![]() |
|
tsja, ik blijf bij m'n calendulan... helpt dat niet?
en anders heel misschien tea tree spul? http://www.teatreeplace.com/
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Jammer dat calendulanzalf niet werkt.
|
teatree olie heb ik ook ooit gebruikt..
vonk nie echt prettig spul.. het stinkt als de tering en begint ontzettend te prikken na een kwartier op bepaalde wondjes... ik heb het nog wel thuis maar gebruik het nooit... zelf gebruik ik nu iets van de dokter.. is één of ander cremepje wat ze zelf maken bij de apotheek met vaseline erin... Het heet: magistrale creme (geen idee waarom dat zo heet). Ingredienten: 40 gram -> vaselin alb en 160 gram -> cr lannete I fna ja het zijn afkortingen en geen idee waar het voor staat verder... Ik heb het gekregen voor m'n eczeem.. wat elk moment kan terugkomen en daardoor gebruik ik het nu ook af en toe om m'n handen volledig mee in te smeren.. tis wel super vettig.. maarja... als je verder nog vragen heb ... stel ze maar..
|
Iig goed vettig houden denk ik..
Babyolie, helpt dat niet? Penaten crème kan ook helpen, is onwijs vettig spul, maar wel wit, kan je dus alleen 's avonds op doen.. (of je gaat vingerverven ![]() Voorkomt ook wondjes enzo. Misschien is het een vorm van eczeem, kan je bij de huisarts wat vragen ofzo.. (naja, dan heb je ook jeuk ed erbij)
|
Verwijderd
|
Ik heb voor volgende week een afspraak bij m'n huisarts...dan zal ik idd ook wel ff vragen of hij iets voor m'n handen weet... Ik smeer ze nu maar elk half uur in met van alles en nog wat...calendula, bodylotion, vaseline, zonnebrandcrème, aftersun, lippenspul, enz...helpt 5 minuutjes vaak...maar is beter dan niets.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Iets wat je huisarts je waarschijnlijk ook zal uitleggen... Want creme is gemaakt voor plekken die van zichzelf al vettig zijn (denk aan dagcreme). Als je dat op een te droge huid smeert zal die dus uiteindelijk alleen maar uitdrogen.. Dat zal je met een zalf minder snel krijgen (een zalf is dus ook absoluut niet geschikt voor je gezicht in de meeste gevallen) die zorgt dus dat je het niet te droog wordt. Zalf is dus waarschijnlijk voor extreem droge handen het beste... ik heb een tijd lang voor alles nivea creme gebruikt.. achteraf super stom want het helpt geen ene reet. middeltjes als zonnebrandcreme en bodylotion zijn daar denk ik niet zo geschikt voor.. Naja ik hoop dat je hiermee verder kunt..
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |