Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2002, 09:45
anja
anja is offline
Iemand anders heeft het in een berichtje hier onder over het feit dat hij niet kan plassen als er andere mensen naast hem staan. Ik heb ook een plasprobleem, nou ja, probleem, ik weet niet of het echt een probleem is, daarom wil ik het even voorleggen.

Het zit namelijk zo dat ik schrik heb om op vreemde/vieze toiletbrillen te gaan zitten. Thuis plas ik gewoon zittend, maar bij om het even wel ander toilet durf ik de bril niet aan te raken en plas ik dus half rechtstaand of hangend. Mijn moeder doet het ook, misschien heb ik haar angst gewoon 'gecopieerd', maar ik ga dus écht niet zitten op een vreemde bril! Toiletten in openbare gelegenheden, zoals een discotheek, of bijvoorbeeld langs de stopplaatsen langs de autoroutes in Frankrijk, al geven ze me honderd euro, ik ga er echt op.

Wie herkent dit gevoel/angst, en is omwille hiervan ook een expert geworden in het staand plassen?
Oud 11-12-2002, 10:04
sofie3
sofie3 is offline
Hier nog een expert in het staand plassen

Ik doe het echter alleen als het toilet echt ranzig is, met urinespetters ofzo. Vroeger 'hing' ik echt te zweven boven de toiletpot, maar da's heel lastig omdat je dan nooit de laatste restjes uitgeplast krijgt vanwege de druk die je op je spieren moet zetten om niet om te vallen Sinds ik een keertje een uitschuiver heb gemaakt, doe ik het volledig staand, net zoals de mannen en zonder een plastuit of iets dergelijks. Goede instructies hiervoor kan je hier vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:08
Verwijderd
*herkenning*
Ik kan niet hangend-plassen, dus leg ik altijd een lading wc-papier op een vreemde bril...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:08
Gatara
Gatara is offline
Nah, ik ga gewoon bijna overal staand (hangend) plassen. Het is bijna een gewoonte

Mocht je toch willen zitten (bv. bij de grote behoefte), leg dan wc-papier op de bril.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
Goede instructies hiervoor kan je hier vinden.
Dat kun je het beste eerst een paar keer in de douche uitproberen
En dat werkt ook nog.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:23
Evito
Evito is offline
Ik heb hier gelukkig geen last van
maar dat moet vreselijk zijn voor vrouwen
en voor mannen die willen poepen
wat ik dus nooit doe op vreemde toiletten
trouwens
er zijn speciale vrouwen-plasgootjes!!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:31
sofie3
sofie3 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Dat kun je het beste eerst een paar keer in de douche uitproberen
En dat werkt ook nog.
Dus jij doet het ook echt staand, met je gezicht naar de toiletpot toe gericht, zoals de jongens? Wat een ontdekking, ik dacht echt dat ik de enige was!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 11:31
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik doe het ook ... heb al een paar keer echt spierpijn ( nou ja, *spierpijn* ) in mijn bovenbenen aan overgehouden maar ik ga der echt niet op zitten, je weet niet wie er voor jou op heeft gezeten en wat voor ziektes die allemaal heeft gehad, of wat er uberhaupt met die bril is gebeurt ... ne - e.
Oud 11-12-2002, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
*herkenning*
Ik kan niet hangend-plassen, dus leg ik altijd een lading wc-papier op een vreemde bril...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
Dus jij doet het ook echt staand, met je gezicht naar de toiletpot toe gericht, zoals de jongens? Wat een ontdekking, ik dacht echt dat ik de enige was!
Nou, ben nog niet goed genoeg getraind
Dat wil zeggen: ik heb het nog niet durven uit te proberen op een publiek toilet

Maar dat ga ik wel binnenkort doen... na wat meer oefening
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:56
carla-tje
carla-tje is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Nou, ben nog niet goed genoeg getraind
Dat wil zeggen: ik heb het nog niet durven uit te proberen op een publiek toilet

Maar dat ga ik wel binnenkort doen... na wat meer oefening
Leuk topic... nog meer staanplassende vrouwen?
Oud 11-12-2002, 17:04
mood indigow
mood indigow is offline
whahahahahahaha

vet grappig
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 14:36
ekki
ekki is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
Goede instructies hiervoor kan je hier vinden.

hahahahaha, mag ik even heel hard lachen? niet om je uit te lachen, maar ik vond de oplossing erg grappig. laat mij maar lekker hangen boven die pot, kan er niet mee zitten. of ik leg gewoon wc-papier op de bril. pech dan dat het niet zo smakelijk is, ik vind dat rechtop staand plassen in zo'n mannenhokkie er nogal apart uitzien.

nouja, sorry voor het lachen.
Oud 12-12-2002, 15:24
sofie3
sofie3 is offline
Het is ook niet de bedoeling dat je naast de mannen gaat plassen, dat doe ik ook niet! Ik sta gewoon in het vrouwentoilet, helemaal alleen, in m'n eigen hokje!

Ik heb 'ns gehoord dat het 'hangen' boven de toiletpot eigenlijk niet zo goed is, omdat bepaalde spieren dan aangespannen worden die je net moet ontspannen om je blaas te kunnen leegplassen, en dat zou dan weer blaasontstekingen veroorzaken.

Nu ja, hangen of staan, wat maakt het uit... heb toch wel sterk de indruk nu dat er gewoon NIEMAND gaat zitten op openbare toiletten!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 15:28
Verwijderd
Citaat:
sofie3 schreef:
Het is ook niet de bedoeling dat je naast de mannen gaat plassen, dat doe ik ook niet! Ik sta gewoon in het vrouwentoilet, helemaal alleen, in m'n eigen hokje!

Ik heb 'ns gehoord dat het 'hangen' boven de toiletpot eigenlijk niet zo goed is, omdat bepaalde spieren dan aangespannen worden die je net moet ontspannen om je blaas te kunnen leegplassen, en dat zou dan weer blaasontstekingen veroorzaken.

Nu ja, hangen of staan, wat maakt het uit... heb toch wel sterk de indruk nu dat er gewoon NIEMAND gaat zitten op openbare toiletten!
Ik ga lekker op wat wc-papier zitten Lekker zacht
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 17:41
REIE
REIE is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Mocht je toch willen zitten (bv. bij de grote behoefte), leg dan wc-papier op de bril.
Doe ik ook vaak op openbare wc's e.d. Volgens mij zit de angst voor viezigheid grotendeels tussen de oren. Vroeger had ik er ook veel last van.

REIE
Oud 12-12-2002, 17:48
ekki
ekki is offline
Citaat:
sofie3 schreef:

dat van die blaasontsteking zou best kunnen kloppen, al heb je dat natuurlijk niet zomaar door een keertje boven de wcpot te hangen. en zo vaak plas ik niet op vreemde wc's. in ieder geval zijn die hurkwc's in frankrijk zo gek nog niet, lekker hygiënisch in ieder geval.

meestal leg ik gewoon wcpapier neer, hoor.
Oud 12-12-2002, 17:53
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
dat van die blaasontsteking zou best kunnen kloppen, al heb je dat natuurlijk niet zomaar door een keertje boven de wcpot te hangen. en zo vaak plas ik niet op vreemde wc's. in ieder geval zijn die hurkwc's in frankrijk zo gek nog niet, lekker hygiënisch in ieder geval.

meestal leg ik gewoon wcpapier neer, hoor.
idd, die hurk-wc's zijn hygiënisch Maar... ik kan daar dus écht niet op he... bah, ik plas dan m'n hele broek onder
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 18:06
ekki
ekki is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
idd, die hurk-wc's zijn hygiënisch Maar... ik kan daar dus écht niet op he... bah, ik plas dan m'n hele broek onder
haha, sorry, moet je 'm goed genoeg naar beneden doen. kan het me wel voorstellen, hoor, desnoods ff broek uit ofzo . hij moet helemaal tot aan je enkels.

nouja, succes d'r mee .
Oud 12-12-2002, 18:13
Isobel
Isobel is offline
Yup. Heb ik ook.

Ik vind zowiezo plassen op openbare gelegenheden niet zo'n pretje. Ik moet *kuch* altijd even over drempel heen.

En mij kreeg je met geen tien paarden op een vuile wc. Ik heb een zomerlang chronische blaasontsteking gehad, en herhaling probeer ik met alle macht te voorkomen.
Oud 13-12-2002, 07:34
sofie3
sofie3 is offline
Citaat:
Isobel schreef:
En mij kreeg je met geen tien paarden op een vuile wc. Ik heb een zomerlang chronische blaasontsteking gehad, en herhaling probeer ik met alle macht te voorkomen.
Stel: je moet dringend plassen en er is geen hygiënische wc te vinden, wat dan?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 08:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
Stel: je moet dringend plassen en er is geen hygiënische wc te vinden, wat dan?
Dan ga ik wildplassen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten