![]() |
|
![]() |
over dit ellende heb ik ruim een week over nagedacht en ik ben er nog steeds niet uit
![]() http://a2e.250x.com/1.jpg ![]() gegeven : AB = BC hoek ABC = 20 hoek CAD = 50 hoek ACE = 60 Gevraagd : hoek DEB veel succes Laatst gewijzigd op 19-12-2002 om 16:42. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik laat effe zien wat ik aan t klooien was
hoek ABC is gelijkbenig, hoek B = 20, dus hoek BAC = hoek BCA = 80 graden dan is het niet moeilijk om te achterhalen dat BEC gelijkbenig is en dat hoek AEC = 40 en hoek ADC = 60 en hoek DFE = 110 Maar dan ![]() ![]() ik heb van alles geprobeerd, hulplijnen getekend evenwijdig aan AC, maar het hielp niet. dit is echt een rotsom, terwijle het echt zo makkelijk lijkt EN : Boogje om hoek DEB betekent niet dat tie recht is, heb die in Paint getekend, kwam best wel slecht uit |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou juist zeggen 50... In ADC : A = 50, C = 80 dus D = 50 |
![]() |
|
![]() |
Ik wil even kwijt: dit is wel een hele erge ***** som! Weet iemand het antwoord want ik word er strond ziek van!
Tip: het kan wel onalgabraisch volges mij als je de sinus en cosinus en tanges erbij gaat betrekken. Dan reken je gewoon de zijde uit en kan je de hoek krijgen. Maar zonder cos/tan/sin weet ik het ook niet. Freak P.S. Ik weet niet wat je wilt maar als je gwoon een decimaal antwoord wil moet je het maar ff zeggen! Dan zal ik de uitleg posten! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ik ga nog ff verder Laatst gewijzigd op 19-12-2002 om 20:32. |
![]() |
|
![]() |
Dit is een som die egt vet moeilijk is. Kzou zeggen post hem eens in een math forum want ik ben het zat, ik zou niet weten hoe je dit algabraisch aan moet pakken. Het lukt mij wel om de hoek te benaderen. Je kan hem dan berekenen aan de hand van EF en FD. Die kan je berekenen met de cosinusregel en dus kan je hoek E benaderen. Maar dat is niet de egte wiskunde B12 oplossing natuurlijk en daar zoeken we naar.
Freak |
![]() |
||
Citaat:
en het antwoord ook! eerste stuk: teken één hulplijn die een hoek van 20 graden met de basis maakt. Deze lijn trek je van C naar een punt tussen A en E. Dat punt noem je F. ![]() er zijn nu een aantal gelijkbenige driehoeken ontstaan. Namelijk: CEF, AFC en ACD. daaruit volgt: EF = CF = AC = CD De hoek CDF = 60 graden. dus CDF is gelijkzijg en CD = DF = CF, dus ook DF kan aan het rijtje even lange lijnen worden toegevoegd. dus DE = EF = DF dus DEF is ook een gelijkbenige driehoek. Verder kom ik op het moment even niet maar ik denk dat je zo wel verder komt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aan de cosinusregel en de sinusregel heb je niets, want je weet geen lengtes |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Wiskunde: bewijzen in de vlakke meetkunde animatiekoning | 4 | 28-03-2015 01:17 | |
Studeren |
E&M: Wiskunde A of B (+ M&O)? ricey | 5 | 08-03-2013 18:18 | |
Wiskunde a1 sigma notatie MAUT | 1 | 29-09-2003 16:58 | |
Meetkunde-knobbel gezocht Gast | 8 | 11-05-2003 19:41 | |
Wiskundige Meetkunde en Analyse bono | 2 | 09-04-2002 20:55 |