Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2001, 17:11
clubje
clubje is offline
lo allemaal,

Als ik mijn pc wil opstarten moet ik dat altijd 2 of 3 x doen vooraleer het lukt (beeld bevriest altijd). En als het dan eens lukt dan slaat mijn geluid tilt bij het minste geluid dat ik opzet (mp3 ofzo) dus dacht ik natuurlijk dat dat opstartprobleem bij m'n geluid van de pc zat...
Ik wil dus ff mijn drivers herinstaleren, maar hoe doe je dat?
Ik heb geen drivers op cd staan, en ik weet niet waar je ze kan halen op het net (al m'n hardware zijn witte producten)

Moet ik gewoon naar configuratiescherm gaan, daar m'n geluidskaart DELETEN (!), dan pc terug opstarten en hij zal vanzelf de hardware+drivers vinden?
En zoniet zal ik de drivers kunnen aanduiden in m'n windows map, of niet?
Dat vraag ik me af, en ik wil natuurlijk niks ondernemen vooraleer ik het zeker weet.

Nog een bijkomend vraagje, waar kan je zien hoe warm je pc loopt? (graag exact waar ik het kan zien)

thx allemaal op voorhand

greetz
clubje
Oud 24-06-2001, 20:37
Verwijderd
Kastje openhalen...geluidskaartje eruit, en zoeken naar een merknaam...bijvoorbeeld: als je een Creative Soundblaster hebt zal dat groot op de kaart staan aangegeven (ook met typenummer erbij). Als je dat niet kunt vinden moet je ff op de chips zelf kijken naar een 'bekende' naam (ESS, OPTi) en naar de website daarvan gaan (vaak gewoon www.chipfabrikant.com)

Over die temperatuur: als je bij het opstarten van de computer het BIOS ingaat kun je daar kijken hoe warm-ie word, meestal bij Chipset options of Hardware monitoring (de namen verschillen per merk bios)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 20:25
clubje
clubje is offline
thx

en mijn geluidskaart --> geen merk.

maar misschien moet ik maar een format laten doen dan

thx
greetz
clubje
Oud 26-06-2001, 19:08
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef:
maar misschien moet ik maar een format laten doen dan
Nou, als je je harddisk formatteerd ben je die drivers sowieso kwijt.

Je kunt idd wel proberen om gewoon eens te kiezen voor Stuurprogramma bijwerken...en dan gewoon de huidige drivers te kiezen, dan installeert-ie het zootje ook opnieuw.

Met citaat reageren
Oud 26-06-2001, 21:21
clubje
clubje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Nou, als je je harddisk formatteerd ben je die drivers sowieso kwijt.

Je kunt idd wel proberen om gewoon eens te kiezen voor Stuurprogramma bijwerken...en dan gewoon de huidige drivers te kiezen, dan installeert-ie het zootje ook opnieuw.

1. nee hoor, dan laat hij 'ze gewoon staan', niet herinstallen

2. kan ik niet gewoon m'n windows map afschrijven op cd, dan heb ik alle drivers nog na de format, of niet?

greetz
clubje
Oud 26-06-2001, 21:24
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef:
1. nee hoor, dan laat hij 'ze gewoon staan', niet herinstallen

2. kan ik niet gewoon m'n windows map afschrijven op cd, dan heb ik alle drivers nog na de format, of niet?

greetz
clubje

hehe

nare man;

succes.. *schouderklopje*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten