Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
wie zegt dat die 64 mb in slot 1 zit?! en btw geheugen is niet compleet backward compatible, probeer maar eens zo'n antiek 66 mhz of 33 mhz dimmetje in een geheugensleuf de proppen van een kt133a. Won't work..... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dan plaats je oud geheugen in een nieuw moederbord...hij heeft het over het plaatsen van nieuw geheugen in een oud moederbord (wat veel vaker voorkomt dan de eerste situatie). Ik heb ergens nog een Pentium-200 MMX staan met een VX chipset, met PC66 x111-SDRAM. Als ik daar een fonkelnieuwe PC133 DIMM inprik werkt het perfect. De enige uitzonderingen zijn idd het plaatsen van single/doublesided DIMMs op borden die dat niet ondersteunen, timingfouten (CAS3 geheugen gekocht terwijl het BIOS op CAS2 staat ingesteld) en DIMMs die de maximale capaciteit per slot te boven gaan (een 512/1024mb DIMM zal bv niet werken in een Intel-440LX of eerdere chipset) |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ergens de volgende eigenschappen gevonden waaraan mijn geheugen moet voldoen:
Systeemgeheugen: -Ondersteunt SDRAM DIMM's voor 3,3 V. -Ondersteunt twee geheugenbanken via twee 168-pins ongebufferde DIMM's. -Ondersteunt tot 256 MB (via 64-Mbit-technologie) of 512 MB (via 128-Mbit-technologie) systeemgeheugen met een kloksnelheid van 100 MHz. Accepteert 32-, 64-, 12-8 of 256-MB DIMMs in elke combinatie. Gebruik enkel- of dubbelzijdige SDRAM DIMM's van het type 10ns, non-ECC met vergulde contacten. -Het BIOS detecteert automatisch snelheid, type en grootte van het geheugen. De nieuwe geheugens hebben aan beide kanten chips zitten, die oude van 64 maar aan een kant. (is dit double en single sided?)
|
Verwijderd
|
telt je PC wanneer je 'm aanzet 't juiste aantal MB geheugen? zo ja; test het geheugen eens met een daarvoor bestemd programma.. is alles okay met je geheugen? dan heeft 't daar geen fuck mee te maken..
bdw, hoe zit 't nou? heb je 1x64+2x256? zo ja, welke windows draai je? zo nee, hoe zit 't dan? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nu je het zegt: da's idd wel vreemd. Heb je die tweede 256-mb DIMM niet toevallig in een cache-slot of AMR-slot geragd ofzo?
![]() nb.: Let wel dat waar handleidingen het hebben over 'rows' geheugen, dat dat op het moederbord één slot is. Eén DIMM wordt namelijk door het BIOS gewoon gezien als twee modules. |
![]() |
|
![]() |
Het moederbord heeft 2 slots voor geheugendingetjes.
Orgineel zat er 1 van 64mb in. Ik kocht er 2 van 256mb. Die werken klote. Zie boven. Bij Red Alert bijvoorbeeld werken ze wel weer goed en dat laad ook duidelijk veel sneller. Ik heb win 98 se en met het tellen telt hij altijd 1 mb te weinig. Toen er 64 in zat zei het dat het 63 was en toen er 512 in zat zei het dat het 511 was ![]() Misschien ligt het aan windows, of aan internet explorer, want die doet wel eens vaker raar, ik wil eigenlijk nog steeds ff opnieuw installeren, misschien luistert tie dan wat beter. Maar wat is een goed programma om geheugen mee te tellen? Of vind ik dat gewoon op download.com oid? Alvast bedankt voor jullie reacties ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Waaaaaaat!! Verwijderd | 20 | 04-10-2002 12:29 |