Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2002, 18:46
flowerpower
flowerpower is offline
ik ben zo kwaad, teleurgesteld of ik weet eigenlijk niet wat ik voel...... maar laat k maar ff uitleggen....

Ik ben r net achtergekomen dat een goeie vriendin van me (laat maar ff zeggen: K.) tegen een andere vriendin van ons (A.) heeft gezegd dat ze t niet leuk vind om dingen met mij te doen, te bellen enz. Nou zegt ze tegen mij dat ze t leuk vond om me te spreken enz. en dat we gauw weer wat gezelligs moeten gaan doen.... Nou hoor ik van K. ook wel eens negatieve verhalen over A. zoiets van gelijke strekking. Nu kan ik momenteel wel weer redelijk overweg met A. maar nou heb ik het idee dat K. ons probeerd uit elkaar te houden door tegen ons allebei negatieve dingen te vertellen enzow. Ik heb veel over voor K. ze heeft ook niet zo'n makkelijk verleden gehad. Altijd als ik bij haar ben heb ik het gevoel dat ik niet alles bij haar kwijt kan wat ik wil zeggen.. Ik weet hoe ze sommige dingen kan opvatten en dat ze snel zoiets heeft van: 'bekijk t allemaal maar' Misschien ben ik zelf wel zo naief om maar gewoon weer alles te vergeven en verder te gaan met de vriendschap. Maar ze is een lieve vriendin (of was dat allemaal maar schijn) Nou zit ik de hele tijd al af te vragen, hoe denkt ze ECHT over mij. Eigenlijk heb ik het met hun nooit over zulk soort dingen. Alles is wel veranderd want ik ben sinds kort op kamers en woon in een andere stad en volg een nieuwe studie. Op school leer ik nu mijn mening te zeggen over andere mensen en kritiek en complimenten over mijn persoonlijkheid te ontvangen. We praten hier veel over op school, en ik ben nauwelijks meer anders bekend. Misschien dat t daarom juist zo hard aan komt. Ik heb nu zoiets van: WTF zeg t dan meteen als iets niet zint!!!!! maar goed, ik weet dat K. niet zo is. Ze zal zoiets dan ook nooit tegen me zeggen. En opzich, ik begin steeds meer aan het idee te wennen... en als ze onze vriendschap wil verprutsen OK! maar ze zet A. ook tegen me op..... en dat vind ik kl*te......

Vorig jaar heb ik ook zoiets meegemaakt met A. Die had zoiets over mij gezegd.... een jaar lang ging ik vrij weinig met dr om maar t ging juist de laatste tijd weer wat beter. En nou dat gedoe met K. en das gewoon k*t.

Ik heb mezelf voorgenomen deze week ff geen contact meer met K. op te nemen. Vriendschap hoeft niet alleen van mijn kant te komen........ (nu ik erover nadenk, ik bel bijna altijd, zij eigenlijk nooit)

Ik mis gewoon iemand ok, op mn nieuwe school kan ik met iedereen wel goed opschieten maar echte vrienden is toch wat anders. En dat mis ik momenteel gewoon ff.... Misschien dat ik daarom zo aan mezelf ga twijfelen, of t toch misschien aan mijn karakter ligt. Want misschien BEN ik wel opdringerig, een zeur en een bemoeial. Gek, de laatste tijd denk ik hier wel vaak over. (ik moet er ook een verslag over schrijven, misschien daarom...) Maar goed, daarom dat ik me nu ff kl*te voel, al heb ik soms het idee.... laat ze lekker allemaal in de shit zakken!!!! ik zoek wel nieuwe vrienden........ maar goed, we zijn wel vrienden........
En das zo f*cking hard......

Sorry k moest t ff kwijt, maar wat moet ik doen?????

kuzzie
Oud 23-12-2002, 19:03
Verwijderd
woei, ingewikkeld verhaal maar ik heb em geloof ik.

Het is ook heel moeilijk als je weet dat vriendinnen nooit eerlijk tegen je zullen zeggen als iets hen niet zint. Op de een of andere manier heel vaag dat ze niet begrijpen dat het niet zeggen jou veel meer schaadt dan gewoon eerlijk te zijn.

Zou ze het wel toegeven als je het op de man af zou vragen? Misschien gaat ze er dan in ieder geval over nadenken. Maak haar dan duidelijk dat ze jou dus veel meer pijn doet op deze manier, dan wanneer ze gewoon eerlijk is tegen jou! Voor mij persoonlijk is eerlijkheid een belangrijke factor in een vriendschap en kan ik er niet goed tegen als mensen smoesjes gaan verzinnen of achter mn rug om praten. Zouden ze dit wel doen dan zou ik me toch gaan afvragen hoe geweldig die vreindschap nu eigenlijk is.

Ik weet niet hoe belangrijk die eerlijkheid is voor jou, maar dat zul je dus even moet afwegen tegen elkaar. Haal je nog wel meer positiefs dan negatiefs uit deze vriendschap(pen). Zo ja, dan kun je er voor proberen te vechten en achterhalen wat het probleem is. Zo niet, dan zou ik inderdaad het initiatief maar bij de andere kant laten.

Het jammere van dingen via via horen is dat je nooit zeker weet hoe serieus het probleem nu eigenlijk is. Blijf zelf in ieder geval gewoon eerlijk tegen hen, geeft het goede voorbeeld zeg maar.

Jij kan niet meer doen dan op de informatie afgaan die zij jou geven. Vinden ze je dus irritant of wat dan ook, dan moeten zij daar maar mee komen, en tot dan blijf jij maar lekker tegen hen doen hoe je doet. Je zal nooit door iedereen aardig gevonden worden, maar je zal ook echt niet voor iedereen een bemoeial of te pusherig zijn of wat dan ook. Soms veranderen de dingen die je nodig hebt ook, en dan kan een vriendschap verwateren, of minder leuk worden..

Zet alles voor jezelf dus even op een rijtje om te bepalen hoe belangrijk deze 2 vrienden nog voor jou zijn. Je mag ze ook best niet meer nodig hebben zeg maar, dat gebeurt nu eenmaal wel eens..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 19:03
Verwijderd
je zou kunnen gaan praten met K. (en/of A.)
zodat je weet wat er is...en misschien is er wel helemaal nix. maar dat lijkt me haast onmogelijk... als iemand zo doet, is er meestal wel iets aan de hand...

maar mijn advies is, ga met ze praten!

suc6
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 19:16
flowerpower
flowerpower is offline
[QUOTE]

Zet alles voor jezelf dus even op een rijtje om te bepalen hoe belangrijk deze 2 vrienden nog voor jou zijn. Je mag ze ook best niet meer nodig hebben zeg maar, dat gebeurt nu eenmaal wel eens..

mja, das misschien het beste, ik laat het in ieder geval deze week wel ff zitten, we hebben zaterdag iets afgesproken dus dan zie ik haar weer waarschijnlijk. maar ik bel maar ff niet........ En misschien heb ik haar wel niet nodig, maar dan voel ik me momenteel weer zo f*cking alleen........

Citaat:
Dark Girl! schreef:
je zou kunnen gaan praten met K. (en/of A.)
zodat je weet wat er is...en misschien is er wel helemaal nix. maar dat lijkt me haast onmogelijk... als iemand zo doet, is er meestal wel iets aan de hand...

maar mijn advies is, ga met ze praten!

suc6
Mja maar dat was nou net het gene wat ze zo verschikkelijk vond, met mij een half uurtje aan de telefoon zitten..... maar goed, tnx iig en k denk dr nog ff over .... misschien zit ze eenmaal zo in mekaar, dat ken ik ook wel van dr maar t ergste vind ik nog dat ze A. ook tegen me op zet op deze manier.....

maar iig, tnx allebei!!! en sorry van mn warrige verhaal, zit misschien idd niet zo'n logische opbouw in. maar dr zit veel verhaal achter..... en om dat nou allemaal er bij te gaan vertellen...

Zijn dr nog andere mensuh??? Please laat je mening horen. msn-en is ook altijd leuk dus je mag je adres ook achterlaten...... (mijn nieuwe voornemen voor 2003 bij deze: .....leer zoveel mogelijk nieuwe mensen kennen )......
Oud 23-12-2002, 19:18
Verwijderd
Citaat:
flowerpower schreef:
(mijn nieuwe voornemen voor 2003 bij deze: .....leer zoveel mogelijk nieuwe mensen kennen )......
Een uitstekend voornemen

Het zal vast een beangstigend idee zijn om 'alleen' te zijn, maar je nieuwe school en alles lijkt me toch genoeg uitkomst bieden om nieuwe vrienden te maken??
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 19:21
flowerpower
flowerpower is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Een uitstekend voornemen

Het zal vast een beangstigend idee zijn om 'alleen' te zijn, maar je nieuwe school en alles lijkt me toch genoeg uitkomst bieden om nieuwe vrienden te maken??
ja misschien wel, maar misschien ben ik bang weer dezelfde fout te maken.........
Oud 23-12-2002, 19:26
Verwijderd
Citaat:
flowerpower schreef:
ja misschien wel, maar misschien ben ik bang weer dezelfde fout te maken.........
Je hebt geen fout gemaakt.. Fouten bestaan niet, wat betreft beslissingen of handelingen zeg maar.. Je doet het altijd om een bepaalde reden op dat moment waardoor het goed leek, en later kun je er dan van leren..

Ik geloof niet in fouten of verkeerde beslissingen
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 19:34
flowerpower
flowerpower is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Je hebt geen fout gemaakt.. Fouten bestaan niet, wat betreft beslissingen of handelingen zeg maar.. Je doet het altijd om een bepaalde reden op dat moment waardoor het goed leek, en later kun je er dan van leren..

Ik geloof niet in fouten of verkeerde beslissingen
Tnx kzal t onthouden maar toch, de manier waarop ik vriendschappen zal aangaan zal nu misschien anders zijn. Maar goed, ik heb er van geleerd idd....

xx

PS je signature is toppie, die ga ik ook cker onthouden!!!
Oud 23-12-2002, 19:56
Verwijderd
Citaat:
flowerpower schreef:
Tnx kzal t onthouden maar toch, de manier waarop ik vriendschappen zal aangaan zal nu misschien anders zijn. Maar goed, ik heb er van geleerd idd....

xx

PS je signature is toppie, die ga ik ook cker onthouden!!!
wat is er mis met anders? Ik heb meerdere vriendschappen en allen heb ik op een andere manier verkregen, ben ik ook anders aangegaan. Ik verander als persoon namelijk, en ik leer als persoon.. dus verandert mn handelen ook.

Is eigenlijk alleen maar logisch toch?

en tnx..
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 15:05
Wasteland
Wasteland is offline
Geloof nooit of te nimmer wat je via via gehoord hebt. Als je er meer duidelijk heid over zou willen hebben kun je het beter direct aan haar vragen. Ik zelf heb altijd een hekel aan achter de rug om gepraat. Probeer dat zoveel mogelijk te vermijden. Je zou met diegene kunnen prate op een nette manier wat haar gedachte is over jouw. Goed praten kan een berg opluchten aan beide kanten en kan de vriendschap een stuk versterken.
Oud 24-12-2002, 18:09
flowerpower
flowerpower is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Geloof nooit of te nimmer wat je via via gehoord hebt. Als je er meer duidelijk heid over zou willen hebben kun je het beter direct aan haar vragen. Ik zelf heb altijd een hekel aan achter de rug om gepraat. Probeer dat zoveel mogelijk te vermijden. Je zou met diegene kunnen prate op een nette manier wat haar gedachte is over jouw. Goed praten kan een berg opluchten aan beide kanten en kan de vriendschap een stuk versterken.
kheb het niet via via gehoord, maar met eigen ogen gelezen, A. heeft me namelijk een kaartje van K. laten lezen waar het op stond........ maar ik had ook een kaartje waar iets heel anders op stond.... (K zegt ook zulk soort dingen over A. tegen mij en tegen A. zelf hele andere dingen..... maar volgens mij heeft A. dit niet door en ik ben hier wel achtergekomen.....

ja, kweet t, it complicated
Oud 25-12-2002, 21:17
peperenzout
peperenzout is offline
Weet je echte vriendschap geloof ik niet in
Weet je wat pas echte goede vriendschap is.
Met een homo believe me
Oud 26-12-2002, 11:20
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
peperenzout schreef:
echte vriendschap geloof ik niet in

ik ben gewoon te veel mensen kwijtgeraakt....ik heb geen zin meer om mensen kwijt te raken en nu sluit ik me de hele tijd af. Immers wat je nie hebt kun je ook nie kwijtraken. (k zeg nie dat dit zo'n geweldige oplossing is)

Laatst gewijzigd op 26-12-2002 om 11:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten