Beste VB programmeurs onder ons. Ik zit met een vraagje. We hebben hier heel af en toe een 'LANparty'. Nou wil ik voor de grap wel eens spelletjes bouwen. Ze hebben nu nog het niveau van 'in een dronken bui kan het grappig zijn' (voorbeeldje:
www.kippenracer.tk). En ik ben ook nog een beetje op dat niveau blijven steken.
Nu zat iemand met de vraag of ik ook Magic the Gathering kon maken die je via het netwerk kan spelen. (Je weet wel dat kaartspelletje dat je vast wel eens vroeger hebben gespeeld.) Nou heb ik al bekeken dat het heel goed mogelijk is, wat het spel zelf betreft. Het probleem is het gedeelte waar de computers op het netwerk met elkaar moeten communiceren. Ik ben bezig met Databases en SQL, maar ik kan maar niet een goede tutorial vinden. Ik heb nu op zich wel een goede die alles uitlegt, maar die gaat gewoon te snel (wat is dan een recordset?). De meest voor de hand liggende manier is natuurlijk WinSock maar helaas krijg ik die niet aan het werk met XP computers op de een of andere manier. Ben ik dan toch voorlopig aangewezen op de prehistorische in-een-bestand-wegschrijven-en-bestanden-openen-van-andere-computers-op-het-netwerk-manier?