Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2002, 19:25
friemel
friemel is offline
Hey luitjes!

Ik heb een vraagje...we moeten een opdracht voor school maken over subculturen, en onze subcultuur is skaters. Alleen we hebben een probleempje...we weten hier niet zo veel vanaf. Wie is zo gul en wil eens iets vertellen over hoe deze cultuur in elkaar zit?
Ik zet de opdrachten erbij zodat jullie een ideetje krijgen van wat we allemaal moeten onderzoeken. Het zou ons echt ontzettend helpen!
Alvast super bedankt!

Nou dit zijn de vragen:
- Maak een lijst met uiterlijke kenmerken, tekens en symbolen waaraan je een leefstijl kunt aflezen. Denk hierbij aan kleding, muziekvoorkeur etc.

- Beschrijf zo uitgebreid mogelijk de uiterlijke kenmerken van je subcultuur. Hiermee wordt bedoeld, alles wat je kunt zien, aflezendus meten. Probeer je een beeld te vormen van hun vrijetijdsgedrag, maar ook van hun "normale"leven. Werken ze? Zo ja, wat voor werk? Of studeren ze nog? Of zitten ze op een andere opleiding? Hoe wonen ze? Hoe kleden ze zich? Gaan ze naar de kerk? Van welke maatschappelijke organisaties zijn ze lid?

- Beschrijf daarna voor zover je deze kunt achterhalen de achterliggende sociale codes: Hoe denken zij over de mens, zichzelf, de maatschappij, werk, vrije tijd, vriendschap, het leven?

Nou dit was het dan...het is een hele reeks, maar als jullie een beetje kunnen vertellen over iets zijn we ook al blij!

xxx
Advertentie
Oud 14-12-2002, 19:29
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Doe toch eens je eigen huiswerk,je examen moet je ook zelf maken hoor.
Een boek wat je heel goed bij deze opdracht zou kunnen helpen is: Jong
Word heel goed in omschreven hoe bepaalde subculturen zijn ontstaan,waaruit ze zijn ontsprongen en wat het inhoud.

Plus dat niet elke skater hetzelfde is dus je kan niet in het algemeen beschrijven of ze naar de kerk gaan of niet,daarvoor zou je een enquete kunnen houden.

Voor de rest is lifestyle hiervoor niet bedoelt.
Oud 14-12-2002, 19:38
Verwijderd
"Ik moet binnenkort mijn diploma halen, en mij is gezegd dat dat moet door 'n een of ander examen te maken.. Maar ik weet niet zo veel af van school. Dus als iemand hierheen komt en het even voor me maakt ben ik je heel dankbaar. Alvast bedankt, hoor!"
Oud 14-12-2002, 19:42
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
je kunt zelf toch ook wel iets bedenken
Oud 14-12-2002, 20:09
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
zie deze wonderlijke site voor al je vragen over alto's en ander gespuis
Oud 14-12-2002, 20:26
Mysterons
Mysterons is offline
omfg, die site is echt humor
Oud 14-12-2002, 21:13
jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
ech te grappig!!
Oud 14-12-2002, 21:15
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik vind er niet echt veel aan eigenlijk
Oud 14-12-2002, 21:40
Jules
Jules is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:
zie deze wonderlijke site voor al je vragen over alto's en ander gespuis
Straight-Edgers zijn gewoon "Straight" (hetero?) en échte skaters lopen natuurlijk op Fila's
T word daar tijd voor een BrEeZaAaAaH-uitleg.
Oud 14-12-2002, 21:48
superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
leuk die site.
Oud 14-12-2002, 22:06
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Voor de rest is lifestyle hiervoor niet bedoelt.

Ik vergat te vernoemen dat je redelijk naief bent als je denkt dat ooit iemand hier serieus reageert.
Oud 14-12-2002, 22:57
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
friemel schreef:
Hey luitjes!

Ik heb een vraagje...we moeten een opdracht voor school maken over subculturen, en onze subcultuur is skaters. Alleen we hebben een probleempje...we weten hier niet zo veel vanaf. Wie is zo gul en wil eens iets vertellen over hoe deze cultuur in elkaar zit?
Ik zet de opdrachten erbij zodat jullie een ideetje krijgen van wat we allemaal moeten onderzoeken. Het zou ons echt ontzettend helpen!
Alvast super bedankt!

Nou dit zijn de vragen:
- Maak een lijst met uiterlijke kenmerken, tekens en symbolen waaraan je een leefstijl kunt aflezen. Denk hierbij aan kleding, muziekvoorkeur etc.

- Beschrijf zo uitgebreid mogelijk de uiterlijke kenmerken van je subcultuur. Hiermee wordt bedoeld, alles wat je kunt zien, aflezendus meten. Probeer je een beeld te vormen van hun vrijetijdsgedrag, maar ook van hun "normale"leven. Werken ze? Zo ja, wat voor werk? Of studeren ze nog? Of zitten ze op een andere opleiding? Hoe wonen ze? Hoe kleden ze zich? Gaan ze naar de kerk? Van welke maatschappelijke organisaties zijn ze lid?

- Beschrijf daarna voor zover je deze kunt achterhalen de achterliggende sociale codes: Hoe denken zij over de mens, zichzelf, de maatschappij, werk, vrije tijd, vriendschap, het leven?

Nou dit was het dan...het is een hele reeks, maar als jullie een beetje kunnen vertellen over iets zijn we ook al blij!

xxx
Lijken vaak veel op de alto's alleen zijn er minder waanideen over comploten ed.

vaak tassen bij zich, keycords dragen ze soms nog alleen is dit tegen woordig een rage zonder enig nut als skater kan er wel eens wat uit je zak vliegen van daar keycords en veters/kettingkjes aan de portomonee semi wijde niet te dikke broeken ivm met jumpen kunne erg wijde irri zijn, strakke shirts voor het opnemen van warmte inde zomer zolang het maar niet in de weg zit, hoodies ook errug fijn voor de wat koudere dagen, petten mutsen skullies ed ook weer voor het opnemen van het zweet als je er last van hebt dan, boards zijn ook van essentieel belang vaak je plaatje flashen is dan ook een soort van pose in de skatewereld, skate shoes natuurlijk ook fijn de zolen en zijkant moeten beschermend maar vooral ook flexibel zijn hi tops lo tops en lo cuts is een kwestie van smaak(zelf prefereer ik de laatste 2), zweetbandjes polsbandjes ed zijn vaker voor de sier maar ook effectief verder zijn hebbedingetjes als horloges pendants sleutelhangers vaak wel aanwezig.

Wat ik zelf doe in me vrije tijd skaten , muziek maken (band)
Voor de rest ga ik niet naar school omdat ik in 1 van de twee bovenstaande wil doorbreken en ik het ook niet zo interresant vind,('k heb ook zo mijn theorieen) verder werk ik in een callcenter erg veel heb ik dr over niet te vertellen maargoed het brengt geld in het laatje.

nou ik hoop dat je dr wat aan hebt en als je meer moet weten vraag het.
Oud 15-12-2002, 10:53
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
"Ik moet binnenkort mijn diploma halen, en mij is gezegd dat dat moet door 'n een of ander examen te maken.. Maar ik weet niet zo veel af van school. Dus als iemand hierheen komt en het even voor me maakt ben ik je heel dankbaar. Alvast bedankt, hoor!"

hihi
Oud 15-12-2002, 12:06
Verwijderd

Oud 15-12-2002, 12:07
Verwijderd
(Dat haalde ik ff van de site die is gegeven)
Oud 15-12-2002, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Teleac-NOT schreef:
Hoe ziet de Alto eruit? Meestal dragen ze lang haar, alsje dus Alto wilt worden, begin dan met je haar te laten groeien.
Klopt wel aardig
Oud 15-12-2002, 12:26
Pharmacon
Pharmacon is offline
wat is die site geweldig kort door de bocht.

echt gaaf
Oud 15-12-2002, 12:31
GRRR
GRRR is offline

hahaha de inverted shit stance

en de HARDCORE skaters!!! woohooo!!! ik ben echt blij dat ik ook daar bij hoor
Oud 15-12-2002, 13:27
Verwijderd
ow skate(inde zin van skeeleren is zo niet)
skateboarden is koewl da doe ik wel uss isss veeeeeeeeeeeeel beter ow ja ruime kleren kettingen met spijkers dat soort dingen en met skateboard SKATEBOARDENdus niet stoer doen met da ding en niks doen gewoontegen een stootje kunnen dus als je de kikflip doet en jij valt jank niet meteen hard zijn *ik bral maar wat maar ik weet het wel*
Oud 15-12-2002, 14:33
]{ing
]{ing is offline
Een trainingspak zit lekker bij het dansen. Gabbers dansen op een speciale manier op hun eigen muziek "Hardcore" , niet te verwarren met Hardcore rock.
Er zijn twee variaties Hardcore. De eerste heet gewoon Hardcore en de tweede Happy Hardcore. Hardcore klinkt als housemuziek, maar het aantal beats per minuut ligt veel hoger. Je moet op deze muziek heel snel dansen. Op de foto's zie je gabbers dansen.

*rofl*

Bekijk de foto's van de gabbers en voel hun cultuur.

Oud 15-12-2002, 14:41
Verwijderd
Oud 15-12-2002, 16:27
Vice
Vice is offline
Citaat:
]{ing schreef:
plaatje
dat is ook een sjonnie
Oud 15-12-2002, 16:56
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Vice schreef:
dat is ook een sjonnie
niet! dat is een gabber!

Gabbers zijn een zeer herkenbare groep en hebben strikte regels in hun cultuur. Een hoofdpunt is dat zij hun haar zeer kort knippen of hun hoofd helemaal kaal scheren.

Oud 15-12-2002, 18:15
Black Sugar
Black Sugar is offline
School is bedoeld om kennis te vergaren.
Huiswerk zul je dus toch zelf moeten doen. Moeten wij ook.

Regels voor berichten