Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2001, 13:00
duracelkonijntje
duracelkonijntje is offline
beste mensen,

Ik ben aant proberen om m'n oude compu (p133) weer aan de praat te krijgen. Hij was goed kapot en daarom heb ik hem helemaal moeten formatteren en win95 erop nieuw erop gezet (bewust niet w98 want dat draaide alleen maar onstabieler). Ik wil de computer alleen maar gebruiken om een beetje de browsen en te messegen, geen zware processen dus. Maar uiteraard wil ik dit wel doen via mijn andere, betere comp die op de kabel is aangesloten, mbv wingate bijv. Nu heb ik een probleem... De netwerkkaart die in die oude computer zit is niet plug&play, en ik ben het floppy met de drivers voor die netwerkkaart kwijt...
Maw: windows weet niet dat er een netwerkkaart inzit, en ik heb geen drivertje om 'm ff handmatig te installeren... Het enige dat ik nog weet was dat 't een netwerkkaar van unex was... Hoe moet ik er nou achter komen welk drivertje dat ik moet gebruiken om de netwerkkaart aan de praat te krijgen???

tnx+grz

duracelkonijntje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2001, 13:03
MM
MM is offline
Je kunt ff op internet searchen, maar meestal kan je zo'n vaag kaartje beter maar meteen wegflikkeren (zou ik iig doen) en een realtek kaartje van f40 kopen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 13:16
Verwijderd
Als je "nieuwe hardware zoeken" doet in het configuratie scherm, wat vind hij dan? Windows zal vastwel standaard drivers hebben voor zo'n oud kaartje.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 13:24
duracelkonijntje
duracelkonijntje is offline
Citaat:
PIE schreef:
Als je "nieuwe hardware zoeken" doet in het configuratie scherm, wat vind hij dan? Windows zal vastwel standaard drivers hebben voor zo'n oud kaartje.
das nou juist het probleem... hij is zo oud dat ie niet eens plug&play is dus windows95 vindt helemaal nix...

Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 14:54
Verwijderd
bekijk die netwerkkaart zélf eens.. zoek op nummers die je terug kunt vinden op hun website..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 17:59
JWO
JWO is offline
probeer anders de NE2000 compatible van novell eens, dat wil vaak ook nog welles werken..
Oud 24-09-2001, 12:55
ick
ick is offline
Citaat:
JWO schreef:
probeer anders de NE2000 compatible van novell eens, dat wil vaak ook nog welles werken..

die drivers heb ik ook al tot 5x toe meegelevrd gekregen met me (el cheapo) netwerkkaartjes, zowel 10 als 100 als 10/100 werkten daarmee perfect
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten