Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2002, 12:40
harrypjotter
harrypjotter is offline
in mijn computer zat orginineel 64 mb 100 mhz, en nou heb ik er 2x 256 mb 133 mhz bijgekocht. Nou werken ze wel, maar als een internetpagina geladen wordt, hangt de hele computer en kan ik niks meer doen totdat die klaar is en dan werkt alles weer normaal. Hoe kan dit en kan dit verholpen worden???
Oud 02-01-2002, 12:50
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
hoe staat het virtueel geheugen ingesteld? en kijk eens in welke dimm slots ze zitten, verplaatsen doet soms wonderen (of bijv de 64 mb dimm er uit laten)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 00:51
SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
onthoudt dat je NOOIT geheugens met verschillende mhz-en naast elkaar mag plaatsen! Ook interessant: waarschijnlijk is je pc sneller met 1x 256 mb in het 1e slot dan 2x 256 mb in alle 2 de sloten. dus probeer eerst maar eens die 64 mb dimm eruit te gooien en check dan of ie het doet. Alzie het dan nogsteeds niet doet, moet je een programmatje downloaden die je geheugen op fouten scant (godver waar kon je die ookalweer downloaden.....)

groetjes en succes
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 01:07
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
dat mag en kan wel hoor alleen kan het voor problemen zorgen ja, ik zou trouwens inderdaad je geheugen checken op fouten
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 02:00
Verwijderd
Citaat:
SLAYERIZE schreef:
onthoudt dat je NOOIT geheugens met verschillende mhz-en naast elkaar mag plaatsen! Ook interessant: waarschijnlijk is je pc sneller met 1x 256 mb in het 1e slot dan 2x 256 mb in alle 2 de sloten. dus probeer eerst maar eens die 64 mb dimm eruit te gooien en check dan of ie het doet. Alzie het dan nogsteeds niet doet, moet je een programmatje downloaden die je geheugen op fouten scant (godver waar kon je die ookalweer downloaden.....)

groetjes en succes

gelul.. als ik een FSB heb van 100MHz, en ik heb één dimmetje van 64MB op slot-1 zitten wat PC100 geheugen is, en ik zet in slot-2 (desnoods) 512MB PC133 erbij werkt dat prima..

PC100 wil zelden op PC133 draaien, dat is wat anders.. geheugen is volledig backwards compatible, zolang het maar in het geheugenslot past..

(uitzonderingen met singlesided en doublesided combinaties daargelaten)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 02:01
Verwijderd
ik heb ernstige twijfels of dat probleem te maken heeft met je geheugen.. maar voor het geval-dat kun je natuurlijk een programma erop loslaten om 't na te laten kijken..

waar 't m wel in zit? geen idee.. daar kan ik zo geen ruk over zeggen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 11:50
SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

gelul.. als ik een FSB heb van 100MHz, en ik heb één dimmetje van 64MB op slot-1 zitten wat PC100 geheugen is, en ik zet in slot-2 (desnoods) 512MB PC133 erbij werkt dat prima..

PC100 wil zelden op PC133 draaien, dat is wat anders.. geheugen is volledig backwards compatible, zolang het maar in het geheugenslot past..

(uitzonderingen met singlesided en doublesided combinaties daargelaten)

wie zegt dat die 64 mb in slot 1 zit?! en btw geheugen is niet compleet backward compatible, probeer maar eens zo'n antiek 66 mhz of 33 mhz dimmetje in een geheugensleuf de proppen van een kt133a. Won't work.....
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 11:57
Verwijderd
Citaat:
SLAYERIZE schreef:

wie zegt dat die 64 mb in slot 1 zit?! en btw geheugen is niet compleet backward compatible, probeer maar eens zo'n antiek 66 mhz of 33 mhz dimmetje in een geheugensleuf de proppen van een kt133a. Won't work.....
Maar dat is ook niet backwards compatible

Dan plaats je oud geheugen in een nieuw moederbord...hij heeft het over het plaatsen van nieuw geheugen in een oud moederbord (wat veel vaker voorkomt dan de eerste situatie). Ik heb ergens nog een Pentium-200 MMX staan met een VX chipset, met PC66 x111-SDRAM. Als ik daar een fonkelnieuwe PC133 DIMM inprik werkt het perfect. De enige uitzonderingen zijn idd het plaatsen van single/doublesided DIMMs op borden die dat niet ondersteunen, timingfouten (CAS3 geheugen gekocht terwijl het BIOS op CAS2 staat ingesteld) en DIMMs die de maximale capaciteit per slot te boven gaan (een 512/1024mb DIMM zal bv niet werken in een Intel-440LX of eerdere chipset)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 21:51
harrypjotter
harrypjotter is offline
Ik heb ergens de volgende eigenschappen gevonden waaraan mijn geheugen moet voldoen:

Systeemgeheugen:
-Ondersteunt SDRAM DIMM's voor 3,3 V.

-Ondersteunt twee geheugenbanken via twee 168-pins ongebufferde DIMM's.

-Ondersteunt tot 256 MB (via 64-Mbit-technologie) of 512 MB (via 128-Mbit-technologie) systeemgeheugen met een kloksnelheid van 100 MHz. Accepteert 32-, 64-, 12-8 of 256-MB DIMMs in elke combinatie.
Gebruik enkel- of dubbelzijdige SDRAM DIMM's van het type 10ns, non-ECC met vergulde contacten.

-Het BIOS detecteert automatisch snelheid, type en grootte van het geheugen.

De nieuwe geheugens hebben aan beide kanten chips zitten, die oude van 64 maar aan een kant. (is dit double en single sided?)
Oud 04-01-2002, 22:59
The Fox
The Fox is offline
eh, ja. Mijn advies is om die 64 mb gewoon eruit te laten, ben je 9/10 van het gezeik af.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 23:18
Verwijderd
telt je PC wanneer je 'm aanzet 't juiste aantal MB geheugen? zo ja; test het geheugen eens met een daarvoor bestemd programma.. is alles okay met je geheugen? dan heeft 't daar geen fuck mee te maken..
bdw, hoe zit 't nou? heb je 1x64+2x256? zo ja, welke windows draai je? zo nee, hoe zit 't dan?

Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 23:19
The Fox
The Fox is offline
ja, en 1X64 en 2X256 kan volgens wat jij schrijft niet, hierboven staat dat hij maar 2 banks ondersteunt?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 13:34
Verwijderd
Nu je het zegt: da's idd wel vreemd. Heb je die tweede 256-mb DIMM niet toevallig in een cache-slot of AMR-slot geragd ofzo?

nb.: Let wel dat waar handleidingen het hebben over 'rows' geheugen, dat dat op het moederbord één slot is. Eén DIMM wordt namelijk door het BIOS gewoon gezien als twee modules.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 14:10
harrypjotter
harrypjotter is offline
Het moederbord heeft 2 slots voor geheugendingetjes.

Orgineel zat er 1 van 64mb in.

Ik kocht er 2 van 256mb.

Die werken klote. Zie boven.
Bij Red Alert bijvoorbeeld werken ze wel weer goed en dat laad ook duidelijk veel sneller.

Ik heb win 98 se en met het tellen telt hij altijd 1 mb te weinig. Toen er 64 in zat zei het dat het 63 was en toen er 512 in zat zei het dat het 511 was .

Misschien ligt het aan windows, of aan internet explorer, want die doet wel eens vaker raar, ik wil eigenlijk nog steeds ff opnieuw installeren, misschien luistert tie dan wat beter.

Maar wat is een goed programma om geheugen mee te tellen? Of vind ik dat gewoon op download.com oid?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Oud 07-01-2002, 15:20
The twe@ker
The twe@ker is offline
Maar onder welke windows draai jij? Als je win9x hebt dan kan het wel door de win liggen.

Maar probeers eens met een 256 dimm erin.
Oud 07-01-2002, 16:53
The Fox
The Fox is offline
Dat van die 1 mb te weinig boeit sowieso niet, dat telt windows altijd verkeerd. Verder sluit ik mij bij the tweaker aan
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 19:14
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
The Fox schreef:
Dat van die 1 mb te weinig boeit sowieso niet, dat telt windows altijd verkeerd. Verder sluit ik mij bij the tweaker aan
Maar die 1mb minder heb ik ook wel eens gehad met mijn mobo het gaat over de a7m. Maar in win2k ded hij het gewoon goed.
Reageren

Regels voor berichten