Ik heb dus een slot A moederbord met een athlon 750. Nu wil ik een snellere cpu steken maar welke cpu moet ik dan nemen voor een slot A moederbord? ik was aan het denken aan een 1ghz athlon of zoiets.
Denk nou eens logisch na. Je hebt een slot-A. Gaat een socket-A processor dan passen? Nee. En bij mijn beste weten zijn er ook geen slot/socketconvertors hiervoor.
Je zit dus vast aan een SLOT-A processor.
12-07-2001, 20:10
Verwijderd
Inderdaad...Dobermann heeft gelijk. Er bestaan geen Socket -> Slot converters voor AMD (zoals de Slotkets bij Intel FC-PGA CPU's).
Maar was het niet zo dat er wel een Athlon 'Classic' 1 Ghz bestond? Volgens mij wel namelijk. De 'gewone' Athlon (dus met 512k half-speed L2) is verkrijgbaar in smaken tot 1 Ghz maar word al lang niet meer gemaakt. Je zult dus de tweedehandsmarkt af moeten lopen...
nare man schreef:
Maar was het niet zo dat er wel een Athlon 'Classic' 1 Ghz bestond? Volgens mij wel namelijk. De 'gewone' Athlon (dus met 512k half-speed L2) is verkrijgbaar in smaken tot 1 Ghz maar word al lang niet meer gemaakt. Je zult dus de tweedehandsmarkt af moeten lopen...