Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2001, 18:41
neo_1986
neo_1986 is offline
goeie aankoop of niet ????
ik ben van plan om de mini disc mz-r700 van sony te kopen.
met een pc link kabel erbij.
wat vinden jullie ???
goede aankoop of niet ??? zo niet, andere sugesties ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2001, 18:58
XCalibur
XCalibur is offline
Url? Site? Fotos? Specificaties?

Greetz XC
Oud 04-08-2001, 20:25
Verwijderd
Ik zou sowieso nooit een MiniDisc kopen...ongeacht of-ie in het minidisc-segment een goede keus is of niet. Het systeem op zich is gewoon inferieur aan CD...de echte audiofielen pikken de minidiscs er zo uit...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 20:31
neo_1986
neo_1986 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik zou sowieso nooit een MiniDisc kopen...ongeacht of-ie in het minidisc-segment een goede keus is of niet. Het systeem op zich is gewoon inferieur aan CD...de echte audiofielen pikken de minidiscs er zo uit...

wat zou jij dan kopen in de plaats van een mini disc ????
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 23:03
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
mp3 speler???
Met citaat reageren
Oud 04-08-2001, 23:19
Verwijderd
Citaat:
neo_1986 schreef:

Dat hangt ervanaf (wat je ermee wil doen). Als het je gewoon gaat om muziek mee te nemen op vakantie of op school zou ik gewoon een goede discman kopen. Waarschijnlijk heb je zelf wel een brander of ken je iemand in je buurt die er één heeft. Als dat niet zo is, zou ik gaan voor een goede MP3-speler.

Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 09:08
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
mp3 speler???

Whooo dus jij hebt liever 60 minuten muziek op een opslagdingetje van 300 piek ofzo dan 80 minuten op een schijfie van 2.30 piek? En bovendien kun je MP3spelers alleen met nieuwe muziek voorzien als je een computer in de buurt hebt. Met MiniDisc kun je onderweg zelfs opnemen (van discman of walkman of desnoods met microfoon van de autoradio, weet ik veel...)

Citaat:
Nare man schreef
Ik zou sowieso nooit een MiniDisc kopen...ongeacht of-ie in het minidisc-segment een goede keus is of niet. Het systeem op zich is gewoon inferieur aan CD...de echte audiofielen pikken de minidiscs er zo uit
Sorry maar MiniDiscs zijn qua geluidskwaliteit ongeveer gelijk aan een 192Kb/s MP3, en de meeste mensen (waaronder ik) horen het verschil niet tussen het origineel. En zeker niet in een walkman als ze onderweg zijn. Ik heb echt wel verstand van geluidskwaliteit, en een 128Kb MP3 pik ik er zo uit, maar de kwaliteit van MiniDisc is gewoon hoog genoeg om naar te luisteren.

'T is jammer dat zo weinig mensen MiniDiscs kennen, want het is zo gemakkelijk om te gebruiken. Ik heb nu 3 MD decks en een Walkman en ongeveer 200 MD's ofzo en ben er echt superblij mee.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 09:12
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
neo_1986 schreef:
goeie aankoop of niet ????
ik ben van plan om de mini disc mz-r700 van sony te kopen.
met een pc link kabel erbij.
wat vinden jullie ???
goede aankoop of niet ??? zo niet, andere sugesties ?
Hier vind je er wat info over

Met die kabel kun je direct je CD's en MP3's en andere geluidsbestanden overzetten op MD. Dit gaat 4 keer zo snel als analoog. Bovendien hoef je dan geen titels meer in te typen. Die worden automatisch over gezet.

Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 11:17
mcsun
mcsun is offline
Klinkt wel leuk! Hoeveel gaat dat kosten?
Oud 05-08-2001, 14:07
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
$250 usd
Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 16:52
Athlon
Athlon is offline
Minidisc zou ik nooit kopen.
Zoals hierboven al werd gezegd is het gelijk aan een discman en heeft dezelfde kwaliteit.

Minidisc flopt gewoon net zoals CD-I en al die andere troep. Miniddisc is leuk, maar iets groots zal het nooit worden.

Koop andere de Philips Expanium of een andere MP3-cd-speler...

Groetjes,

Athlon
Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 18:09
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
Athlon schreef:
Zoals hierboven al werd gezegd is het gelijk aan een discman en heeft dezelfde kwaliteit.

Minidisc flopt gewoon net zoals CD-I en al die andere troep. Miniddisc is leuk, maar iets groots zal het nooit worden.
Is wel klote dat idd zo weinig mensen MD kennen. Maar zolang je maar in de winkel MD schijfjes kan blijven kopen en MD-decks enzo vind ik het niet erg.

Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 23:21
neo_1986
neo_1986 is offline
ik moet joosie50 wel gelijk geven
mini disc dezelfde flop als cd-i ??? en de mp3 speler dan ???
ik zie er nie echt veel overt straat lopen me ne mp3 speler ze !!!! geen enkele zelf, geen van mij vrienden hebben een mp3 speler, en enkele hebben een mini disc.

wa is er dan zo goe aan een mp3 speler, da ik die zou moeten kopen, in de plaats van een mini disc ?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 01:10
RekZ
RekZ is offline
Ik heb nu een half jaartje een MD en ik heb hem gewoon altijd bij me, klein handig en geluid is dus echt wel goed vin ik hoor, handiger dan mp3 want je kan makkelijk wat lege md'tjes menemen want die dingen zij best klein en kosten 5piek per stuk dus dat is ook nix, en hji slaat nooit over enzo, ik vin md gewoon goed, en raad het je aan om hem te kopen
Oud 06-08-2001, 08:29
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
neo_1986 schreef:
ik moet joosie50 wel gelijk geven
mini disc dezelfde flop als cd-i ??? en de mp3 speler dan ???
ik zie er nie echt veel overt straat lopen me ne mp3 speler ze !!!! geen enkele zelf, geen van mij vrienden hebben een mp3 speler, en enkele hebben een mini disc.

wa is er dan zo goe aan een mp3 speler, da ik die zou moeten kopen, in de plaats van een mini disc ?
MP3 zelf is heel erg in trek op dit moment en is vanaf het begin af aan een begrip wat iedereen kent.
MP3 gebruikt ook iedereen en is daarmee reuze populair. Waarom niemand een MP3-speler heeft???
Omdat ze nu nog vrij duur zijn en meestal worden geleverd met 32 MB dus daar passen 6 liedjes op ongeveer.

Daarom zei ik: Koop een MP3-cd speler. Kun je al je MP3 in het MP3-formaat op cd zetten en heb je 650mb aan muziek.
Omgerekend: 650:5mb per liedje = 130 liedjes.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 10:07
DigniT
DigniT is offline
Een mp3 speler of discman is veel groter dan een portable md-speler.

Die van mij past zonder enig probleem in m'n broekzak, probeer maar 's een discman in je broekzak te proppen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 14:24
Verwijderd
Idd, mee eens, de portables zijn erg compact, vooral als je dr niet mee kunt opnemen. Als je dan thuis een deck hebt met veel handige edit-functies (die nooit op een cd player/burner zitten) heb je het goed voor elkaar...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 17:19
Verwijderd
Citaat:
joosie50 schreef:
Sorry maar MiniDiscs zijn qua geluidskwaliteit ongeveer gelijk aan een 192Kb/s MP3, en de meeste mensen (waaronder ik) horen het verschil niet tussen het origineel. En zeker niet in een walkman als ze onderweg zijn. Ik heb echt wel verstand van geluidskwaliteit, en een 128Kb MP3 pik ik er zo uit, maar de kwaliteit van MiniDisc is gewoon hoog genoeg om naar te luisteren.
jaja blablabla

het énige voordeel van minidisc t.o.v. een portable mp3-CDR-speler is dat het formaat wat kleiner is.. en ja, inderdaad, je moet een PC hebben zodat je CD-R'rtjes kunt branden, máár dan heb je ongeveer 12 uur muziek op een CD-tje van pakweg 2 piek.. beat that..

Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 17:31
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
jaja blablabla
het énige voordeel van minidisc t.o.v. een portable mp3-CDR-speler is dat het formaat wat kleiner is.. en ja, inderdaad, je moet een PC hebben zodat je CD-R'rtjes kunt branden, máár dan heb je ongeveer 12 uur muziek op een CD-tje van pakweg 2 piek.. beat that..
Het formaat is veel kleiner, in ieder geval zodat je hem overal kan bewaren. Op zich heeft een Mp3-cdr-speler ook wel zo zijn voordelen, maar MiniDisc is gewoon veel handiger. Eindeloos opnemen, ontzettend hoge kwaliteit (ik hoor het verschil niet tussen het origineel, met een Sennheiser 570 koptelefoon op). Terwijl 160Kb MP3's daardoor echt bout klinken. Snel muziek opnemen en afspelen onderweg. Het enige probleem is dat nog lang niet iedereen echt weet hoe handig MD is, en dat komt onder andere door slechte reclame van Sony. Heel veel mensen die ik ken hebben ook MiniDisc gekocht nadat ze mijn MD walkman hebben gezien (op school enzo)...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 17:44
Verwijderd
Citaat:
joosie50 schreef:
Het formaat is veel kleiner, in ieder geval zodat je hem overal kan bewaren. Op zich heeft een Mp3-cdr-speler ook wel zo zijn voordelen, maar MiniDisc is gewoon veel handiger. Eindeloos opnemen, ontzettend hoge kwaliteit (ik hoor het verschil niet tussen het origineel, met een Sennheiser 570 koptelefoon op). Terwijl 160Kb MP3's daardoor echt bout klinken. Snel muziek opnemen en afspelen onderweg. Het enige probleem is dat nog lang niet iedereen echt weet hoe handig MD is, en dat komt onder andere door slechte reclame van Sony. Heel veel mensen die ik ken hebben ook MiniDisc gekocht nadat ze mijn MD walkman hebben gezien (op school enzo)...
[/B]
je noemt 2 punten
- eindeloos opnemen
- kwaliteit

daar heb ik 2 simpele antwoorden op, te weten CD-RW en L.A.M.E. 3.88DLL eventueel met het RazorLAME frontend..

volgende argumenten?

(oh, ik heb zelf een Marantz PM30 versterker en een Sennheiser HD580, en dat 160kbps MP3's ruk klinken ligt aan de encoder die gebruikt is)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 17:48
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
je noemt 2 punten
- eindeloos opnemen
- kwaliteit

daar heb ik 2 simpele antwoorden op, te weten CD-RW en L.A.M.E. 3.88DLL eventueel met het RazorLAME frontend..

volgende argumenten?

(oh, ik heb zelf een Marantz PM30 versterker en een Sennheiser HD580, en dat 160kbps MP3's ruk klinken ligt aan de encoder die gebruikt is)

3e punt:

Je hebt altijd een PC in de buurt nodig en die heb je zowiezo lang niet altijd bij je. Er zijn (jaja) nog steeds mensen zonder computer met Inet aansluiting. Als je muziek op MD wil hebben sluit je hem gewoon aan op je stereo / discman / wekkerradio / iets anders met koptelefoonplug of desnoods neem je het met een microfoon op....

(dit is voormij het belangrijkste argument)

4e: Gebruiksgemak. Onder andere omdat je geen PC nodig hebt. Je kan alle edit-functies vanaf je MD deck doen, (als je dat zou willen via de PC).

Je stopt een MD in de deck, neemt iets op en klaar. Je kan eventueel ook nog titels invoeren (met toetsenbord, die je aan kan sluiten op je deck).

Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 17:56
Verwijderd
Citaat:
joosie50 schreef:
3e punt:

Je hebt altijd een PC in de buurt nodig en die heb je zowiezo lang niet altijd bij je. Er zijn (jaja) nog steeds mensen zonder computer met Inet aansluiting. Als je muziek op MD wil hebben sluit je hem gewoon aan op je stereo / discman / wekkerradio / iets anders met koptelefoonplug of desnoods neem je het met een microfoon op....

(dit is voormij het belangrijkste argument)

4e: Gebruiksgemak. Onder andere omdat je geen PC nodig hebt. Je kan alle edit-functies vanaf je MD deck doen, (als je dat zou willen via de PC).

