Ik heb even een vraagje over iets bij wiskunde dat ik niet snap, ik kan dit nu aan niemand vragen en ik moet in de vakantie nog een heleboel maken, dus ik hoop dat iemand me kan helpen .)
In mijn boek (wiskunde b1 deel 3, hfst m4) staat er een vraag waarbij je bij een hoek moet berekenen tussen de vliegrichting en een pijl. Hierbij moet je eerst kijken of je de cosinus, sinus of tangens nodig hebt, dat lukt wel. Alleen dan moet je met poolcoordinaten de graden van de hoek berekenen. Dan staat er dit in het nakijkboekje: cos .... (tekentje waarvan ik de naam even niet weet, lijkt een beetje op rho, maar dan met nog een extra haaltje ofzo erbij. je hebt dus bij poolcoordinaten een r en dat tekentje :/ ). Maar dan staat er dus bv: cos ...(tekentje)= 5/wortel29 en sin ....(tekentje)= 2/wortel 29 en dan staat er als antwoord: dus ...(tekentje)= 21,8° En ik weet dus niet hoe je dat moet uitrekenen. Ik begrijp dus wel hoe ze bv aan: cos ... (tekentje)= 5/wortel 29 komen, maar niet aan het antwoord 21,8° . Dus kan iemand mij vertellen hoe je dat moet doen?
Sorry voor het vage en onduidelijke verhaal