Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2001, 21:27
ick
ick is offline
genesis?! where art thou?

me dealer stelde 2 dingen voor, 50 race, raceuitlaat, en 'n grotere carbu (+ kleine shit)

of 70giet, andere vertanding, vrij standaard ogende uitlaat en 'n andere krukas + grote carbu

welke is 't best? allebei zouden ze rond de 100 in tops komen te liggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2001, 23:08
Genesis
Genesis is offline
de 50 snel gaat ut langste mee, en de 70snel oogt en klinkt het minst snel. Net wat je zelf wil. waarschijnlijk is die 70snel ook wel wat duurder of nie? waarom moet je in godsnaam een andere krukas hebben? Wat voor cilinder is het dan?

Ik heb ook weer een nieuw speeltje: de zip SP in de malossi team kleuren, voorzien van een paar leuke speeltjes: 70cc MHR speed cilinder, de MHR team 2000 uitlaat, met een 22MM carb! WHOEHOE!

Genesis
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 17:02
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:
de 50 snel gaat ut langste mee, en de 70snel oogt en klinkt het minst snel. Net wat je zelf wil. waarschijnlijk is die 70snel ook wel wat duurder of nie? waarom moet je in godsnaam een andere krukas hebben? Wat voor cilinder is het dan?

Ik heb ook weer een nieuw speeltje: de zip SP in de malossi team kleuren, voorzien van een paar leuke speeltjes: 70cc MHR speed cilinder, de MHR team 2000 uitlaat, met een 22MM carb! WHOEHOE!

Genesis

70cc geeft toch meer puwer..? trekt me standaard asje dat? maar ik moet dan zowizo me vertanding aanpassen, heb geen zin in autowheelhies omdattie te snel teveel power geeft
maar wat zou jij dan aan dit bakkie (AC) veranderen om'm 100 te laten gaan?

Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 17:13
ick
ick is offline
en die zip van jou? hoe hard sjeest die? ruilen?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 22:33
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
70cc geeft toch meer puwer..? trekt me standaard asje dat? maar ik moet dan zowizo me vertanding aanpassen, heb geen zin in autowheelhies omdattie te snel teveel power geeft
maar wat zou jij dan aan dit bakkie (AC) veranderen om'm 100 te laten gaan?

70cc trekt waarschijnlijk wat harder op, en het hangt erg sterk van de uitlaat af, hoe hoog de topsnelheid is. Wat voor uitlaat had je in gedachten?
Pas bij een 70CC Polini EVO of 70CC Malossi MHR heb je een andere krukas nodig, voor alle typen daaronder niet. Wat voor cilinder wilde je? Pas bij een echt goede cilinder heb je een andere krukas nodig hoor! Zelfs bij een 70Corsa kun je je eigen krukasje blijven gebruiken.

Vertanding aanpassen is pas nodig bij echt snelle cilinder in combinatie met een goede 70CC uitlaat. Wat ik van jouw verhaal begreep was dat niet de bedoeling, dus ik denk dat in jouw geval de vertanding niet noodzakelijk is.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven??

Genesis
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 22:41
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
en die zip van jou? hoe hard sjeest die? ruilen?
hmz tjah dat denk ik ook wel Heb dr net hartstikke veel geld in gestoken!! Tis bovendien een watergekoelde..

Heb dr net vandaag een digitale teller met digitale temperatuurmeter ingezet, met zelf gemaakt achtergrondje voor het dashboard, zodat de teller gewoon in het dashboard past! Ben de cilinder nog aan het inrijden, dus over de topsnelheid krijg je nog info!! rijdt wel errgu leuk btw..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 19:02
ick
ick is offline
70cc met zelfde vertanding gaat nie echt veel sneller worden toch? (zelfde toerental)

ik dacht aan 'n polini giet

en daaaraan 'n onbegrenste runner-uitlaat (schijnt 't ook lekker te doen met langzamere 70 cc's en ziet er onwijs STANDAARD uit, plukken ze je ook niet zo snel van de weg

totaal zal 't rond de... ehh... cyl 3 meier, uitlaat 100 (2e hands) andere vertanding 150 ofzow en 'n 17,5 carbu 150..... 700 piek ongeveer
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 19:04
ick
ick is offline
due rummerpijp zou flink wat koppel geven en tot zo'n 8500 toeren aankunnen.... zit ook 'n snellerre bocht op ofzo...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 22:40
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
70cc met zelfde vertanding gaat nie echt veel sneller worden toch? (zelfde toerental)

ik dacht aan 'n polini giet

en daaaraan 'n onbegrenste runner-uitlaat (schijnt 't ook lekker te doen met langzamere 70 cc's en ziet er onwijs STANDAARD uit, plukken ze je ook niet zo snel van de weg

totaal zal 't rond de... ehh... cyl 3 meier, uitlaat 100 (2e hands) andere vertanding 150 ofzow en 'n 17,5 carbu 150..... 700 piek ongeveer

Euhm.. je vertanding heeft werkelijk geen flikker te maken met je toerental. echt niet. Het is weliswaar een soort versnelling tussen de koppeling en je achterwiel, maar je blok blijft altijd hetzelfde toerental draaien, dat toerental is slechts afhankelijk van de drukveer en de rolletjes die jer erin hebt gezet. Wil je meer toeren: lichtere rollen/zwaardere drukveer. Een langere overbrenging (=racevertanding) betekent geen ander toerental, die blijft (nagenoeg) ongewijzigd. Je krijgt met hetzelfde toerental alleen een andere snelheid.
Racevertanding = geen vereiste.

Runner uitlaat is inderdaad een goede uitlaat voor 70CC. Weet uit ervaring in ieder geval dat ie het goed doet op een 70Corsa. Vooral qua acceleratie (hij gaat nooit net zo hard als een echte 70cc raceuitlaat, maar hij doet het heel aardig zeg maar)

Wat mij betreft: die 150 piekies van de vertanding kan je mooi extra in je cilindertje stouwen denk ik. (Tenzij een luchtgekoelde zip begrensde vertanding heeft, maar volgens mij is dat niet zo)
Kost een carbu maar 150 piekies joh? das nie duur.. dell'orto? Hmz.. k dacht dat ik bij de groothandel echt goedkoop was, maar zo heel goedkoop heb ik het dan nog niet eens..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 21:30
ick
ick is offline
bij Beumer de jong in amsterdam:

Dell Orto 17,5mm 159 piek, 19mm 209 piek
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 21:33
ick
ick is offline
en wat ik bedoelde met die vertanding.... met standaard vertanding schiet ik der niet zoveel mee op, omdat 70 giet met iets meer toeren maakt als die ik nu heb, maar die 70giet heeft meer power, en zal dus met 'n langere vertanding leuk blijven trekken, en hogere tops halen. omdat 't toerental mekaar nie echt veel ontloopt zal ik met standaard vertanding nie echt veel harder gaan derdoor, alleen makkelijker wheel-hi-en, en sneller optrekken
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 21:56
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
bij Beumer de jong in amsterdam:

Dell Orto 17,5mm 159 piek, 19mm 209 piek

ah, dat is het! Ik bestel altijd grotere..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 22:04
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
en wat ik bedoelde met die vertanding.... met standaard vertanding schiet ik der niet zoveel mee op, omdat 70 giet met iets meer toeren maakt als die ik nu heb, maar die 70giet heeft meer power, en zal dus met 'n langere vertanding leuk blijven trekken, en hogere tops halen. omdat 't toerental mekaar nie echt veel ontloopt zal ik met standaard vertanding nie echt veel harder gaan derdoor, alleen makkelijker wheel-hi-en, en sneller optrekken
hm nou jah, vertanding scheelt wel wat, en als jij denkt dat het zn geld waard is voor jouw scoot, dan hou ik je niet tegen andere vertanding aan te schaffen..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 16:43
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:
hm nou jah, vertanding scheelt wel wat, en als jij denkt dat het zn geld waard is voor jouw scoot, dan hou ik je niet tegen andere vertanding aan te schaffen..

Genesis

toerental blijft gelijk.... maar je moet wel alle power gebruiken he! ik wilo geen benzine verspillen op dat ding

Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 22:43
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
toerental blijft gelijk.... maar je moet wel alle power gebruiken he! ik wilo geen benzine verspillen op dat ding
je wil geen benzine verspillen maar koopt wel een 70CC
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 19:36
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:
je wil geen benzine verspillen maar koopt wel een 70CC

verspillen is per liter te weinig kilometers rijden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren