Advertentie | |
|
![]() |
|
1: heb je voldoende koeling?
2: even de VIA 4-in-1 drivers installeren. Hier te halen: http://www.viaarena.com/?PageID=2
||
![]() |
Citaat:
![]() Er zit een 'beest' van koeling op. 2. Al gedaan. No change ![]() --- Ik zit in eerste instantie vooral met de snelheid van de CPU. Waarom draait dat ding niet op de volle 1.4Ghz?!? [Dit bericht is aangepast door MAS187 (14-09-2001).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
SAFE mode: 1050Mhz En die 1400Mhz (AUTO) Maar hij doet het er niet mee ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
dat soundblaster probleem.. ik dacht niet dat 'ie onboard zat heh? -- de Asus A7V266 was een vrij kaal bord naar ik dacht..
anyway, in dat geval kun je proberen om je geluidskaart zo ver mogelijk weg de zetten qua slots van je videokaart.. als dat nog niet helpt, zul je misschien toch eens een andere kaart moeten proberen.. (komt goed uit eigenlijk, want de 128PCI is gewoon een ranzige klotekaart) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() De 128PCI werkte wel prima in de 'oudere' PC, een Athlon 850Mhz (die krijg ik trouwens ![]() Aan de andere kant ben ik ook niet zo veeleisend qua geluidskaarten... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mocht je problemen krijgen in Windows kun je altijd nog ACPI uitschakelen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Alleen PCI slot 1 tm 4... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() In Windows heb ik geen conflicten. Alleen dat de soundkaart een 'krakend' geluid geeft. Ik heb de kaart er nu trouwens uitgeflikkerd. Dat zien we later wel. Ik wil nu eerst even checken hoe het met die CPU zit... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
a7v266 + soundblaster via + sblive a7v + athlon Ik vond er wel iets over, maar er was geen oplossing voor handen. Ja, behalve een Turtlebeach soundkaart kopen ofzoiets... Hmmz, ik kan die link niet vinden op het moment. Anders zou ik hem wel even posten hier ![]() ff zoeken... Het schijnt namelijk dat de VIA KT266 chipset niet goed kan omgaan met soundblasters van Creative. Elke keer als de soundkaart data verstuurd over PCI bus, wordt deze door de IDE-controller gestoord ofzo, wat het krakende geluid tot gevolg heeft... In verband met Matrox heb ik trouwens nog niet gezocht. |
![]() |
|
Verwijderd
|
hm, wel kut dat je 'm maandag klaar moet hebben, en dan dat 't zó tegenzit..
anyway.. ik ben verder uit de ideeën, als die allemaal niet helpen zul je gewoon 's moeten kijken wat een andere geluidskaart doet in het systeem.. en wat betreft die processor; lijkt me duidelijk.. de winkel behoorlijk op z'n vingers tikken.. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat pik je toch niet écht heh? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Denk je dat een stelletje dozenschuivers in staat zijn die PC op 1.4Ghz te draaien? Grapjas... Ze zijn waarschijnlijk zelf genaaid, want op de processor zelf staat gewoon dat het een 1.4Ghz is... Te eisen valt ook niet veel, omdat wij de PC zelf hebben samengesteld. Hij is dus niet kant-en-klaar gekocht, maar de onderdelen los van elkaar. Na ja, het is echter nog niet voorbij. We hebben die PC nu nodig en laten hem even draaien op 1.2Ghz, maar dat is op lange termijn natuurlijk niet de bedoeling. Volgende keer ga ik trouwens wel ergens anders heen voor Pc spullen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
jezus, dat hun zélf waarschijnlijk ook genaaid zijn is HUN probleem.. jij hebt geld neergelegd voor een 1.4GHz, wat ze duidelijk niet kunnen leveren.. dus wat ik zou eisen (ja, eisen ja -- die zaak heeft JOU belazerd, met een leverancies heb jij niets te maken) is óf je geld terug, óf een werkend exemplaar.. ter plekke..
iig.. dat zou ik doen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Prioriteit nummer 1 is echter hier eerst alles aan de praat te krijgen. Daarna zien we wel verder. Daarom draait 'ie nu op 1.2Ghz... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Morgen gaan we met het hele verhaal naar de winkel. We hebben vandaag nog een keer gebeld en krijgen ter plekke een andere chip als ZIJ het niet aan de praat krijgen.
Weet iemand trouwens of het A7V266 moederbord de CPU temperatuur te hoog aangeeft (sommige moederborden doen dit namelijk uit voorzorg)? Want 88 graden lijkt mij niet gezond ![]() Greetz, MAS187 |
![]() |
|
![]() |
Probleem 1 is opgelost
![]() We zijn bij de winkel geweest. De cooler maakte niet 'perfect' contact met de CPU (ik ben dom ![]() ![]() Nu draait ie met 1.4Ghz op 53 graden ![]() Probleem 2 (met die soundcard) blijft echter. Die kaart doet moeilijk met de VIA chipset. Ze schijnen elkaar te storen op de PCI-bus... Niks aan te doen, behalve een andere soundkaart te kopen... MAS187 Een creatieve geest beperkt zich zelden tot reine gedachten... [Dit bericht is aangepast door MAS187 (18-09-2001).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
/me leest de posts van Dobermann -> Hehehe.... Boos worden op die winkel ![]() Maar serieus, die 88 graden had je toch wel een hint moeten geven... op 1.4 moet 'ie dan over de 95 ofzo gaan en da's teveel voor een TB. Waar zou het dan aan liggen dat 'ie niet op 1.4 werkt? Hmm.... Nouja, koeling verkeerd erop doen kan iedereen overkomen. Had m'n vader ook gedaan, bij mijn PC ( ![]() ![]() 53 graden... koel. De mijne wordt rond de 59 graden (stressed, dat wel. Idle zit 'ie rond de 50 denk ik), en da's met een 1.2 @ 1.33 ghz. Edit: UBB code werkt niet mee... [Dit bericht is aangepast door Strange Dude (18-09-2001).] |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Heb ik gelukkig niet gedaan. Bij de technische dienst waren ze ook heel vriendelijk. Uiteindelijk toch helemaal niet zo'n slechte winkel ![]() Is ook lekker dicht in de buurt: www.a-sys.nl Voor wie het interesseert: http://www.a-sys.nl/Prijslijst.html Greetz, MAS187 [Dit bericht is aangepast door MAS187 (19-09-2001).] |
Advertentie |
|
![]() |
|
|