Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Eh...niet-bootable betekend letterlijk niet-bootable...er zit geen BIOS op zo'n kaart, dus hij kan niet zelfstandig werken. Je kunt 'm pas gebruiken zodra je er drivers voor hebt geladen, en meestal is je PC dan al opgestart
![]() Je kunt denk ik het beste proberen een oud Adaptec SCSI-2 kaartje te krijgen...bijvoorbeeld uit de 290x serie. Ik heb zelf een AVA-2902 erin hangen (voor m'n brander). Dat soort PCI-kaartjes is SCSI/2, 50-pin, 7 devices en spotgoedkoop. Als je geluk hebt doet iemand 'm weg voor een tientje ofzo...check maar 'ns http://www.tweakers.net/aanbod/cat/25 |
![]() |
|
![]() |
Adaptec 2940 is hier wel goed voor, of een 2930, ligt eraan wat je nog goedkoop kunt krijgen ( www.ah-computers.de is erg goedkoop )
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Beetje overkill...2940 gold nog niet eens zo heel lang geleden als dé SCSI-2 kaart, en nu kun je 'm voor een prikkie op de kop tikken...maar wat wil je ook, met Ultra160/320SCSI en Fibrechannel in opmars
![]() Nog ff over de 'terminating-zooi' ![]() SCSI-termination wil zeggen dat er een weerstand aan beide kanten van de SCSI-kabel zit...dus bij 2 devices een weerstand aan de kant van de host en een weerstand aan de kant van de laatste device...ik kreeg bij m'n brander een kabel waar dat al was ingebouwd, maar als je zelf gaat knutselen moet je dus ff een striptang en twee 110 ohm weerstanden bij de hand houden. Het beste is gewoon een kabel met active termination op de kop te tikken, dat scheelt een hoop gedoe. Overigens is het maar de vraag of je erg last krijgt van niet goed geterminate SCSI-devices...hoe hoger de stress op de bus, hoe gevoeliger voor fouten natuurlijk. Dus bij een 2-speed SCSI brander zul je nauwelijks instabiliteit ondervinden van een foute termination, maar bij een 15k-tpm SCSI schijf natuurlijk veel sneller ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja hoor, kan best goed zijn. Zelf echter zou ik eigenlijk altijd voor Adaptec gaan omdat ze gewoon een wereldreputatie hebben op het gebied van I/O controllers en ik nog nooit problemen met een Adaptec produkt heb gehad.
Symbios Logic is ook een goeie fabrikant, alleen minder bekend omdat het eigenlijk alleen losse chips maakt. Als je zo'n kaartje koopt is het dus eigenlijk gewoon merkloos, maar dat boeit niet - het gaat toch om de controller die erop zit... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Simlogic is dus niet zo slecht als 't lijkt? cool! als ik me vakantiepoen heb dan probeer ik der wel eentje, als 't nie lukt merken jullie 't wel ![]()
||
Citaat:
idd erg geil spul ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Netwerk: BNC en Rj45? Gus | 9 | 18-09-2006 08:32 | |