Je stopt een MD in de deck, neemt iets op en klaar. Je kan eventueel ook nog titels invoeren (met toetsenbord, die je aan kan sluiten op je deck).

hoezo altijd een PC nodig? ben je zo snel uitgekeken op 10/12 volledige albums dan? denk 't niet heh

buitendat.. *iedereen* heeft wel een PC tegenwoordig, en dat vervelende buurjongetje van me met zijn poffertjessmoel en dikke internetverbinding (thus een riante MP3-verzameling) wil vast wel een CD'tje voor je branden..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 18:31
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Helaas, Nare man moet z'n mond houden. CD zou nooit boven Minidisc komen te staan. Minidisc is perfect op een paar hele kleine dingetjes na (waar ik verder niet op inga, heeft vooral te maken met de lengte van tracks enz. trug te vinden in de handleiding van een MD).

Ik heb zelf nu een krap maandje een Sony MZ-R700 zonder PC-linkkabel. Die PC-linkkabel is een beetje onzin, het gaat een stuk sneller, maar het kan ook met een anoloog kabeltje. Met PC-linkkabel zou me minidisc iets van F 800,- i.p.v. F 550,- ZONDER PC-linkkabel. Je kan dan voor +_ F 10,- een kabeltje (analoog kabeltje) kopen waarmee je van o.a. de tv/computer/draagbare cdspelers kan opnemen.

Duzz. Kopen dat ding, het is zo relax, ik neem hem overal mee naar toe. Hij is zo klein dat ie makkelijk in je broekzak past. Doet lang met 1 batterijtje. Goede kwaliteit en een heel relaxed afstandbedienkje. Echt een goede koop. Thuis heb ik hem altijd op me stereo aangesloten.

In de Sony folder staan ook prijzen (in een bijlage ofzo). Daar moet je +_ 100 piek van af trekken, voor MD's dan.
Oud 06-08-2001, 19:28
neo_1986
neo_1986 is offline
ik heb mij vandaag net een mini disc gekocht !!! (mz-r700pc, met link kabel dus)
één klein probleempje, ivm die link kabel.
ik weet hoe ik muziek van de pc op de mini disc moet zetten, geen probleem. maar, op onze pc staan van die geluidjes (als je max, of minimaliseerd, ...) en als ik terwijl ik een liedje op MD zet, dus max of minimaliseer, staat dat er dus ook op...
heeft er iemand hetzelfde probleem, of wet er iemand een oplossing ? zonder dat ik die geluidjes volledig moet afzetten in de windows instellingen.

aangezien ik mijn mini disc al heb, wil ik niks meer horen van mp3 spelers, of iets anders. ik zou wel graag een oplossing hebben voor mijn probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 19:49
Dreams
Dreams is offline
Er is in ieder geval een digitale versie.

Maar ik heb even op minidisc.org gekeken en daar stond dat meer mensen last hadden van "bijgeluiden" en de enigste manier was volgens hun om de rest van de geluiden uit te zetten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2001, 19:52
Dreams
Dreams is offline
5e punt (ja ik ga gewoon door hoor)

MiniDiscs komen nooit krassen op, je kan op de grond laten stuiteren enzo daar kunnen ze gewoon tegen. Op dit punt zuigen CD's ook
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 20:27
Verwijderd
Citaat:
joosie50 schreef:
5e punt (ja ik ga gewoon door hoor)

MiniDiscs komen nooit krassen op, je kan op de grond laten stuiteren enzo daar kunnen ze gewoon tegen. Op dit punt zuigen CD's ook

ja hoor.. anders ga je je MD-speler laten stuiteren, gaat 'ie net zo hard kapot.. álles kan kapot.. als je er normaal mee omgaat, en fatsoenlijke CD-R's hebt is dat geen issue..

Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 21:49
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
ja hoor.. anders ga je je MD-speler laten stuiteren, gaat 'ie net zo hard kapot.. álles kan kapot.. als je er normaal mee omgaat, en fatsoenlijke CD-R's hebt is dat geen issue..
ze heeft gelijk hoorz.. cdz zijn gewoon kwetsbaarder dan mdz..

ik heb zelf ook md deck.. geen kleintju..
al ga ik me denk ik ook nog wel een ophalen.. en dan gaan we naar point 6..
ik zit zelf in de muziek.. en in de studioz werken ze ook wel met mdz.. althanz.. die ik ken dan.. en thuis ook.. kheb een elektronische drumstel.. en men pa heb een accordeon met midi backz en modulez.. op mixertje.. md deck erbij.. en huppa.. een goede ruwe master boot haal je erzo uit.. effu titel invoeren.. en op naar studio hoe je het wilt klinken hebben.. nix geen flop onder de musicuz..

Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 15:48
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
ja hoor.. anders ga je je MD-speler laten stuiteren, gaat 'ie net zo hard kapot..
een val van het balkon van 2,5 meter hoog --> een betonnen vloer hoog genoeg? Behalve een paar krasjes niets aan de hand

álles kan kapot.. als je er normaal mee omgaat, en fatsoenlijke CD-R's hebt is dat geen issue..
[/B]
Sja en het zuigt gewoon om normaal met CD's om te gaan en CD-r's helemaal. Ik ga redelijk normaal met CD's om (nooit op zn kop op tafel leggen maar altijd direct in het doosje stoppen), maar toch altijd krassen en cd's die waardeloos zijn daardoor.

Lees voor de gein eens dit. Hier gaan ze minidiscs martellen en zie dat ze alles overleven!

Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 15:49
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
Harrie schreef:
ze heeft gelijk hoorz.. cdz zijn gewoon kwetsbaarder dan mdz..

ik heb zelf ook md deck.. geen kleintju..
al ga ik me denk ik ook nog wel een ophalen.. en dan gaan we naar point 6..
ik zit zelf in de muziek.. en in de studioz werken ze ook wel met mdz.. althanz.. die ik ken dan.. en thuis ook.. kheb een elektronische drumstel.. en men pa heb een accordeon met midi backz en modulez.. op mixertje.. md deck erbij.. en huppa.. een goede ruwe master boot haal je erzo uit.. effu titel invoeren.. en op naar studio hoe je het wilt klinken hebben.. nix geen flop onder de musicuz..
Jep helemaal waar! Bij muziekles gebruiken ze ook die dingen voor de band.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 19:50
Verwijderd
ja uh, volgens mij kan ik net zo goed tegen een fototoestel gaan lullen..

maar als jullie gelukkig zijn met die klotedingen, be my guest.. een serieuze en aandachtige lezer zal echter wel in de gaten hebben hoe de vork nou eigenlijk in de steel zit, in het voordeel van de MP3-speler

Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 15:38
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

maar als jullie gelukkig zijn met die klotedingen, be my guest.. een serieuze en aandachtige lezer zal echter wel in de gaten hebben hoe de vork nou eigenlijk in de steel zit, in het voordeel van de MP3-speler
Of je bent uitgelult
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 16:07
Koen
Koen is offline
Citaat:
Athlon schreef:

Koop andere de Philips Expanium of een andere MP3-cd-speler...

Groetjes,

Athlon

Goeie Goden.. ik heb van jou al wel eens wat onzinnige posts gezien, maar dit slaat echt werkelijk alles.

Minidisc gelijk stellen aan CD-i? Dat is echt gelul. De CD-i flopte omdat het te weinig vernieuwend was en de consument geen behoefte had aan een dergelijk aparaat.

De minidisc echter is wel vernieuwend. Goede kwaliteit (Md kwaliteit is absoluut niet inferieur aan die van een Cd, met een digitale overzetting van cd naar md is er praktisch geen verlies in kwaliteit), telkens opnieuw op kunnen nemen, velen malen compacter dan een Discman, titel weergave in het scherm, enz enz enz.

Waarom is de Minidisc dan geen succes geworden? Omdat ie te duur is. De gemiddelde consument heeft geen paar honderd gulden meer over voor een aparaatje dat in hun ogen niet veel meer is dan een discman. Maar dat is het wel.

Ik ben zelf al 3 jaar de gelukkige bezitter van een Sony Minidisc deck en al een jaar lang heb ik een Sony Mz R70. En onderhand kan ik ze echt niet meer missen.

Bovendien is de Mp3-Cd speler nog steeds veel te beta om serieus te kunnen concureren met een volwaardige Minidisc speler. Er zijn nog veel te veel gebreken, zoals bijvoorbeeld een waardeloze schokbestendigheid, niet kunnen lezen van diverse cd's, omvang, slecht batterij gebruik, enzovoort.

Ik ben daarom nog steeds een gigantisch groot aanhanger van de Minidisc en ik betreur het ten zeerste dat deze uitvinding nooit een echt succes is geworden.

Maar ik weet zeker dat als de prijzen lager waren geweest dat het wel een succes had kunnen worden, de consument moet gewoon goed naar de mogelijkheden kijken en die afwegen tegen de prijzen. Voor kwaliteit moet nou eenmaal betaald worden...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 18:22
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
Koen schreef:
Goeie Goden..

*SNIP* (heeeeeeel verhaal)
Voor kwaliteit moet nou eenmaal betaald worden...
Koen is truggg!!

*is het vollledig met Koen eens* couldn't agree more*

Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 18:31
Verwijderd
Citaat:
joosie50 schreef:
Of je bent uitgelult

*zucht* jij snapt de hele discussie niet helemaal denk ik
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 22:05
beuk
beuk is offline
Citaat:
nare man schreef:
Laat de audiofielen dan maar lekker een discman meesjouwen (Overigens heb ik mijn twijfels over de kwaliteit van een gemiddelde discman). De kwaliteit van een minidisc is goed genoeg voor mij, ik denk niet dat ik het verschil zou kunnen horen. Daar komt nog eens bij:

1. mijn voornaamste muziekbron zijn mp3's, dus het is zowiezo al geen cd-kwaliteit.
2. je hebt oordopjes, geen hoofdtelefoon van een paar honderd piek bij je.
3. ik heb zo'n ding voor onderweg. als je fietst hoor je de wind ruizen, als je in de bus/trein zit hoor je ook allerlei geluiden.

de MD is gewoon helemaal niet bedoelt voor audiofielen. ik heb m'n sony mz-r55 nu bijna 2 jaar, en het is een perfect ding voor mijn doeleinden. klein, afstandsbediening in het snoer zodat je hem in je zak kan laten zitten, schokbestendig (hier laat een discman het afweten), accu die je makkelijk oplaadt, en je kan eventueel penlites gebruiken als je hem langer dan 5-6 uur nodig hebt. discjes zijn 4-5 piek, en die kan je tenminste wissen, tegenover 2 cdr's.

ik zou gewoon een minidisc speler kopen, voor de mp3spelers een beetje goed zijn zal nog wel ff duren. (alhoewel, iemand die sony memory stick gezien? zeer cool ding, al heeft ie wederom zeer weinig ruimte).
Oud 08-08-2001, 22:08
beuk
beuk is offline
Citaat:
Harrie schreef:
en in de studioz werken ze ook wel met mdz.. althanz.. die ik ken dan..
ik weet wel zeker van niet. voor studio's is de kwaliteit van een minidisc dus NIET voldoende. in studio's werken ze met DAT-tapes (of gewoon digitaal op een computer).

Oud 09-08-2001, 12:52
truman
truman is offline
md is altijd nog beter in vergelijking tot het kinderachtige mp3
en hoe kan je nu kb/s van mp3 vergelijken met een md, kant en klare onzin
kwaliteit van md is vele malen beter als die van een mp3 tje.........tenzij je de compressie laag houd en dan nog
je speelt het af van je pc (ingeval van lage compressie, anders past het niet eens op een portable) en dat is echt niet alles

------------------
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable

[Dit bericht is aangepast door truman (09-08-2001).]
Met citaat reageren
Oud 09-08-2001, 15:57
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
beuk schreef:
ik weet wel zeker van niet. voor studio's is de kwaliteit van een minidisc dus NIET voldoende. in studio's werken ze met DAT-tapes (of gewoon digitaal op een computer).

Lees nog eens....
Citaat:
Harry schreef:
en in de studioz werken ze ook wel met mdz.. althanz.. die ik ken dan.. en thuis ook.. een goede ruwe master boot haal je erzo uit..

[Dit bericht is aangepast door joosie50 (09-08-2001).]
Met citaat reageren
Oud 09-08-2001, 16:03
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
*zucht* jij snapt de hele discussie niet helemaal denk ik

Nou eigenlijk gíng de discussie over of r700 goeie aankoop is voor neo_1986
Maar later werd dat MD vs MP3walkman.

Citaat:
Dobermann schreef:
zucht ....
maar als jullie gelukkig zijn met die klotedingen, be my guest..
nog een zucht
een serieuze en aandachtige lezer "zal echter wel in de gaten" hebben hoe de vork nou eigenlijk in de steel zit, in het voordeel van de MP3-speler
Nou ik ben een serieuze en aandachtige lezer in dit topic. Kzie nog steeds bij lange na niet waarom MP3-speler beter is dan een MD-walkman.

Magoed niet lullig bedoelt Dobermann

Met citaat reageren
Oud 09-08-2001, 22:42
truman
truman is offline
joosie 50 heeft gewoon gelijk
basta
Met citaat reageren
Oud 10-08-2001, 14:09
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Koen schreef:
Klopt, zo zou het moeten zijn.

Tests wijzen uit dat het tegendeel waar is, volgens mij is er geen enkele Mp3-cd speler zo schokbestendig als een Md speler met 45 secs schokbestendigheid.

Op dat punt wint de Md zeker weten van de Mp3-cd speler.

Ik heb een Riovolt en als ik dat ding 45 seconden laat schokken (schudden in hand) slaat ie pas over, en dit is ook zo getest in meerdere reviews, o.a. van de c't.

Met citaat reageren
Oud 10-08-2001, 16:39
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Ik heb een Riovolt en als ik dat ding 45 seconden laat schokken (schudden in hand) slaat ie pas over, en dit is ook zo getest in meerdere reviews, o.a. van de c't.

Het loopwerk van een MDspeler is veel kleiner en veel steviger gebouwd als die van een CDspeler

Met citaat reageren
Oud 10-08-2001, 18:12
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
joosie50 schreef:
Het loopwerk van een MDspeler is veel kleiner en veel steviger gebouwd als die van een CDspeler

Ja!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2001, 18:23
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Ja!

Jep! (die kwoot van mij hierboven was niet om tegen te spreken meer iets toevoegen)

Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 14:49
RekZ
RekZ is offline
Citaat:
joosie50 schreef:

Met die kabel kun je direct je CD's en MP3's en andere geluidsbestanden overzetten op MD. Dit gaat 4 keer zo snel als analoog. Bovendien hoef je dan geen titels meer in te typen. Die worden automatisch over gezet.

Ik heb zelf deze md:

maar wat is dat dan voor speciale pc kabel? ik heb ook een kabel los erbij gekocht die je gewoon in de geluidskaart doet en dan de andere kant in de md en dan opnemen maar titels enzo komen er dan natuurlijk niet op, is die kabel alleen voor sony md's?? of zou het ook op die van mij kunnen??
Oud 12-08-2001, 20:57
Dreams
Dreams is offline

Hier zie je onder andere die digitale kabel.

Aan de ene kant een USBstekker, aan de andere kant een mini-optische stekker, die gewoon in jouw walkman past.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 21:00
Dreams
Dreams is offline

Ik heb zelf deze.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2001, 16:44
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
neo_1986 schreef:

mp3-cd-speler
gewoon veel relaxter

Oud 13-08-2001, 22:09
Erik198
Erik198 is offline
Jullie hebben hier al eens een flinke discussie over gevoerd, en die discussie draait zichzelf elke keer opnieuw af als iemand vraagt wat ie moet kopen: MP3 of MD...
Ik vind het een beetje onzin, jullie weten nu elkaars mening toch eigenlijk al???

Over mijn mening: Ik HAD zelf een MD, en die roelt, vond ik, maar die is gejat.

[Dit bericht is aangepast door Erik198 (13-08-2001).]
Reageren

Regels voor berichten