Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Weet je wel zeker dat je de ATA kabel goed erin hebt zitten? Dat kan namelijk weleens leiden tot spontaan hangen bij de autodetect. Kijk, als het BIOS de schijf niet aankan, dan krijg je gewoon "No primary master detected" of je kunt er bv. maar 8,4Gb van gebruiken. Maar hangen...dat móet haast wel iets mechanisch of technisch zijn. Probeer die schijf eens in een ander systeem, of probeer een andere ATA kabel...
|
![]() |
||
Citaat:
ik had op die zelfde ATA kabel eerst een 10,2 GB zitte die wel werkte... nu zegt ie gewoon detecting(press f4 to skip) en daarop blijftie hange verder komtie niet..maat het lichie da aangeeft dattie iets aant lade is blijft bijna aan.. hij knippert dus..... snap er nix van
|
Verwijderd
|
![]() Hij blijft hangen bij het detecteren...maar je kunt nog wel skippen? Dan is het BIOS dus goed... Als je er al een 10,2 gig aan had hangen, ga ik er ff vanuit dat-ie een 60+ gig ook wel aankan. Er zijn namelijk maar twee grenzen waarbij BIOS'en kunnen flippen: - 540+ mb (alleen belangrijk voor oudere PC's0) - en 8,4Gb, sommige BIOS'sen in de Pentium100/133 sfeer (dat tijdperk) kunnen daar moeite mee hebben. Ik heb overigens zelf onder andere een (vrij oude) Celeron 333 en daar werkt een Maxtor DiamondMax 80gig perfect in. Ik denk toch echt dat je schijf gewoon defect is. Zoals ik al zei...probeer hem een keer in een ander systeem. |
![]() |
||
Citaat:
ik kan op f4 duwe tot ik een ons weeg maar hij hangt dan egt.. moet dus me pc resette en de ata losgooie...
||
![]() |
Citaat:
Installeer Maxblast bios, hebik ook en ik heb 80 gb (server)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
bios progje downen, die herkent hem automatisch, en dan kan je hem updaten!!! http://www.windrivers.com of http:www.winfiles.com enne... zet hem op primary master, maar denk toch dat het een bios probleem is!!!
|
![]() |
||
Citaat:
![]() DivX tikt inderdaad wel lekker aan, ik heb ook er ook eentje (Judge Dredd) maar hoe komt het dat het op mijn 300Mhz pc zo traag draait? Wat is de minimum systeemeis van Divx dan.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alles is op CD's opgeslagen. Maar als je lekker je servertje vol aan het proppen bent moet je weer branden, dus werk ![]() Daarom moet ik ook meer HD space hebben, zit eraan te denken om een 80 gig erbij te kopen, dan hebbik 130 gig (30+20+80) ![]() Er is niet echt een minimum systeemeis voor DvD, hoe slecht/beter de rip en low of higher motion maken uit wat je nodig hebt. Er zijn 4 kwaliteitsniveaus in te stellen. Ik heb em op 4, maar het gaat vooral om de CPU kracht, het is dan ook een PII667. Toen ik nog een PII350 gebruikte draaide ie alleen goed op de eerste instelling. |
![]() |
|
|