![]() |
|
![]() |
Aldi en AH zijn inmiddels ongeveer even ver gevorderd als de vobis....
![]() Is het slim je PC in een supermarkt te kopen? Wat zijn de voor en of nadelen? (met het oog op bv: http://www.ah.nl/multimedia/ ) [Dit bericht is aangepast door F10®!@n (11-01-2002).] |
Advertentie | |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
okee leuk maar meestal ben je van hun SOFTWARE afhankelijk zelfde als bij COMPAQ andere kaartje erin ragge gaat niet moet weer speciale troep zelfde als die nieuwe HP klotedingen kan niet eens je eige windows erop ragge moet weer speciale herstelcd`s hebbe enzo echt mijn pc is nu wel een GateWay 2000 maar als ik niuewe koop word het lekker koos merkloos koop gewoon een kast en ik rag zelf alles erin
|
Verwijderd
|
Kijk, ik zie er helemaal geen bezwaar in die Siemens-Fujitsu computer van de Appie Hein te kopen. Die wordt ondersteund door de service van een groot, bekend bedrijf. Dus dan maakt het eigenlijk niet uit of je hem in de supermarkt koopt, want er zit vast wel een servicepunt van Siemens bij de koper in de buurt.
Een ander verhaal vind ik de Aldi-PC. Die is vaak afkomstig van een dubieuze Duitse leverancier die vaak geen servicepoint in Nederland heeft. Dán ben je dus wel de lul als de computer het niet meer doet...ze zien je aankomen bij de Aldi, kom je daar bij Fatima achter de kassa met je defecte PC onder de arm ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
hm..
wat nare man ook al zei; zolang het geen wazig buitelands merkje is lijkt het me niet zo'n probleem.. hoewel die aldi-machine relatief ontzettend goedkoop was, lijkt dat me alleen een optie als je zelf handig bent met PC's (en dus niet zo snel support nodig hebt, tenzij er echt wat fysiek kapot is) of iemand kent die handig is.. enfin, voor de huis-tuin en keukengebruiker zijn die bakjes ideaal.. voor de wat meereisende gebruiker (die ook gevorderd is) lijkt het me niet echt een optie.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(ik weet, ik werk er namelijk) het voordeel bij AH vind ik ook het inleveren van airmiles daardoor ben je ook daarvan af en krijg je xtra korting.
||||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
maar wat hierboven dus al gezegt wordt
als jij naar de computerboer op de hoek van de straat gaat met het zelfde pak geld wat die pc bij de appie kost kan jij er meer voor kopen waarschijnlijk maar als je een n00b ben en niet zelf ik kan bouwen heeft het natuurlijk geen nut dan kan je hem betert wel bij de appie kopeNNNN met 4 ennen ![]() |
![]() |
|
Nog zo iets is dat het bij die PCs alleen maar om de megaherzen gaat. Goed voorbeeld is die Aldi PC. Dure P4 erin, maar met gewoon SDRAM geheugen. Hoezo geldverspilling. Voor hetzelfde geld heb je een Athlon XP met DDR, die VEEL sneller is. Maarja, minder MHz, en de n00b moet de snelste machine hebben natuurlijk.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
m.a.w. wat zeur je nou? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ten tweede.. het feit dat jij iemand niet serieus neemt die een Aldi-PC heeft zegt meer over jou dan over degene die het systeem in kwestie thuis heeft staan.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Punt is dat je voor hetzelfde geld een sneller systeem kunt bouwen, of laten bouwen bij een PC boer. Als je iets van PCs weet, weet je dat een P4 samen met SDRAM gewoon geldverspilling is. Aan MHzen alleen heb je helemaal niks. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh, ik heb géén Aldi-PC, alleen dit gezeur valt bij mij in hetzelfde kader als clueless anti-MS gezanik. |
![]() |
|
![]() |
Zeg... het was niet de bedoeling dat hier een hele flamewar over zou ontstaan...
![]() Even alles op een rijtje: - Voor hetzelfde geld kunnen sommigen zelf iets beters bouwen - Hardware is soms niet goed op elkaar aangepas (P4 met SDRAM) - Doordat garantie door een extern bedrijf geregeld wordt, kan dit wel goed zijn - Gemak van heel systeem tegelijk kopen zou een pluspunt kunnen zijn. Nou is het zo dat in de AH pc een amd xp cpu zit met ddr ram, de specificaties zijn best aardig, maar over merken is dan weer niets te vinden. Fujitsu Siemens is voor zover ik weet ook alleen maar een bedrijf dat de zooi samenstelt uit hardware van verschillende fabrikanten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar bij vrijwel alle supermarkt-PCs kun je ervanuitgaan dat de harddisk een Seagate is, de videokaart een Club3D of Chaintech oid en de CD-ROM en beeldscherm een L-G ofzo...het goedkoopste van het goedkoopste dus zo ongeveer. Op zich helemaal niet slecht, maar voor hetzelfde geld kun je idd bij de lokale PC-boer een beter systeem laten bouwen... En ik moet in dezen Chimera overigens wel gelijk geven. Wat voor soort mensen koopt de Aldi-PC? Mensen die het niet zo breed hebben. En die staren zich gewoon blind op de verhouding Mhz<->prijs. Een oom van mij heeft ook de Aldi-PC gekocht. Dat is dus een Pentium-IV 1.5 met 256mb SDRAM erin, een no-name TNT-II M64 met 32meg, een (retetrage) Fujitsu 40gb 5400rpm drive en verder de meest El Cheapo-hardware die je kunt vinden...mensen staren zich écht blind op die Pentium-4 terwijl elke boerenlul zo'n ding kan kopen en inbouwen in een kastje met crummy hardware en het voor geen ruk presteert... |
![]() |
||
Citaat:
Snap echt niet waar je je druk over maakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat hij niet zo snel is in benchmarks is een heel ander verhaal. En m.i. geen reden om 'm te laten liggen als je een n00b bent, en 'm alleen voor huis-, tuin,- en keukengebruik gaat gebruiken. En voor die doelgroep is hij ook bedoeld. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Model: Fujitsu Siemens Scaleo 600
Zal wel goed zijn. Processor: Intel Celeron 1 GHz 1 ghz.? Ook niet veel! Harde schijf: 20 Gb 20 gb. zit bij mij zo vol, ik heb 85 gb. Intern geheugen: 256 Mb 512 Ram is handig voor bv. windows xp. Met: 56k6 modem Heb je denk ik niet nodig. DVD Ja leuk videokaart On board (i810E2) Nog een merk?? Mb? CD-ReWriter 16x W/10x RW/32 R Ach leuk ding, maar sneller kan de 32 x is al uit speakers Active speakers 120 Watt (pmpo) Mooie dingen gek! Wil ik ook ![]() Exclusief monitor L0L Nou nog wel wat aanmerkingen, ik wil niet negatief zijn maar dit is de beste volgens mij. Dus, zelf eentje bouwen of naar de PLC computers, http://www.dynabite.nl/ ofzow! Suc6! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Specificaties Type processor AMD Athlon XP 1800+ Cache geheugen 384 Kb Intern geheugen 512 MB DDR RAM (266 MHz) (2x 256 DDRRAM) Chipset KT266 Uitbreidings- sloten 1x AGP/5x PCI/1x CNR DVD DVD 16x,CD 48x CD RW 16x W/12x RW/40 R Hard disk 80 GB,7200 rpm Grafische weergave 3D Videokaart Ge Force2 Ti,TV-out, 64 MB DDR Ram Audio Sound Blaster Live Modem 56K6 Data Fax modem Firewire IEEE 1394, incl. AIST MediaLab Movie X 3D software LAN LAN 10/100 PCI Diskettestation 3,5" (1,44 MB) Behuizing ATX Tower Kleur Artic Grey Belijning Zwart Speakers Flatpanel speakers incl. Subwoofer 200 Watt (pmpo) Toetsenbord Multifunctional US Muis Wheelmuis Afmetingen 485x198x400 mm Gewicht 13 kg Aansluit- mogelijkheden 1x seriële poort (9-pin, buffered 16550A) 1x parallel poort (25-pin) EPP/ECP 2x USB voor/2x USB achter 2x PS/2 1x VGA 1x Game/MIDI Port 1x line out (stereo, 1W) 1x line in (stereo) 1x Firewire IEEE 1394 1x TV out 1x speaker 1x microphone (mono) Software: MS Windows XP Home Ed. Recovery MS Works Suite 2001 NL incl..MS Word 2000, MS Picture IT, Autoroute Express, Encarta World Atlas Diverse Games Laatst gewijzigd op 29-01-2013 om 10:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Anderen (slimmerikken zoals ik) bouwen hem zelf! Jezus man, 6000 balluh neerleggen ( onee tegenwoordig is het ongeveer 3000 fucking euro's!) voor een inderdaad in elkaar getrapte KUT computer! Ok ff zeereneus, je koopt dus een computer bijv. een PIV1.4GHZ voor 3.500 Euro. En als je er zelf een bouwd (excl. monitor) ben je ongeveer 1000 à 1500 euro kwijt dus...eigen keuze... Check www.gistron.com of www.graficall.nl
||
![]() |
Citaat:
![]() Als je kan lezen staat er Normale prijs: 1815.00 AH prijs: 1599.00 of 1499.00 + 10.000 Air Miles zolang de voorraad strekt alle prijzen in euro Dat is dus heeel wat anders dan 3000 euro mafkees ga is denken voordat je wat neerzet |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij AH (fujitsu-siemens dus eigenlijk) € 1668,- Alleen weet ik dan niet wat voor merken ze erin hangen, zou slim zijn om dat te vertellen van ze... En ik weet ook niet of een fujitsu-siemens monitor de kwaliteit van een LG of Iiyama kan benaderen... |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-01-2013 om 11:14. |
![]() |
|
![]() |
In de supermarkt zit er meestal geen of weinig garantie op. En ze zijn (echt waar) slechter als computers uit een gewone computerwinkel. Je bent eigenlijk gek om een pc te kopen in dezelfde winkel alsdat je je groente haalt. Maar als je ze zelf inelkaar zet is eigenlijk het beste, want je bepaald zelf wat erin komt watvoor moederboerd watvoor harde schijf. En dat is ook meestal goedkoper voor een betere pc. Mijn pa en ik hebben namleijk samen een 1,8ghz pc inelkaar gezet en dat was helemaal niet duur. Hij heeft meer als 100gb geheugen 1,8 ghz en een goede cd-rom en dvd-speler ineen erbij zitten en nog veel meer. Was vet goedkoop.
|
![]() |
|
m'n pa zegt ook altijd als het om hd capaciteit gaat .. geheugen
![]()
|
eeuhm... aldi is een grote multi-national en dan mogen de winkels er louché uit zien maar hun garantie wordt er daardoor echt niet minder op... Dat het duits is zegt niks... want ik heb gehoord dat ze in nederland een goed onderhoudscontract hebben voor de garantie dus de pc gaat niet zo-maar richting duitsland...
dus mensen niet zo monderwaardig doen over de aldi... of je moet er reeds slechte ervaringen mee hebben gehad...
||
Citaat:
![]() -Desecrator
|
aldi pc is bijzonder vetjez.. ik heb hier die p4 2ghz versie die pas verkocht werd staan.. en werkt uitstekend... hij draait ook nogges volledig stabiel op 2,4 ghz
![]() ![]() en die brander van 24x/10x/40x werkt ook super.. ![]() voor de mensen die 3dmark scores wat zegt (3dmark2001se) .. 6980 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
[of-topic]
![]() ![]() ![]() verder even mijn eigenmening... ik denk dat pc's zoals verkocht bij de aldi/ AH helemaal nog niet zo slecht zijn. ik hoef maar de dixons (of willekeurige andere wannabe compu toko) in te lopen en ik kom veel mindere pc's voor een hogere prijs tegen. tuurlijk zou ik ook liever zelf mn compu bouwen. niet zo zeer omdat dat goedkoper is maar het is leuk en je kan zelf helemaal je compu samenstellen. Maar mensen (ook wel n00bs) die daar geen verstand van hebben. zijn denk ik heel goed uit met een 'aldi' ![]() -de postbode-
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
En maar weer een nieuw meetingtopic dan maar he Wammus | 488 | 22-01-2020 23:14 | |
Software & Hardware |
EULA Microsoft balkey | 52 | 20-09-2007 20:57 | |
Drugs & Alcohol |
Oh god, weer eentje! Verwijderd | 500 | 28-02-2005 21:23 | |
Software & Hardware |
[processor] Intel Celeron Inspiron | 54 | 16-12-2004 12:36 | |
Games |
[lan-party] 3 deelnemers gezocht Tuinkabouter !! | 10 | 23-08-2003 18:06 | |
De Kantine |
Wel eens vastgezeten,verhoord,of wat dan ook op het politiebureau ? Verwijderd | 49 | 20-04-2002 18:35 |