Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2002, 18:14
very drunk driver
very drunk driver is offline
dit is een reactietopic van het topic waarom moet de anticonceptie altijd van een meisje komen (fot the guys)

waarom de pil gebruiken. waarom gebruiken de meisjes en vrouwen niet een spiraaltje. ze gaan vijf jaar mee. je hoeft er niks aan te doen enigste probleem is dat de dokter hem erin moet duwen.

reacties hierover
Oud 27-12-2002, 18:46
Verwijderd
heb eraan gedacht, geprobeerd te laten zetten, nou ik ging door een hel(waarschijnlijk verkeerd gestoken ofzo, zou misschien kunnen) maar heb een week jankend op bed gelegen.

Meestal doet t geen of weinig pijn als je bevallen bent en dat zijn de meeste meisjes niet van ons leeftijd
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 18:49
Methuselah
Methuselah is offline
en bij sommige meisjes kan het enorm irritant zijn, ik bedoel: bij sommige meisjes raakt hun baarmoederhals ontstoken door 'n allergische reactie... en ik dacht dat we bij biologie geleerd hebben dat ook de bloedingen erdoor verergerden (bij sommigen) dus niet voor iedereen is dat een erg gunstige oplossing denk ik
Oud 27-12-2002, 19:21
Verwijderd
Bovendien zorgt een spiraaltje er voor dat een bevruchte eicel niet kan nestelen. Volgens sommigen is het dan al een kind en pleeg je dus eigenlijk telkens abortus als er een bevruchte eicel is...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 19:29
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Bovendien zorgt een spiraaltje er voor dat een bevruchte eicel niet kan nestelen. Volgens sommigen is het dan al een kind en pleeg je dus eigenlijk telkens abortus als er een bevruchte eicel is...
maar dat is eerder filosofisch dan praktisch
Oud 27-12-2002, 19:44
Qimm
Qimm is offline
je hebt wel werk met een spiraaltje hoor! Vekijk je er niet op, het is niet een kwestie van spiraaltje erin, 5 jaar w8ten en spiraaltje er weer uit. Je moet na iedere menstruatie checken of het spiraaltje nog goed zit.
Een spiraaltje kan ook zorgen voor hevigere en pijnlijkere menstruaties.
Op zich is zo'n ding wel handig natuurlijk... maar ik zou er absoluut GEEN een willen!
Oud 27-12-2002, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef:
maar dat is eerder filosofisch dan praktisch
Het ging ook om of je het wilde of niet, dat kan voor mensen reden zijn om het niet te gebruiken...

Bovendien, *wijst naar Qimm's reactie* dat wist ik niet en is nog meer reden om geen spiraaltje te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 19:54
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Het ging ook om of je het wilde of niet, dat kan voor mensen reden zijn om het niet te gebruiken...

Bovendien, *wijst naar Qimm's reactie* dat wist ik niet en is nog meer reden om geen spiraaltje te gebruiken.
ja, ik heb er ook al 'n paar gegeven

alhoewel ik 'n man ben, heb ik toch lessen biologie gehad waarin dat werd uitgelegd hoor (vraag me niet waarom )
Oud 27-12-2002, 20:10
very drunk driver
oh nou ben ik al veel wijzer. en ik had in de tussentijd gelezen dat er koperdraad omheen zit en mijn vriendin heeft een ijzerallergie (ook voor koper alle onedele metalen jeuken) en ik weet niet wat dat voor effect heeft. jammer weer geen wondermiddel. dan maar de pil ze heeft nergens last van dus dat gaat gewoon goed
Oud 27-12-2002, 20:24
Rah Digga
Rah Digga is offline
1) Een spiraaltje laten inbrengen is erg pijnlijk
2) De menstruaties worden VEEL heviger
3) Het wordt afgeraden als je nog geen kinderen hebt gehad,
omdat je een verhoogde kans hebt op ontstekingen die de
vruchtbaarheid kunnen beïnvloeden
4) Het beschermt niet tegen soa`s
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 23:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Rah Digga schreef:
3) Het wordt afgeraden als je nog geen kinderen hebt gehad,
omdat je een verhoogde kans hebt op ontstekingen die de
vruchtbaarheid kunnen beïnvloeden
4) Het beschermt niet tegen soa`s

onzin-spul dus eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 17:58
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Rah Digga schreef:
niet per definitie!
Oud 28-12-2002, 18:14
Justice
Justice is offline
*heeft heel veel respect voor vrouwen*
Je zou maar zoveel gedoe aan je hoofd hebben als man zijnde...
Oud 28-12-2002, 18:41
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Justice schreef:
*heeft heel veel respect voor vrouwen*
Je zou maar zoveel gedoe aan je hoofd hebben als man zijnde...
aan je HOOFD?
Oud 28-12-2002, 21:22
Rah Digga
Rah Digga is offline
^ whahahaha

Maar over je reply naar mij toe, het is idd zo dat punt 1 en 2
niet per definitie zo hoeven te zijn, maar ik hoor het wel heel vaak.
Maar punt 3 en 4 zijn voor mij persoonlijk belangrijker
Een vriendin van een goede vriendin van mij is overigens een
paar maanden geleden zwanger geraakt terwijl ze een
spiraaltje had. En dat veroorzaakt nu nogal wat klachten,
omdat ze het spiraaltje (nog?) niet durven weg te halen.
Beetje naar verhaal, maar goed dat zijn wel uitzonderingen
denk ik/hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 22:06
Qimm
Qimm is offline
er zijn wel uitzonderingen en voor veel vrouwen is een IUD... euh spiraaltje een ideale oplossing!
Maar de bescherming voor seks wordt idd te veel op vrouwen afgeschoven, vooral omdat er voor mannen maat 2 oplossingen zijn... condoom en steriliseren
Oud 28-12-2002, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef:
er zijn wel uitzonderingen en voor veel vrouwen is een IUD... euh spiraaltje een ideale oplossing!
Maar de bescherming voor seks wordt idd te veel op vrouwen afgeschoven, vooral omdat er voor mannen maat 2 oplossingen zijn... condoom en steriliseren
ze kunnen zich ook proef stellen voor de pil voor mannen, geen hond die daar aan denkt hoor
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 23:22
Qimm
Qimm is offline
ja maar wat wil die pil dan doen?
bij vrouwen komt er geen eicel vrij, bij mannen geen sperma?
Oud 28-12-2002, 23:25
Justice
Justice is offline
Citaat:
Qimm schreef:
ja maar wat wil die pil dan doen?
bij vrouwen komt er geen eicel vrij, bij mannen geen sperma?
Die maakt de zaadcellen ongeschikt voor voortplanting. Hoe en wat weet ik ook niet precies... Je schiet als gozer dan "losse flodders"
Oud 29-12-2002, 22:47
very drunk driver
ik vertrouw die mannenpil voor geen meter. waarom het is gloednieuw en ze zitten teveel met de hormonenschaal te klooien. ja dat is met de vrouwelijke pil ook wel maar dat bestaat al zo'n 50 jaar ofzo en is nu compleet veilig. die mannenpil ga ik slikken als er al 10 of 15 jaar gebruikt wordt of gewoon geen enkele klacht is maar het is nog te onbekent

maar ik ga hier een aparte topic over aanmaken want dit onderwerp ben ik al op heel veel verschillende topics tegen gekomen en het verdient een eigen topic
Oud 30-12-2002, 08:19
miro
miro is offline
Ik heb er serieus aan gedacht. Er zijn nu spiraaltjes die een stuk minder pijnlijk zijn namelijk en de ongesteldheid wordt een stuk minder.

Maar hij is lang niet zo betrouwbaar als de pil, ik voelde me gewoon minder veilig. Bovendien moet je een inwendig onderzoek laten doen als je ongesteld bent, dat leek me ook niet zo fris. Bovendien kan ik met mijn pil mijn eigen ongesteldheid regelen, ik slik m altijd 3 maanden door waardoor ik niet zo vaak ongesteld ben, dat kan met t spiraaltje niet. Nou ja, ik slik gewoon liever iedere avond trouw mn pilletje dan zon spiraaltje.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:44
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
miro schreef:
Ik heb er serieus aan gedacht. Er zijn nu spiraaltjes die een stuk minder pijnlijk zijn namelijk en de ongesteldheid wordt een stuk minder.

Maar hij is lang niet zo betrouwbaar als de pil, ik voelde me gewoon minder veilig. Bovendien moet je een inwendig onderzoek laten doen als je ongesteld bent, dat leek me ook niet zo fris. Bovendien kan ik met mijn pil mijn eigen ongesteldheid regelen, ik slik m altijd 3 maanden door waardoor ik niet zo vaak ongesteld ben, dat kan met t spiraaltje niet. Nou ja, ik slik gewoon liever iedere avond trouw mn pilletje dan zon spiraaltje.
Dat drie maanden doorslikken elke keer, kan dat geen kwaad? Want dat lijkt me niet de bedoeling van de pil.
Oud 30-12-2002, 12:52
martine17
martine17 is offline
Doe ik ook vaak hoor, doorslikken. Volgens mij is ongesteld worden niet echt nodig voor je lichaam, alleen om af en toe wat afvalstoffen weg te werken. Ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad. Mijn moeder had trouwens ook een spiraaltje, maar dat was nadat ze mij had gehad, het beviel haar wel namelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 12:57
Verwijderd
Doorslikken kan best een paar maand volgens onze huisarts... als er toch niet telkens een nieuwe eicel komt, maakt het volgens mij niet vrij veel uit. Als ik ooit aan de pil ga, ga ik ook een paar maand doorslikken telkens.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 13:21
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Doorslikken kan best een paar maand volgens onze huisarts... als er toch niet telkens een nieuwe eicel komt, maakt het volgens mij niet vrij veel uit. Als ik ooit aan de pil ga, ga ik ook een paar maand doorslikken telkens.
Wat een leerzaam forum is dit toch
Oud 30-12-2002, 16:23
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
Qimm schreef:
niet per definitie!
(Roos)

Je krijgt ook niet per definitie kanker van sigaretten, maar de kans wordt wel aanzienlijk groter he?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 18:22
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
(Roos)

Je krijgt ook niet per definitie kanker van sigaretten, maar de kans wordt wel aanzienlijk groter he?
dat wel natuurlijk maar het hoeft niet dus
Oud 30-12-2002, 18:42
toto
toto is offline
maar nog even over die spiraaltjes, die beschermen alleen tegen een baarmoederlijke zwangerschap en niet tegen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (dat de eicel zich gaat nestelen in de eileiders) en als dat gebeurd ben je nog veel verder van huis!
Oud 30-12-2002, 19:20
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
toto schreef:
maar nog even over die spiraaltjes, die beschermen alleen tegen een baarmoederlijke zwangerschap en niet tegen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (dat de eicel zich gaat nestelen in de eileiders) en als dat gebeurd ben je nog veel verder van huis!
ja oke, maar die komen niet zo heel vaak voor. Het risico op een EUG (buitenbaarmoedelijke zwangerschap) wordt niet groter door het gebruik van een spiraaltje.

En ja, je bent er ver mee van huis als je er een krijgt
Oud 31-12-2002, 02:04
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik had volgens mij ook gelezen dat vrouwen die spiraaltjes gebruiken veel meer last kunnen krijgen van schimmelinfecties, en dat zou voor mij al reden genoeg zijn om het niet te gebruiken ! Naast al het andere dan.
Oud 31-12-2002, 08:56
Justice
Justice is offline
Damn zeg, als je al voor 5 jaar onvruchtbaar wil blijven dan kan je er net zo goed voor besluiten om er een knoop in te laten leggen.

Alleen is dat zo goed als onomkeerbaar, en het doet ook niet veel goeds voor je hormoonschaal als je naar katers zou kijken... (een kater zonder ballen is een lievertje vergeleken met een die ze nog wel heeft). En aangezien de mens in de ruime zin van het woord ook een dier is...

ik denk zelf dat de meeste dames met een spiraaltje toch ouder zijn dan de groep waarin we hier praten... Maar ik kan het voor het zelfde geld natuurlijk ook mis hebben.
Oud 31-12-2002, 10:36
Tha miss Cazzz
Tha miss Cazzz is offline
mh wat een hoop onzin staat hier zeg...zo krijg je alleen maar nog meer vooroordelen over een spiraaltje!

ok ik heb een spiraaltje, een mirena, dat betekend dat er ook hormonen bij vrijkomen.
Een mirena spiraatlje zorgt er bijv voor dat je minder ongesteld word, of helemaal niet naar enkele jaren.
dit spiraaltje is van plastic, je hebt ook een koperspiraaltje, hier zitten geen xtra hormonen bij.

Over die infecties, dit gebeurt als het spiraaltje niet hygienisch word ingebracht, verder word je regelmatig getest dus er kan weinig misgaan. Er blijft natuurlijk altijd een kleine kans, maar volgens mij ook zonder spiraal.

Bij het inbrengen heb ik weinig last gehad, maar ik heb het na een abortus laten doen misschien heeft dat er wat mee te maken maar een spiraaltje is niet groter dan een lucifer!

ik heb hem nu ong. een half jaar en ik ben er wel blij mee hoor! ben eindelijk een b-tje regelmatig en een stuk minder ongesteld! In het begin prikten die draadjes weleens bij mn vriend, maar ff wat anders gaan liggen en dat is over...nu hebben we er geen last meer van.

en aan de pil zitten ook allemaal nadelen, maar iedereen schijnt die tegenwoordig te vergeten..zoals dat je bijv moet stoppen met roken voor verhoogd risico op trombose, stemmingsveranderingen etc.

niet zomaar dingen gaan zeggen die je via via hebt gehoord..als dat spiraaltje ZOOOOOOOOO slecht zou zijn, waarom zouden dokters ze dan nog aanraden? denk eens na zeg...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 12:22
Qimm
Qimm is offline
oke het spiraaltje heeft idd ook veel voordelen. Maar de nadelen bestaan wel.
Mirena spiraaltjes zijn de meestbebruikte spiraaltjes, ook de beste.
Het inbrengen is niet erg pijnlijk (maar dat is voor iedereen weer anders) Je menstruaties kunnen heviger worden of pijnlijker. Of het zelfde of zelfs een verbetering.

Je kan er alle kanten mee op. Net als ongestelt zijn, sommigen zijn er de hele tijd beroerd van en weer anderen hebben er helemaal geen last van, weer een ander gaat veel eten. Het is voor iedereen anders
Oud 20-01-2003, 06:37
Tha miss Cazzz
Tha miss Cazzz is offline
ja het is voor iedereen anders en eht heeft ook nadelen, maar de pil ook. En het lijkt wel dat iedereen denkt dat er met de pil niets fout kan gaan, maar toch wel!

ik heb jaren lang de pil elke dag genomen op eth fucking zelfde tijdstip en ben toch zwanger gewordne...

en als je rookt bij de pil is al helemaal erg en ik denk dat veel mensen dat vast gewoon doen!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:53
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Qimm schreef:
oke het spiraaltje heeft idd ook veel voordelen. Maar de nadelen bestaan wel.
Mirena spiraaltjes zijn de meestbebruikte spiraaltjes, ook de beste.
Het inbrengen is niet erg pijnlijk (maar dat is voor iedereen weer anders) Je menstruaties kunnen heviger worden of pijnlijker. Of het zelfde of zelfs een verbetering.

Je kan er alle kanten mee op. Net als ongestelt zijn, sommigen zijn er de hele tijd beroerd van en weer anderen hebben er helemaal geen last van, weer een ander gaat veel eten. Het is voor iedereen anders
Dat zijn lang niet de grootste nadelen, een spiraaltje kan aan de wand van de baarmoeder naar binnen groeien!!!

Herriner me dat nog van biologie.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten