Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2002, 23:28
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline

Als ik ze wil verwijderen krijg ik een melding dat het systeembestanden zijn. Bij de eigenschappen (rechtermuisknop en dan onderaan ) kan ik ze bovendien niet ontdoen van hun hidden-attribuut... wat zijn dat voor vage .jpg-systeembestanden? Kent iemand ze?

Enkele gegevens (geen id of je ze nodig hebt): ik heb windows XP, deze twee bestanden staan in mijn sharedfolder van kazaa lite en soulseek.

Kent iemand dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2002, 10:13
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
je moet effe naar dos en via dos kun je ze makkelijk verwijrdern als het is wat ik denk dat het is.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 11:11
Verwijderd
Dos? Zit er dos bij windows xp?

Wat gebeurt er als je kazaa en windows media speler hebt afgesloten en je verwijderd ze?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 13:14
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
eXo schreef:
Ja.

Ik ken dat soort bestanden, en meestal krijg je die gedownload bij kazaa. Je moet ze gewoon via kazaa verwijderen. Je moet wel eerst op de 'playlist' knop drukken, want als 'more info' aanstaat crasht kazaa omdat hij een thumbnail wil laten zien van die JPG.
Oud 29-12-2002, 16:14
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
eXo schreef:

Nope, bij Win XP zit geen 'echt' DOS meer zoals bij Win 9x, zoiets heet trouwens een Command Prompt. Je kunt proberen of je die JPEG'jes vanuit daar kunt verwijderen, al is Ctrl Alt Del of gewoon een herstart voldoende. Die JPEG'jes lijken trouwens wel gewoon tijdelijke bestanden, die zal je vast wel met de wizard die in XP zit kunnen opruimen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Nope, bij Win XP zit geen 'echt' DOS meer zoals bij Win 9x, zoiets heet trouwens een Command Prompt.
Ik dacht al
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:20
-=Kobuz=-
-=Kobuz=- is offline
-Opstartdiskette in je computer duwen zodat DOS wordt geladen
-Tijdens het opstarten F8 drukken (d8 dat je bij XP ook nog altijd voor DOS kon kiezen dan)
Oud 29-12-2002, 18:44
Koen
Koen is offline
Citaat:
-=Kobuz=- schreef:
-Tijdens het opstarten F8 drukken (d8 dat je bij XP ook nog altijd voor DOS kon kiezen dan)
Dacht 't niet
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:52
Orion16
Orion16 is offline
[QUOTE]-=Kobuz=- schreef:
-Opstartdiskette in je computer duwen zodat DOS wordt geladen

Yep. Houd er dan wel rekening mee dat DOS de Windows-bestandsnamen inkort, "Mijn documenten" wordt mijndo~1 ofzoiets...

Tijdens het opstarten F8 drukken (d8 dat je bij XP ook nog altijd voor DOS kon kiezen dan)

Niet mogelijk... Je kunt wel kiezen voor Veilige Modus met Command Prompt maargoed, er zijn zo veel andere manieren om die gekke bestandjes weg te halen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 21:15
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Leuke DOS-reacties krijg ik nu allemaal ik heb niet gezegd dat ik ze niet kon verwijderen (toch?), alleen maar dat windhoos aangaf dat het systeembestanden zijn. Ik wilde alleen ff weten of ik ze zomaar kon verwijderen (echte systeembestanden dienen namelijk vaak niet verwijderd te worden), uit jullie reacties maak ik op dat dat kan dus heb ik dat ook gedaan.

DOS bestaat trouwens niet in XP, wel inderdaad de commandoprompt (CMD.exe) die vreemd genoeg zeer sterke gelijkenissen vertoont met DOS en waarmee ik vaak gedownloade films heb moeten verwijderen omdat dat via XP niet ging (heeft nog steeds problemen met shareprogramma's).

maar oke, de rare bestanden zijn weg. bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 03:47
JJzD
JJzD is offline
zie je het al voor je??
systeembestanden in ja kazaa shared folder?? met als extensie .jpg??

hmmmz lijkt me niet
Reageren

Regels voor berichten