Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2001, 22:25
Tnwr
Tnwr is offline

Hallo,

Ik heb vanaf vandaag een heel raar probleem.

M'n grafische kaart is een Asus V7700 Deluxe 32 MB. In BIOS (al) wordt nu aangegeven dat de grafische kaart 16 MB aan geheugen heeft. Dit was vroeger niet zo, want toen werd er gewoon 32 MB aangegeven.

M'n OS is Windows XP. Zowel met de standaarddrivers, die XP zelf installeert, als de nieuwste NVIDIA drivers, blijft hij 16 MB aangeven. Eigenlijk is het onzin, dat ik het met andere drivers probeer op te lossen, aangezien het in BIOS al verkeerd wordt aangegeven, maar je moet toch wat?

Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn? Kan het bijvoorbeeld zo zijn dat een van de twee geheugenmodules op de grafische kaart stuk is?

M'n eenjarige garantieperiode verloopt over 6 dagen. Weten jullie misschien ook hoe dat gaat als je een grafische kaart ter reparatie aanbiedt? Ik heb de grafische kaart bij MyCom gekocht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2001, 22:30
Verwijderd
Je moet ff DxDiag runnen ... daar kun je ook de hoeveelheid geheugen zien. Het lijkt me persoonlijk erg sterk dat ze je een kaart van 16mb zouden verkopen, of dat twee van de vier geheugenmodules stuk is...maar als je het echt niet vertrouwt, bel ze dan op en vraag ze te bewijzen of het echt een 32-kaart is.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 22:36
Tnwr
Tnwr is offline
Bij systeeminfo in XP wordt ook aangegeven, dat er 16 MB geheugen aanwezig is.

Wat is trouwens DxDiag?

Ik heb overigens deze kaart al bijna een jaar in m'n bezit en zonder problemen. Het enige wat anders was, was, dat m'n OS 98 SE was.

[Dit bericht is aangepast door Tnwr (20-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 28-12-2001, 21:42
gna
gna is offline
Ja heb je het door? Kick windows XP eraf!
heb ik ook gedaan
Reageren

Regels voor berichten