Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2002, 00:37
alfa
alfa is offline
Ik heb in de instellingen (apparaatbeheer, win 98 SE)van mijn CDRW (Philips 1610 (16x10x40) mijn DMA aangezet en na het herstarten was de CDRW verdwenen uit de lijst (aparaatbeheer) en ook uit "deze computer", mijn vraag is nu , hoe zet je die terug aan zonder dat je in de instellingen kan komen van die CDRW ( want die is zogezegd niet meer aanwezig) ?

Tevens heb ik ook al geprobeerd om (tijdens dat HD altijd op de PRI MASTER zat) de CDRW op de PRI SLAVE, SEC MASTER en SEC SLAVE te steken, maar telkens zonder resultaat (en heb natuurlijk telkens de Jumper mee veranderd).
In de BIOS wordt de CDRW nog steeds herkend

Voor dat ik de DMA uitzette werd hij wel herkend in windows maar zowel NERO als EASY CD CR. herkende hem niet als writer.Ik kon er wel een CD mee lezen.

Weten jullie dus een mogelijke oplossing?

Bedankt op voorhand!

Andy
Oud 03-03-2002, 02:11
Verwijderd
Merkwaardig.

Een brander is een normaal ATAPI-device, m.a.w. net als je CD-ROM speler, m.a.w. Windows zou 'm gewoon moeten herkennen.

Het enige wat ik er nu van kan zeggen is probeer eens je busmasterdrivers opnieuw te installeren.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 02:12
Verwijderd
Overigens, dat je brandprogramma's je brander niet herkennen zou wel 's te maken kunnen hebben met ASPI-drivers. Zie hiervoor http://www.nu2.nu/aspi/ .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten