Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2001, 20:32
F10®!@n
F10®!@n is offline
OKay... ik wil een netwerk opzetten dat er als volgt uitziet:
(De vraag 'waarom?' is irrelevant... )

Code:
[Server]
  |
  |
[ PCA  ]
     |
     |
[ PCB  ]
De server draait windows xp professional en is aangesloten op het netwerk (192.168.0.1) en op chello (213.46.x.x)

PCA draait windows '98 en heeft 2 ISA netwerkkaarten (UTP) ingebouwd. De ene verbindt PCA met de server, de andere PCA met PCB

PCB, tenslotte zit met een netwerkkaart (PCI) aangesloten op PCA... deze PC draait windows 98

Al deze pc's zijn lid van de werkgroep KNEUTERNET

Nu krijg ik het niet voor elkaar om een werkend netwerk te krijgen, pingen gaat ook niet.

Welke instellingen zou ik welke netwerkkaart moeten geven om het te laten werken (en is het uberhaupt wel mogelijk om dit aan de gang te krijgen?)

PS: ik heb geen conflicten om 1 vam deze pc's
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2001, 21:29
ick
ick is offline
't zou moeten kunnen, 't signaal kan door 1 pc heengejeest worden, of was dat nou dat der 1 hun na 'n andere hub mag komen?..... maar pca en pcb beiden 'n eigen verbinding + hub nemen is beter te doen
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 11:34
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
ick schreef:
pca en pcb beiden 'n eigen verbinding + hub nemen is beter te doen
Dat begrijp ik, maar dat wil ik nu nog niet...

Een hub zal er begin 2002 wel komen, nu wil ik het nog even zo oplossen...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 12:52
Markieman
Markieman is offline
Op de server en op PCA beide een Gateway installeren (www.sygate.com)
Oud 07-12-2001, 16:20
The twe@ker
The twe@ker is offline
het is mogelijk om aale 3 inet kan krijgen, maar je kan dan geen bestanden sharen vanaf server naar pcb. De eerste pc deelt het inet en de tweede deelt het ook weer zelf veder.

Het makklijker om de server aan een hub aan te sluiten, maar een netwerk met alle 3 de computers is niet mogeljik inet wel.
Oud 07-12-2001, 16:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Markieman schreef:
Op de server en op PCA beide een Gateway installeren (www.sygate.com)
Damn zeg. Hij kan nog nieteens pingen naar de andere machines!

Florian. Wat zijn de instellingen (IP-nummers enzo) van de andere PCs? Heb je wel crosscables gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 19:12
be062603
be062603 is offline
ik zou toch maar eens even de kabels nakijken , en vooral nakijken of de aansluiting in de aansluitfisches wel correct is ( dus of ze wel op crosscable zijn aagesloten )

anders zou ik ook da ip nummer op je server ( ni da van chello maar het ander ) proberen te verwijderen , zo creer je een stand alone netwerk , dan zoekt ie zelf je ip adressen , met zon type netwerk zou dit perfect moeten gaan

greets

Samuel
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 09:29
dystopia
dystopia is offline
Check de netmask. Staat de server op internet? Topografisch gezien zou het beter zijn wanneer de server in het midden stond. Wanneer de middelste client nu uitvalt, ligt het hele netwerk plat en aangezien servers normaal gesproken stabieler zijn dan clients...
Oud 08-12-2001, 11:17
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Damn zeg. Hij kan nog nieteens pingen naar de andere machines!

Florian. Wat zijn de instellingen (IP-nummers enzo) van de andere PCs? Heb je wel crosscables gebruikt?

De kabels zijn OK (crosscable idd).... het staat nu allemaal op ip-adres automatisch verkrijgen ofzo, maar dat lijkt me niet goed...

Moet ik de 2 nic's in pca hetzelfde ip geven?

Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 14:15
F10®!@n
F10®!@n is offline
GVD! Het lukt niet....

Het heeft te maken met de installatie van de NIC's

zodra ik een tweede NIC inbouw, werkt 1 van de 2 niet....

Het zou toch zo moeten zijn dat als ik die 2 kaarten heb geïnstalleerd, en er geen conflicten zijn... dat ik dan het kabeltje eruit kan halen, in de andere doen en dan weer gewoon op het netwerk zit?

Het werkt gewoon niet.

Met 1 van de 2 kan ik op het netwerk komen, met de ander simpel weg NIET. Ook pingen werkt niet (ik kan wel van de server naar pca pingen, maar dat komt omdat de netwerkkaart daarin een auto-echo optie heeft, veronderstel ik)

HELP!?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 18:18
be062603
be062603 is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
GVD! Het lukt niet....

Het heeft te maken met de installatie van de NIC's

zodra ik een tweede NIC inbouw, werkt 1 van de 2 niet....

Het zou toch zo moeten zijn dat als ik die 2 kaarten heb geïnstalleerd, en er geen conflicten zijn... dat ik dan het kabeltje eruit kan halen, in de andere doen en dan weer gewoon op het netwerk zit?

Het werkt gewoon niet.

Met 1 van de 2 kan ik op het netwerk komen, met de ander simpel weg NIET. Ook pingen werkt niet (ik kan wel van de server naar pca pingen, maar dat komt omdat de netwerkkaart daarin een auto-echo optie heeft, veronderstel ik)

HELP!?

Hier even een uitleg :

op deze manier kan je vanop de server verbinding krijgen met PCA en PCA kan verbindigen krijgen met PCB EN SERVER

PCB kan de verbinding krijgen met PCA maar niet met een server

in jou geval zou je beter werken met een BNC netwerk , dit is ook voor deze configuratie gemaakt . Voor meerdere computers via utp te laten draaien is het gebruik van hub noodzakelijk .

Je kan me eventueel mailen op samuel1@freegates.be . Ik kan je alle informaite geven omtrend deze soorten netwerken ...

greets

Samuel

Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 10:08
dystopia
dystopia is offline
allemaal op IP adres automatisch verkrijgen? Mag wel een DHCPd omhoog pleuren. Dat werkt dus niet

Handmatig die shit doen.
Reageren

Regels voor berichten