Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2002, 08:52
oneMen
oneMen is offline
Beste VB programmeurs onder ons. Ik zit met een vraagje. We hebben hier heel af en toe een 'LANparty'. Nou wil ik voor de grap wel eens spelletjes bouwen. Ze hebben nu nog het niveau van 'in een dronken bui kan het grappig zijn' (voorbeeldje: www.kippenracer.tk). En ik ben ook nog een beetje op dat niveau blijven steken.

Nu zat iemand met de vraag of ik ook Magic the Gathering kon maken die je via het netwerk kan spelen. (Je weet wel dat kaartspelletje dat je vast wel eens vroeger hebben gespeeld.) Nou heb ik al bekeken dat het heel goed mogelijk is, wat het spel zelf betreft. Het probleem is het gedeelte waar de computers op het netwerk met elkaar moeten communiceren. Ik ben bezig met Databases en SQL, maar ik kan maar niet een goede tutorial vinden. Ik heb nu op zich wel een goede die alles uitlegt, maar die gaat gewoon te snel (wat is dan een recordset?). De meest voor de hand liggende manier is natuurlijk WinSock maar helaas krijg ik die niet aan het werk met XP computers op de een of andere manier. Ben ik dan toch voorlopig aangewezen op de prehistorische in-een-bestand-wegschrijven-en-bestanden-openen-van-andere-computers-op-het-netwerk-manier?
Oud 11-12-2002, 08:56
Verwijderd
Je kan denk ik beter uitzoeken waarom winsock niet werkt met XP (klinkt me bekend in de oren hmm). Je hebt in VB namelijk van die leuke Client en Server socket controls dacht ik, waarmee je prima zoiets kunt opzetten.

En bij VB5 werk je over het algemeen met DAO (data access objects) voor databases (MS Access compliant). Beetje verouderd, maar werkt prima.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 09:19
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
******** schreef:
Je kan denk ik beter uitzoeken waarom winsock niet werkt met XP (klinkt me bekend in de oren hmm). Je hebt in VB namelijk van die leuke Client en Server socket controls dacht ik, waarmee je prima zoiets kunt opzetten.

En bij VB5 werk je over het algemeen met DAO (data access objects) voor databases (MS Access compliant). Beetje verouderd, maar werkt prima.
Ja precies als WinSock zou werken zou het allemaal heel goed gaan lukken.

Dan is mijn vraag als volgt:
- Kent iemand het probleem met Winsock in VB5 tussen Me en XP computers? Suggesties om dit te verhelpen?
- Heeft iemand een goede beginnerstutorial voor DAO? Voorbeeldprogramma's, het liefst een simpel spelletje over netwerk, zouden erg welkom zijn.

Bij deze.
Oud 11-12-2002, 14:02
a new noise
a new noise is offline
ik heb wel nog ergens een chatprogje liggen geprogrammeerd in vb5 of 6 , heel lang geleden...

die werkt overigens volledig via shares, geen apis gebruikt...
heel billig
maja het werkte
Oud 11-12-2002, 18:16
sgoku01
sgoku01 is offline
Mag ik dat chat-scriptje een zien?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 12:00
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
sgoku01 schreef:
Mag ik dat chat-scriptje een zien?
Als ik antwoord op mijn vraag mag
Oud 16-12-2002, 14:35
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
a new noise schreef:
ik heb wel nog ergens een chatprogje liggen geprogrammeerd in vb5 of 6 , heel lang geleden...

die werkt overigens volledig via shares, geen apis gebruikt...
heel billig
maja het werkte
geen API's gebruikt? je hebt API's gebruikt om files te lezen en te schrijven, en die API's uiteindelijk weer gebruik van de WinSock API
Oud 16-12-2002, 17:40
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef:
geen API's gebruikt? je hebt API's gebruikt om files te lezen en te schrijven, en die API's uiteindelijk weer gebruik van de WinSock API
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:23
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
McMotion schreef:
ok geen niet-standaard api's dan oid ?
Oud 16-12-2002, 19:50
a new noise
a new noise is offline
ik zal de code eens zoekne
Reageren

Regels voor berichten