Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2001, 16:35
Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

In mijn oude comp. heb ik een ISA 33.6 modem ingeplugd maar hij herkent hem helemaal niet onder Windows 95 ook niet als ik automatische hardware herkenning doe! Ik weet zeker dat hij er goed inzit en ik heb meerdere ISA slots geprobeerd maar daar ligt het niet aan. Ik heb trouwens geen handleiding voor het modem alleen installatiediskettes voor Win 95 en Win 3.x.

Ik heb er wel wat jumpertjes op zien zitten, die zal ik misschien wel over moeten zetten maar daar heb ik echt geen verstand van...

Ik heb een installatiediskette maar het installeren daarvan heeft geen zin als Windows het modem niet kan vinden..zucht..

Kan iemand me helpen? (Ik wil het modem ook wel even onder de scanner leggen zodat je kan zien waar de jumpertjes enz. zitten.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2001, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Kan iemand me helpen? (Ik wil het modem ook wel even onder de scanner leggen zodat je kan zien waar de jumpertjes enz. zitten.)
is een optie, of het de beste is weet ik niet.

ziet windows hem helemaal niet, of installeerd hij niet goed? Heb je hem er wel goed inzitten dan (in je isa slot dus)?? wordt ie bij het opstarten door de bioscheck wel gezien dan?? (communication device of zow)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2001, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een installatiediskette maar het installeren daarvan heeft geen zin als Windows het modem niet kan vinden..zucht..
Niet altijd. Ik weet niet hoe oud het modem is, maar ik heb zelf ook nog een 128K-ISDN kaart gehad die niet-PnP was. Die moet je gewoon in je computer stoppen, computer aanzetten, en vervolgens gewoon de drivers installeren. Het feit dat Windows hem niet automatisch vindt wil alleen maar zeggen dat het geen Plug en Play kaart is. Probeer gewoon de drivers eens te installeren, dan praten we wel verder.

Het kan trouwens ook zo zijn dat je in je BIOS de optie "Plug And Play OS Installed" op No hebt staan. Dat kan ook problemen geven met sommige PnP kaarten.

Met citaat reageren
Oud 17-05-2001, 14:00
Orion16
Orion16 is offline
Plug and Play in de bios staat aan daar ligt het niet aan... Ik heb al eens drivers geinstalleerd voor Windows 95 maar dat helpt gewoon niet hij vind het modem gewoon niet.

Ook zit de modem goed vast in het ISA slot.

Windows 95 heeft zelfs zijn eigen drivers voor dit type modem, als ik die installeer dan ziet hij het modem nog steeds niet...

Maar hoe kan dat nu.. Ik heb een keer een 2400 baud (!) dus nog uit de oertijd en vér voor Windows 95 afkomstig modem gehad wat wel gewoon gevonden en geaccepteerd werd door Windows 95.

P.s: Hij is echt niet kapot want hij is van mijn oom geweest, die heeft hem in zijn comp. gehad (hij kan me er ook niet mee helpen met mijn installatieprobleem)

[Dit bericht is aangepast door Orion16 (17-05-2001).]
Met citaat reageren
Oud 17-05-2001, 17:57
Verwijderd
Weetje, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een OPTi82c931 ISA PnP geluidskaartje liggen wat ik graag wil gebruiken in een andere PC. Maar als ik de kaart inbouw, vind PnP helemaal niks. Ook bij de PnP-init tijdens het POSTen krijg ik geen melding. De kaart zelf is perfect, hij komt werkend uit een ander systeem. Ook als ik hem daar inbouw vind-ie 'em gewoon. Misschien ligt het aan je moederbord ofzo, ik doe maar een wilde gok. Bij mij gaat het om een Asus CUV4X met een Pentium-III 800EB. Ik mag dat bord gewoon niet, het kostte me ook al grote moeite om een Voodoo II met PnP erin te installeren...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2001, 20:24
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Weetje, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een OPTi82c931 ISA PnP geluidskaartje liggen wat ik graag wil gebruiken in een andere PC. Maar als ik de kaart inbouw, vind PnP helemaal niks. Ook bij de PnP-init tijdens het POSTen krijg ik geen melding. De kaart zelf is perfect, hij komt werkend uit een ander systeem. Ook als ik hem daar inbouw vind-ie 'em gewoon. Misschien ligt het aan je moederbord ofzo, ik doe maar een wilde gok. Bij mij gaat het om een Asus CUV4X met een Pentium-III 800EB. Ik mag dat bord gewoon niet, het kostte me ook al grote moeite om een Voodoo II met PnP erin te installeren...

Nare Man... Het ligt echt niet aan het mobo want ik heb hem in twee verschillende pc's geprobeerd, mijn eigen K-6 300Mhz en mijn compaq 486DxII66, waar hij nu nog steeds inzit! Maar ik krijg steeds hetzelfde resultaat..

Bij een oud 2400 modem (wat eerst niet gevonden werd) heb ik met de jumpertjes zitten klooien en toen vond Windows hem ineens wel!! Zou je misschien dan gewoon wat jumpertjes om moeten zetten (hoe, vraag ik me nu af want dat geklooi met dat 2400 modem was gewoon louter geluk)

Tweede suggestie: Misschien toch een nieuwe driver dowloaden? Ik heb toevallig een driver voor een opti soundcard omdat ik die opnieuw heb geïnstalleerd in een van de pc's van mijn pa (hij had gewoon de goede drivers niet maar hij werd wel iedere keer gevonden)

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten