Advertentie | |
|
![]() |
|
Neh op je eigen Pc niet, maar je kan 't beter in een keer goed leren dan 't steeds opnieuw fout doen
![]() Je resolutie staat in je /dev/XF86config(-4). Het makkelijkste voor jou is om even als root het programma 'xf86config' te draaien. Dan komt het vanzelf langs. Eventueel kan je de file ook handmatig editten. Succes. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() In Mandrake kun je 't gewoon via het Mandrake Control Center doen K (start dus) ==> configuration ==> Mandrake Control Center ==> hardware ==> resolution |
![]() |
|
je hebt gelijk, maar ik was gewoon wat aant spelen met de instelingen.
Na jarenlang windows te hebben gebruikt is het echt wel een poosje wennen. Ik gebruik Linux nu (nog) om wat mee te expirimenteren. Heb trouwens een dualboot met xp, waarmee ik momenteel de 'serieuzere' dingen mee doe ![]() Dit is tot zover nog maar mijn 2de dag met Linux. En immigrerend uit winxp vond ik het nogal...uitgebreid ![]() In xp heb je zelf als 'admin' (zo goed als) alles te zeggen. Vandaar mijn verwarring bij de straffe beveiliging van Linux. Zoals gezegd is het ff wennen. Ik heb het niet geïnstalleerd met simplicity in gedachten, maar omdat ik op zoek was naar een waardige vervanger van al die troep van m$. Ik denk dat veel mensen terug overschakelen naar windows omdat ze niet aan Linux uit kunnen, of omdat veel bekende Windows-programma's niet gebruikt kunnen worden in Linux (ikzelf mis Dreamweaver, Fireworks, photoshop, Cooledit, etc...) Maar naar wat ik heb gehoord/gelezen staan de voordelen van overschakelen naar linux hoger dan de "nadelen", dus ga ik nog een poosje volhouden en op zoek naar alternatieve software die me dezelfde mogelijkheden geeft. Ik heb er al 1tje: amsn ![]()
|
![]() |
op www.freshmeat.net staan een heleboel programma's. is erg makkelijk.
een min of meer tegenhanger van photoshop is GIMP (staat op je mandrake cd's). het werkt wel allemaal iets anders, en is dus zeker ook ff wennen in gebruik... een goeie html editor vind ik persoonlijk quanta. verder kan je op http://www.frankscorner.org/wine/ een heleboel informatie vinden over het draaien van windows apps via wine (wine is nog steeds alpha, dus zal lang niet altijd werken, maar het is het proberen waard niet? ![]() |
![]() |
|
Ik kan mijn resolutie wel veranderen met ctrl-alt-+/-, maar dan moek met mijn muisaanwijzer het scherm door'scrollen'.
En in mijn/etc/x11 staat die van die xF86Config, maar als ik die open is het me niet meer duidelijk. Er staat nergens iets duidelijks van screen resolution. Alleen een hoop beschikbare modes in een aanpasbare tekstfile ? ![]() ![]() ![]() ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Welke monitor je kiest is niet per sé van belang. Als je maar de juiste horizontale en verticale refresh rates instelt. (Bij de juiste monitor worden die natuurlijk wel vanzelf meegegeven, maar een Undefined monitor opgeven en handmatig de horizontale en verticale refreshrates opgeven werkt dus ook.)
|
![]() |
|
Dat komt doordat je 'm eigenlijk in de shell draait. Vanuit de shell wordt er iets grafisch bij gestart. Sluit je de shell, dan gaat de 'kern' van je programma ook verloren.
Je kan een snelkoppeling maken, of een & teken achter de uitvoer opdracht zetten. Als het goed is blijft je programma dan draaien, ook als je de shell sluit. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Linux] Het grote OS-war topic (afgesplitst van Windows 7, heb jij hem al?) Zijdenuiltje | 18 | 21-02-2009 18:27 | |
Software & Hardware |
[Ubuntu] Permission Denied Kingofthemall | 17 | 16-06-2007 00:35 | |
Software & Hardware |
[Systeem] FAT32 vs. NTFS Chilli Dude | 36 | 25-07-2004 03:09 | |
Software & Hardware |
[linux] Kernel compilen Preaper | 10 | 22-05-2003 16:17 | |
Software & Hardware |
[TCPA/Paladium] Zorgelijke ontwikkelingen Spacey | 12 | 16-11-2002 17:40 |