Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2001, 12:14
duracelkonijntje
duracelkonijntje is offline
Ik heb een HP deskjet 930c printer, en ik print best veel dus gebruik beswel veel inkt. Alleen die inkt cartridges zijn echt ontiechelijk duur (90 gulden per stuk). Ik snap dat echt niet... als ik er ene inlever krijg ik er 5 gulden voor, en een volle is 90 piek. Hoe kunnen ze ooit 85 piek voor 25ml inkt vragen? das bijna duurder dan goud??!!?
Zijn er geen bedrijven die deze cartridges voor een stuk minder geld vullen/verkopen??

tnx+grz

@lmostl33t
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2001, 13:10
durex
durex is offline
kijk of ze wecare vullingen hebben die zijn al een stuk goedkoper
Met citaat reageren
Oud 15-09-2001, 13:11
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
alternative inkt is goedkoper, maar bijvoorbeeld een 45 ml cartridge van Wecare spuit gewoon bijna 2 keer zoveel inkt op het papier, en dan duurt het drogen ook langer, kost 69,50 per cartridge en de HP kost 90 ongeveer... dus je moet zelf kijken of je alternative inkt gebruikt, www.wecare.nl en kijk deze maand es in de Computer!Totaal (dacht ik hoor)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 15:44
Athlon
Athlon is offline
Ik gebruik af en toe een Pelikan in mijn HP 980...

Op zich goedkoop (69,--) maar de kwaliteit vind ik wel minder hoor.

en trouwens, de huls voor de inkt is gerecycled daarom is ie goedkoper.

Inkt is ook duur he momenteel en 90,- voor 42 ml is eigenlijk niks als je naar de literprijs kijkt...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 15:53
duracelkonijntje
Citaat:
Athlon schreef:
Inkt is ook duur he momenteel en 90,- voor 42 ml is eigenlijk niks als je naar de literprijs kijkt...
volges mij betalen ze bij HP nog geen 90,- voor een liter maar ik heb dr weinig verstand van...

Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 16:33
Verwijderd
Volgens mij zijn printers ook zo goedkoop, omdat de fabrikant later toch belachelijk veel winst maakt op nieuwe cartridges.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 16:33
Athlon
Athlon is offline
Inkt kost duizenden guldens per liter hoor...

Komt gewoon beetje door de dollar ook en de schaarsheid van inkt he...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 16:53
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
Volgens mij zijn printers ook zo goedkoop, omdat de fabrikant later toch belachelijk veel winst maakt op nieuwe cartridges.
zeker om 4 uur je cup-a-soup gehad..

DOH, natuurlijk is het zo dat op de printers geen flikker winst wordt gemaakt.. voor 150 piek heb je al een nieuwe printer.. da's toch praktisch voor niets? dus moeten de ware centen ergens anders vandaan komen..

Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Athlon schreef:
Inkt kost duizenden guldens per liter hoor...

Komt gewoon beetje door de dollar ook en de schaarsheid van inkt he...

inkt is altijd al zo belachelijk duur geweest, helemaal voor die kutcartridges..

en sinds wanneer is inkt een grondstof? zelfs thuis kun je inkt maken, gewoon met huis-tuin en keuken middeltjes.. en dan bedoel ik niet die onzinnige 'onzichtbare' inkt, maar gewoon zwarte inkt..

Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 17:35
duracelkonijntje
Citaat:
Dobermann schreef:
DOH, natuurlijk is het zo dat op de printers geen flikker winst wordt gemaakt.. voor 150 piek heb je al een nieuwe printer.. da's toch praktisch voor niets? dus moeten de ware centen ergens anders vandaan komen..
maar dan moet er toch wel ergens een bedrijf zijn die daar op inspringt en die goedkoper van die cartridges gaat maken?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 17:45
Verwijderd
Citaat:
duracelkonijntje schreef:
maar dan moet er toch wel ergens een bedrijf zijn die daar op inspringt en die goedkoper van die cartridges gaat maken?
ik vermoed dat veel mensen afschrikken door het feit dat de garantie vervalt op de printer wanneer je alternatieve inkten gaat gebruiken.. een n00b weet natuurlijk niet beter, en goed, zo interessant is een printer ook niet om je in te verdiepen..

maar die bedrijven die alternatieve inkt maken zijn ook niet achterlijk, die willen ook winst maken..

inkt is voorlopig altijd nodig; een blijvende vraag.. dus waarom zou je dan inkt voor een tientje aanbieden als men het ook koopt voor 50 piek? -- bij wijze van spreken..

Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 17:51
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
ik vermoed dat veel mensen afschrikken door het feit dat de garantie vervalt op de printer wanneer je alternatieve inkten gaat gebruiken..
Dat is niet meer waar dat is alleen een dreigmiddel van byv. HP of Canon.

als je de folder leest van pelikan moet je weten of hebben gelezen dat je garantie niet vervalt waneer je de B-merken inkt gebruikt, mits van een goed merk, zoals Pelikan.

Pelikan zegt ook dat ze eventueel de garantie overnemen bij problemen met de fabrikant als die hem niet willen repareren.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 18:05
Verwijderd
Ik koop altijd van die goedkopere cartridges...weet niet precies welk merk het is maar ze kosten iig maar 55 voor kleur en 45 voor ZW/W...m'n pa neemt ze altijd mee van z'n werk. Het bedrijf wat de automatisering van m'n pa's bedrijf verzorgt raadt zelfs aan die goedkopere cartridges te gebruiken en ze staan ervoor in dat ze geen problemen geven...HP/Canon enz. zijn gewoon teringleiers die (uiteraard) willen dat je hun dure cartridges gebruikt...
Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 18:41
Verwijderd
athlon, lees nou s.. ik zeg toch ook dat veel mensen dat DENKEN en daardoor afgeschrikt raken, m.a.w. dat dat een beetje onzin is..

*zucht*
Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 18:49
Einstein
Einstein is offline
Ik gebruik altijd inkt die je zelf in je cartridge moet spuiten
Werkt erg goed
Oud 16-09-2001, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Ehm, wat was dat nou voor overbodige reply? Je vind wat ik zeg zo te horen bijzonder logisch, maar je gaat het toch nog een keer uitleggen?

Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 19:14
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
Ehm, wat was dat nou voor overbodige reply? Je vind wat ik zeg zo te horen bijzonder logisch, maar je gaat het toch nog een keer uitleggen?
ja.. jij dacht, ik weet zeker, dus bevestig ik het..

Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 20:46
duracelkonijntje
Citaat:
Einstein schreef:
Ik gebruik altijd inkt die je zelf in je cartridge moet spuiten
Werkt erg goed
???
uitleg plz...

Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 20:47
duracelkonijntje
Citaat:
Dobermann schreef:

inkt is voorlopig altijd nodig; een blijvende vraag.. dus waarom zou je dan inkt voor een tientje aanbieden als men het ook koopt voor 50 piek? -- bij wijze van spreken..
concurrentie he... de onzichtbaren hand (jaja ik heb ook economie gekozen bij m'n NT pakketje)

Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 21:17
Verwijderd
Citaat:
duracelkonijntje schreef:
concurrentie he... de onzichtbaren hand (jaja ik heb ook economie gekozen bij m'n NT pakketje)
[/B]
*??*

juist géén concurrentie.. ik denk eerder kartelvorming..

Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 21:22
durex
durex is offline
ben ik blij dat mijn wecare vullingen maar 20 piek kosten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten