunt niet iedereen die je in je leven tegenkomt helemaal onbevooroordeeld tegemoet treden. Dat is ondoenlijk, dan ben je je hele leven bezig met praten. Vooroordelen zijn natuurlijk en nuttig.

Als een bepaald vooroordeel in 95% van de gevallen blijkt te kloppen, waarom zou je het dan niet gebruiken? Is het dan eigenlijk nog wel een vooroordeel? Een aanname als 'Oh, die persoon draagt zwarte make-up en zwarte heksenjurken, die zal wel naar Within Temptation luisteren, de maatschappij verachten en zichzelf heel gothic vinden' lijkt me niet zo absurd.

Het is gewoon normaal dat je een idée fixe van bepaalde stereotypen in je hoofd hebt. Zoals ik al zei, als je dat niet hebt kun je eigenlijk niks beginnen. De maatschappij bestáát ook uit hokjes, hoe erg sommige mensen het bestaan ervan ook ontkennen. Hokjes en vooroordelen brengen veiligheid en ordening in de maatschappij, en dat is wat de maatschappij bijeen houdt.
Maar het zijn ook diezelfde ideé fixes en stereotypen die doorslaan, en de grootste problemen vooroorzaken.
Ik betrap mijzelf ook op stereotypen, en verder zal iedereen dat ook hebben, dat ontken ik niet, maar in vind dergelijke aannames wel gevaarlijk..
Vooral met een redenering, als het in 95 % van de gevallen zo is mag ik er toch van uit gaan...
Dat vind ik hele gevaarlijke redenaties...
sorry
Oud 10-12-2002, 10:24
Verwijderd
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
Maar het zijn ook diezelfde ideé fixes en stereotypen die doorslaan, en de grootste problemen vooroorzaken.
Ik betrap mijzelf ook op stereotypen, en verder zal iedereen dat ook hebben, dat ontken ik niet, maar in vind dergelijke aannames wel gevaarlijk..
Vooral met een redenering, als het in 95 % van de gevallen zo is mag ik er toch van uit gaan...
Dat vind ik hele gevaarlijke redenaties...
sorry
Voor een mening hoef je je nooit te verontschuldigen, dus laat dat sorry maar weg

Misschien is het ook wel een gevaarlijke redenatie, omdat je vooroordelen inderdaad makkelijk kunt laten doorslaan. Maar het feit dat iets een hellend vlak is, wil nog niet zeggen dat je er niet mee kunt werken of aan kunt beginnen. Een percentage als 95% is natuurlijk totaal uit de lucht gegrepen, maar je weet wat ik bedoel. Het is gewoon handig en efficiënt om stereotypen te gebruiken, vooral in de gevallen waarin ze bijna altijd kloppen (en dus eigenlijk geen stereotypen meer zijn).

Bovendien, als je verstandig bent beoordeel je mensen niet alléén op hun uiterlijk. Dat doen alleen heel domme mensen. Mijn manier van werken is een beetje als volgt: ik baseer mijn eerste indruk op een aanname, een stereotype zo je wilt, naar aanleiding van iemands uiterlijk. Als ik vervolgens met die persoon in contact kom en met 'm ga praten, dan kan ik mijn eerste indruk nuanceren aan de hand van wat ik van die persoon te weten kom. Dat lijkt mij persoonlijk de beste manier.

Als jij iemand op straat ziet lopen met bootschoenen, drie kragen en een Gaastra-jas, denk je onwillekeurig: 'wat een kakker'. Ook al wíl je het niet, je denkt het gewoon. Als je die persoon vervolgens tegemoet treedt en met hem in gesprek raakt, kun je dingen te weten komen die of het stereotype bevestigen of het ontkrachten. Als die persoon vervolgens beweert naar Within Temptation te luisteren en SP te stemmen, dan is jouw beeld van die persoon dus niet goed geweest. Niks aan de hand, kan gebeuren, toch?

Het gevaar bij het gebruik van stereotypen ligt hem vooral in het beoordelen van grote groepen zonder onderscheid te maken. In de maatschappijwetenschappen moet je geen gebruik maken van stereotypen, maar van statistisch te staven gedrag van een populatie.
Oud 10-12-2002, 10:32
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als jij iemand op straat ziet lopen met bootschoenen, drie kragen en een Gaastra-jas, denk je onwillekeurig: 'wat een kakker'. Ook al wíl je het niet, je denkt het gewoon. Als je die persoon vervolgens tegemoet treedt en met hem in gesprek raakt, kun je dingen te weten komen die of het stereotype bevestigen of het ontkrachten. Als die persoon vervolgens beweert naar Within Temptation te luisteren en SP te stemmen, dan is jouw beeld van die persoon dus niet goed geweest. Niks aan de hand, kan gebeuren, toch?

Hehe, sorry ingetrokken

Het probleem is juist dat dat vrijwel nooit gebeurd...helaas...
(dan bedoel ik dat gesprek starten zeg maar) De meeste subculturen roepen het liefst zo hard mogelijk "getver" naar elkaar...
"openminded" alto's net zo hard als de kakkers en welke andere subcultuur dan ook...

Maar als je meteen het woord statistisch gegeven had gebruikt in plaats van vooroordeel was ik negrens over gevalen
Oud 10-12-2002, 10:34
Verwijderd
Oud 10-12-2002, 10:38
Gwen.
Gwen. is offline
Dan gebruik je iets minder zwarte make-up. Bijvoorbeeld een dun eyeliner lijntje boven (en je lijntje bij het buitenste hoekje niet centimeters doortrekken, maar maar een milimeter of 3) en onder zwart oogpotlood vanuit het buitenste hoekje net onder je wimpers (dus niet in je oog) en dan trek je hem maar driekwart door, dus niet in je ooghoekje. En dan flink wat mascara. En geen rare tekeningen bij je oog.
En doe er wat lichtroze oogschaduw onder, of paarsig, of mooi goudbruin.
Oud 10-12-2002, 11:00
Esmée
Esmée is offline
tja er zijn wel meer kleuren op de wereld dan zwart maar ja je moet natuurlijk wel gothic blijven he
Oud 10-12-2002, 11:00
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
blauw oogpotlood maakt ook wel wat liever
Oud 10-12-2002, 11:45
Lord of Mystique
Lord of Mystique is offline
mensen met zwarte make-up zien er niet onaardig uit naar mijn mening.
maar nu moet ik er wel bijzeggen dat zwarte make up niet per defenitie Gothic is.
Oud 10-12-2002, 16:20
Rio
Rio is offline
Citaat:
Lord of Mystique schreef:
mensen met zwarte make-up zien er niet onaardig uit naar mijn mening.
maar nu moet ik er wel bijzeggen dat zwarte make up niet per defenitie Gothic is.
Helemaal mee eens... Ik ben een meisje met pikzwart haar, krullend om precies te zijn. En ik heb groene ogen, en ik draag vaak een zwarte broek. Maar daarom ben je toch nog geen gothic? Tenminste ikkuh niet. Ik draag welliswaar wel zwarte mascara, oogpotlood en ik teken mijn wenkbrouwen een beetje, maar een gothic nee hoor! Ik ben gewoon me zelf.
En ik zie er zeker niet onaardig, of stuurs ofzo uit. Het ligt er maar net aan hoe mensen jou zien. Zwart is een donkere kleur, en is dus somberder, maar het ligt er dus gewoon aan wat voor uitstraling je hebt!

Tip: "Ga zoiezo je ogen lichter opmaken, het hoeft niet direct wit te zijn ofzo, maar gewoon niet zo donker zwart. En kijk bevoorbeeld naar een wat bruinige neutrale kleur oogschaduw om mee te beginnen."

Tip2: "Je zegt dat je je stijl niet wil veranderen, en dat kan ik begrijpen. Ga eens bij jezelf na of jij het mooi vindt en wat je van jezelf denkt. Je moet er alleen wat aan doen als je er zelf mee eens bent en niet voor anderen, dat geeft je toch geen goed gevoel.

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen,

Veel succes,

liefs, Rio
Oud 10-12-2002, 16:48
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Dat ziet er sowieso niet uit. Gebruik gewoon zwarte mascara en wat lichte oogschaduw, dan spreken je ogen veel meer.
Oud 10-12-2002, 16:58
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
Dat ziet er sowieso niet uit. Gebruik gewoon zwarte mascara en wat lichte oogschaduw, dan spreken je ogen veel meer.
Ik spreek altijd met mijn mond .

En stembanden.

Laatst gewijzigd op 10-12-2002 om 17:09.
Oud 10-12-2002, 17:01
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Lord of Mystique schreef:

Waarom moet je dat er bij zeggen,alsof dat er iets mee te maken heeft.

Zwarte make-up maakt je gezicht een stuk donkerder,maar of je onaardig bent of niet ligt toch echt aan jezelf en niet aan je make/up.
Je zou ook gewoon een donker lijntje kunnen trekken maar gekleurde oogschaduw op kunnen doen,dan heft het elkaar een beetje op.
Oud 10-12-2002, 17:07
Mysterons
Mysterons is offline
doe dan iets minder zwarte make-up op om een compromis te maken beetje gothic-beetje aardig..
Oud 10-12-2002, 17:32
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
Heel erg bedankt voor de reacties.....als antwoord op dat ik bij mezelf eens moest nagaan of ik het zelf wel mooi vind---> ja...ik vind het erg mooi.

Misschien kan ik het gothic houden....alleen wat lichter of andere kleurtjes of zo...Maar goed...nogmaals: Bedankt!

xxx

Wit Pareltje
Oud 10-12-2002, 18:00
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:

En stembanden.
Best knap
Oud 10-12-2002, 18:08
shanli
shanli is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
blauw oogpotlood maakt ook wel wat liever

maar blauwe mascara is *ril*
Oud 10-12-2002, 18:24
WishfulDreaming
Citaat:
shanli schreef:
maar blauwe mascara is *ril*
weet je hoe geweldig
maarik ben ook beetje blauwfreak soms
Oud 10-12-2002, 18:26
shanli
shanli is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
weet je hoe geweldig
maarik ben ook beetje blauwfreak soms

bij ons loopt er een kindje rond en bij haar is dat echt lelijk!
Oud 10-12-2002, 18:35
WishfulDreaming
Citaat:
shanli schreef:

bij ons loopt er een kindje rond en bij haar is dat echt lelijk!
gaaf
Hier loopt ook een kindje rond met blauw geval :\ Ja ik dus
Oud 10-12-2002, 18:38
shanli
shanli is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
gaaf
Hier loopt ook een kindje rond met blauw geval :\ Ja ik dus
stiekem is dat kindje begin de 40,en nog lelijk ook

maar dat telt allemaal niet voor jou

*veegt slijm weg*
Oud 10-12-2002, 18:38
nps
nps is offline
Geen make-up meer dragen, dan ben je meteen heel aardig!
Oud 10-12-2002, 19:29
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:

En stembanden.
Oud 10-12-2002, 20:32
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Wit Pareltje schreef:
Heel erg bedankt voor de reacties.....als antwoord op dat ik bij mezelf eens moest nagaan of ik het zelf wel mooi vind---> ja...ik vind het erg mooi.

Misschien kan ik het gothic houden....alleen wat lichter of andere kleurtjes of zo...Maar goed...nogmaals: Bedankt!

xxx

Wit Pareltje
Als je het mooi vind moet je het zo houden! Gothic meisjes, ten minste die ik ben tegengekomen zijn meestal heel erg liev en vriendelijk En het kan best cool staan, post anders een foto van jezelf
Oud 10-12-2002, 20:51
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Je kunt eventueel wat experimenteren met andere kleuren.
(donker)paars is misschien een optie.. dat vind ik altijd wel mooi.. en tis niet al te licht.. En als je dat toch nix vind.. dan zou ik het zo houden.. gewoon een beetje experimenteren en kijken wat jij zelf het mooiste vind. Ook idd een vriendelijke lach wil wel helpen.
Oud 11-12-2002, 10:45
Lord of Mystique
Lord of Mystique is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Waarom moet je dat er bij zeggen,alsof dat er iets mee te maken heeft.

dat stond erbij wijsneus:

Citaat:
Wit Pareltje schreef:
Nou ben ik redelijk gothic en draag ik al heel erg lang hele donkere (zwarte) make-up
Oud 11-12-2002, 10:50
a new noise
a new noise is offline
Wit Pareltje ga gewoon huilen als een echt koffik
Oud 11-12-2002, 12:53
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
terror koe schreef:
Neehee, dan loopt d'r make up uit.
heeft ze daar ook geen last meer van
Oud 11-12-2002, 12:58
Hukkie
Hukkie is offline
Was Bassie (& Adriaan) niet ook goffik..?
Oud 11-12-2002, 14:24
Verwijderd
moet je er niet zo onaardig bij kijken er zit ook een gotic bij mij in de klas en ook zij komt bij v eel mensen onaardig over omdat ze hele dikke zwarte omrandde ogen heeft (gemaakt welluswaar ) en altijd zwarte kleren draagt. maar ze is heel aardig. mensen kijken veelste veel naar je uiterlijk. maar ja als je er iets liever uit wilt zien als gotic moet je denk ik toch wat meer kleurtjes dragen en dat kan natuurlijk niet als gotic
Oud 11-12-2002, 17:04
Vice
Vice is offline
Misschien andere (donkere) kleuren zoals groen of paars.
Oud 14-12-2002, 19:45
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
gewoon gebruiken wat je zelf leuk vind, vriendelijkheid straal je uit, dat zit niet in make-up.
Oud 14-12-2002, 21:31
WishfulDreaming
Citaat:
marrrtuuh schreef:
. maar ja als je er iets liever uit wilt zien als gotic moet je denk ik toch wat meer kleurtjes dragen en dat kan natuurlijk niet als gotic
Jezus ik word echt schijtziek van dat gerolleye van jou.
Oud 14-12-2002, 21:38
superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Oud 18-12-2002, 15:15
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Oud 18-12-2002, 17:45
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
Wit Pareltje schreef:

Nou ben ik redelijk gothic en draag ik al heel erg lang hele donkere (zwarte) make-up....mijn ogen zijn altijd helemaal zwart omrand. Nou zei zijn dat ik er veel vriendelijker en aardiger uit zou zien als ik een wat lichtere kleur zou dragen of het wat minder zwart zou maken.
Nou weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee aanmoet. Ik wil wel mijn make-up stijl behouden....maar aan de andere kant wil ik er ook niet onaardig uitzien of zo!

Weten jullie wat ik hier mee aanmoet?

xxx

Wit Pareltje
waarom zou je?
gothics zien er tog altijd chago uit
Oud 10-02-2012, 11:06
Zwarte Parel
Zwarte Parel is offline
FTW

lekker doen waar je jezelf prettig bij voelde... daarbij de wet wel in 8 nemend nat....

Oud 10-02-2012, 14:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik denk dat Wit Pareltje na 10 jaar geen tips meer nodig heeft hoor.

Regels voor berichten