Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2002, 17:51
xxxemmyxxx
xxxemmyxxx is offline
wij gaan met de boot naar Engeland met school (naar Oxford). Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van wagenziekte ofzo en achtbanen/vliegen daar kan ik ook wel tegen maar ik hoor van heel veel mensen dat ze op die boot echt heel ziek zijn geworden. Dat wil ik dus ECHT niet meemaken!
Iemand enig idee wat ik kan doen om te voorkomen dat ik zeeziek word op de boot? We zijn al eens met de boot naar vlieland geweest en toen had ik er geen last van maar ik ben erg bang dat ik er nu wel last van krijg. pilletjes tegen wagenziekte helpen die ook tegen zeeziek worden?

xxxies Emily
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:00
Verwijderd
Met welke boot ga je? De snelle?

Ik heb sowieso last van wagenziekte enzo, dus had ik het ook op de boot naar Engeland.
Je kan natuurlijk gewoon prefentief een reistabletje nemen, je wordt daar wel een beetje duf van, maar je evenwichtsorgaan raakt niet van streek (waardoor je dus misselijk wordt). Reistabletjes kun je altijd gebruiken voor welke vorm van 'te veel beweging' dan ook...

*succes*
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:19
xxxemmyxxx
xxxemmyxxx is offline
ik geloof dat we met de snelle gaan, een hovercraft..
ik zal het even nakijken
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 13:05
sjoemie
sjoemie is offline
als je op een gewone boot gaat dan valt het allemaal heel erg mee.. zelfs als het stormt word je niet zeeziek.. maar als je met een catamaran, seacat of (vooral) de hoovercraft gaat dan word je echt zeeziek... zelfs als het (bijna) niet stormt. En geloof me, ik heb er ervaring mee, mijn familie woont in londen en ik ga er ieder jaar minstens een keer heen.
Oud 01-04-2002, 15:48
claire
claire is offline
heey, ik heb hier ook last van gehad.
Het valt allemaal op een grote boot reuze mee. Door de grote ervan heb je nauwelijks in de gaten dat je vaart.
Als je er dan toch last van krijgt of je wilt verkomen dat je er last van krijgt moet je niet naar ruimtjes gaan zonder ramen.
Je kunt gewoon het beste op het dek gaan zitten of ergens waar je naar buiten kan kijken dat helpt echt.
ff een walkman opzetten en meezingen met een liedje kan ook erg helpen.
Maar wat vaak ook op en tot helpt is Lol/plezier maken, het klinkt misschien een beetje raar maar dan ben je met iets bezig en dan vergeet je het als het ware.

Suc-6 ermee!!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 16:10
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
gewoon reistabletjes meenemen, en anders kots je een keer goed, je zult niet de enige zijn.
Oud 01-04-2002, 16:55
xxxemmyxxx
xxxemmyxxx is offline
Citaat:
claire schreef:
[B]
Maar wat vaak ook op en tot helpt is Lol/plezier maken [B]
dat zal wel lukken in ieder geval
We varen volgensmij wel met een grote boot.. hoe heet dat ding.. iets met Stena ik zal het ff opzoeken straks.

Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:50
Kat
Kat is offline
Je moet ook bedenken dat lang niet iedereen ziek word op een boot. het is dus helemaal niet zeker dat je je misselijk gaat voelen ofzo. en anders, tja, ik denk even gaan zitten/liggen ofzo. k heb er zelf nooit zo'n last van...

[Dit bericht is aangepast door Kat (01-04-2002).]
Oud 01-04-2002, 20:36
japie
japie is offline
Als je van tevoren een zeeziektabletje inneemt, dan werkt dat wel tegen zeeziekte. Je wordt er zoals al gezegd wel duf van. Wat ook helpt als je geen tabletje inneemt, is om naar de horizon te kijken (als je buiten bent). Dan denkt je evenwichtsorgaan namelijk dat er niks beweegt en dan wordt-ie dus ook niet zeeziek, om het een beetje kort door de bocht te zeggen.
Oud 02-04-2002, 18:15
Q
Q is offline
De een kan er wat beter tege dan de ander. Zelf heb ik er nooit last van gehad (k werk ook in de haven )

Reistabletjes schijnen te werken...

[Dit bericht is aangepast door Q (02-04-2002).]
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 13:47
Esthertje
Esthertje is offline
Ik ben 2 jaar geleden met school naar Engeland geweest en wij zaten op de boot met storm. Nou dat was dus echt geen pretje, want zo ongeveer niemand kon daar tegen. Ik had er geen last van, maar ik denk dat meer als 3/4 van de boot heeft moeten kotsen. Op de terugweg hadden we gewoon weer en toen is niemand ziek geworden. Dus zolang je geen storm hebt valt het allemaal reuze mee hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 15:31
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Citaat:
sjoemie schreef:
als je op een gewone boot gaat dan valt het allemaal heel erg mee.. zelfs als het stormt word je niet zeeziek.. maar als je met een catamaran, seacat of (vooral) de hoovercraft gaat dan word je echt zeeziek... zelfs als het (bijna) niet stormt. En geloof me, ik heb er ervaring mee, mijn familie woont in londen en ik ga er ieder jaar minstens een keer heen.
Dat is toch persoonlijk man. Bovendien snap ik niet waarom je erover in zit als je nog nooit ergens last van hebt gehad. Dan is er toch niks aan de hand?? Ik denk dat het dan psychisch begint te worden als je op de boot zit, dat je denkt dat je voelt dat je je niet lekker voelt terwijl het helemaal niet zo is. Ik zou er niet over in zitten als het nog nooit eerder is gebeurd.

Met citaat reageren
Oud 03-04-2002, 15:32
thuggirl
thuggirl is offline
ik ben vorig jaar ook op vakantie geweest met de boot..2 dagen lang...we hadden wel voor de zekerheid aspirintjes gekocht of zo voor het geval dat er een van ons zeeziek zou worden...bij ons was het wel kut..want naarmate wij de Egeïsche zee binnen vaarden begon de boot echt heel erg heen en weer te schommelen door de golven..ja dan wordt je wel kotsmisselijk..blehhhhh
Oud 03-04-2002, 16:23
Verwijderd
Ik heb op die hovercraft van de StenaLine gezeten, en bedacht me dat ik de vorige keer naar Engeland maar 1 tabletje nodig had. Maar ja, ik zat op een andere boot... De hovercraft stuitert een beetje over het water, en dat voelt iedereen. Als je loopt door het schip voel je het helemaal.
Daarvan raakt dus je evenwichtsorgaan een beetje van slag en wordt je misselijk... Het is dus gewoon níet psychisch (tenzij je telkens denkt van: Oh, ik wordt zeeziek, ik wordt zeeziek..) maar ja... Van die tabletjes wordt je dus lekker duf, je merkt de verandering van beweging niet zo... en dús wordt je niet misselijk

Nou ja, veel succes he!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 10:30
oddball55
oddball55 is offline
Er zijn pilletjes voor(volgens mij die tegen wagenziekte) het helpt wel maar ik denkdat je er ook in moet geloven. Als je het nou voelt komen moet je niet in een benauwde ruimte gaan zitten(bv. binnen) en vooral blijven eten en dit klinkt nog idioter(vond ik eerst ook maar het helpt echt) naar de horizon blijven kijken.

Ik denk trouwens dat het wel meevalt op een grote boot omdat die niet zo heen en weer gaat als een visbootje op de noordzee.

Voor diegene die zegt: "dan kots je toch een keer goed". Er zijn mensen die 's morgens op de boot stappen zodra dat ding begint te varen over de reling hangen. Er 's middags nog hangen en de hele tijd kotsen. Probleem is alleen dat die niets binnenhouden(daar helpt eten dus ook niet voor) en dan raakt je lichaam leeg.
Reken maar dat het goed zeer doet als je dan gaat kotsen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten