Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2002, 16:38
Verwijderd
En dan bedoel ik rode, ruwe handen...met rare rode (pijnlijke) plekjes en bobbeltjes. De meeste handcrèmes helpen niet, degene die ik gebruikt heb iig niet. Weet iemand een crème of iets anders die misschien wel werkt? Tnx alvast.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 16:44
Verwijderd
Weet je de oorzaak?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 16:52
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Weet je de oorzaak?
Nee. Het weer en de wind van de afgelopen dagen zal er geen goede invloed op gehad hebben, maar ik denk niet dat dat de enige oorzaak is, ik denk wel dat dat het heeft verergerd. Het ruwe kan daar wel van komen, maar de rare, pijnlijke rode plekjes en bobbeltjes niet (een paar zijn misschien littekentjes van kattenkrabben, de rest weet ik niet).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 18:01
ekki
ekki is offline
tsja, ik blijf bij m'n calendulan... helpt dat niet?
en anders heel misschien tea tree spul?

http://www.teatreeplace.com/
Oud 12-12-2002, 18:05
ekki
ekki is offline
http://www.wellbeing-uk.com/teatreerange.html
http://www.teatree.nl/default.asp
Oud 12-12-2002, 18:09
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
tsja, ik blijf bij m'n calendulan... helpt dat niet?
en anders heel misschien tea tree spul?
[/url]
Ik blijf ook bij calendulan...'t werkt alleen niet. Dus moet ik iets anders zien te vinden, 'k zal dat tea tree spul eens proberen, denk ik maar ('k heb nog kattenshampoo dat bij een geirriteerde huid werkt, wie weet helpt het ook bij mensen , 'k zou niet weten waar je 'mensenspul' daarvan kunt kopen...drogist gewoon?).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 18:16
ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik blijf ook bij calendulan...'t werkt alleen niet. Dus moet ik iets anders zien te vinden, 'k zal dat tea tree spul eens proberen, denk ik maar ('k heb nog kattenshampoo dat bij een geirriteerde huid werkt, wie weet helpt het ook bij mensen , 'k zou niet weten waar je 'mensenspul' daarvan kunt kopen...drogist gewoon?).
kattenshampoo kan je altijd proberen, daar zit meestal ook niet iets dan waardoor je droge handen krijgt (weet ff niet hoe zoiets heet). In ieder geval kan je tea tree kopen in de tuinen. Er is een 'balsem' en een 'oil', maar ik weet niet of ze het allebei verkopen. Ik had er laatst een foldertje over meegenomen en heb me net suf lopen zoeken, zodat ik het ff in kan scannen, maar ik kan het echt niet vinden. In ieder geval zit er ook calendulan in . Maar goed, ik vind het wel goed werken en m'n vader + medevakantiegenoten (die wandelden) ook. Tsja, het valt te proberen.

Jammer dat calendulanzalf niet werkt.
Oud 12-12-2002, 18:25
Verwijderd
Morgen ff langs de Tuinen dan maar.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:39
Verwijderd
Ik gebruik altijd Atrix handcreme. Is misschien een beetje vet, maar het werkt wel goed. Bij mij iig wel.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:56
luna_p
luna_p is offline
Ik heb ook last van ruwe en rode vlekken en vooral kriebelende handen...Ik ben er mee naar de dokter geweest , en die heeft me zalfje gegeven wat aardig goed helpt^_^ dus k zou zeggen....ga ff langs je huisats, dat doet wonderen ; )
succes
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:06
Snufje
Snufje is offline
Ik heb er spul voor van de dokter, dat werkt wel.. Ik weet alleen niet hoe het heet,..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:15
Miracle
Miracle is offline
teatree olie heb ik ook ooit gebruikt..
vonk nie echt prettig spul.. het stinkt als de tering en begint ontzettend te prikken na een kwartier op bepaalde wondjes... ik heb het nog wel thuis maar gebruik het nooit...
zelf gebruik ik nu iets van de dokter.. is één of ander cremepje wat ze zelf maken bij de apotheek met vaseline erin...

Het heet: magistrale creme (geen idee waarom dat zo heet).
Ingredienten: 40 gram -> vaselin alb en 160 gram -> cr lannete I fna
ja het zijn afkortingen en geen idee waar het voor staat verder... Ik heb het gekregen voor m'n eczeem.. wat elk moment kan terugkomen en daardoor gebruik ik het nu ook af en toe om m'n handen volledig mee in te smeren.. tis wel super vettig.. maarja...

als je verder nog vragen heb ... stel ze maar..
Oud 13-12-2002, 17:59
Quiana
Quiana is offline
Iig goed vettig houden denk ik..
Babyolie, helpt dat niet?
Penaten crème kan ook helpen,
is onwijs vettig spul, maar wel wit,
kan je dus alleen 's avonds op doen..
(of je gaat vingerverven )
Voorkomt ook wondjes enzo.
Misschien is het een vorm van eczeem,
kan je bij de huisarts wat vragen ofzo..
(naja, dan heb je ook jeuk ed erbij)
Oud 13-12-2002, 18:08
Verwijderd
Ik heb voor volgende week een afspraak bij m'n huisarts...dan zal ik idd ook wel ff vragen of hij iets voor m'n handen weet... Ik smeer ze nu maar elk half uur in met van alles en nog wat...calendula, bodylotion, vaseline, zonnebrandcrème, aftersun, lippenspul, enz...helpt 5 minuutjes vaak...maar is beter dan niets.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 18:14
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik smeer ze nu maar elk half uur in met van alles en nog wat...calendula, bodylotion, vaseline, zonnebrandcrème, aftersun, lippenspul, enz...helpt 5 minuutjes vaak...maar is beter dan niets.
Teveel is ook niet goed.. raakt je huid gewend aan, word het juist erger..
Oud 13-12-2002, 19:20
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
ik ben op dit moment ook de trotse bezitter van een stel arbeidershanden. vol met wondjes, ruwe/rode/schrale plekken enzo. beetje nivea af en toe, gaat vanzelf wel weer over.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 20:59
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik smeer ze nu maar elk half uur in met van alles en nog wat...calendula, bodylotion, vaseline, zonnebrandcrème, aftersun, lippenspul, enz...helpt 5 minuutjes vaak...maar is beter dan niets.
wat gebruik je van calendulan? de creme of de zalf? zalf is het beste
Iets wat je huisarts je waarschijnlijk ook zal uitleggen...
Want creme is gemaakt voor plekken die van zichzelf al vettig zijn (denk aan dagcreme). Als je dat op een te droge huid smeert zal die dus uiteindelijk alleen maar uitdrogen..
Dat zal je met een zalf minder snel krijgen (een zalf is dus ook absoluut niet geschikt voor je gezicht in de meeste gevallen) die zorgt dus dat je het niet te droog wordt. Zalf is dus waarschijnlijk voor extreem droge handen het beste...
ik heb een tijd lang voor alles nivea creme gebruikt.. achteraf super stom want het helpt geen ene reet.

middeltjes als zonnebrandcreme en bodylotion zijn daar denk ik niet zo geschikt voor..
Naja ik hoop dat je hiermee verder kunt..
Oud 13-12-2002, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Teveel is ook niet goed.. raakt je huid gewend aan, word het juist erger..
Hmm...maar te weinig is ook niet handig...dan doet het pijn...nu m'n hele handen redelijk dik ingesmeerd met vaseline...helpt meer dan de rest...

Citaat:
dreen schreef:
wat gebruik je van calendulan? de creme of de zalf? zalf is het beste
Ik geloof dat ik de crëme heb...tis wit en dikkig...die zalf is geloof ik doorzichtig...die smeert vervelend ed... Vaseline is iig lekker vet.

Citaat:

middeltjes als zonnebrandcreme en bodylotion zijn daar denk ik niet zo geschikt voor..
Soms heb ik niks anders in de buurt...en iets is soms beter dan niets. Zonnebrandcrème beschermt wel tegen uitdrogen, toch? Of alleen tegen uitdrogen door de zon? 't brengt iig wat vocht in...

Citaat:

Naja ik hoop dat je hiermee verder kunt..
tnx. Ik houd het dan voorlopig maar ff bij vaseline (wordt alleen zo vies, maar ja), dat lijkt me dan het beste.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten