Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2001, 20:04
Verwijderd
Ok, ik heb gister dus een Sharp MD-MT80 gekocht. Als ik m'n md dan aansluit op de stereo d.m.v. tulpkabeltjes krijg ik geen signaal want ik zie die dB meter niet bewegen. Misschien moet ik morgen dus maar zo'n kabeltje kopen dat ik hem dan via de kooptelefoon aansluit. Nu eigenlijk mijn vraag omdat hij via de stereo niet werkte heb ik hem via de comp aangesloten. Dit heb ik gedaan door hem aan te sluiten op de ingangen waar normaal de kabeltjes voor de boxen in moeten is dit schadelijk voor m'n md? Want nu zie ik de dB balk ook niet bewegen maar kan wel gewoon normale kwalitiet opnemen en afluisteren! Is dit dus slecht voor m'n minidisc is mijn vraag bij voorbaat dank!?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2001, 20:23
broed
broed is offline
nee schadelijk is het nieT !

Wat ik altijd doe mijn mijn md sony MZ-R500,
Tulp stekkertje in mijn md de andere kant in mijn pc (waar je boxstekker normaal ingaat)
Vervolgens Start ik mijn winamp op

Ik selecteer mijn muziek

Druk op mijn Md op rec en winamp op start en hij doet het gewoon

tis ook vrij moeilijk om tezeggen wat het probleem bij jouw precies is want ik ken die md niet echt

Met citaat reageren
Oud 12-10-2001, 21:24
Verwijderd
Citaat:
broed schreef:
nee schadelijk is het nieT !

Wat ik altijd doe mijn mijn md sony MZ-R500,
Tulp stekkertje in mijn md de andere kant in mijn pc (waar je boxstekker normaal ingaat)
Vervolgens Start ik mijn winamp op

Ik selecteer mijn muziek

Druk op mijn Md op rec en winamp op start en hij doet het gewoon

tis ook vrij moeilijk om tezeggen wat het probleem bij jouw precies is want ik ken die md niet echt

Dit doe ik dus ook alleen niet met een tulpstekkertje maarre nu krijg ik alles op 1 track
Met citaat reageren
Oud 13-10-2001, 09:26
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
waarschijnlijk heb je hem op de stereo op een input aangesloten, ipv een output.
Oud 13-10-2001, 12:29
broed
broed is offline
juist
dat heb ik ook
doet dit:

Luister elk nummer in je tracklist die je op je md wil zetten
Als hij goed eindig dus ongeveer 2 a 3 seconde geen geluid dan gaat hij automatish naar het volgende nummer
Als het nummer slecht eindigt dan moet je ff een geluidsbestandje opnemen zonder geluid (een seconden of 3) die stop je dan na die trach die slecht eindigt

dat doe je in je hele lijst zodat elk nummer rustig eindigt zeg maar

succes...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2001, 13:44
Verwijderd
of je gaat naar de downloadsectie van www.go/to/minidisc
Met citaat reageren
Oud 13-10-2001, 14:31
Verwijderd
Maar dat is dan dus een ontzettend slechte manier...want dan doe je eigenlijk gewoon hetzelfde als bij een cassettedeck, gewoon een signaal zetten op de ingang en opnemen maar...dat moet toch beter kunnen (al weet ik niet hoe).

Want als je die Minidisc op de luidspreker-uitgang van je geluidskaart aansluit, is het geluid dus analoog...dan wordt 't eerst door je SB van D -> A omgezet en dan in de Minidisc weer van A -> D...

Kun je niet de SPDIF-out gebruiken (als je een SBLive! hebt)?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2001, 00:27
Verwijderd
Je bedoelt toch slechte opnamekwaliteit en niet dat het slecht voor de apparatuur is? Mmm ik heb wel zo'n geluidskaart zal morgen nog eens kijken bedankt voor de tips
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten