Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2002, 16:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wie is de wereld van Sofie aan het volgen?

Ik heb het boek niet gelezen, omdat ik al genoeg filosofieachtergrond heb ivm studie, dus ik weet niet in hoeverre de serie overeenkomt met het boek.

(wist even niet of dit onder teevee hoorde, of onder deze groep. Vind het meer voor de filosofen onder ons geschikt; want ik verwacht van jullie dat jullie dat kijken en dat verwacht ik neit zo zeer van televisie en film publiek. Vandaar dus dat ik deze koos)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2002, 20:52
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
is het al begonnen dan? oeps niet opgelet...

nou ja, heb de film al gezien dus

maar ik vind persoonlijk dat de film heel anders is dan het boek... de film is imo minder op de filosofie gericht... ofzo. nou ja, het komt er op neer dat ookal vind ik de film ook leuk, ik het boek leuker vind...

___

btw even offtopic, maar wat studeer je dan alsk vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:14
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
Wanneer en waar is dat dan ik had wel gehoord dat hij kwam maar ik wist niet hoe of wat dusja
anyway, ik heb het boek niet gelezen maar me zus zei dat het erg goed en mooi was dus ik wil het wel zien
__________________
~"In nomine Patris,et Filii, et Spiritus Sancti."~- The Boondock Saints
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:48
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Op welke zender komt het dan? Ik heb het boek gelzen en dan kan je het ook op je eigen tempo volgen. daarna kan je achteraf altijd nog dingen terugzoeken als je iets niet precies weet.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2002, 21:48
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
elke dag een deel op zappelin
in de middag ergens, k weet de tijd zo niet precies (13:15 ofzo )
er zijn 8 delen en er zijn er al 2 geweest
(ik had een stukje in de gids erover gelezen, dit is dus als ik het me goed herinner het kunnen ook meer delen zijn, ik weet het niet precies)
maar goed, ik heb het boek nog niet gelezen..
en de 1e 2 delen ook al gemist..
dus meer dan dit kan ik er niet over vertellen
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 14:37
Verwijderd
ik heb het eerste deel gemist en de andere twee heb ik opgenomen maar nog niet gekeken. ik ben wel benieuwd. ik ben ooit in het boek begonnen maar ik was er nog te jong voor en begreep er niet veel van. de laatste tijd kan ik het ook steeds niet lezen vanwege boekverslagen die ik moet maken en die mogen niet over vertaalde boeken gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 17:32
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik denk dat ik het boek in de eerste heb gelezen, maar ik ging geloof ik aardig langzaam (lezen, week wachten, lezen ), heb het pas in de tweede uit gelezen.


maar helaas ik heb de TV serie nog niet gezien, ik kijk morgen wel een deeltje ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 17:52
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
ik heb het eerste deel gemist en de andere twee heb ik opgenomen maar nog niet gekeken. ik ben wel benieuwd. ik ben ooit in het boek begonnen maar ik was er nog te jong voor en begreep er niet veel van. de laatste tijd kan ik het ook steeds niet lezen vanwege boekverslagen die ik moet maken en die mogen niet over vertaalde boeken gaan.
van welke afkomst was de schrijver?
noors ofzo toch?
want ik moet voor ckv een boek lezen dat vertaald is uit een andere taal, maar hij mag niet vertaald zijn uit het: engels, duits, frans enz
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 21:09
euro
Avatar van euro
euro is offline
Citaat:
Ciskaatje schreef:
van welke afkomst was de schrijver?
noors ofzo toch?
want ik moet voor ckv een boek lezen dat vertaald is uit een andere taal, maar hij mag niet vertaald zijn uit het: engels, duits, frans enz
Ja noors ! (Jostein Gaarder)

Ik heb het boek gelezen, maar ben de serie al drie keer vergeten hoewel ik het had opgeschreven. Niet zo slim dus...maar morgen ga ik zeker kijken! In de tv-gids zelf stond ook al dat 'de film' meer om het 'avontuur' draait dan de 'filosofie'..nouja ik ga morgen maar eens kijken.
__________________
nein
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 22:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sublime schreef:
is het al begonnen dan? oeps niet opgelet...

nou ja, heb de film al gezien dus

maar ik vind persoonlijk dat de film heel anders is dan het boek... de film is imo minder op de filosofie gericht... ofzo. nou ja, het komt er op neer dat ookal vind ik de film ook leuk, ik het boek leuker vind...


Ik had begrepen dat de serie uitgebreider was dan de film. Dus misschien dat daarin meer ruimte is voor de filosofie.

Citaat:

btw even offtopic, maar wat studeer je dan alsk vragen mag?
Filosofie
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 12:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Heeft nu iemand het gezien?
(was er net op - van 13:15=13:30)

Ik vind het wel mooi gedaan. Moet wel een mooi boek zijn: de filosofie wordt levendig gemaakt. En het wordt niet als iets vaags en raars gepresenteerd.
(wat het niet is)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 19:17
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Whaaaaaaaaaaat Verfilmd, of ik bedoel serie van gemaakt en ik wist van niks.

Ga 't volgen
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 20:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
Whaaaaaaaaaaat Verfilmd, of ik bedoel serie van gemaakt en ik wist van niks.

Ga 't volgen
Morgen deel 4 (NED 3 - Zappelin - 13:15-13:30).
Ze waren vandaag in de Middeleeuwen (Thomas van Aquino en Hildegard van Bingen).

(zodat je even weet wat je gemist hebt )
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 21:04
*~KHJ~*
*~KHJ~* is offline
hmm........ ben het ook aan het volgen. Maar het lijkt in verhouding tot het boek wat versimpeld . Zou ook aan de leeftijd kunnen liggen natuurlijk......
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 21:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*~KHJ~* schreef:
hmm........ ben het ook aan het volgen. Maar het lijkt in verhouding tot het boek wat versimpeld . Zou ook aan de leeftijd kunnen liggen natuurlijk......
Misschien ook omdat het wat moeilijker is om moeilijke dingen via de televisie te volgen. Via lezen begrijp je eerder iets (en je kunt ook gemakkelijkere teruglezen)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:02
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Gatara schreef:




Filosofie [/B]
nog steeds offtopic (sorry ) > welke universiteit?? ik wil namelijk ook filosofie gaan studeren maar twijfel nog een beetje over waar... dus insight info is wel welkom

en wat de serie betreft, ik mis het steeds!!!! kom er steeds een half uur te laat achter dat ik weer een half uur te laat ben... frustrerend....

en kdacht dat voor de serie gewoon de film in stukken gehakt was???
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sublime schreef:
nog steeds offtopic (sorry ) > welke universiteit?? ik wil namelijk ook filosofie gaan studeren maar twijfel nog een beetje over waar... dus insight info is wel welkom


UvA
Maareh, je kunt me wel mailen hoor

Citaat:

en wat de serie betreft, ik mis het steeds!!!! kom er steeds een half uur te laat achter dat ik weer een half uur te laat ben... frustrerend....


Als het goed is heb ik dadelijk alles op tape staan

Citaat:

en kdacht dat voor de serie gewoon de film in stukken gehakt was???
De serie duurt 4 uur. Dacht niet dat de film zo lang duurde

Laatst gewijzigd op 26-12-2002 om 23:03.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 13:53
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Edit: op verzoek van Gatara verplaatst. Filosofie & Levensbeschouwing -> Films & TV.
Voor mijn waarde collega Lars o.a.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com

Laatst gewijzigd op 30-12-2002 om 23:44.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-12-2002, 11:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
thanks

Btw,.. het is overigens mislukt om de Wereld van Sofie op te nemen
(normaal programmeer ik het voor zonder showview, maar nu had ik het met gedaan en niet goed opgelet of het goede kanaal wel aangemerkt stond. Hrmpf.... de wereld van sofie is nu 4 uur lang zwart beeld..... )
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 11:41
heldin
heldin is offline
Ik heb het boek niet gelezen, maar de twee delen die ik nu gezien heb vond ik heel leuk! en het helpt me ook een beetje met het leren van mijn tentamen...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:38
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Wie is de wereld van Sofie aan het volgen?
Soms kijk ik een stukje,
maar let niet echt op oid, volg de helft maar..
Heb wel het boek gelezen.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 16:08
Verwijderd
nog nooit gezien op tv, ben wel het boek aan het lezen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 10:52
Verwijderd
VANDAAR!! Ik hoorde dat 2 weken geleden de film uitgzonden werd.. en afgelopen maandag hoorde k ook dat er iets van uitgezonden werd.... een serie dus

Het is volgens mij midden op de dag, neit echt practisch dus. Maar ik heb de film gezien!
En die valt tegen als je het boek eerst gelezen hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 12:15
Verwijderd
vergeet steeds te kijken .
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 21:38
redbullio
redbullio is offline
Ik ben nu al op de helft van het boek. Maar het gaat nogal langzaam. Bij elk ding wat alberto allemaal verteld moet je toch ff het nog een keer lezen en erover nadenken. Maar ik vind het tot nu toe een mooi boek wat de filosofie goed uitlegd.
De film is leuk om te volgen alleen ze vertellen veel minder dan wat er in het boek staat.
(ik heb gewoon elke dag gekeken om kwart over 1 en ik heb net alleen het laatste deel gemist...balen...kan iemand mij vertellen he het is afgelopen????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2003, 23:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
redbullio schreef:

(ik heb gewoon elke dag gekeken om kwart over 1 en ik heb net alleen het laatste deel gemist...balen...kan iemand mij vertellen he het is afgelopen????
Filosofie kent geen einde
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 15:38
redbullio
redbullio is offline
Daar heb je wel gelijk in. Alleen ik bedoelde hoe de wereld van Sofie (de serie op ned.3) bij deel 8 is afgelopen,want die heb ik niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 11:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
redbullio schreef:
Daar heb je wel gelijk in. Alleen ik bedoelde hoe de wereld van Sofie (de serie op ned.3) bij deel 8 is afgelopen,want die heb ik niet gezien.
Ik heb het 8ste deel ook gemist, helaas, dus ik kan het je niet vertellen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De wereld van Sofie: onderschat of niet?
Verwijderd
18 20-01-2007 10:09
Verhalen & Gedichten Verhaal van Sofie [nog geen titel]
Lizan1991
23 12-06-2005 16:01
Verhalen & Gedichten De wereld van sofie
kliwie
18 09-03-2004 13:28
Verhalen & Gedichten kleine sofie
joosje
6 13-06-2003 15:39
Verhalen & Gedichten Vervolgverhaal: Moordzaken
Vlooienband
14 31-01-2003 20:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen De wereld van Sofie
Joël
5 07-06-2001 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.