Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2002, 13:13
Retinite
Retinite is offline
Ik ben ven plan een zoom effecten apparaatdinges te kopen (weet de echte naam niet sorry ), heeft iemand er ook een een en wat was de prijs die je IN NEDERLAND er voor betaalde?
Ik wil namelijk een Zoom Gfx-505II Guitar, zoom 606 guitar of 707II guitar; dit ligt dus aan de prijs... het liefst een 707 natuurlijk maar wete iemand waar i kze in NL kan kopen en hoe duur ze daar zijn?

alvast bedankt
Oud 16-12-2002, 08:44
Retinite
Retinite is offline
Niemand?!
Oud 16-12-2002, 10:07
machina82
machina82 is offline
elke zelfrespecterende gitaarwinkel..

ik heb zelf zon zoom 707 het is niet super ofzo. delays en reverb zijn wel okay, maar de phaser en de distortion zijn nix. Klinken te scherp en te digitaal. MAar das meestal met zon multi-effects dingen..
Oud 16-12-2002, 11:24
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
machina82 schreef:
elke zelfrespecterende gitaarwinkel..

ik heb zelf zon zoom 707 het is niet super ofzo. delays en reverb zijn wel okay, maar de phaser en de distortion zijn nix. Klinken te scherp en te digitaal. MAar das meestal met zon multi-effects dingen..
ik heb de 707 nu ook al een tijdje, maar de uitgangen zijn helemaal verrot. Hij kraakt als de tering, dus ik gebruik 'm niet meer.
Geen idee wat ik ervoor betaald heb, meer dan 200 gulden wel.
Oud 16-12-2002, 12:19
Escapism
Escapism is offline
ik ben zelf erg van de boss pedaaltjes

(lekker nutteloos bijdrage dit weer)
Oud 16-12-2002, 15:22
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Escapism schreef:

ik ook........

(idd nutteloos....)
Oud 16-12-2002, 17:50
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik heb een Zoom 505. Is wel ok. Alleen veel van mn knopjes zijn kapot.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 18:18
Retinite
Retinite is offline
Ik wil juist vooral hebben dat hij ook de noise een beetje weg wee te krijgen, (ik heb bij normale versterker ZONDER gitaar anngesloten al heel erg veel guis heb met gain1+2 volledig, dus dat wil ik minder) en is de distortion echt zo slecht??

en wat anders met de:
http://www.zoom.co.jp/english/models/GFX4/pdmodel.html

of (liever)
http://www.zoom.co.jp/english/gfx8frmst.html

EDIT: of kan iemand me meer info tossen over die Boss pedaaltjes als die ook goed zijn (het gaat me eigenlijk niet om het PEDAAL, he tgaat om he tapparaat zelf eigenlijk, het pedaal hoeft nou niet zo nodig (505 heeft er geen, maar ik twijfel of die wel goed genoeg is...))

Laatst gewijzigd op 16-12-2002 om 18:22.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Retinite schreef:
Ik wil juist vooral hebben dat hij ook de noise een beetje weg wee te krijgen, (ik heb bij normale versterker ZONDER gitaar anngesloten al heel erg veel guis heb met gain1+2 volledig, dus dat wil ik minder) en is de distortion echt zo slecht??

en wat anders met de:
http://www.zoom.co.jp/english/models/GFX4/pdmodel.html

of (liever)
http://www.zoom.co.jp/english/gfx8frmst.html

EDIT: of kan iemand me meer info tossen over die Boss pedaaltjes als die ook goed zijn (het gaat me eigenlijk niet om het PEDAAL, he tgaat om he tapparaat zelf eigenlijk, het pedaal hoeft nou niet zo nodig (505 heeft er geen, maar ik twijfel of die wel goed genoeg is...))
Voor Boss pedaaltjes
Ik zit eraan te denken die GT-6B te kopen (voor basgitaar uiteraard)

Laatst gewijzigd op 16-12-2002 om 20:23.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 16:05
Retinite
Retinite is offline
thx wouszer, die GT-6 (voor norm gitaar) is oo kwel een goeie, http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=85

maar heeft ie echt 340 effecten? "340 effects programs—more than any other pedal in its class!"geloof ik eigenlijk niet ,
maar ok hoe duur is de basgitaarversie? ik denk dat ze niet heel erg veel zullen verschillen, duurder dan 350 euro is me wel iets te veel...
Oud 17-12-2002, 16:08
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
Escapism schreef:

klopt wel

als je elk effect appart koopt in van die 1 effect pedaaltjes, ben je iets duurder uit, heb je wel heel vet geluid!
Oud 17-12-2002, 20:09
Retinite
Retinite is offline
rebirth of cool, misshien benk een beetje blond, maar wat bedoel je precies met die zin
Oud 18-12-2002, 14:50
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Retinite schreef:
rebirth of cool, misshien benk een beetje blond, maar wat bedoel je precies met die zin
zo'n zoom apparaat heeft veel verschillende effectjes in 1 apparaat

als je een boss pedaaltje koopt waar wij t over hebben heb je 1 effect per pedaal, bijvoorbeeld distortion of delay of whatever... als je veel effecten wilt moet je dus veel pedaaltjes kopen en das vrij prijzig maar aangezien je die pedaaltjes apart hebt is het makkelijk en nauwkeurig af te stellen op het geluid dat je wilt, in tegenstelling tot de (meeste) zoomeffectenbakken/
Oud 18-12-2002, 18:21
Retinite
Retinite is offline
ow, ok iig ga ik voor een pedaal met meerdere effecten... ik denk nu aan ME-33 Guitar Multi Effects Pedaal, die valt wel mee en is niet zo heel erg duur maar die hebben ze vast niet...
Oud 20-12-2002, 10:50
mcsun
mcsun is offline
De Behringer V-Amp schijnt heel okee te zijn. Het ding is niet helemaal te vergelijken met een Zoom omdat het feitelijk om een versterker-simulator met effecten gaat; het is een Line6 POD kloon dus, maar een stuk goedkoper.
Oud 25-12-2002, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Retinite schreef:
thx wouszer, die GT-6 (voor norm gitaar) is oo kwel een goeie, http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=85

maar heeft ie echt 340 effecten? "340 effects programs—more than any other pedal in its class!"geloof ik eigenlijk niet ,
maar ok hoe duur is de basgitaarversie? ik denk dat ze niet heel erg veel zullen verschillen, duurder dan 350 euro is me wel iets te veel...
Je zal met die GT-6(B) wel rond de 450/500 euro gaan zitten. Toch denk ik dat ik eerst maar eens geld opzij ga zetten voor een versterker (als ik die ooit nog nodig ga hebben) en dan maar wachten tot ik die 500 bij elkaar heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten