Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2001, 14:27
Orion16
Orion16 is offline
Hé allemaal,

Ik heb van school een prima werkend systeem gekregen, maar nu wil ik wat instellingkjes wijzigen maar het probleem is ik kan niet in de bios komen, er wordt gevraagd om een wachtwoord alleen heb ik dat niet. Je schijnt te bios te kunnen resetten met een jumpertje maar is dat niet diegene die heel dicht bij de bios chip zit? Er zitten namelijk wel meer jumpers op het moederboord. Dit is een snapshot van moederboord en close up dat bios chip, er zijn hier 3 pennetjes aanwezig en over 2 pennetjes zit een jumper geschoven waarschijnlijk is 't hier een beetje lastig te zien, het enigste wat ik moet weten is hoe je de BIOS kan resetten en dat stomme wachtwoord kwijt kunt raken zodat je gewoon weer de BIOS inkunt.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2001, 15:36
Strange Dude
Strange Dude is offline
Het veiliste is gewoon het wachtwoord vragen. Als ze dat niet mer weten kun je beter het moederbord-boekje vragen.

Meestal staat op de brintplaat trouwens iets aangegeven over welke jumper het is, kijk of dat er staat (bij mij staat bv 'JBAT1'). Maar je kunt iig proberen of het werkt. Zorg dat de PC uitstaat (vrij belangrijk ), haal die jumper eruit en zet hem op de 'clear' stand (dwz over de middelste en de andere buitenste van de 3), en zet hem daarna meteen weer in de originele stand (vóór je de PC aanzet!). Kijk dan of het wachtwoord weg is. Dit kun je overigens bij alle jumpers doen zolang je ze maar weer terugzet.

Alleen een belangrijk punt: dit wist dus het hele Bios, niet alleen het wachtwoord! Daarom is het ook beter om het wachtwoord te vragen. Zorg er iig voor dat je de instellingen meteen goed zet (tijd, harde schijven en evt andere zaken).
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 19:50
enterz
enterz is offline
mocht dit niet werken of weet je niet welke jumper..

Haal de batterij ff uit je motherboard.
Wil ook wel eens werken.

~EnterZ
Oud 24-11-2001, 20:22
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Het veiliste is gewoon het wachtwoord vragen. Als ze dat niet mer weten kun je beter het moederbord-boekje vragen.

Meestal staat op de brintplaat trouwens iets aangegeven over welke jumper het is, kijk of dat er staat (bij mij staat bv 'JBAT1'). Maar je kunt iig proberen of het werkt. Zorg dat de PC uitstaat (vrij belangrijk ), haal die jumper eruit en zet hem op de 'clear' stand (dwz over de middelste en de andere buitenste van de 3), en zet hem daarna meteen weer in de originele stand (vóór je de PC aanzet!). Kijk dan of het wachtwoord weg is. Dit kun je overigens bij alle jumpers doen zolang je ze maar weer terugzet.

Alleen een belangrijk punt: dit wist dus het hele Bios, niet alleen het wachtwoord! Daarom is het ook beter om het wachtwoord te vragen. Zorg er iig voor dat je de instellingen meteen goed zet (tijd, harde schijven en evt andere zaken).
't wachtwoord geven ze niet, het probleem is dat het een computer van school is geweest vandaar dat wachtwoord in de bios. Als ik eenmaal dat wachtwoord weet dan kan ik de BIOS veranderen op alle pc's daar. De computer idee vertelde dat er standaard wachtwoorden voor BIOSsen zijn! Of is dat bullshit?

Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 20:30
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
't wachtwoord geven ze niet, het probleem is dat het een computer van school is geweest vandaar dat wachtwoord in de bios. Als ik eenmaal dat wachtwoord weet dan kan ik de BIOS veranderen op alle pc's daar. De computer idee vertelde dat er standaard wachtwoorden voor BIOSsen zijn! Of is dat bullshit?
Voor Award BIOSen wel geloof ik... maar weet ik zo niet uit m'n hoofd, moet je maar ff op Google zoeken.
Oud 24-11-2001, 20:31
guyver
guyver is offline
voor iedere bios is er een standaard wachtwoord. maar je moet er maar ff op google voor zoeke
Oud 24-11-2001, 23:01
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
M@rco schreef:
Voor Award BIOSen wel geloof ik... maar weet ik zo niet uit m'n hoofd, moet je maar ff op Google zoeken.
't is een Award (met zo'n geel Energy Star logootje rechtsboven?!)

Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 11:44
Summoning19
Summoning19 is offline
Het overriding wachtwoord voor een bios die ik ken (zat in oude vobis pc's) is j262

dan kan je zonder het echte ww te hebben toch de bios in.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 12:21
Orion16
Orion16 is offline
Heey zo'n highscreen mobo heb ik ook nog wel ja. Alleen die kon je juist zo handig met een jumpertje wissen, die wachtwoorden daarvan maar bij dit mobo. is dat jumpertje nergens te zien. Het chipset komt uit 95 en is van Intel

Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 14:22
Verwijderd
Weet je het excacte type+merk van het mobo?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2001, 17:07
Octopus
Octopus is offline
Kijk anders hier ff:
http://www.password-crackers.com/crack.html

Werkte ook op school >
Oud 21-12-2001, 17:14
be062603
be062603 is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Hé allemaal,

Ik heb van school een prima werkend systeem gekregen, maar nu wil ik wat instellingkjes wijzigen maar het probleem is ik kan niet in de bios komen, er wordt gevraagd om een wachtwoord alleen heb ik dat niet. Je schijnt te bios te kunnen resetten met een jumpertje maar is dat niet diegene die heel dicht bij de bios chip zit? Er zitten namelijk wel meer jumpers op het moederboord. Dit is een snapshot van moederboord en close up dat bios chip, er zijn hier 3 pennetjes aanwezig en over 2 pennetjes zit een jumper geschoven waarschijnlijk is 't hier een beetje lastig te zien, het enigste wat ik moet weten is hoe je de BIOS kan resetten en dat stomme wachtwoord kwijt kunt raken zodat je gewoon weer de BIOS inkunt.

reset gewoon even , dat is dus een jumper van met 3 pinnetejs waarvan op de eerste 2 een jumper staat , die moet je dan verplaatsen naar 2-3 , computer voor 10 sec aanzetten ( gaat niets doen ) jumper terug wisselen en klaar is kees
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 15:09
Gilo
Gilo is offline
gebruik een BIOS killer, want de batterij methode plus de BIOS upgraden ging niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten