Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2001, 12:03
Marc S
Marc S is offline
Hmmz, ik moet voor mijn werk ongeveer 9 uur per dag met de computer werken en thuis moet ik er ook nog achter voor mijn opleiding, daarnaast chat ik ook nog enzo...

Met als gevolg dat ik gemiddeld 14 uur per dag achter de computer zit. Als ik me echt tot het minimum zou beperken, kom ik nog op 10 a 11 uur.

Maar nu is het zo dat ik last van mijn arm heb, een muisarm dus. Maar ik 'moet' verder werken, dus mijn vraag:

Wat kan ik in plaats van een muis gebruiken?

Overdag werk ik met AutoCAD, waarbij ik dus intensief de muis gebruik. Wat zijn jullie ervaringen met een 'pen tablet' of zijn er nog andere dingen?

Het gaat niet goed zo namelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2001, 13:28
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Een punt wat momenteel vooral in deze wereld wordt onderschat is RSI. Veel mensen halen hun schouders op bij het horen van de gevolgen van RSI, onder het mom van: "mij zal het niet overkomen". Helaas ben ik getuige geweest van iemand die "bevangen" werd door de ziekte RSI. Het heeft niet alleen lichamelijke klachten (zoals het compleet NIET meer kunnen gebruiken van je totale arm) maar ook flinke psychische klachten. M'n collega moest sowieso een jaar tussenuit, en nu werkt nog maar halve dagen...

Denk er aan, en neem als het moet contact op met de Arbo dienst.

Maar om op je vraag terug te komen: Ehm...Nee, ik heb geen ervaring met "vervangers" van een muis. Een rollerball of zoiets??
Oud 01-12-2001, 13:45
Marc S
Marc S is offline
Mjah, ik ken de gevaren wel... maar ik kan moeilijk alles opzij leggen en ophouden met mijn leven

Naast de computer heb ik namelijk niks.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 15:42
1201Rick
1201Rick is offline
zelfde hier. ik zou gewoon niet zonder kunnen.
en later ga ik zowieso een ICT opleidingen volgen. ik onderschat het zeker niet, hou er rekening mee maar ik heb er tot nu toe nog geen last van gelukkig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten