Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2002, 15:14
F10®!@n
F10®!@n is offline
Aldi en AH zijn inmiddels ongeveer even ver gevorderd als de vobis....

Is het slim je PC in een supermarkt te kopen?

Wat zijn de voor en of nadelen?

(met het oog op bv: http://www.ah.nl/multimedia/ )

[Dit bericht is aangepast door F10®!@n (11-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2002, 15:17
Marc S
Marc S is offline
Hmmm... toch maar niet, ik zet mijn PC's liever zelf in elkaar
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 15:19
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
nadelen: -voor hetzelfde geld koop je meestal iets beters
-de service
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 16:11
BloodGod
BloodGod is offline
ik bouw ook het liefst zelf....

dan heb je ook geen gezeik dat je weer afhankelijk bent van die klote vobis dixons of whatever

en zelfbouw = 9 vd 10 keer beter of je moet gewoon een mongool zijn en goedkope troep erin te trappe

maarja zelfbouw RULEZ

en ik ga naar een supermarkt om vrete te kopen zoals DIEPVRIESPIZZA`s voor als ik langparty heb
ik kom daar niet om pc`tje te kijken
Oud 11-01-2002, 16:24
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
-voor hetzelfde geld koop je meestal iets beters
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Kijk bijvoorbeeld naar de aanbiedingen van de Aldi, die zijn echt super scherp en kan geen computershop tegenop.
Citaat:
-de service
Fujitsu-Siemens heeft 3 jaar garantie, en dan komen ze bij je thuis. Dat hebben veel andere bedrijven niet.
Oud 11-01-2002, 16:29
BloodGod
BloodGod is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Kijk bijvoorbeeld naar de aanbiedingen van de Aldi, die zijn echt super scherp en kan geen computershop tegenop.
Citaat:
-de service
Fujitsu-Siemens heeft 3 jaar garantie, en dan komen ze bij je thuis. Dat hebben veel andere bedrijven niet.

okee leuk maar meestal ben je van hun SOFTWARE afhankelijk

zelfde als bij COMPAQ andere kaartje erin ragge gaat niet moet weer speciale troep

zelfde als die nieuwe HP klotedingen kan niet eens je eige windows erop ragge moet weer speciale herstelcd`s hebbe enzo

echt mijn pc is nu wel een GateWay 2000

maar als ik niuewe koop word het lekker koos merkloos

koop gewoon een kast en ik rag zelf alles erin
Oud 11-01-2002, 16:37
Verwijderd
Kijk, ik zie er helemaal geen bezwaar in die Siemens-Fujitsu computer van de Appie Hein te kopen. Die wordt ondersteund door de service van een groot, bekend bedrijf. Dus dan maakt het eigenlijk niet uit of je hem in de supermarkt koopt, want er zit vast wel een servicepunt van Siemens bij de koper in de buurt.

Een ander verhaal vind ik de Aldi-PC. Die is vaak afkomstig van een dubieuze Duitse leverancier die vaak geen servicepoint in Nederland heeft. Dán ben je dus wel de lul als de computer het niet meer doet...ze zien je aankomen bij de Aldi, kom je daar bij Fatima achter de kassa met je defecte PC onder de arm
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 17:22
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
BloodGod schreef:

zelfde als bij COMPAQ andere kaartje erin ragge gaat niet moet weer speciale troep

zelfde als die nieuwe HP klotedingen kan niet eens je eige windows erop ragge moet weer speciale herstelcd`s hebbe enzo

fout en fout
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 18:06
Verwijderd
hm..

wat nare man ook al zei; zolang het geen wazig buitelands merkje is lijkt het me niet zo'n probleem.. hoewel die aldi-machine relatief ontzettend goedkoop was, lijkt dat me alleen een optie als je zelf handig bent met PC's (en dus niet zo snel support nodig hebt, tenzij er echt wat fysiek kapot is) of iemand kent die handig is..

enfin, voor de huis-tuin en keukengebruiker zijn die bakjes ideaal.. voor de wat meereisende gebruiker (die ook gevorderd is) lijkt het me niet echt een optie..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 18:20
micha
micha is offline
Citaat:
nare man schreef:
Kijk, ik zie er helemaal geen bezwaar in die Siemens-Fujitsu computer van de Appie Hein te kopen. Die wordt ondersteund door de service van een groot, bekend bedrijf. Dus dan maakt het eigenlijk niet uit of je hem in de supermarkt koopt, want er zit vast wel een servicepunt van Siemens bij de koper in de buurt.

Een ander verhaal vind ik de Aldi-PC. Die is vaak afkomstig van een dubieuze Duitse leverancier die vaak geen servicepoint in Nederland heeft. Dán ben je dus wel de lul als de computer het niet meer doet...ze zien je aankomen bij de Aldi, kom je daar bij Fatima achter de kassa met je defecte PC onder de arm

yep, de service gaat altijd buiten de supermarkt om
(ik weet, ik werk er namelijk)
het voordeel bij AH vind ik ook het inleveren van airmiles
daardoor ben je ook daarvan af
en krijg je xtra korting.
Oud 11-01-2002, 18:39
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Citaat:
KoRnGuy schreef:
Citaat:
-de service
Maar ik heb het eens uitlopen rekenen hoeveel het scheelde en als je alles zelf bouwde was ongeveer 150 piek, dus.....

Oud 11-01-2002, 19:02
broed
broed is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
fout en fout
jij ben 1 grote fout
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 19:02
broed
broed is offline
Citaat:
BloodGod schreef:
ik bouw ook het liefst zelf....

dan heb je ook geen gezeik dat je weer afhankelijk bent van die klote vobis dixons of whatever

en zelfbouw = 9 vd 10 keer beter of je moet gewoon een mongool zijn en goedkope troep erin te trappe

maarja zelfbouw RULEZ

en ik ga naar een supermarkt om vrete te kopen zoals DIEPVRIESPIZZA`s voor als ik langparty heb
ik kom daar niet om pc`tje te kijken
sins waneer ga jij naar lan party's martin
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 19:04
broed
broed is offline
maar wat hierboven dus al gezegt wordt
als jij naar de computerboer op de hoek van de straat gaat met het zelfde pak geld wat die pc bij de appie kost kan jij er meer voor kopen waarschijnlijk

maar als je een n00b ben en niet zelf ik kan bouwen heeft het natuurlijk geen nut
dan kan je hem betert wel bij de appie kopeNNNN met 4 ennen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 20:02
Chimera
Chimera is offline
Nog zo iets is dat het bij die PCs alleen maar om de megaherzen gaat. Goed voorbeeld is die Aldi PC. Dure P4 erin, maar met gewoon SDRAM geheugen. Hoezo geldverspilling. Voor hetzelfde geld heb je een Athlon XP met DDR, die VEEL sneller is. Maarja, minder MHz, en de n00b moet de snelste machine hebben natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Nog zo iets is dat het bij die PCs alleen maar om de megaherzen gaat. Goed voorbeeld is die Aldi PC. Dure P4 erin, maar met gewoon SDRAM geheugen. Hoezo geldverspilling. Voor hetzelfde geld heb je een Athlon XP met DDR, die VEEL sneller is. Maarja, minder MHz, en de n00b moet de snelste machine hebben natuurlijk.

dan nog bekijk je het vanuit het verkeerde perspectief.. je krijgt enorm veel wáár voor je geld; of het representatief is in benchmarks is een tweede.. wanneer je dat betreffende systeem los zou kopen, ben je veel meer geld kwijt..

m.a.w. wat zeur je nou?

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 21:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

m.a.w. wat zeur je nou?
Hoezo zeur ik? Het is een ideaal systeem voor een leek die alleen maar veel MHzen wil. Ik neem alleen iemand die zich 'gevorderd' noemt en een Aldi PC heeft niet echt serieus. Voor een lange verhandeling verwijs ik je graag naar nl.comp.hardware.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Hoezo zeur ik? Het is een ideaal systeem voor een leek die alleen maar veel MHzen wil. Ik neem alleen iemand die zich 'gevorderd' noemt en een Aldi PC heeft niet echt serieus. Voor een lange verhandeling verwijs ik je graag naar nl.comp.hardware.

hoop gelul.. sorry hoor, maar ten eerste zitten we HIER, en niet op usenet, dus verwijzingen daarnaar vind ik niet op zijn plaats.. dan kun je namelijk dit hele forum wel opdoeken..

ten tweede.. het feit dat jij iemand niet serieus neemt die een Aldi-PC heeft zegt meer over jou dan over degene die het systeem in kwestie thuis heeft staan..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 00:36
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Maar ik heb het eens uitlopen rekenen hoeveel het scheelde en als je alles zelf bouwde was ongeveer 150 piek, dus.....
Maar dan mis je de 3 jaar garantie, de assemblage en het softwarepakket van bijna 1000 piek.
Oud 12-01-2002, 10:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

ten tweede.. het feit dat jij iemand niet serieus neemt die een Aldi-PC heeft zegt meer over jou dan over degene die het systeem in kwestie thuis heeft staan..
Zelf een Aldi-systeem ofzo?

Punt is dat je voor hetzelfde geld een sneller systeem kunt bouwen, of laten bouwen bij een PC boer. Als je iets van PCs weet, weet je dat een P4 samen met SDRAM gewoon geldverspilling is. Aan MHzen alleen heb je helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Zelf een Aldi-systeem ofzo?

Punt is dat je voor hetzelfde geld een sneller systeem kunt bouwen, of laten bouwen bij een PC boer. Als je iets van PCs weet, weet je dat een P4 samen met SDRAM gewoon geldverspilling is. Aan MHzen alleen heb je helemaal niks.

Punt is dat het langzamer is dan jouw referentiepunt. Maakt dat het systeem slecht? Nee.

Oh, ik heb géén Aldi-PC, alleen dit gezeur valt bij mij in hetzelfde kader als clueless anti-MS gezanik.

Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 11:30
F10®!@n
F10®!@n is offline
Zeg... het was niet de bedoeling dat hier een hele flamewar over zou ontstaan...

Even alles op een rijtje:
- Voor hetzelfde geld kunnen sommigen zelf iets beters bouwen
- Hardware is soms niet goed op elkaar aangepas (P4 met SDRAM)
- Doordat garantie door een extern bedrijf geregeld wordt, kan dit wel goed zijn
- Gemak van heel systeem tegelijk kopen zou een pluspunt kunnen zijn.

Nou is het zo dat in de AH pc een amd xp cpu zit met ddr ram, de specificaties zijn best aardig, maar over merken is dan weer niets te vinden. Fujitsu Siemens is voor zover ik weet ook alleen maar een bedrijf dat de zooi samenstelt uit hardware van verschillende fabrikanten.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 12:10
Verwijderd
Citaat:
F10®!@n schreef:
Nou is het zo dat in de AH pc een amd xp cpu zit met ddr ram, de specificaties zijn best aardig, maar over merken is dan weer niets te vinden. Fujitsu Siemens is voor zover ik weet ook alleen maar een bedrijf dat de zooi samenstelt uit hardware van verschillende fabrikanten.
Mja, bij de Aldi-PC staat trouwens het merk er nog wel eens bij...alleen het moederbord wordt niet nader omschreven.

Maar bij vrijwel alle supermarkt-PCs kun je ervanuitgaan dat de harddisk een Seagate is, de videokaart een Club3D of Chaintech oid en de CD-ROM en beeldscherm een L-G ofzo...het goedkoopste van het goedkoopste dus zo ongeveer. Op zich helemaal niet slecht, maar voor hetzelfde geld kun je idd bij de lokale PC-boer een beter systeem laten bouwen...

En ik moet in dezen Chimera overigens wel gelijk geven. Wat voor soort mensen koopt de Aldi-PC? Mensen die het niet zo breed hebben. En die staren zich gewoon blind op de verhouding Mhz<->prijs. Een oom van mij heeft ook de Aldi-PC gekocht. Dat is dus een Pentium-IV 1.5 met 256mb SDRAM erin, een no-name TNT-II M64 met 32meg, een (retetrage) Fujitsu 40gb 5400rpm drive en verder de meest El Cheapo-hardware die je kunt vinden...mensen staren zich écht blind op die Pentium-4 terwijl elke boerenlul zo'n ding kan kopen en inbouwen in een kastje met crummy hardware en het voor geen ruk presteert...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 15:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Punt is dat het langzamer is dan jouw referentiepunt. Maakt dat het systeem slecht? Nee.
Ik zeg neit dat het systeem slecht is. Ik zeg alleen dat er geld verspild wordt. Voor dat geld kun je een sneller systeem krijgen, heel simpel.

Snap echt niet waar je je druk over maakt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Ik zeg neit dat het systeem slecht is. Ik zeg alleen dat er geld verspild wordt. Voor dat geld kun je een sneller systeem krijgen, heel simpel.

Snap echt niet waar je je druk over maakt.

Er wordt helemaal geen geld verspild. Koop die onderdelen maar 'ns los, en voor mijn part koop je alles los online zonder de verzendkosten erbij te tellen: je bent veel duurder uit.

Dat hij niet zo snel is in benchmarks is een heel ander verhaal. En m.i. geen reden om 'm te laten liggen als je een n00b bent, en 'm alleen voor huis-, tuin,- en keukengebruik gaat gebruiken. En voor die doelgroep is hij ook bedoeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2002, 18:21
Verwijderd
Model: Fujitsu Siemens Scaleo 600
Zal wel goed zijn.

Processor: Intel Celeron 1 GHz
1 ghz.? Ook niet veel!

Harde schijf: 20 Gb
20 gb. zit bij mij zo vol, ik heb 85 gb.

Intern geheugen: 256 Mb
512 Ram is handig voor bv. windows xp.

Met:
56k6 modem
Heb je denk ik niet nodig.

DVD
Ja leuk

videokaart On board (i810E2)
Nog een merk?? Mb?

CD-ReWriter
16x W/10x RW/32 R Ach leuk ding, maar sneller kan de 32 x is al uit

speakers Active speakers 120 Watt (pmpo)
Mooie dingen gek! Wil ik ook

Exclusief monitor
L0L

Nou nog wel wat aanmerkingen, ik wil niet negatief zijn maar dit is de beste volgens mij. Dus, zelf eentje bouwen of naar de PLC computers, http://www.dynabite.nl/ ofzow! Suc6!

Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 18:29
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
schreef:
ik wil niet negatief zijn maar dit is de beste volgens mij.
Ben jij nou echt zo dom? http://multimedia.ah.nl/multimedia/p...ificaties.html

Specificaties
Type processor AMD Athlon XP 1800+
Cache geheugen 384 Kb
Intern geheugen 512 MB DDR RAM (266 MHz) (2x 256 DDRRAM)
Chipset KT266
Uitbreidings- sloten 1x AGP/5x PCI/1x CNR
DVD DVD 16x,CD 48x
CD RW 16x W/12x RW/40 R
Hard disk 80 GB,7200 rpm
Grafische weergave 3D
Videokaart Ge Force2 Ti,TV-out, 64 MB DDR Ram
Audio Sound Blaster Live
Modem 56K6 Data Fax modem
Firewire IEEE 1394, incl. AIST MediaLab Movie X 3D software
LAN LAN 10/100 PCI
Diskettestation 3,5" (1,44 MB)
Behuizing ATX Tower
Kleur Artic Grey
Belijning Zwart
Speakers Flatpanel speakers incl. Subwoofer 200 Watt (pmpo)
Toetsenbord Multifunctional US
Muis Wheelmuis
Afmetingen 485x198x400 mm
Gewicht 13 kg
Aansluit- mogelijkheden 1x seriële poort (9-pin, buffered 16550A)
1x parallel poort (25-pin) EPP/ECP
2x USB voor/2x USB achter
2x PS/2
1x VGA
1x Game/MIDI Port
1x line out (stereo, 1W)
1x line in (stereo)
1x Firewire IEEE 1394
1x TV out
1x speaker
1x microphone (mono)

Software:

MS Windows XP Home Ed. Recovery
MS Works Suite 2001 NL
incl..MS Word 2000, MS Picture IT, Autoroute Express, Encarta World Atlas
Diverse Games

Laatst gewijzigd op 29-01-2013 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 18:33
Verwijderd
Citaat:
F10®!@n schreef:
Ben jij nou echt zo dom?

[/B]
Kan ik het helpen dat ik een oogziekte heb?

Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 20:40
Ra2_F21
Ra2_F21 is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Aldi en AH zijn inmiddels ongeveer even ver gevorderd als de vobis....

Is het slim je PC in een supermarkt te kopen?

Wat zijn de voor en of nadelen?

(met het oog op bv: http://www.ah.nl/multimedia/ )

[Dit bericht is aangepast door F10®!@n (11-01-2002).]
Koop lekker jonge!
Anderen (slimmerikken zoals ik) bouwen hem zelf! Jezus man, 6000 balluh neerleggen ( onee tegenwoordig is het ongeveer 3000 fucking euro's!) voor een inderdaad in elkaar getrapte KUT computer!

Ok ff zeereneus, je koopt dus een computer bijv. een PIV1.4GHZ voor 3.500 Euro. En als je er zelf een bouwd (excl. monitor) ben je ongeveer 1000 à 1500 euro kwijt dus...eigen keuze...
Check www.gistron.com of www.graficall.nl
Oud 12-01-2002, 21:12
broed
broed is offline
Citaat:
Ra2_F21 schreef:
Koop lekker jonge!
Anderen (slimmerikken zoals ik) bouwen hem zelf! Jezus man, 6000 balluh neerleggen ( onee tegenwoordig is het ongeveer 3000 fucking euro's!) voor een inderdaad in elkaar getrapte KUT computer!

Ok ff zeereneus, je koopt dus een computer bijv. een PIV1.4GHZ voor 3.500 Euro. En als je er zelf een bouwd (excl. monitor) ben je ongeveer 1000 à 1500 euro kwijt dus...eigen keuze...
tering wat lul jij nou weer triest man

Als je kan lezen staat er
Normale prijs:
1815.00

AH prijs:
1599.00 of
1499.00 + 10.000 Air Miles
zolang de voorraad strekt alle prijzen in euro

Dat is dus heeel wat anders dan 3000 euro mafkees ga is denken voordat je wat neerzet
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 21:12
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Ra2_F21 schreef:
Koop lekker jonge!

Voor een systeem met bovenstaande configuratie (zie eerdere post van mij) ben ik bij gistron € 2.115,16 kwijt en bij graficall € 2.003,00 (en dan heb ik nog geen fire-wire kaart en geen software behalve het OS.)

Bij AH (fujitsu-siemens dus eigenlijk) € 1668,-

Alleen weet ik dan niet wat voor merken ze erin hangen, zou slim zijn om dat te vertellen van ze... En ik weet ook niet of een fujitsu-siemens monitor de kwaliteit van een LG of Iiyama kan benaderen...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 00:10
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
wat een bullshit staat hiertussen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 10:54
broed
broed is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 11:00
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
schreef:
Model: Fujitsu Siemens Scaleo 600
Zal wel goed zijn.
ja vast

Processor: Intel Celeron 1 GHz
1 ghz.? Ook niet veel!
jij bent er ook zo eentje die op heel veel herzen kickt

Harde schijf: 20 Gb
20 gb. zit bij mij zo vol, ik heb 85 gb.
bij jou ja leuk voor je

Intern geheugen: 256 Mb
512 Ram is handig voor bv. windows xp.
je merkt amper verschil tussen 256/512 ook onder win xp

Met:
56k6 modem
Heb je denk ik niet nodig.
dat weet je niet

videokaart On board (i810E2)
Nog een merk?? Mb?
het gaat meestal meer om de chip zelf, niet het merk of het geheugen

CD-ReWriter
16x W/10x RW/32 R Ach leuk ding, maar sneller kan de 32 x is al uit
al uit? laat me niet lachen

Laatst gewijzigd op 30-01-2013 om 11:14.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 13:12
Verwijderd
"16x W/10x RW/32 R Ach leuk ding, maar sneller kan de 32 x is al uit"

Heb je enig idee wat het daadwerkelijke tijdsverschil is tussen het branden op 16x en het branden op 32x? Nee, heh?

Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 13:15
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
"16x W/10x RW/32 R Ach leuk ding, maar sneller kan de 32 x is al uit"

Heb je enig idee wat het daadwerkelijke tijdsverschil is tussen het branden op 16x en het branden op 32x? Nee, heh?

Volgens mij is het uberhaupt niet zo slim om zo snel te branden...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 13:37
Verwijderd
Citaat:
F10®!@n schreef:

Volgens mij is het uberhaupt niet zo slim om zo snel te branden...
Zolang je maar goede media gebruikt is er vrij weinig aan de hand.

On the fly op 16x of 32x vind ik niet zo'n goed plan, of je moet erg zeker van je hardware zijn.

Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 22:06
broed
broed is offline
wat heb je aan 32 speed als er nog geen 32 speed cdtje's zijn
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 14:14
Verwijderd
Citaat:
broed schreef:
wat heb je aan 32 speed als er nog geen 32 speed cdtje's zijn
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 12:18
cltcl
cltcl is offline
In de supermarkt zit er meestal geen of weinig garantie op. En ze zijn (echt waar) slechter als computers uit een gewone computerwinkel. Je bent eigenlijk gek om een pc te kopen in dezelfde winkel alsdat je je groente haalt. Maar als je ze zelf inelkaar zet is eigenlijk het beste, want je bepaald zelf wat erin komt watvoor moederboerd watvoor harde schijf. En dat is ook meestal goedkoper voor een betere pc. Mijn pa en ik hebben namleijk samen een 1,8ghz pc inelkaar gezet en dat was helemaal niet duur. Hij heeft meer als 100gb geheugen 1,8 ghz en een goede cd-rom en dvd-speler ineen erbij zitten en nog veel meer. Was vet goedkoop.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 12:54
Koen
Koen is offline
Citaat:
Hij heeft meer als 100gb geheugen
Stoer, waar haal je:

- 100 gb geheugen (RAM) voor een goede prijs?
- Een moederbord vandaan waar je zomaar ff 100 gb RAM in propt?

Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:

Stoer, waar haal je:

- 100 gb geheugen (RAM) voor een goede prijs?

Hij bedoelt waarschijnlijk hd ruimte. Hij is pas 12.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 14:12
MaakUt
MaakUt is offline
m'n pa zegt ook altijd als het om hd capaciteit gaat .. geheugen persoonlijk zou ik nooit een complete pc kopen.. HEEL misschien als het precies is wat ik zoek... maar vaak staat er bv niet watvoor merk moederbord het is.. en zit er windows bij enzo... en daar betaal je ook heel wat knaken voor.. terwijl ik windows al heb ... officieel natuurlijk...
Oud 28-04-2002, 14:40
Paperz
Paperz is offline
eeuhm... aldi is een grote multi-national en dan mogen de winkels er louché uit zien maar hun garantie wordt er daardoor echt niet minder op... Dat het duits is zegt niks... want ik heb gehoord dat ze in nederland een goed onderhoudscontract hebben voor de garantie dus de pc gaat niet zo-maar richting duitsland...

dus mensen niet zo monderwaardig doen over de aldi...
of je moet er reeds slechte ervaringen mee hebben gehad...
Oud 28-04-2002, 15:02
Verwijderd
Citaat:
MaakUt schreef:
... officieel natuurlijk...
officeel gebrand of officeel gedownload
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 15:19
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Koen schreef:

Stoer, waar haal je:

Bij de Compaq Alpha server afdeling natuurlijk

-Desecrator
Oud 28-04-2002, 18:35
Vinzz
Vinzz is offline
aldi pc is bijzonder vetjez.. ik heb hier die p4 2ghz versie die pas verkocht werd staan.. en werkt uitstekend... hij draait ook nogges volledig stabiel op 2,4 ghz .. dat geforce4 mx460 kaartje is ook nogges makkelijk te overclocken .. 80 gb hardeschijf.. helaas 5400rpm maar werkt toch lekkr snel
en die brander van 24x/10x/40x werkt ook super..

voor de mensen die 3dmark scores wat zegt (3dmark2001se) .. 6980
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

Vinnik ook, het gaat er niet om WAAR je je pc koopt, maar wat voor het pc het is (merk, specificaties, prijs, etc.). Ik heb zelf een Pentium 4 met alles erop en eraan gekocht, voor een zacht prijsje, met 1 jaar garantie van Fujitsu Siemens .
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 20:20
Verwijderd
Citaat:
scorpio1989 schreef:
In de supermarkt zit er meestal geen of weinig garantie op. En ze zijn (echt waar) slechter als computers uit een gewone computerwinkel. Je bent eigenlijk gek om een pc te kopen in dezelfde winkel alsdat je je groente haalt. Maar als je ze zelf inelkaar zet is eigenlijk het beste, want je bepaald zelf wat erin komt watvoor moederboerd watvoor harde schijf. En dat is ook meestal goedkoper voor een betere pc. Mijn pa en ik hebben namleijk samen een 1,8ghz pc inelkaar gezet en dat was helemaal niet duur. Hij heeft meer als 100gb geheugen 1,8 ghz en een goede cd-rom en dvd-speler ineen erbij zitten en nog veel meer. Was vet goedkoop.
Nauw juh kund egt merkun da juh er verstant fan hep.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 16:32
de postbode
de postbode is offline
[of-topic] mensjes waar zijn we nou helemaal mee bezig??? je hoeft niet boos te worden op mensen die een andere mening hebben dan jij... een discussie (met redelijke argumenten) heb ik in dit topic nog (behalve dan van een paar mensen) niet gezien! dus weer even allemaal lief dan [/of-topic]

verder even mijn eigenmening... ik denk dat pc's zoals verkocht bij de aldi/ AH helemaal nog niet zo slecht zijn. ik hoef maar de dixons (of willekeurige andere wannabe compu toko) in te lopen en ik kom veel mindere pc's voor een hogere prijs tegen.
tuurlijk zou ik ook liever zelf mn compu bouwen. niet zo zeer omdat dat goedkoper is maar het is leuk en je kan zelf helemaal je compu samenstellen. Maar mensen (ook wel n00bs) die daar geen verstand van hebben. zijn denk ik heel goed uit met een 'aldi' mits ze even met een compu nerd in de fam hebben gebeld om het even zeker te weten.

-de postbode-
Reageren

Regels voor berichten