Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2002, 14:34
Yamyam
Yamyam is offline
Ik ben de afgelopen 2 weken al 2 keer ziek geweest, en telkens als ik weer beter lijk te zijn begint het weeeer opnieuw. Nu is het de 3e keer. Hebben meer mensen dit, ligt het aan t seizoen ofzo, of is mijn weerstand abnormaal waardeloos?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Yamyam schreef:
Ik ben de afgelopen 2 weken al 2 keer ziek geweest, en telkens als ik weer beter lijk te zijn begint het weeeer opnieuw. Nu is het de 3e keer. Hebben meer mensen dit, ligt het aan t seizoen ofzo, of is mijn weerstand abnormaal waardeloos?
Ik heb het ook gehad, ik was echt ziek, weer beter, en vervolgens net zo ziek als ervoor...
Zorg dat je genoeg vitamines binnenkrijgt, slik bv. vitamine pillen, dat helpt echt wel.. En wat ook belangrijk is: goed uitzieken. Ga niet weer werken oid wanneer je net bezig bent, rust een dag nadat je ziek bent geweest goed uit. Je lichaam moet dan zijn weerstand weer wat op orde krijgen...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 16:10
Qimm
Qimm is offline
eet fruit, drink veel en kom af en toe (goed aangekleed) buiten, buitenlucht doet wonderen voor je gezondheid
Blijft het trug komen bel es met je dokter, misschien heb je wat anders onder de leden!
Maar iedereen is wel ziekjes met dit vage weer!
Oud 24-12-2002, 16:56
Balance
Balance is offline
2 of 3 keer in 2 weken betekent volgens mij alleen maar dat je gewoon nog niet beter was. Misschien heb je dat te snel gedacht en vervolgens weer verder gaan met de dagelijkse dingen. Op die manier toch niet helemaal uitgeziekt en daardoor was het dan weer terug...

Evt. heb je bij de drogist wel anti-griep middelen. Die helpen alleen niet om griep tegen te gaan, maar wel om het griepgevoel wat te onderdrukken.
Maar goed, dan moet je alsnog goed uitzieken en goed je vitamines binnenkrijgen.
Oud 24-12-2002, 18:45
Justice
Justice is offline
Ik vind het echt wel raar. Ik zie om mij heen mensen wegvallen met griep e.d. en ikzelf blijf vrolijk doorhuppelen...

Het heeft wel degelijk met weerstand te maken, met een goede weerstand wordt je niet ziek, en als je dan onverhoopt toch ziek wordt dan ben je meestal weer sneller beter. Ik zou naar de sinasappels grijpen als ik jou was!
Oud 24-12-2002, 19:35
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Je bent niet de enigste ik loop al 4 maanden te sukkelen, steeds als ik denk dat het dan beter gaat is het niet beter maar tis niet zo dat ik dan thuis blijft van school of zo.
Oud 26-12-2002, 18:12
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Weet je zeker dat je ECHT goed uitziekt?
Als je lichaam net ziek is geweest, is de weerstand vrij laag. Logisch dat je dan heel makkelijk weer opnieuw ziek wordt. Zorg dus voor goed gevarieerd eten (vitaminendrankjes misschien?) en warme kleding. Was je handen zeker 5x per dag met zeep.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 18:49
Verwijderd
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
(roos)
Was je handen zeker 5x per dag met zeep.
Zou ik niet doen. Juist door teveel hygiene verlaag je je weerstand.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 13:22
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Jadie schreef:
Zou ik niet doen. Juist door teveel hygiene verlaag je je weerstand.
idd
Oud 01-01-2003, 14:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef:
Je bent niet de enigste ik loop al 4 maanden te sukkelen, steeds als ik denk dat het dan beter gaat is het niet beter maar tis niet zo dat ik dan thuis blijft van school of zo.
Je geeft hier zelf de oorzaak al.

'maar tis niet zo dat ik dan thuis blijf van school ofzo'.

Dan blijf je idd 4 maanden sukkelen.
Oud 02-01-2003, 10:38
very drunk driver
very drunk driver is offline
dat heb ik nooit gehad 3 keer achterelkaar griep. ik ben wel zo'n beetje de hele winter verkouden. (ik sla misschien een keer per winter een week over waar ik niet verkouden ben) de rest van de tijd gesnotter dikke keel. slijm in de keel keelpijn. neus dicht oren dicht voorhoofdholte ontsteking

Regels voor berichten