Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2001, 21:22
annegarn14
annegarn14 is offline
hey ik heb casema internet en ik heb ook een internet pc op kamer staan en wil er dan ook internet op aansluiten maar ik heb al ergens anders een internet aansluiting staan

nu wil ik een netwerkje aanleggen

wat zijn hier de mogelijkheden van en de kosten
Oud 09-07-2001, 22:34
Verwijderd
als ik het goed begrijp: je hebt nu een pc op i'net bij casema, en wilt op dezelfde account een tweede aansluiten dmv een netwerkje?

eerst gewoon het normale netwerkje, 2 kaartjes en een kabeltje (hoeft nog geen 7 tientjes te kosten). daarna een programmatje downloaden (ik weet niet welke, heb hier geen ervaring mee) waarmee je internet deelt. het is globaal, maar ik heb hier geen ervaring mee, maar volgens mij is dit de hoofdlijn. iemand die mij goed kan aanvullen want alleen aan mij heeft ie nog niet genoeg...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 00:02
D@mien
D@mien is offline
Ik ben redelijk goed in het aanleggen van netwerken enzo...maar jou verhaaltje is erg vaag. Ik snap nu niet welke compu nou wel of geen i'net heeft.....
Maar wat ik er uit kan maken is dit:
Je heb net (kabel-)internet bij casema, en die is aangesloten op 1 computer... de 2e computer heeft ook internet, maar dan met een 56k(i.o.d.)modem. Je wil met computer nr. 2 gebruik maken van de Casema, en de 56k niet meer gebruiken....
Klopt dit een beetje met wat je bedoelt????
Of wil je met compu nr. 2op de 56k modem én op Casema kunnen??
Grrag ff iets duidelijker maken..
Oud 10-07-2001, 08:24
Dreams
Dreams is offline
Ik zou ook zoiets willen aanleggen, duzzz...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 11:10
annegarn14
annegarn14 is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Ik ben redelijk goed in het aanleggen van netwerken enzo...maar jou verhaaltje is erg vaag. Ik snap nu niet welke compu nou wel of geen i'net heeft.....
Maar wat ik er uit kan maken is dit:
Je heb net (kabel-)internet bij casema, en die is aangesloten op 1 computer... de 2e computer heeft ook internet, maar dan met een 56k(i.o.d.)modem. Je wil met computer nr. 2 gebruik maken van de Casema, en de 56k niet meer gebruiken....
Klopt dit een beetje met wat je bedoelt????
Of wil je met compu nr. 2op de 56k modem én op Casema kunnen??
Grrag ff iets duidelijker maken..
niet helemaal

op 1 pc heb ik casema internet
andere pc geen internet

nu wil ik een netwerkje aan leggen zodat ik met 1 casema acount op 2 pc's kan gaan internetten

zo duidelijker
Oud 10-07-2001, 11:12
annegarn14
annegarn14 is offline
Citaat:
henri schreef:
als ik het goed begrijp: je hebt nu een pc op i'net bij casema, en wilt op dezelfde account een tweede aansluiten dmv een netwerkje?

eerst gewoon het normale netwerkje, 2 kaartjes en een kabeltje (hoeft nog geen 7 tientjes te kosten). daarna een programmatje downloaden (ik weet niet welke, heb hier geen ervaring mee) waarmee je internet deelt. het is globaal, maar ik heb hier geen ervaring mee, maar volgens mij is dit de hoofdlijn. iemand die mij goed kan aanvullen want alleen aan mij heeft ie nog niet genoeg...

Jij snapt 't, maar echt veel kan ik er niet mee

Oud 10-07-2001, 12:37
Markieman
Markieman is offline
Stop in iedere PC een netwerkkaart met daartussen een kabeltje (UTPcat5 crossover). Op de PC met cabel installeer je het programma Sygate Home Netwerk (www.sygate.com)

voor de crack van het programma zie: http://astalavista.box.sk
Oud 10-07-2001, 13:07
Alex Fernando
Alex Fernando is offline
Citaat:
Markieman schreef:
Stop in iedere PC een netwerkkaart met daartussen een kabeltje (UTPcat5 crossover). Op de PC met cabel installeer je het programma Sygate Home Netwerk (www.sygate.com)

Ennuh hoef je sygate dan niet op de andere pc (client) te installeren????
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 14:14
Verwijderd
Sorry hoor maar je hebt Casema en je wil op 2 pjuters internetten? Tegelijkertijd lukt al niet met die belabberde snelheid van Casema (uit ervaring weet ik dat het echt te traag is om leuk te kunnen internetten...)

Alex
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 14:27
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Markieman schreef:

Zo ja. En dan moet je de TCP/IP instellingen nog aanpassen. Hoe dat allemaal moet ga ik nou niet uitleggen, maar kijk maar eens op http://members.rott.chello.nl/xvp/delen/ Ik heb dat ook gedaan met Chello, ik weet niet of dat met Casema wel rendabel is.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 15:49
Alex Fernando
Alex Fernando is offline
Citaat:
Alex Fernando schreef:
Ennuh hoef je sygate dan niet op de andere pc (client) te installeren????
Met citaat reageren
Oud 10-07-2001, 19:13
annegarn14
annegarn14 is offline
Citaat:
Alex schreef:
Sorry hoor maar je hebt Casema en je wil op 2 pjuters internetten? Tegelijkertijd lukt al niet met die belabberde snelheid van Casema (uit ervaring weet ik dat het echt te traag is om leuk te kunnen internetten...)

Alex

hey nortukker, een grashoekker toevallig??
Reageren

Regels voor berichten