Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2002, 19:26
~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
heyz,..allemaal
ik heb ff een vraagje:
Ik kan kiezen of ik CKV 2 en 3 erbij neem volgend jaar maar wat vinden jullie van die vakken??!
Mij zelf lijken ze wel leuk,..maar dat kan natuurlijk tegenvallen als ik eraan begonnen ben...
Oud 25-12-2002, 09:10
Verwijderd
Citaat:
~*skoolgirl*~ schreef:
Mij zelf lijken ze wel leuk,..maar dat kan natuurlijk tegenvallen als ik eraan begonnen ben...
Dat kan toch altijd en met alle vakken? Wat is de reden dat je bepaalde vakken kiest? Die redenen kunnen toch ook bij deze vakken gelden, of niet? Of heb je ze nog nooit gehad? Misschien kun je dan naar de omschrijving van de vakken kijken als die ergens te vinden is?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 10:54
skip
skip is offline
zelf heb ik ckv 2 en 3 muziek gevolgd. ik vond het heel leuk. ckv 2 is kunstgeschiedenis en uit een boek van 6 periodes hoef je er maar 4 of 5 te leren. het is heel veel interpreteren. het trok mij aan en dat is misschien een reden dat ik het leuk vond.
ckv 3 kan verschillende kanten op. bij ons op school had je alleen de keuze uit beeldende vorming en muziek. op sommige scholen is dit aanbod echter groter. ik heb muziek gekozen en dat vond ik ook heel leuk. bij ons hoefde je niet een superhoog niveau te hebben of al jaren bij het dorpsbandje te zitten....maar ze verwachtten wel inzet van je.

veel succes met je keuze

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 21:43
Balance
Balance is offline
ik heb ze beiden nou voor het 2e jaar en ik vind ckv2 echt supersaai en ckv3... nou ja, dat gaat.

ckv2 is kunstgeschiedenis.
Daarbij leer je over de schilderkunst, de beeldhouwkunst en de architectuur.
Het gaat om Griekse kunst, Romeinse kunst, de Gotiek, Renaissance, Barok, Classicisme, Romantiek, Impressionisme, Expressionisme en noem maar op.

Persoonlijk ben ik daar totaal niet in geïnteresseerd, maar was verplicht het te nemen. Bovendien dacht ik dat het misschien wel over Van Gogh en zo zou gaan, dus dat je d'r mss nog wat aan had bij het begrijpen van kunst in de musea, maar het gaat bij ons echt alleen maar om hele oude stijlen.
Kmoet er wel bij zeggen: de docent van ons maakt het vak nou niet echt leuk, dus daardoor komt het ook dat ik het een saai vak vind.

En ckv3: ik heb tekenen en das dus gewoon net als in de 1e t/m de 3e. Niet veel bijzonders. Nou ja, alleen de beschrijvingen en schetsen enzo zijn belangrijker geworden.

Maar vraag het ff na bij leerlingen van je school, want ik heb ook wel eens mensen gehoord die ckv2 super vonden, want bij hen op school gingen ze veel leuke films kijken en andere dingen doen enzo. Bij ons is het echt alleen maar theorie
Oud 07-01-2003, 17:52
Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
ik wilde tekenen ckv 3 kiezen, maar bij ons op school moestten we er ineens verpilcht ckv2 bij nemen... echt een kutvak op dit moment...
die theorie die we allemaal krijgen is vreselijk achterhaald en onze lerares brengt het ookal op zo'n vervelende manier... gelukkig hebben we nog 2uur per week praktijk.. kan ik nog een beetje mijn ei kwijt!
maar het blijft (vind ik dan) nog altijd leuker dan een oncreatief vak zoals economie frans of wiskunde
Oud 07-01-2003, 20:59
cartman666
cartman666 is offline
ik heb ckv3 muz. is wel erg leuk! maar we krijgen heel veel. moeten van allerlei dingen componeren, een orkest samenstellen uit leerlingen en dat dan gaan leiden. allemaal dingen die ik veel te belastend vind eigenlijk. maar de lessen zijn leuk, en de leraar is aardig. (daar goed op letten, als je een k*t leraar hebt voor het vak dan moet je het niet kiezen, want dat kan bij CKV3 echt heel veel verschil maken)
ckv 2 heb ik niet(dacht ik). maar ik weet niet of ze dat niet plotseling bij ckv3 hebben gestopt. want ik vertrouw de schoolleiding niet op dat gebied. ze hebben een hekel aan me, en ik ben de enige die CKV3 muz buiten z'n profiel heeft gekozen. als ik ckv 2 heb dan kom ik daar volgend half jaar achter.

Laatst gewijzigd op 07-01-2003 om 21:02.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 14:44
DaDude
DaDude is offline
CKV 3 lijkt me echt supergaaf maar kan dat op elke school ?? en ik zit nu in de vierde kan dat nog ?? (ik heb nog niks in mn vrije deel)
Oud 15-01-2003, 18:13
Verwijderd
erbij kiezen? dan zeker niet ckv2. Dat is namelijk erg saai, behalve als je het echt interesseert of als je een leuke leraar hebt.

Het ligt eraan wat jouw school biedt voor ckv3. Bij ons op school is dat voor havo muziek en beeldende vorming, en voor vwo muziek en tekenen. Het is net wat jou ligt. Ik heb muziek gekozen, en dat is mijn leukste vak. Maar ik besteed dan ook bijna al mijn vrije tijd in muziek. Als je verder niets speelt is het erg lastig om dit vak te volgen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:13
~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
bedankt voor jullie reacties!!!
Ik heb ff wat rondgevraagd op skool over CKV 2 &3 en ja de meeste vonden CKV 2 erg saai,..mij lijkt 't ook nie echt geweldig maar oke het moet erbij als ik CKV3 wil...
Maar ik moest dus kiezen voor een profiel en heb ik maar cultuur en maatschappij gekozen met CKV2 en 3 en dan bij 3 beeldende kunst ipv muziek....Hoop dat het een beetje leuk is om te doen,..maar dat zal ik dan volgend jaar wel weer te zien krijgen.
Oud 07-02-2003, 08:54
punxnotdead
punxnotdead is offline
ik heb alleen ckv3 en daar doet niemand moeilijk over
Oud 09-02-2003, 15:40
M*girl
M*girl is offline
Ik vind t wel leuk. Als je niet geinteresseerd bent in kunst zou ik t niet doen, anders zeker wel doen!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 21:59
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
punxnotdead schreef:
ik heb alleen ckv3 en daar doet niemand moeilijk over
mja als ik ckv3 - drama had kunnen kiezen had ik het wel geweten... helaas zat ik in de fase van de tweede fase waar dat niet kon... jammer, als je iets met je expressie wil doen moet je het zeker vooral kiezen.
Oud 16-02-2003, 19:53
MR. Insecure
MR. Insecure is offline
Hej.... Ik zou GEEN CKV 2,3 kiezen. Ik vond tekenen altijd leuk, dus ben ik ook CKV gaan doen... Ik vind het nu echt totaal nutteloos. Je verspilt er gewoon uren aan niksdoen. Je kan beter een vak doen waar je je ei in kwijt kan...
Oud 16-03-2003, 17:13
break of dawn
break of dawn is offline
Nou ja, heb ckv1 (gehad), ckv2 en ckv3 beeldend. En alle vakken vond ik wel leuk hoor, vooral beeldend! Dat is ook de reden dat ik nu ckv-docente wil worden (o.i.d.)!
Oud 23-03-2003, 22:53
Verwijderd
Kunstgeschiedenis is erg boeiend
Maar tekenen (ckv 3) erg moeilijk, ze verwachten heel veel van je en je moet creatief zijn op commando.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 20:38
kuik
kuik is offline
ik doe ckv 3 beeldend en ik vind het heel leuk, alleen volgens mij vinden de leraren mn werkstukken niet zo leuk ik haal nooit hoger dan een 7... maar goed t is wel heel leuk!!
Oud 06-04-2003, 18:37
Angel
Angel is offline
ik heb ckv3 drama en ckv2 in mn vrije deel er bij gekozen..zegt waarschijnlijk genoeg
maarre ckv2 vind ik zeer boeiend en interressant, gaat idd diep in op alle kunstonderwerpen,maar dat vind iik niet echt moeilijk enzo..
ckv3 drama is ook wel leuk,maar het kost alleen zoveel tijd buiten school om. want vaak moeten we presentaties houden maar das wel leuk hoor het enioge nadeel van ckv3 drama is dat we bvaak veel schoolexamens daarvan krijgen over de theorie enzo..laatst over shakespeare of scene analyse of bijv. over niet westers theater..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 18:43
annetjuh
annetjuh is offline
ik heb ckv3 in het vrije deel
doe N&G dus. ben volgens mij de enige N´er met ckv3 maar ik vind het een leuk vak.
Tekenen vind ik zowiezo al leuk.
Maar je krijgt verschillende soorten.
Kijken natekenen dus, ontwerpen en je leert met verschillende manieren teken en met verschillende materialen.
ik vind het leuk ook voor 2 extra uurtjes ontspanning naast LO.

de mzzl
Oud 16-04-2003, 17:40
fib
fib is offline
de ckv cijvers (behalve voor toetsen dan) zeggen meer iets over de relatie met de leerkracht, dan over je creatieve resultaten.
Reageren

Regels voor berichten