Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2002, 19:05
DutchGirl
DutchGirl is offline
ik was alleen thuis met de hond en ging hem uitlaten.
toen ik trugkwam, deed ik zijn riem af en liet hem naar de kamer gaan.
ik legde de riem op de tafel en terwijl ik dat deed, sprong hij ineens op me.
hij viel me echt aan, je kon het geen manier van spelen noemen. hij beet me in me lippen die daarna bloedde en dik werd, in me neus, oren en trok hevig aan me haren.

alsof ik een dief was, ging hij hevig tekeer en trok een echte valse blik.
ik werd niet bang van hem maar ging op hem schreeuwen, trok hem in zijn nekvel, waarna hij me beet in me arm en me polsen.

de hond is 6 maanden en het ras is een Golden Retriever.

wat is de aanleg van dit gedrag? waarom doet hij dit? (ik heb hem nog nooit geslagen of geschopt, nooit iets aangedaan)

bij de rest van de familie doet hij dat niet. hij doet dit alleen tegen mij. is hier een reden voor?

alvast bedankt,

irene
Oud 20-12-2002, 19:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
uhm hondsdolheid:
Citaat:
Symptomen ;Bij de hond

Er zijn drie stadia te onderscheiden , t.w.:

>Het melancholieke stadium.<

Het karakter van de hond veranderd en hij kwijlt.

>Het exitatiestadium.<

De hond bijt overal in , loopt weg van huis en blaft hees , schuimbekken.

>Het paralytisch stadium.<

De hond raakt verlamd , beginnend bij de onderkaak , die gaat afhangen. Na vijf tot zes dagen is de hond dood.
Maargoed, kben een leek verder en het kan natuurlijk vanalles zijn. HEt is in ieder geval NIET normaal.....
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 19:26
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef:
uhm hondsdolheid:

Maargoed, kben een leek verder en het kan natuurlijk vanalles zijn. HEt is in ieder geval NIET normaal.....
Heeft de hond ook een beet gehad van een andere hond of mischien een vos?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 20:56
Fade of Light
Fade of Light is offline
als je hond dat heeft dan zou ik zelf ook maar na de dokter gaan. Hondsdolheid is namelijk overdraagbaar op mensen met niet al te leuke gevolgen als verlamming en zelfs de dood.... (netzo als de hond)...kwil je niet ban g maken, maar ik zou er toch maar haast echter zetten om naar de dierenarts te gaan
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 21:35
Verwijderd
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het hondsdolheid is, omdat deze ziekte voor zover ik weet eigenlijk (nog) niet in Nederland voorkomt. Als je weet dat je hond gebeten kan zijn door een andere hond of een vos, moet je daar toch wel voor oppassen, ook al is de kans heel klein.
Wat het wel is weet ik eigenlijk niet precies. Is er iets bijzonders gebeurd na of tijdens het uitlaten? Viel je iets vreemds aan de hond op? Deed je misschien iets wat voor hem bedreigend leek? Als dat zo is, is zijn gedrag misschien te verklaren. Als het helemaal plotseling is, zou ik het niet weten. Misschien rangorde bepalen ofzo, omdat het een jonge hond is?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 22:01
Fade of Light
Fade of Light is offline
Golden retrievers zijn van nature toch rustige beesies....
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 10:29
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
ABgirl schreef:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het hondsdolheid is, omdat deze ziekte voor zover ik weet eigenlijk (nog) niet in Nederland voorkomt.
volgens mij komt het wel voor, alleen maar heel weinig
Oud 21-12-2002, 14:13
Devil = BadGirl
Devil = BadGirl is offline
je klinkt erg emotioneel, ik heb een brok in mn keel...

hmmzz.. ooit aan hondsdolheid gedacht?? neej... zal t vast nie zijn. het zal gewoon aan jou liggen. Je zult wel een slechte aura om je heen hebben hangen..

Life sucks
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 12:12
Verwijderd
Waarom ie het doet weet ik niet...misschien langs de dierenarts en het vragen? En jij langs de huisarts...hondenbeten zijn niet echt lekker (tetanus).
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 12:37
Marsel
Marsel is offline
Ik zou ook cker ff langs dierenarts gaan...
en anders is het hele erge gedragsstoornis ofzo..
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 12:47
Shibby
Shibby is offline
Sinds dat ras in is...wordt er mee gefokt gefokt en nog eens gefokt..vader op dochter, incest incest incest...de slechte fokkers (de uitbuiters) kan het nix schelen welke hond welke hond dekt...en dan raakt het ras uitgefokt ...heb je ook met dalmatiers sinds de film en met de westies door de ceasar reclames...er zitten natuurlijk ook goede tussen.

als je hm ergens gekocht hebt zonder stamboom ed. Ik weet niet of jullie de hond via de rasvereniging hebben gekocht..daar krijg je alleen adressen van nesten pups (door goeie fokkers gefokte honden) die gezond zijn en niet die pups die in de krant staan en geboren zijn in een stal...en gefokt zijn door de uitbuitende fokkers

wat ik hiermee wil zeggen.... gebeurt vaak dat ze daardoor een raar karakter krijgen omdat ze gewoon uitgefokt zijn en er niet meer gelet wordt op de gezondheid en het karakter van het ras...

snappie?

Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 00:10
Verwijderd
bij golden retrievers komt aggressie helaas heel vaak voor.
ook als ze zuiver gefokt zijn, het is gewoon een storing in hun hersenen. ik denk niet dat je het er uit zal krijgen..
toch maar even aan de dierenarts vragen of de persoon waar je hem vandaan heeft.

onze golden retriever heeft op die manier epileptie, wat ook veel bij goldens voor komt

sterkte meis...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 19:23
Dark Angel
Dark Angel is offline
Met de hond kan ik je niet helpen, maar bel je huisarts en vraag of je een tetanus injectie nodig hebt...
Oud 10-01-2003, 19:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik ben het ook eens met de hersenstoornis/hondsdolheid theorie, maar blijf toch de vraag waarom 'ie de rest van je familllie met rust laat, en zover ik uit je verhaal kan opmaken, heeft 'ie het niet vanaf het begin gedaan. Dierenartsbezoekje lijkt me een goed idee (en natuurlijk de tetanus prik)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 20:41
Shibby
Shibby is offline
het was (toen) toch maar 1x gebeurd? ik denk nog steeds dat het erin zit... (door de fok)
Oud 12-01-2003, 22:27
D@mien
D@mien is offline
Misschien ff een soort Martin Gaus bellen/mailen....die zien dit misschien dagelijks....
Oud 27-01-2003, 16:54
fennigje
fennigje is offline
Retrievers zijn de liefste honden die er zijn, ze staan bovenaan in het klassement.
als die hond jou gebeten heeft, moet je eerst een nagaan of het aan jezelf kan liggen en anders aan de fokker. was het wel een echte fokker, of een amateur?
fokt hij/zij meerdere rassen? hoe gaat hij/zij met die honden om?

naar dit soort dingen moet je altijd kijken als je een hond in huis haalt. als een fokker zijn honden slecht behandeld, gaat die hond zich precies hetzelfde gedragen. schuif de schuld niet op de hond zelf af, maar zoek zijn kleine achtergrond eens uit.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:06
kees17
kees17 is offline
Het is geen hondsdolheid, want dan was je nu al dood geweest.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 01:18
DutchGirl
DutchGirl is offline
een aantal weken verder en het gaat prima met de hond
die aanval was waarschijnlijk het ruige spelen en hij weet gewoon zijn grenzen nog niet omdat hij nog zo jong is. nu weet hij dat als ik zeg "ZACHTJES" dat hij zachtjes doet. ik denk dat hij is geschrokken toen ik die riem neerlegde of dat hij dacht dat ik zo graag wilde spelen en gewoon van lompheid ging bijten en springen.
ik ben niet naar de dokter geweest, kleef nog steeds dus dat is helemaal goed en hij heeft zeker geen rabies want dan waren er ook andere symptonen (schuimbekken, in de lucht happen, overal naartoe happen/bijten, verlamming) dus dat was het absoluut niet.
ik schrok wel even, maar kweet dat hij het echt als spelen bedoelde, en het gaat nu goed met hem, is echt me knuffelmaatje.

Irene.
Oud 31-01-2003, 16:02
Shibby
Shibby is offline
Jij onruststoker!
Oud 31-01-2003, 16:34
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef:
een aantal weken verder en het gaat prima met de hond
die aanval was waarschijnlijk het ruige spelen en hij weet gewoon zijn grenzen nog niet omdat hij nog zo jong is. nu weet hij dat als ik zeg "ZACHTJES" dat hij zachtjes doet. ik denk dat hij is geschrokken toen ik die riem neerlegde of dat hij dacht dat ik zo graag wilde spelen en gewoon van lompheid ging bijten en springen.
ik ben niet naar de dokter geweest, kleef nog steeds dus dat is helemaal goed en hij heeft zeker geen rabies want dan waren er ook andere symptonen (schuimbekken, in de lucht happen, overal naartoe happen/bijten, verlamming) dus dat was het absoluut niet.
ik schrok wel even, maar kweet dat hij het echt als spelen bedoelde, en het gaat nu goed met hem, is echt me knuffelmaatje.

Irene.
mooi
maar als je zelf begint met schuimbekken, wel even langs de dokter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten